Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Ymmärrän näkemyksesi =) Ja juuri siksi olen koittanut kaulimen kanssa takoa tuon junnun päähän, että pysyy vidun kaukana naisvartaloista. Ne kun saattaa tuottaa vaikka muumioita ja sitten sulla on jumakauta yks muumio perässä raahattavana.Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Tässä keskustelussa on nyt verrattu ihmeellisiä asioita toisiinsa. Mielestäni ei voi edes harkita, että miehellä olisi valta päättää joissain tilanteissa naisen abortistaKyseessä on naisen vartalo, hänen mielenterveytensä, hän kärsii niin henkiset kuin fyysiset seuraukset.
Sä kyllä, tytsi hyvä, unohdat nyt yhden asian. Joillain pojillakin on tunteet. Joku teinipoikakin voi itkeä kuollutta lastaan koko lopun elämäänsä. Mutta kuten sanoit, miehellä ei ole mitään päätäntävaltaa, vain nainen päättää, koska kyse on naisen ruumiista.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:[toimii toisinkin päin.
Omasta kokemuksesta tiedän, että toimii toisinkin päin. Mutta kyllä mies on heikommalla, mitä lapsiin tulee, eron sattuessa.
No ei mulla mitään tieteellisesti tutkittua faktaa ole asiasta. Mutta tunnen..ootas kun lasken...16 etäisää. Heistä 14 ei saa - kiitos lapsen äidin - tavata lastaan kuin rajoitetusti (eli joka toinen viikonloppu ja 2 viikkoa kesällä). Ja näistä neljästätoista 13 on ihan "maukkaperusinsinööriisiä". Ei siis juoppoja, väkivaltaisia, narkkareita tai muutakaan.Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:mä taas luulen et suurin syy on se ettei kiinnosta.. on kivempi elää vapaana ilman vastuuta.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:[Kaikkea voi ehdottaa, mutta naisella on oikeus päättää, synnyttääkö lapsen vai tekeekö abortin. Abortti on niin iso eettinen kysymys ja vaikuttaa naisen mielenterveyteen..miten voi pakottaa aborttiin naisen, joka ajattelee sen olevan murha? Nyt sulla menee jo liian pitkälle nuo jutut: jos naisen olisi miehen takia pakko raskautua, sehän olisi raiskaus!!Se nyt vaan on niin, että mies ei voi tulla raskaaksi, nainen voi ja sen on meidän naisten etuoikeus. Ihme keinot on ihmisillä ajaa "tasa-arvoa". Biologisesti tasa-arvoa ei koskaan tule.
Puhuinko raiskauksesta, en... Vaan siitä, että nainen voi oman vauvakuumeensa kourissa hankkiutua "koska tahansa" raskaaksi.. Ilman miehen lupaa.
Mutta, entä jos miehellä on vauvakuume, nainen tulee vahingossa raskaaksi, ´mies haluaa pitää vauvan.. Miksi naisella, ei olisi yhtäläistä "pakkoa" synnyttää, jos mies haluaa lapsen, mutta nainen ei. ymmärrätkö, mitä ajan takaa?
Miten tuollaisessa tilanteessa abortti vaikuttaisi vauvaa toivoneen miehen, mielenterveyteen?
Mutta naisella on oikeus pakottaa mies hyväksymään se, että miehen lapsi on tapettu?Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:En ole vähätellyt miesten tuskaa, mutta naisella on kieltämättä asiassa suurempi vastuu. Tarkoitin tuossa, että mies ei voi pakottaa naista aborttiin vasten naisen tahtoa, sillä nainen kärsii seuraukset.
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:niin kauan kun vain nainen odottaa, synnyttää ja imettää ja kärsii/saa näistä aiheutuvat ongelmat ei tässä asiassa tasa-arvoa voida edes hakea.
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:[
"Miksi naisen ei ole pakko hankkiutua raskaaksi, jos mies haluaa, ja nainen ei?" Tämä lausahduksesi kuulostaa siltä, että mies voisi pakottaa naisen hankkiutumaan raskaaksi, mutta tiedän kyllä, ettet sitä niin tarkoittanut.
