Isä sanoi tyttärelleen,että ei pääse meidän mukaan etelään. Tyttö ja äiti suuttui.

  • Viestiketjun aloittaja mitähän nyt
  • Ensimmäinen viesti
mitähän nyt
Tyttö on hyvin arka ja kysyy lähes joka asiaa edelleenkin,että saako ostaa vaikka kysessä on oma raha. En jotankin voi uskoa,että tyttö olisi ns uskaltanut käyttää rahoja luvatta.
Äiti oli rahat nostanut tililtä. Niin, hänellä on kuulemma käyttöoikeus tytön tiliin. Tämä selvisi meille vasta tässä episodissa
 
Sanoo vaan
Alkuperäinen kirjoittaja mitähän nyt;28675258:
Rahoista ei ole tietoa,niistä on kyllä kysytty useampaan kertaan,mutta vastausta ei ole saatu.
matkaa ei oltu kuitnekaan vielä keritty maksaa,kun äiti oli ilmoittanut,että matka peruuntuu.

Mies kyllä pyysi rahoja takaisin tai toinen vaihtoehto oli se,että sillä maksetaan sitten matka meidän mukaan. Rahat oli jo menneet ilmeisesti kun tähän ei suostuttu.
Matkaraha laitettiin tytön tilille.
että se tytön loma oli niissä rahoissa, jos ne on päätetty sijoittaa johonkin muuhun kuin matkustamiseen, niin se on sitten voi voi.
 
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja No meillä;28675273:
se meni niin että joskus kun vielä alakoulussa oltiin, maksettiin matkat.
mutta sen jälkeen vanhemmat ei enää ottaneet mukaan ellei itse pystynyt kustantamaan matkojaan, siinä vaiheessa kun sitten matkoille oli rahaa, ei ollut kyllä mitään halua lähteä vanhempien kanssa etelään.
Jaa, niin, ei ollut haluakaan lähteä. Eikä vanhemmilla erityisesti tainnut olla halua ottaa mukaan. Jos pienemmät sisarukset otetaan mukaan, on ihan reilua ottaa se isompikin, minun mielestä.

Ap:n tapauksessa tietty on ymmärrettävää, ettei haluta kahteen kertaan yhtä ihmistä maksaa.
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja mitähän nyt;28675276:
Tyttö on hyvin arka ja kysyy lähes joka asiaa edelleenkin,että saako ostaa vaikka kysessä on oma raha. En jotankin voi uskoa,että tyttö olisi ns uskaltanut käyttää rahoja luvatta.
Äiti oli rahat nostanut tililtä. Niin, hänellä on kuulemma käyttöoikeus tytön tiliin. Tämä selvisi meille vasta tässä episodissa
Okei, no tämä selittää paljon myös.
 
Sitten
Alkuperäinen kirjoittaja mitähän nyt;28675276:
Tyttö on hyvin arka ja kysyy lähes joka asiaa edelleenkin,että saako ostaa vaikka kysessä on oma raha. En jotankin voi uskoa,että tyttö olisi ns uskaltanut käyttää rahoja luvatta.
Äiti oli rahat nostanut tililtä. Niin, hänellä on kuulemma käyttöoikeus tytön tiliin. Tämä selvisi meille vasta tässä episodissa
kannattaa selvittää tuo tilanne tytölle, kyllä hän isälleen leppyy ellei ole täysin pilalle lellitty kehitysvammainen.
 
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja mitähän nyt;28675276:
Tyttö on hyvin arka ja kysyy lähes joka asiaa edelleenkin,että saako ostaa vaikka kysessä on oma raha. En jotankin voi uskoa,että tyttö olisi ns uskaltanut käyttää rahoja luvatta.
Äiti oli rahat nostanut tililtä. Niin, hänellä on kuulemma käyttöoikeus tytön tiliin. Tämä selvisi meille vasta tässä episodissa
Toi on kyllä tytölle niin paska homma. Tosi ikävää, jos se äiti on antanut sen ymmärtää, että se pääsee kumminkin teidän kanssa. Voin kuvitella että tytöllä on tosi paha mieli.
 
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja mitähän nyt;28675289:
Tämä on niin tosi,mutta tuo tyttö on niin jotenkin äitinsä kynsissä, et en ole moista täysi-ikäistä koskaan nähnyt.
Kannattaa alkaa kysellä ja selvittää, mistä siinäkin on kyse, noin yleisesti, ei vaan toi matka-asia.
 
