isän oikeus kieltäytyä isyydestä jos nainenkin saa päättää synnyttääkö vai ei

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Kuten millaisissa?? :o Kantaisitko itse lasta kohdussasi 9 kuukautta ja synnyttäisit hänet vain koska mies haluaisi lapsen? Tai vastaavasti tappaisit sisälläsi kasvavan lapsen, koska mies toivoo aborttia? Haloo!
Tämä juuri kertoi sen, että sun mielestä sillä pojalla, joka kenties on kondomistaan huolehtinut ja siten tehnyt kaiken sen - selibaattia lukuunottamatta - mitä poika voi tehdä raskauden ehkäisemiseksi, ei ole enää mitään merkitystä. Huits pois vaan jaloista ja lompsa auki. Eikö samantien voitaisi säätää lakia, että kun jotain muijaa polkaiset ja käyttämäsi ehkäisy pettää, muija saa automaattisesti rinnakkaiskortin Visaasi? RAHASTA isyydessä yleensä on kyse. Mä tunnen kymmeniä yksinhuoltajia, mutta itseni lisäksi ainoastaan yhden, joka ei ole exältään elatusmaksuja vaatinut eikä ole vaatinut kunnaltakaan. Suurin osa tuntemistani yksinhuoltajista viis veisaa, vaikkei isä ikinä tapaisi lapsiaan, kunhan vaan elarit tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
ja edelleen kaipaan kommenttia siihen, miten nää "vahingot" (tahalliset ja ne oikeat) erotettaisiin ja todistettaisiin? koska aika moni mielensä muuttanut ukkomieskin sanois että oli vahinko, en kanna vastuuta.

Omalta kohdalta voin sanoa vain sen, että vaikka miten ollaan exän kanssa tapeltu, ei se koskaan, ikinä, ole lapsiaan vahingoiksi sanonut.

Alkuperäinen kirjoittaja th:
Peesi tähän. Nähty on, että naiset osaavat olla todella kieroja tässä asiassa. Mun mielestä on suorastaan kuvottavaa, että parisuhteessa nainen tekee yksinään päätöksen lapsen hankkimisesta. Työssäni olen kuunnellut äitejä, jotka ovat olleet sitä mieltä, että heillä oli OIKEUS jättää pillerit SALAA pois, koska heidän biologinen kellonsa tikitti, vaikka miehet olivat selkeällä suomen kielellä sanonut, etteivät lapsia vielä halunneet. On sekin jotenkin pelottavaa, että pitkässä parisuhteessakaan ei voi luottaa toisen sanaan, vaan on pakko ehkäistä tuplana sen pelossa, että nainen vedättää....ja satasesta vetoa, että monet parisuhteessa elävät naiset vetäisivät herneet nenäänsä siitä, että mies haluaisi käyttää kondomia pilleriehkäisyn ohella. Sitten vinguttaisiin siitä, että mulkero mies ei luota. Nykypäivänä ei kannatakaan luottaa, ikävä kyllä...naiset ovat asettaneet omat "oikeutensa" miesten ja myös lasten oikeuksien edelle. Minä haluan -asenteella mennään aika pitkälti nykypäivänä.

PEESI! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Tietenkään naisella ei ole oikeutta hankkiutua salaa raskaaksi. Mutta asiaa ei ratkaise se, että miehet lopettavat elareiden maksun/lasten tapaamisen!

Kuinka voi pakottaa rakastamaan, tapaamaan lasta, jota ei ole alunperinkään halunnut?

Kukaan ei voi mitenkään missään tilanteessa pakottaa miestä rakastamaan, tapaamaan lasta, oli hän sitten saanut alkunsa vaikka hedelmöityishoidoissa tieten tahtoen.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
ja edelleen kaipaan kommenttia siihen, miten nää "vahingot" (tahalliset ja ne oikeat) erotettaisiin ja todistettaisiin? koska aika moni mielensä muuttanut ukkomieskin sanois että oli vahinko, en kanna vastuuta.

