isän oikeus kieltäytyä isyydestä jos nainenkin saa päättää synnyttääkö vai ei

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
On suoraan sanottuna naurettavaa, että te kuvittelette tasa-arvon olevan sitä, että sukupuolet olisivat keskenään täysin samanlaisia, sattuu vain olemaan niin, että on olemassa ne biologiset erot. Ikinä ennen en ole kuullut, että kukaan nainen kannattaisi pakkoaborttia vain sen vuoksi, ettei mies halua lapsen syntyvän tähän maailmaan :eek: Ja perustelu siihen on, että äidillä ei ole oikeutta isättömään lapseen, kun isälläkään ei ole oikeutta äidittömään lapseen, just joo. Kyllähän niissäkin tilanteissa syntyy usein isättömiä lapsia, kun ehkäisy on pettänyt ja mies lähtee karkuun.

Ihme naisten syyllistämistä koko ketju täynnä. Valtaosa naisista ei ole mitään huijareita tai kiellä isää tapaamasta lapsiaan!
Kun se muna ei nyt opettais kanaa.... :whistle: :whistle:

 
Mä lähden nyt tästä ketjusta, kun alkaa jo ahdistamaan, että mies saisi jonkun mielestä päättää naisen abortista :eek: Minä en ainakaan ikinä tekisi aborttia vain koska mies ei haluaisi lapsen syntyvän! Ei abortti ole mikään kevyt juttu, onneksi siihen ei voida ketään pakottaa.

En usko, että yksikään teistä tappaisi sisällänne kasvavaa lasta vain, koska mies niin haluaisi..kyllä se on viimekädessä naisen vastuu ja päätös.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Kotona Kirves Kädessä, entä jos ehkäisy on pettänyt ja nainen haluaa synnyttää lapsen ja mies toivoo aborttia, voiko naisen mielestäsi silloinkin pakottaa aborttiin?
miksi et suostu ajattelemaan asiaa myös toistapäin. jos nainen toivoo aborttia ja mies ei, niin pitääkö miehen suostua siihen, suostua siihen että hänen perimäänsä sisältävä hedelmöittynyt sukusolu tuhotaan?!
mitä sinä ajattelisit jos olisit poitsu tytsin sijaan?
joskus on ihan kiva leikkiä ajatusleikkiä "miten jos olisinkin se toinen osapuoli"
Kun ajatusleikkiähän vielä tuo raskausjuttukin vielä sinulla on kun olet tainnut julistaa ettet edes miehen kanssa "sillai" ole ollut
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
En usko, että yksikään teistä tappaisi sisällänne kasvavaa lasta vain, koska mies niin haluaisi..kyllä se on viimekädessä naisen vastuu ja päätös.
Ihan tohon viimeseen vielä pakko sanoa, mulla on vakipanoni kanssa sopimus, että jos vahinko käy, teen aborin, koska ko. mies ei lapsia halua. Ja vaikka minä haluaisinkin vielä, en vasten toisen tahtoa lasta synnyttäisi. Olkoon miten minun päätökseni, ja kroppani hyvänsä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Tarkoitus ei ollu olla törkeä vaan se että sen saa kun on 3 lasta, vaikka olisi alle 30v[/quote]

En ymmärrä tota sun viimestä kommenttia?

[/quote]

Ei vaan tuntui niin kovin työläältä että pitää ehkäistä eikä mies halua lasta, niin silloin kandee mennä sterilisaatioon, sen saa kun on 3 lasta vaikka olisi alle 30v.
Voihan tietysti olla ettei sun nykyinen mies halua sun kanssa lasta, mutta haluaa jonkun toisen kanssa ja silloin sen ei kannata tehdä sterilisaatiota vaan ehkäistä sun kanssa kaikin mahdollisin keinoin.
Eli mä tässä erehdyin ajattelemaan että teille raskaus olis maailmanloppu ja sitä vältellään kaikilla keinoilla.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Mä lähden nyt tästä ketjusta, kun alkaa jo ahdistamaan, että mies saisi jonkun mielestä päättää naisen abortista :eek: Minä en ainakaan ikinä tekisi aborttia vain koska mies ei haluaisi lapsen syntyvän! Ei abortti ole mikään kevyt juttu, onneksi siihen ei voida ketään pakottaa.
Ei munkaan mielestä mies saa päättää naisen abortista. Mutta ei nainenkaan - jos sen vahinkolapsen päättää pitää - saisi velvoittaa miestä maksamaan elareita ja isoisän metsähehtaareja. Jos siis kumpikin osapuoli on huolehtinut ehkäisystä. On kuitenkin erittäin harvinaista, että sekä pillerit että kortsu pettää yhtä aikaa. Useimmat miehet on niin tyhmiä, että ne luottaa naisen sanaan siitä, että nainen syö pillereitä. Jos junnu joskus tollaseen luottaa, vaikka olenkin varoittanut tuhat ja yksi kertaa, lupaan naulata junnun 20 palstalaisen läsnäollessa korvistaan meidän yläkerran käytävän seinään. Jos taas joskus selviää, että miniäkokelaani on jättänyt pillereitään syömättä kertomatta sitä junnulle, luoaan naulata miniäökokelaani 20 palstalaisen läsnäollessa korvistaan meidän yläkerran käytävän seinään.