Mutta
Jaa, niin, ei ollut haluakaan lähteä. Eikä vanhemmilla erityisesti tainnut olla halua ottaa mukaan. Jos pienemmät sisarukset otetaan mukaan, on ihan reilua ottaa se isompikin, minun mielestä.

Ap:n tapauksessa tietty on ymmärrettävää, ettei haluta kahteen kertaan yhtä ihmistä maksaa.
ota huomioon se, että todennäköisesti se täysi-ikäinen on jo joskus päässyt matkalle, kun vastaavasti nuoremmat sisarukset todennäköisesti eivät ole, tai ovat olleet vähemmän matkoilla.

Miksi siis täysi-ikäisen pitäisi saada enemmän kuin niiden alaikäisten?
 
mitähän nyt
Tyttöön ei isä saa nyt yhteyttä ollenkaan, ei vastaa puhelimeen ei viesteihin. Yksi on tullut ja siinä luki. " Saija ei tule enää sinun luoksesi " ( nimi muutettu)
 
Peyote
ota huomioon se, että todennäköisesti se täysi-ikäinen on jo joskus päässyt matkalle, kun vastaavasti nuoremmat sisarukset todennäköisesti eivät ole, tai ovat olleet vähemmän matkoilla.

Miksi siis täysi-ikäisen pitäisi saada enemmän kuin niiden alaikäisten?
Vaikka koska vanhemmat haluaa ehkä viettää aikaa myös sen täysi-ikäisen kanssa? Kyllä mä ainakin haluaisin. Jos sen ikäiselle sanoo, että joo tuu vaan äitin ja iskän kaa lomalle, mutta maksat itte, niin ei varmaan oo ihme, jos se ei halua tulla.
 
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja mitähän nyt;28675302:
Tyttöön ei isä saa nyt yhteyttä ollenkaan, ei vastaa puhelimeen ei viesteihin. Yksi on tullut ja siinä luki. " Saija ei tule enää sinun luoksesi " ( nimi muutettu)
Niin siis että äiti sieltä viestittelee...

Asuuko ne kaukana? Mä menisin kyllä käymään jos ois mun lapsesta kyse.
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja mitähän nyt;28675302:
Tyttöön ei isä saa nyt yhteyttä ollenkaan, ei vastaa puhelimeen ei viesteihin. Yksi on tullut ja siinä luki. " Saija ei tule enää sinun luoksesi " ( nimi muutettu)
No näihän se sitten menee jos ei tyttö saa sanottua äidilleen että hän päättää itse siitä meneekö vai onko menemättä.

Vai mahtaako tyttö vedättää molempia vanhempiaan oikein olan takaa...??!! Tuli tämäkin tässä mieleen että jo kumpikaan vanhempi ei oikeasti tiedä missä mennään ja kumpikin syyttää toistaan kun tyttö manipuloi kumpaakin...
 
Eihän siinä
Vaikka koska vanhemmat haluaa ehkä viettää aikaa myös sen täysi-ikäisen kanssa? Kyllä mä ainakin haluaisin. Jos sen ikäiselle sanoo, että joo tuu vaan äitin ja iskän kaa lomalle, mutta maksat itte, niin ei varmaan oo ihme, jos se ei halua tulla.
ole nyt mistään ajanvietteestä kysymys pelkästään, koska se maksaa tässä tapauksessa paljon rahaa.

Kyse on periaatteesta, jokaiselle samanverran.
 
Peyote
No näihän se sitten menee jos ei tyttö saa sanottua äidilleen että hän päättää itse siitä meneekö vai onko menemättä.

Vai mahtaako tyttö vedättää molempia vanhempiaan oikein olan takaa...??!! Tuli tämäkin tässä mieleen että jo kumpikaan vanhempi ei oikeasti tiedä missä mennään ja kumpikin syyttää toistaan kun tyttö manipuloi kumpaakin...
Siksi ehkä kannattaisi mennä kotikäynnille, niin että jokainen osapuoli on paikalla kuulemassa mistä on kyse.
 
mitähän nyt
Kannattaa alkaa kysellä ja selvittää, mistä siinäkin on kyse, noin yleisesti, ei vaan toi matka-asia.
Heti kun tilanne rauhoittuu niin,että saa yhteyden tyttöön ja mahdollisesti äitiin niin asiaa pitää selvitellä.