Omalta kohdalta voin sanoa vain sen, että vaikka miten ollaan exän kanssa tapeltu, ei se koskaan, ikinä, ole lapsiaan vahingoiksi sanonut.

no mun ex on sanonut kerran tehneensä tytön ihan vaan huvin vuoksi, ettei oikeasti tätä edes halunnut :| mutta uskon et niitäkin miehiä löytyis jotka muuttaa mieltään ja tohonhan silloin on helppo vedota jos tilanne tosissaan olis se ettei vahingosta tarvii kantaa vastuuta.

mut siis jos olis ollut vain mun sana miehen sanaa vastaan niin olisko mies sit päästetty velvollisuuksistaan koska ei sit oikeasti lasta halunnutkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Juupa:
Peesi tähän. Nähty on, että naiset osaavat olla todella kieroja tässä asiassa. Mun mielestä on suorastaan kuvottavaa, että parisuhteessa nainen tekee yksinään päätöksen lapsen hankkimisesta. Työssäni olen kuunnellut äitejä, jotka ovat olleet sitä mieltä, että heillä oli OIKEUS jättää pillerit SALAA pois, koska heidän biologinen kellonsa tikitti, vaikka miehet olivat selkeällä suomen kielellä sanonut, etteivät lapsia vielä halunneet. On sekin jotenkin pelottavaa, että pitkässä parisuhteessakaan ei voi luottaa toisen sanaan, vaan on pakko ehkäistä tuplana sen pelossa, että nainen vedättää....ja satasesta vetoa, että monet parisuhteessa elävät naiset vetäisivät herneet nenäänsä siitä, että mies haluaisi käyttää kondomia pilleriehkäisyn ohella. Sitten vinguttaisiin siitä, että mulkero mies ei luota. Nykypäivänä ei kannatakaan luottaa, ikävä kyllä...naiset ovat asettaneet omat "oikeutensa" miesten ja myös lasten oikeuksien edelle. Minä haluan -asenteella mennään aika pitkälti nykypäivänä.

No meilläpä käytetään myös kortsua pillereitten lisäksi,,(ei aina), mutta otan sen sinä et mies ei halua vahinko lasta.. ja tiedän ettei halua.
Haluaa lapsen kun on siihen valmis.Tiedän myös että luottaa muhun.. mut pillereihin ei voi luottaa ihan 100% ja jos tupla suoja sitä pienempi mahdollisuus tulla raskaaksi.

Lisään veilä: et se on tietty mulle ok.. en minäkään halua lasta jota mies ei halua.Yhteinen päätös sen olla pitää!

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:

No meilläpä käytetään myös kortsua pillereitten lisäksi,,(ei aina), mutta otan sen sinä et mies ei halua vahinko lasta.. ja tiedän ettei halua.
Haluaa lapsen kun on siihen valmis.Tiedän myös että luottaa muhun.. mut pillereihin ei voi luottaa ihan 100% ja jos tupla suoja sitä pienempi mahdollisuus tulla raskaaksi.

Lisään veilä: et se on tietty mulle ok.. en minäkään halua lasta jota mies ei halua.Yhteinen päätös sen olla pitää!

:flower: :flower:

Kävin kurkkaamassa profiilia ja sulla onkin jo kolme lasta, eiks olis helpompi jo tehdä sterilisaatio kuin pelleillä kumien ja pillereiden kanssa?

[
Kuten millaisissa?? :o Kantaisitko itse lasta kohdussasi 9 kuukautta ja synnyttäisit hänet vain koska mies haluaisi lapsen? Tai vastaavasti tappaisit sisälläsi kasvavan lapsen, koska mies toivoo aborttia? Haloo!

Sellaisissa tapauksissa, joita olen ihan läheltä joutunut seuraamaan.. Neiti X hankkitui parisuhteen loppumetreillä raskaaksi, ihan omasta halustaan. Ero tuli, ja nyt lapsi on pelkkä lyömäase naiselle, joka hankaloittaa kaikella mahdollisella tavalla, exänsä elämää, ja samalla oman lapsensa elämää.

Mitä hyvää siitä on kenellekään seurannut?

Silti ketään ei voi missään nimessä pakottaa aborttiin, se on niin paljon ihmisoikeuksien vastaista. Ei lasta voi tappaa vain sen perusteella, ettei isä halua häntä elämäänsä, ennemmin vaikka vapautettaisiin se mies vastuusta kuin pakotettaisiin ketään abortoimaan lasta.

Tietenkään naisella ei ole oikeutta hankkiutua salaa raskaaksi. Mutta asiaa ei ratkaise se, että miehet lopettavat elareiden maksun/lasten tapaamisen!

Kuinka voi pakottaa rakastamaan, tapaamaan lasta, jota ei ole alunperinkään halunnut?

Ei voikaan pakottaa, ei edes lain mukaan. Lasta voi kyllä oppia rakastamaan, vaikka se olisi saanut alkunsa kyseenalaisillakin keinoilla.

[
Silti ketään ei voi missään nimessä pakottaa aborttiin, se on niin paljon ihmisoikeuksien vastaista. Ei lasta voi tappaa vain sen perusteella, ettei isä halua häntä elämäänsä, ennemmin vaikka vapautettaisiin se mies vastuusta kuin pakotettaisiin ketään abortoimaan lasta.