Tosiasia on, tytsi hyvä =) , että jos tyttö syö e-pillereitä ja poika käyttää kondomia, niin riski raskaaksi tulemisesta on äärimmäisen pieni. Jos niin käy, voi alkaa jo kysellä paavin mielipidettä asiaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Kotona Kirves Kädessä, entä jos ehkäisy on pettänyt ja nainen haluaa synnyttää lapsen ja mies toivoo aborttia, voiko naisen mielestäsi silloinkin pakottaa aborttiin?
miksi et suostu ajattelemaan asiaa myös toistapäin. jos nainen toivoo aborttia ja mies ei, niin pitääkö miehen suostua siihen, suostua siihen että hänen perimäänsä sisältävä hedelmöittynyt sukusolu tuhotaan?!
mitä sinä ajattelisit jos olisit poitsu tytsin sijaan?
joskus on ihan kiva leikkiä ajatusleikkiä "miten jos olisinkin se toinen osapuoli"
Kun ajatusleikkiähän vielä tuo raskausjuttukin vielä sinulla on kun olet tainnut julistaa ettet edes miehen kanssa "sillai" ole ollut

Itse asiassa tämä on niin selvä asia, ettei sitä tarvitse sen kummemmin miettiä. Suomen laki ja useimmat ihmiset ovat sitä mieltä, että päätös abortista/lapsen synnyttämisestä on viime kädessä naisen, vaikka miehen kanssa voikin asiasta keskustella. Totta, se lapsi on yhteinen, mutta se myös sattuu kasvamaan naisen ruumiissa, ei miehen joten tilanne ei alunperinkään ole tasa-arvoinen. Kumpikohan kärsii fyysiset tuskat abortista, synnytyksestä ja mahd. raskaudesta? Kumpi kantaa syyllisyyden mahd. abortista? Ei kukaan tosissaan voi ajatella, että jonkun pitäisi kantaa lasta sisällään ja synnyttää vain, jotta lapsen isä sitten saisi hänet. Mitä jos mies haluaa abortin? Onko hänellä oikeutta vaatia naista toimimaan omaa moraaliaan vastaan ja abortoimaan lasta, jonka nainen olisi halunnut synnyttää ja jättää tämä nainen potemaan syyllisyyttä ja masennusta loppuiäksi?

Minä en hankkiudu salaa raskaaksi enkä tee aborttia kuin painavista syistä, mutta sanot sinä mitä vain, minä en ainakaan suostu aborttiin vain sillä perusteella, että lapsen isä sitä haluaisi. Ymmärrät varmasti viestini ajatuksen, jos haluat. Henk.koht en usko, että sinäkään kuuntelisit yhdenkään mieheh aborttivaatimuksia, jos kantaisit sisälläsi lasta, jonka haluaisit synnyttää.
 