Tätä mitä olemme myös ihmetellyt kun tyttö kysyy kaikken luvan. Siis ihan kaikkeen. Välillä oikee hermostuttanut se kyseleminen niin paljon niitä tulee ja mitä ihmeellisimmistä asioista.
 
outo juttu
Oho, mikä tilanne. Minäkin lähtisin isänä käymään siellä jos ei ole hirveän pitkä matka (tai yrittäisin ottaa yhteyttä netin kautta, jos tyttö pääsee nettiin). Tyttärelle pitäisi saada ainakin sen verran taottua järkeä, että käy pankissa ja poistattaa äidin tilinkäyttöoikeudet.
 
mitähän nyt
No näihän se sitten menee jos ei tyttö saa sanottua äidilleen että hän päättää itse siitä meneekö vai onko menemättä.

Vai mahtaako tyttö vedättää molempia vanhempiaan oikein olan takaa...??!! Tuli tämäkin tässä mieleen että jo kumpikaan vanhempi ei oikeasti tiedä missä mennään ja kumpikin syyttää toistaan kun tyttö manipuloi kumpaakin...
Aikaisemmin vanhemmat on kyllä ollut suht hyvin yhteyksissä ja ei ole tullut ilmi ,että olisi vedätystä. Tämä on ensimmäinen ns riitä heidän välillä

Mun kone lagas tyystin ja siksi vähän viivästyi nämä vastaukset
 
No kyllähän
Alkuperäinen kirjoittaja mitähän nyt;28675518:
Aikaisemmin vanhemmat on kyllä ollut suht hyvin yhteyksissä ja ei ole tullut ilmi ,että olisi vedätystä. Tämä on ensimmäinen ns riitä heidän välillä

Mun kone lagas tyystin ja siksi vähän viivästyi nämä vastaukset
tuossa nyt ilmiselvästi joku vedättää jos rahat on laitettu tilille ja kukaan ei muka osaa sanoa että mihin ne on sieltä hävinneet.
 
vieraananyt
Mä sanoisin äidille että jos ei kerro minne rahat ovat menneet, tehdään rikosilmoitus tyttären tililtä varastamisesta. Vaikka kuinka olisi käyttöoikeus se on tytön oma tili.
 
"vieras"
No johan on soppa. Jos olisin tytön isä, niin selvittäisin ensimmäiseksi, että mitä rahoille on tapahtunut. Jos niillä on maksettu peruuntunut matka, niin onko niitä rahoja saanut tai voiko niitä saada jotain kautta takaisin, ja jos on, niin kelle ne rahat on palautettu? Jos ne on saatu takaisin tai niillä ei alkujaankaan ole mitään matkaa maksettu, niin uuden matkan maksaa se, joka rahat tuhlasi muihin menoihin.

Jos tyttö ei itse ole syyllinen rahojen häviämiseen, vaan äitinsä, tekisin tytölle selväksi että haluaisin kyllä matkustaa hänen kanssaan mutta sotkujen vuoksi se ei ole nyt mahdollista, ja lupaisin auttaa siinä että saa ne matkarahansa takaisin (äidiltään?), eikö toi ole ihan poliisijuttu jos äiti on ne tytön tililtä ottanut ja käyttänyt omiin juttuihinsa?
 
mitähän nyt
Alkuperäinen kirjoittaja No kyllähän;28675554:
tuossa nyt ilmiselvästi joku vedättää jos rahat on laitettu tilille ja kukaan ei muka osaa sanoa että mihin ne on sieltä hävinneet.
Meille tuli mieleen niinkin kiero ajatus,että onkohan tätä koko matkaa ollut aikomus koskaan tehdäkkään.

Isä on puhunut tytölle jossain aikaisemmassa vaiheessa,että maksaa sille matkan jos on halukas lähtemään matkalle. maksoi nyt sitten näin kun ilmoittivat et ovat menossa.
Me olimme tyhmiä kun maksoimme,mutta eipä tullut mieleenkään,että näin kävisi.
 
........
Rahojen "häviäminen" on helppo ratkaista. Äidillä on rahapula ja hän keksii, että vie tytön "reissuun". "Reissu" peruuntuu ja rahat on käytetty elämiseen.
Eli äiti teki petoksen..kandee kysellä rahoja takaisin tai tehdä rikosilmoitus!!
 

Yhteistyössä