Miten? Harva nainen, kieltäytyy elareista......? Muoks. Miksi isän edes pitäsi oppia rakastamaan lasta, jota ei ole halunnut?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tämä juuri kertoi sen, että sun mielestä sillä pojalla, joka kenties on kondomistaan huolehtinut ja siten tehnyt kaiken sen - selibaattia lukuunottamatta - mitä poika voi tehdä raskauden ehkäisemiseksi, ei ole enää mitään merkitystä. Huits pois vaan jaloista ja lompsa auki. Eikö samantien voitaisi säätää lakia, että kun jotain muijaa polkaiset ja käyttämäsi ehkäisy pettää, muija saa automaattisesti rinnakkaiskortin Visaasi? RAHASTA isyydessä yleensä on kyse. Mä tunnen kymmeniä yksinhuoltajia, mutta itseni lisäksi ainoastaan yhden, joka ei ole exältään elatusmaksuja vaatinut eikä ole vaatinut kunnaltakaan. Suurin osa tuntemistani yksinhuoltajista viis veisaa, vaikkei isä ikinä tapaisi lapsiaan, kunhan vaan elarit tulee.

Siis kertoi minkä? Olen nyt ihan pihalla. Muistaakseni sinäkään et kannattanut sitä, että joku muu saisi päättää, tekeekö nainen abortin vai ei? Ei se raha tässä ole tärkeintä vaan vastuunkanto! Miestä ei voi pakottaa kasvattamaan/rakastamaan lasta, onneksi kunnon miehet/isät haluavat tutustua lapseensa, kaikki eivät kuitenkaan tätä vastuuta kanna. Jos ei edes halua tutustua omaan lapseensa niin lapsen osittain elättäminen on vähintä mitä "isä" voi sen jälkeen tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

Kävin kurkkaamassa profiilia ja sulla onkin jo kolme lasta, eiks olis helpompi jo tehdä sterilisaatio kuin pelleillä kumien ja pillereiden kanssa?

No en todellakaan tee
:o

uusioperhe kyseessä.. mulla on 3 lasta.Ei se mitään pelleilyä ole.. jos sinä asian sellasena näät ni,ihans ama mulle.Haluan vielä lapsia, samoin mies.Ei taida sulta olla pois?

[Se taas on itsestäänselvyys, koska naisen sisällä se lapsi kasvaa. Ei kaikille naisille abortti ole edes vaihtoehto. Olisi naurettavaa antaa miehen päättää, synnyttääkö nainen vai tekeekö abortin. Jos mies hylkää lapsen/jättää elarit maksamatta, siitä kärsii lapsi eikä äiti.

Mutta yhä edelleen, jos oletetaan, että nainen on salaa hankkiutunut raskaaksi, eikä mies halua lasta, eikö miehellä ole oikeutta ehdottaa aborttia? Miksi naisen ei ole pakko hankkiutua raskaaksi, jos mies haluaa, ja nainen ei?

Kaikkea voi ehdottaa, mutta naisella on oikeus päättää, synnyttääkö lapsen vai tekeekö abortin. Abortti on niin iso eettinen kysymys ja vaikuttaa naisen mielenterveyteen..miten voi pakottaa aborttiin naisen, joka ajattelee sen olevan murha? Nyt sulla menee jo liian pitkälle nuo jutut: jos naisen olisi miehen takia pakko raskautua, sehän olisi raiskaus!! :o Se nyt vaan on niin, että mies ei voi tulla raskaaksi, nainen voi ja sen on meidän naisten etuoikeus. Ihme keinot on ihmisillä ajaa "tasa-arvoa". Biologisesti tasa-arvoa ei koskaan tule.

nainen voi varmistaa seksikumppaniltaan haluaako tämä isäksi. Ja jos vastaus on ei, niin huolehtia tasan tarkkaan myös itse siitä että ei raskaudu tai sitten kertoo että ei huolehdi ehkäisystä ja mies tietää sitten huolehtia siitä AINA.

[

Miten? Harva nainen, kieltäytyy elareista......? Muoks. Miksi isän edes pitäsi oppia rakastamaan lasta, jota ei ole halunnut?

Siis tarkoitin, että parempi vaihtoehto kuin vastentahtoinen abortti, olisi että nainen huolehtii/maksaa lapsen elatuksen yksin, jos on salaa hankkiutunut raskaaksi. Ajattele tilannetta, jossa on ehkäisy pettänyt...silloinkin miehet oppivat rakastamaan näitä "vahinkolapsia". Aina kun harrastaa seksiä, on olemassa se raskauden vaara. Kyllä minä ainakin arvostan niitä miehiä, jotka haluavat osallistua lapsensa elämään, vaikka ei olisikaan häntä alunperin halunnut, ei ole lapsen vika, jos hän on syntynyt vaikkapa ehkäisyn pettämisen seurauksena.