Mulla on ihan omakohtaista kokemústa tästä asiasta ja haluan sanoa vaan että mua ei olis ikinä saanu tekee aborttia. Tuskin on maailmassa montaa joka sen tekis painostettaessa. Oon nyt sitten yh ja koska munkin mielestä kuitenkin on väärin että miehellä EI loppupeleissä ole päätösvaltaa, niin annoin lapsen isän itse päättää mitä tekee, enkä vaatinut mitään häneltä. Hän päätti unohtaa meidät ja nyt 5kk tyttären onnellisena äitinä en kadu mitään. Hän teki päätöksensä ja elää kuin meitä ei olisikaan mutta silti tyttö saa pitää isovanhempansa siltä puolelta. En tiedä miten järjestely tulee jatkossa toimimaan, enkä välitä. Se selviää aikanaan. Lapsen maailmaan tulo on NIIIN valtava asia, ettei sitä voi kunnolla käsittää ennenkuin se lapsi on rääkynyt makkarissa muutaman kuukauden. Miehelle se on vielä kovempi paikka, he kun eivät saa kunnon kontaktia vauvaan ennen synnytystä. Kunnioitan exäni päätöstä, mutta se ei tarkoita että minun pitäisi häntä ymmärtää. En ikinä voi ymmärtää, miten joku voi hylätä tai kieltää jotain niin kaunista kultaista ja viatonta kuin pieni vauva.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
En usko, että yksikään teistä tappaisi sisällänne kasvavaa lasta vain, koska mies niin haluaisi..kyllä se on viimekädessä naisen vastuu ja päätös.
Ihan tohon viimeseen vielä pakko sanoa, mulla on vakipanoni kanssa sopimus, että jos vahinko käy, teen aborin, koska ko. mies ei lapsia halua. Ja vaikka minä haluaisinkin vielä, en vasten toisen tahtoa lasta synnyttäisi. Olkoon miten minun päätökseni, ja kroppani hyvänsä.

Mutta et tekisi aborttia, jos se olisi moraaliasi vastaan.

Nyt kyllä lähden ketjusta, koska tämä ei selvästi johda mihinkään.
 
En jaksa nyt lukea koko ketjua, vaikka mielenkiintoinen aihe onkin.

Minusta ketään ei voisi, eikä saisi pakottaa aborttiin.

Mutta ei myöskään vanhemmutten tai siis isyyteen, jos lapsi on saatettu alkuunsa huijauksella.
Siis miehen tulee mielestäni kyllä olla niin vastuullinen, ettei lähde harrastamaan seksiä ehkäisyttä, jollei ole valmis siihen, että se mahdollistaa miehen isyyden.

Mutta jos joku nainen on mieheltä tarkoitusperänsä salaten hankkiutunut raskaaksi , vaikkapa sitten reittämällä kondomin.. ja sen seuraksena tullut raskaaksi miestä ei voi vasten tahtoaan mielestäni lapselle isäksi velvoittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
En usko, että yksikään teistä tappaisi sisällänne kasvavaa lasta vain, koska mies niin haluaisi..kyllä se on viimekädessä naisen vastuu ja päätös.
Ihan tohon viimeseen vielä pakko sanoa, mulla on vakipanoni kanssa sopimus, että jos vahinko käy, teen aborin, koska ko. mies ei lapsia halua. Ja vaikka minä haluaisinkin vielä, en vasten toisen tahtoa lasta synnyttäisi. Olkoon miten minun päätökseni, ja kroppani hyvänsä.

Mutta et tekisi aborttia, jos se olisi moraaliasi vastaan.

Nyt kyllä lähden ketjusta, koska tämä ei selvästi johda mihinkään.

et saanut juntattua mielipiteitäsi läpi? etkä keksinyt vastauksia kaikkiin esitettyihin sinulle kohdistettuihin kysymyksiin?
no kerronpa minäkin että sinkkuna, ja nuorena kokemattomana sitä oli monta "minä tiedän" mielipidettä ja vain omalta kantilta ajateltuna mutta vaimona ja äitinä sitä joutuu päivittäin miettimään myös miltä toisesta tuntuu ja mitä toinen ajattelee. sinäkin varmaan aikanaan jos miehen "otat" (sinähän sen päätät... ) jos et varsinainen kotityranni ole
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Tarkoitus ei ollu olla törkeä vaan se että sen saa kun on 3 lasta, vaikka olisi alle 30v
En ymmärrä tota sun viimestä kommenttia?

[/quote]

Ei vaan tuntui niin kovin työläältä että pitää ehkäistä eikä mies halua lasta, niin silloin kandee mennä sterilisaatioon, sen saa kun on 3 lasta vaikka olisi alle 30v.
Voihan tietysti olla ettei sun nykyinen mies halua sun kanssa lasta, mutta haluaa jonkun toisen kanssa ja silloin sen ei kannata tehdä sterilisaatiota vaan ehkäistä sun kanssa kaikin mahdollisin keinoin.
Eli mä tässä erehdyin ajattelemaan että teille raskaus olis maailmanloppu ja sitä vältellään kaikilla keinoilla.[/quote]

Ei olis maailmanloppu.Ei vaan nyt toivota sellasta nyt.Tulevaisuudessa kylläkin.Joten siksi tuplaehkäisy käytössä. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
En jaksa nyt lukea koko ketjua, vaikka mielenkiintoinen aihe onkin.

