noi onkin just niitä kasvatuseroja.
Ite ku sanoin jo sillon aluks etten halua muksun syövän tuttia/kantavan tommosia mukana ni nopeesti se oppi syliin tms rauhottumaan. Ja ei mul sen muksun kannalta oo väliä tolla koko asialla. Ajattelen vain itseäni, en jaksa sitä huutoa kun kerrankin se nalle jää kotiin tai tutti.
Helpommalla pääsee ku ei tarvi mitää raahata mukana.
mul ei lapsen kannalta oo mitään merkitystä tolla "möllykällä", vaan ajattelen just sitä et on itelle helpompaa. Ja väitän, että lapsi ei tarvi mitään möllykkää kainaloonsa, jos sä et siihen sitä opeta. Jos sille ei semmosta edes anna, niin ei se sitä opi koskaan tarvitsemaankaan, vaan oppii esim nukkumaan rauhassa ilmankin, tai itkiessä turvautumaan syliin tms, eikä siihen möllykkään.
yleisesti ottaen monesta asiasta sais vanhemman kannalta paljon helpomman ja lapsen kasvatuksesta helpompaa omalta kannalta, kun miettii asiat toisin
veikkaampa, että mulla on niin vahvat ajatukset kaiken lisäksi, et ärsytän vielä normaalia enemmän muita. mutta samasta syystä mua ärsyttää muiden tekemiset niin paljon ku ne on niin kaukana mun ajatusmaailmasta.