Isäkuukaudesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Miten tuo homma etenee käytännössä? Se pitää hakea eriksen vissiin? Mulla olis mahis päästä todella hyvään työpaikkaan jo ennen äippäloman loppua ja lapsi olisi silloin 7.5kk Voiko mies siis pitää ton isäkuukauden aikaisemmin jos minä menen töihin.

Minun ymmärtääkseni ei voi pitää, oikeus isäkuukauteen kai tulee vain, jos pitää ne oliko se nyt 12 viimeistä arkipäivää vanhempainrahakaudesta, ja sitten saa niitä lisäpäiviä. Kelan sivuillahan se tieto tietysti on.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hmm, eli mun pitäis laittaa nuo lapset hoitoon maaliskuun loppuun asti kunnes äippäloma loppuu? *plärää kelan sivuja.

No ei tietenkään. Se on vanhempainvapaa jolla sä nyt olet, ja tottakai isä voi jäädä sille ja sä lähteä töihin. Bonuksena tulevat sitten vielä ne lisäviikot, kun isä on vanhempainvapaan lopun kotona.

Isä pitää vanhempainloman loppuun (lapsi n. 7,5-9 kk) ja lisäksi päälle vielä isäkuukausi (lapsi n. 9-10 kk). Asia ymmärretty? Sun äitiysloma on loppunut jo ja olet vanhempainvapaalla tuolla hetkellä. Sen voi pitää isä tai äiti. Ei automaattisesti aina äiti.

Yhteistyössä