Minusta ketään ei voisi, eikä saisi pakottaa aborttiin.

Mutta ei myöskään vanhemmutten tai siis isyyteen, jos lapsi on saatettu alkuunsa huijauksella.
Siis miehen tulee mielestäni kyllä olla niin vastuullinen, ettei lähde harrastamaan seksiä ehkäisyttä, jollei ole valmis siihen, että se mahdollistaa miehen isyyden.

Mutta jos joku nainen on mieheltä tarkoitusperänsä salaten hankkiutunut raskaaksi , vaikkapa sitten reittämällä kondomin.. ja sen seuraksena tullut raskaaksi miestä ei voi vasten tahtoaan mielestäni lapselle isäksi velvoittaa.
Lyhyt ja ytimekäs.Kiitos!

 
Vastasin jo viestiisi, äiti 40plusplus. Sinä keskustelet kanssani niin alentavasti, että en enää väittele asiasta kanssasi. En tykkää keskustella ihmisten kanssa, jotka tuovat joka keskustelussa ikänsä ja elämänkokemuksensa esille ja laukovat ketjuun kuulumattomia asioita, se olenko ollut miehen kanssa vai en, ei liity tähän keskusteluun millään tavalla, hei hei :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Vastasin jo viestiisi, äiti 40plusplus. Sinä keskustelet kanssani niin alentavasti, että en enää väittele asiasta kanssasi. En tykkää keskustella ihmisten kanssa, jotka tuovat joka keskustelussa ikänsä ja elämänkokemuksensa esille ja laukovat ketjuun kuulumattomia asioita, se olenko ollut miehen kanssa vai en, ei liity tähän keskusteluun millään tavalla, hei hei :wave:
missä on vastaus kysymykseen että jos olisitkin poitsu etkä tytsi?
en löydä sitä....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
En jaksa nyt lukea koko ketjua, vaikka mielenkiintoinen aihe onkin.

Minusta ketään ei voisi, eikä saisi pakottaa aborttiin.

Mutta ei myöskään vanhemmutten tai siis isyyteen, jos lapsi on saatettu alkuunsa huijauksella.
Siis miehen tulee mielestäni kyllä olla niin vastuullinen, ettei lähde harrastamaan seksiä ehkäisyttä, jollei ole valmis siihen, että se mahdollistaa miehen isyyden.

Mutta jos joku nainen on mieheltä tarkoitusperänsä salaten hankkiutunut raskaaksi , vaikkapa sitten reittämällä kondomin.. ja sen seuraksena tullut raskaaksi miestä ei voi vasten tahtoaan mielestäni lapselle isäksi velvoittaa.
mut siihenhän tää koko homma kaatuu, milläs todistaa et on tarkoituksella hankkiuduttu selän takana raskaaks? jos tällaiselle kertomuksella (mitä on miltei mahdoton todistaa) pääsee irti siitä elatusvelvosuudestakin (muutenhan isä voi häipyä kuin tina tuhkaan muutenkin) niin joka toinen mieshän tätä käyttäs, jo eronkin yhteyksissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
En jaksa nyt lukea koko ketjua, vaikka mielenkiintoinen aihe onkin.

Minusta ketään ei voisi, eikä saisi pakottaa aborttiin.

Mutta ei myöskään vanhemmutten tai siis isyyteen, jos lapsi on saatettu alkuunsa huijauksella.
Siis miehen tulee mielestäni kyllä olla niin vastuullinen, ettei lähde harrastamaan seksiä ehkäisyttä, jollei ole valmis siihen, että se mahdollistaa miehen isyyden.