Miehen mielenterveys, niin ikävää kuin se onkin, on toissijainen asia, kun on kyse naisen fyysisestä sekä henkisestä hyvinvoinnista ja hänen oikeudesta päättää omasta kehostaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:No ei mulla mitään tieteellisesti tutkittua faktaa ole asiasta. Mutta tunnen..ootas kun lasken...16 etäisää. Heistä 14 ei saa - kiitos lapsen äidin - tavata lastaan kuin rajoitetusti (eli joka toinen viikonloppu ja 2 viikkoa kesällä). Ja näistä neljästätoista 13 on ihan "maukkaperusinsinööriisiä". Ei siis juoppoja, väkivaltaisia, narkkareita tai muutakaan.Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:mä taas luulen et suurin syy on se ettei kiinnosta.. on kivempi elää vapaana ilman vastuuta.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mutta naisella on oikeus pakottaa mies hyväksymään se, että miehen lapsi on tapettu?Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:En ole vähätellyt miesten tuskaa, mutta naisella on kieltämättä asiassa suurempi vastuu. Tarkoitin tuossa, että mies ei voi pakottaa naista aborttiin vasten naisen tahtoa, sillä nainen kärsii seuraukset.
Onneksi sentään saa elarit ja suvun perinnöt :kieh: :kieh: :kieh: Tosiasia on, että Suomessa yhdenkään naisen ei ole mikään pakko synnyttää yhtä ainoata lasta vasten tahtoaan. Musta on aika hölmöä vedota siihen, että nainen muka joutuisi odottamaan, synnyttämään imettämään ja kärsimään. Ei joudu. Se on ihan naisen oma valinta, haluaako vai ei.Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:niin kauan kun vain nainen odottaa, synnyttää ja imettää ja kärsii/saa näistä aiheutuvat ongelmat ei tässä asiassa tasa-arvoa voida edes hakea.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:[
"Miksi naisen ei ole pakko hankkiutua raskaaksi, jos mies haluaa, ja nainen ei?" Tämä lausahduksesi kuulostaa siltä, että mies voisi pakottaa naisen hankkiutumaan raskaaksi, mutta tiedän kyllä, ettet sitä niin tarkoittanut.
Miehen mielenterveys, niin ikävää kuin se onkin, on toissijainen asia, kun on kyse naisen fyysisestä sekä henkisestä hyvinvoinnista ja hänen oikeudesta päättää omasta kehostaan.
Nainen voi pakottaa miehen isäksi, naista ei voi pakottaa äidiksi.. Enkä kyllä ymmärrä, miksi miehen mielenterveys, olisi vähäpätöisempi asia, kuin naisen?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Ymmärrän näkemyksesi =) Ja juuri siksi olen koittanut kaulimen kanssa takoa tuon junnun päähän, että pysyy vidun kaukana naisvartaloista. Ne kun saattaa tuottaa vaikka muumioita ja sitten sulla on jumakauta yks muumio perässä raahattavana.Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Tässä keskustelussa on nyt verrattu ihmeellisiä asioita toisiinsa. Mielestäni ei voi edes harkita, että miehellä olisi valta päättää joissain tilanteissa naisen abortistaKyseessä on naisen vartalo, hänen mielenterveytensä, hän kärsii niin henkiset kuin fyysiset seuraukset.
Sä kyllä, tytsi hyvä, unohdat nyt yhden asian. Joillain pojillakin on tunteet. Joku teinipoikakin voi itkeä kuollutta lastaan koko lopun elämäänsä. Mutta kuten sanoit, miehellä ei ole mitään päätäntävaltaa, vain nainen päättää, koska kyse on naisen ruumiista.