[
Siis kertoi minkä? Olen nyt ihan pihalla. Muistaakseni sinäkään et kannattanut sitä, että joku muu saisi päättää, tekeekö nainen abortin vai ei? Ei se raha tässä ole tärkeintä vaan vastuunkanto! Miestä ei voi pakottaa kasvattamaan/rakastamaan lasta, onneksi kunnon miehet/isät haluavat tutustua lapseensa, kaikki eivät kuitenkaan tätä vastuuta kanna. Jos ei edes halua tutustua omaan lapseensa niin lapsen osittain elättäminen on vähintä mitä "isä" voi sen jälkeen tehdä.

Mutta jos nainen tekee lapsen vain itselleen, on turha vinkua elatuksien perään...

Mulle jäi epäselväksi, että mistä olet eri mieltä? =)
Mä ymmärsin kirjoituksesi niin, että halusipa mies lapsen tahi ei, nainen tekee sen päätöksen ja sen päätöksen tekeminen on naiselle raskaampaa kuin miehelle se, ettei päässyt edes koko päätökseen millään tavalla vaikuttamaan. On muuten ihan oikeasti tilanteita, joissa poika haluaisi pitä lapsen, mutta tyttö päätyy aborttiin. Abortti tai sen tekemättä jättäminen on aina vain ja ainoastaan naisen päätös. Mies sitten maksaa sen laskun, mikä siitä päätöksestä lankeaa.

Tarkoitin, että jos nainen on syystä tai toisesta tullut raskaaksi, on hänelle viimekädessä oikeus päättää, tekeekö hän abortin vai synnyttääkö lapsen. Isänkin kanssa voi keskustella ja kuulla hänen mielipiteensä, mutta lopullinen päätös on äidin. Toki on surullista, jos mies haluaisi isäksi, mutta nainen tekee abortin..silti se on naisen oikeus, ketään ei voi pakottaa synnyttämään. Luulen, että olet käsittänyt jotain väärin :)

tekisitkö näin myös vakisuhteessa? Kyllä minun mielestä silloin myös miehen mielipidettä pitäisi kuulla tai sitten se pian kyllä olisi entinen mies.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Jostakin toiselta keskustelupalstalta luin kun naiset väittää että heillä on oikeus päättää syntyykö lapsi vai ei, että jos mies saisikin "abortoida itsensä ulos" lapsen elämästä eli päättää jo ennen syntymää että ei osallistu lapsen elämään. Tämä siinä tapauksessa että nainen hankkiutuu raskaaksi ilman miehen suostumusta ja tietämystä.
kummalla enemmän oikeuksia ja mitkä oikeasti lapsen oikeudet?

muokkasin otsikkoa ja odottelen ajatuksia

Miten niin VÄITTÄÄ!!! TOTTAKAI naisella on oikeus päättää synnyttääkö vai ei.
Ja mitä miehiin tulee, kyllähän ne jo nyt monet jättävät isyyden ihan omasta halustaan, ei se niin tavatonta ole.

Mitä nyt mahdat ajaa takaa.

mikähän siinä on että aina sun tekstit saa mut näkeen punaista?!

[
Siis tarkoitin, että parempi vaihtoehto kuin vastentahtoinen abortti, olisi että nainen huolehtii/maksaa lapsen elatuksen yksin, jos on salaa hankkiutunut raskaaksi. Ajattele tilannetta, jossa on ehkäisy pettänyt...silloinkin miehet oppivat rakastamaan näitä "vahinkolapsia". Aina kun harrastaa seksiä, on olemassa se raskauden vaara. Kyllä minä ainakin arvostan niitä miehiä, jotka haluavat osallistua lapsensa elämään, vaikka ei olisikaan häntä alunperin halunnut, ei ole lapsen vika, jos hän on syntynyt vaikkapa ehkäisyn pettämisen seurauksena.

Joo, tiedän, olen todistettavasti harrastanutkin seksiä kaksi kertaa.

Minä olen koko keskustelun ajan, puhunut naisista, jotka salaa ukoiltaan hankkiutuvat raskaaksi. Ja sehän nyt on päivänselvää, ettei kukaan pyydä syntyä tänne.

Mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että jos nainen salaa, oman vauvakuumeensa kourissa, raskaaksi hankkiutuu, ei miestä voi velvoittaa, elatusmaksuihin, tai tapaamaan lasta. Ugh! Olen puhunut, aamen.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Mulle jäi epäselväksi, että mistä olet eri mieltä? =)
Mä ymmärsin kirjoituksesi niin, että halusipa mies lapsen tahi ei, nainen tekee sen päätöksen ja sen päätöksen tekeminen on naiselle raskaampaa kuin miehelle se, ettei päässyt edes koko päätökseen millään tavalla vaikuttamaan. On muuten ihan oikeasti tilanteita, joissa poika haluaisi pitä lapsen, mutta tyttö päätyy aborttiin. Abortti tai sen tekemättä jättäminen on aina vain ja ainoastaan naisen päätös. Mies sitten maksaa sen laskun, mikä siitä päätöksestä lankeaa.

Tarkoitin, että jos nainen on syystä tai toisesta tullut raskaaksi, on hänelle viimekädessä oikeus päättää, tekeekö hän abortin vai synnyttääkö lapsen. Isänkin kanssa voi keskustella ja kuulla hänen mielipiteensä, mutta lopullinen päätös on äidin. Toki on surullista, jos mies haluaisi isäksi, mutta nainen tekee abortin..silti se on naisen oikeus, ketään ei voi pakottaa synnyttämään. Luulen, että olet käsittänyt jotain väärin :)

tekisitkö näin myös vakisuhteessa? Kyllä minun mielestä silloin myös miehen mielipidettä pitäisi kuulla tai sitten se pian kyllä olisi entinen mies.

Saisikin olla entinen mies, jos yrittäisi minua aborttiin painostaa. Minä en tee aborttia kuin erittäin painavista syistä.

En ole vähätellyt miesten tuskaa, mutta naisella on kieltämättä asiassa suurempi vastuu. Tarkoitin tuossa, että mies ei voi pakottaa naista aborttiin vasten naisen tahtoa, sillä nainen kärsii seuraukset.
Mutta naisella on oikeus pakottaa mies hyväksymään se, että miehen lapsi on tapettu?

Ei tietenkään voi pakottaa hyväksymään, mutta kyllä ihmisten se pitäisi ymmärtää, että naisella on oikeus päättää omasta vartalostaan. En ole kieltänyt miehiä suremasta näitä abortoituja lapsia.

lapsi ei ole sama kuin osa vartaloa, ei se ole esine joka sysätään nurkkaan jos sitä mieltä ollaan. Nainen lapsen toki synnyttää ja raskauden "kärsii", mutta äitiydessä on muutakin ja isyydessä on muutakin kuin elatusmaksujen maksaminen, pelissä on myös tunteet kuten joku sanoi ja se että miehelläkin on tunteet

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

No en todellakaan tee
:o

uusioperhe kyseessä.. mulla on 3 lasta.Ei se mitään pelleilyä ole.. jos sinä asian sellasena näät ni,ihans ama mulle.Haluan vielä lapsia, samoin mies.Ei taida sulta olla pois?

Juu ei todellakaan ole vaikka tekisit kuinka monen miehen kanssa ja kuinka monta lasta. Käytä kuule mun puolesta vielä keskeytettyä yhdyntää ja ehkäisyvaahto ja rengasta.

Vastaan samalla tavalla kun ap:n edelliseen suurinpiirtein samaa aihetta käsittelevään ketjuun..

On turha enää itkeä sen jälkeen kun on jo naisen paksuksi pamauttanut.
Se joka ei missään nimessä halua lasta, pitää myös huolen että ehkäisy on kunnossa. Molemmille sukupuolille on olemassa itse huolehdittava ehkäisy, joten kysehän ei silloin ole mistään vahingosta..Pätee siis samalla lailla naiseen, joka ehkäpä ei tajua, että mies ei pistänyt kortsua päälle..

Jos luottamus on suhteessa sitä luokkaa, että salaa hankkiudutaan raskaaksi, on valitettavaa ettei sitä ole aikaisemmin tajunnut. En sano, että salaa raskautuminen on moraalisesti oikein, mutta turha sitä on uhriksi heittäytyä ja pistää lapsi kärsimään, äitinsä teosta. Moraalisuus on mielestäni siitäkin kaukana.

Kyllä mä olisin loukkaantunut, jos mies vaatis kondomia ja mä söisin pillereitä. Sillä se olis luottamuksen puutteen osoitus ja sattus syvälle. Mutta meillä luotetaankin kyllä puolin ja toisin, en minäkään vois IKINÄ tehä miehelle niin, että salaa jättäsin käyttämättä ehkäsyä, josta oltas yhdessä sovittu.

Yhteistyössä