Mutta jos joku nainen on mieheltä tarkoitusperänsä salaten hankkiutunut raskaaksi , vaikkapa sitten reittämällä kondomin.. ja sen seuraksena tullut raskaaksi miestä ei voi vasten tahtoaan mielestäni lapselle isäksi velvoittaa.
mut siihenhän tää koko homma kaatuu, milläs todistaa et on tarkoituksella hankkiuduttu selän takana raskaaks? jos tällaiselle kertomuksella (mitä on miltei mahdoton todistaa) pääsee irti siitä elatusvelvosuudestakin (muutenhan isä voi häipyä kuin tina tuhkaan muutenkin) niin joka toinen mieshän tätä käyttäs, jo eronkin yhteyksissä.

ei kun vaan pitää ennen ekaa sänkyynmenoa nimet papereihin ehkäisystä, vastuukysymyksistä ja muusta. Siinä voi saman tien kysäistä seksimieltymykset jotta ei tule myöhemmin kinaa ja väärinkäsityksiä suihinotosta ja peppupanoistakaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Vastasin jo viestiisi, äiti 40plusplus. Sinä keskustelet kanssani niin alentavasti, että en enää väittele asiasta kanssasi. En tykkää keskustella ihmisten kanssa, jotka tuovat joka keskustelussa ikänsä ja elämänkokemuksensa esille ja laukovat ketjuun kuulumattomia asioita, se olenko ollut miehen kanssa vai en, ei liity tähän keskusteluun millään tavalla, hei hei :wave:
missä on vastaus kysymykseen että jos olisitkin poitsu etkä tytsi?
en löydä sitä....
Niin muutes, miksi sä vähättelet tytsiä ja kehuskelet omalla elämänkokemuksellas?
Mut hei, sähän sait aikaan tosi pitkän ketjun, peukut siittä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
En jaksa nyt lukea koko ketjua, vaikka mielenkiintoinen aihe onkin.

Minusta ketään ei voisi, eikä saisi pakottaa aborttiin.

Mutta ei myöskään vanhemmutten tai siis isyyteen, jos lapsi on saatettu alkuunsa huijauksella.
Siis miehen tulee mielestäni kyllä olla niin vastuullinen, ettei lähde harrastamaan seksiä ehkäisyttä, jollei ole valmis siihen, että se mahdollistaa miehen isyyden.

Mutta jos joku nainen on mieheltä tarkoitusperänsä salaten hankkiutunut raskaaksi , vaikkapa sitten reittämällä kondomin.. ja sen seuraksena tullut raskaaksi miestä ei voi vasten tahtoaan mielestäni lapselle isäksi velvoittaa.
mut siihenhän tää koko homma kaatuu, milläs todistaa et on tarkoituksella hankkiuduttu selän takana raskaaks? jos tällaiselle kertomuksella (mitä on miltei mahdoton todistaa) pääsee irti siitä elatusvelvosuudestakin (muutenhan isä voi häipyä kuin tina tuhkaan muutenkin) niin joka toinen mieshän tätä käyttäs, jo eronkin yhteyksissä.

ei kun vaan pitää ennen ekaa sänkyynmenoa nimet papereihin ehkäisystä, vastuukysymyksistä ja muusta. Siinä voi saman tien kysäistä seksimieltymykset jotta ei tule myöhemmin kinaa ja väärinkäsityksiä suihinotosta ja peppupanoistakaan
Joo ja kyllä siihen pitää sit laittaa myäs joku osio elareista ja tapaamisista valmiiks.
Ja varmaan siittäkin että jos tulee vammainen lapsi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
En jaksa nyt lukea koko ketjua, vaikka mielenkiintoinen aihe onkin.

Minusta ketään ei voisi, eikä saisi pakottaa aborttiin.

Mutta ei myöskään vanhemmutten tai siis isyyteen, jos lapsi on saatettu alkuunsa huijauksella.
Siis miehen tulee mielestäni kyllä olla niin vastuullinen, ettei lähde harrastamaan seksiä ehkäisyttä, jollei ole valmis siihen, että se mahdollistaa miehen isyyden.

Mutta jos joku nainen on mieheltä tarkoitusperänsä salaten hankkiutunut raskaaksi , vaikkapa sitten reittämällä kondomin.. ja sen seuraksena tullut raskaaksi miestä ei voi vasten tahtoaan mielestäni lapselle isäksi velvoittaa.
mut siihenhän tää koko homma kaatuu, milläs todistaa et on tarkoituksella hankkiuduttu selän takana raskaaks? jos tällaiselle kertomuksella (mitä on miltei mahdoton todistaa) pääsee irti siitä elatusvelvosuudestakin (muutenhan isä voi häipyä kuin tina tuhkaan muutenkin) niin joka toinen mieshän tätä käyttäs, jo eronkin yhteyksissä.
niin en ajattelut asiaa vielä tuolta kannalta. Ei kai sellaista voikaan viimekädessä todistaa.
 

Yhteistyössä