Näin asia on eikä kukaan voi sille yhtään mitään. Kannatatko sinä sitten, että mies saisi päättää naisen abortista?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Naisella on Suomen nykylainsäädännön mukaan huomattavasti enemmän oikeuksia. Kun vahinko tapahtuu, sen jälkeen toisena osapuolena oleva henkilö (=mies) on lain mukaan velvollinen alistumaan toisen osapuolen (=nainen) tahtoon. Nainen siis päättää, synnyttääkö lapsen, haluaako lapsensa elatukseen osan miehen tuloista ja haluaako lapselleen posan miehen suvun omaisuudesta. Mies ei enää siinä vaiheessa, kun vahinko on tapahtunut, voi tehdä muuta kuin avata lompakkonsa.
Mä olen omalle pojalleni toitttanut enemmän kuin mitään muuta juuri sitä, että että vaikka tyttöystävä - tai aikanaan vaimo - miten vakuuttaisi käyttävänsä pillereitä, silti SINÄ käytät vielä sen lisäksi kondomia, jos et isäksi halua. Jos siitäkin huolimatta lapsi saa alkunsa, ihan ekana on syytä tehdä dna-testit. Ja jso vielä osoittaudut lapsen biologiseksi isäksi, sulla on käynyt tosi paska mäihä.
Ja mä tunnen vain niitä, joita kiinnostaisi, mutta jotka eivät saa. Läheisimpänä junnun isä. Mutta mitä hankalammaksi exän exä on tyttärensä ja exän tapaamiset tehnyt, sitä helpommaksi mä olen koittanut exän ja junnun tapaamiset tehdä. Mä olen kohtuullisen kovapintanen ämmä, mutta kyllä on satuttanut sydämestä, kun on vuosia vierestä seurannut, miten isä menettää tyttärensä.Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:mä tunnen vaan niitä ketä ei kiinnosta.. en yhtäkään sellaista joka ei saisi tavata. mä vaan mieitn et millähän konstilla tuo onnistuu. taitaa tosiaan olla aikalailla niistä virkamiehistä kiinni. jos sopimus tapaamisista on niin eikun poliisin kanssa lapsi hakemaan mukaan jos ei muuten anna.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:[
Näin asia on eikä kukaan voi sille yhtään mitään. Kannatatko sinä sitten, että mies saisi päättää naisen abortista?
Tietyissä tapauksissa kyllä.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Onneksi sentään saa elarit ja suvun perinnöt :kieh: :kieh: :kieh: Tosiasia on, että Suomessa yhdenkään naisen ei ole mikään pakko synnyttää yhtä ainoata lasta vasten tahtoaan. Musta on aika hölmöä vedota siihen, että nainen muka joutuisi odottamaan, synnyttämään imettämään ja kärsimään. Ei joudu. Se on ihan naisen oma valinta, haluaako vai ei.Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:niin kauan kun vain nainen odottaa, synnyttää ja imettää ja kärsii/saa näistä aiheutuvat ongelmat ei tässä asiassa tasa-arvoa voida edes hakea.
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Tässä keskustelussa on nyt verrattu ihmeellisiä asioita toisiinsa. Mielestäni ei voi edes harkita, että miehellä olisi valta päättää joissain tilanteissa naisen abortistaKyseessä on naisen vartalo, hänen mielenterveytensä, hän kärsii niin henkiset kuin fyysiset seuraukset.
Niin.Eikä naisella pidä olla valtaa päättää että mies ryhtyy isäksi vaikkei ole lasta halunnut ja nainen salaa raskaaksi hankkiutunut.
Kuten millaisissa??Kantaisitko itse lasta kohdussasi 9 kuukautta ja synnyttäisit hänet vain koska mies haluaisi lapsen? Tai vastaavasti tappaisit sisälläsi kasvavan lapsen, koska mies toivoo aborttia? Haloo!
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Tietenkään naisella ei ole oikeutta hankkiutua salaa raskaaksi. Mutta asiaa ei ratkaise se, että miehet lopettavat elareiden maksun/lasten tapaamisen!
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Tietenkään naisella ei ole oikeutta hankkiutua salaa raskaaksi. Mutta asiaa ei ratkaise se, että miehet lopettavat elareiden maksun/lasten tapaamisen!
Kuinka voi pakottaa rakastamaan, tapaamaan lasta, jota ei ole alunperinkään halunnut?