Isä keskustelee pojan kanssa yökylään menemisestä

Elikkäs onko se nyt ihan oikein että exäni soittaa lapsilensa (8v ja 9v) ja sopii milloin ne menee sinne ja multa lapset sitten kysyy että sopiiko ja jos sopii niin soitavat isälle tai jos ei sovi niin soitavat. Siis eikös isän kuuluisi mulle soittaa ja kysyä ja keskustella päivistä ja ajasta miloin menevät ym.??? Siis meillä ei mitään riitaa exän kanssa,en ainakaan tiedä että olisi. Uusi suhde sillä on nyt meneillä. Ja niillä on känykät jotka isä hommasi,enkä niitä lataile tai huolehdi missä on. Sitten jos on hukassa niin isä textaa missä pojat ja puhelimet on. Sanoin viimeksi että ei niiten tarvi huolehtii känyköistä tossa iässä. Toinen poika välillä panikoi jos puhelin on hukassa. Oon sanonut että isä voi soitaa äidille ja ädin puhelimesta saa aina soittaa isälle.
 
No, en yhtään ihmettele että exäsi keskustelee asioista mieluummin suoraan lasten kanssa kun sulla on noin ihmeellinen asenne "Ja niillä on känykät jotka isä hommasi,enkä niitä lataile tai huolehdi missä on." ...
 
Ei tuon ikäiset lapset ees tarvi kännyköit!!!!!!!!!!!!!!
No tää nyt varmasti riippuu tilanteesta. Joo, ehkä me kaikk PÄRJÄISIMME ilman kännyköitä kun pärjättiin ennenkin mutta en ymmärrä tätä kännykkähysteriaa. Tuon ikäinen menee jo jonkin verran omiaan niin miksi me emme hyödyntäisi sitä mitä kehitys on meille tuonut tullessaan?
Ajattele, oma lapsi on "aina tavoitettavissa" kännyköiden ansiosta.
Meillä lähin koulu on 10 km päässä ja minä todellakin haluan että minulla on mahdollisuus tavoittaa lapseni.
 
"hei"
tuntuisi oudolta jos en saisi omille lapsilleni soittaa ja sopia yökylästä. *Kyllähän sä voit sitten sanoa ei jos teillä onkin jotain todella tärkeetä. Musta se on ele isältä että haluaa pitää yhteyttä lapsiinsa kun on puhelimet heille hankkinu, ja tuon ikäisillä mielestäni voi hyvin ollakin jo puhelin. Mielestäni voisit arvostaa isän hankintaa sen verran että et olisi tollasella asenteella joka kerta kun puhelimista kyse.
 
Mun mielestä on hyvä, että tuon ikäiset jo jonkun verran harjoittelee asioiden hoitamista itse. Valtaosalla tuon ikäisistä taitaa myös olla jo oma kännykkä. Ja lapsien pitäisi myös itse osata niistä jonkun verran huolehtia.
 
gjdkjmg
Miten niin välikappaleina keskustelussa kun lapsiahan ne yökylät koskee ja ton ikäiset osaa jo kyllä sopia vierailusta osittain itse. Eri asia sitten jos sulle ei puhuttas mitään ajoissa vaan sanottas vaan että joo tänään lähdetään isälle...
Ja on tosiaan kummallinen asenne sulla.
 
No tää nyt varmasti riippuu tilanteesta. Joo, ehkä me kaikk PÄRJÄISIMME ilman kännyköitä kun pärjättiin ennenkin mutta en ymmärrä tätä kännykkähysteriaa. Tuon ikäinen menee jo jonkin verran omiaan niin miksi me emme hyödyntäisi sitä mitä kehitys on meille tuonut tullessaan?
Ajattele, oma lapsi on "aina tavoitettavissa" kännyköiden ansiosta.
Meillä lähin koulu on 10 km päässä ja minä todellakin haluan että minulla on mahdollisuus tavoittaa lapseni.
ja nykyään ei juuri kellään ole kotipuhelinta, kun ennen oli kaikilla lasten kavereilla kotinumero josta sai ainakin kaverin vanhemmat kiinni, nykyään kaikilla on kännykät ja outoihin numeroihin ei vastailla...
 
8 v ja 9 v on mun mielestä jo todellakin kännykkäiässä, ja toisekseen on ihan hyvä jos isä ja lapset sopivat asioista keskenään, tietysti varmistaen äidiltä että suunnitelma on ok.

Meillä 7 v on jo vuoden ajan huolehtinut kännykkänsä lataamisesta ja mukana pitämisestä.
 
"kutri"
Meillä aina isä soittaa pojalle suoraan ja poika isälleen minä en juuri ole missään tekemisissä isän kanssa... ollaan kyllä ihan hyvissä väleissä mutta ei mulla ole tarvetta sille soitella kun poika ite osaa soittaa....
 
Niin? Mikäs tässä olis kamaluus?
sunko mielestä on ihan ok, että lapsi on jossain kavereilla koulusta pääsyn jälkeen iltaan saakka mitään ilmoittamatta?? Kyllä mun piti kotiin soittaa jos koulustapäin jäin kaverille ja tätä edellytän myös omilta lapsilta eli että ilmoitetaan missä ollaan ja koska tullaan. Ja mistä lapsi ilmoittaa jos kaverilla ei ole kotipuhelinta ja lapsella ei ole kännykkää? tuskin se kuitenkaan kehtaa jokakerta ruikuttaa kaverilta kännyä lainaan ilmoittaakseen enkä tätä halua edellyttääkään.
 
sunko mielestä on ihan ok, että lapsi on jossain kavereilla koulusta pääsyn jälkeen iltaan saakka mitään ilmoittamatta?? Kyllä mun piti kotiin soittaa jos koulustapäin jäin kaverille ja tätä edellytän myös omilta lapsilta eli että ilmoitetaan missä ollaan ja koska tullaan. Ja mistä lapsi ilmoittaa jos kaverilla ei ole kotipuhelinta ja lapsella ei ole kännykkää? tuskin se kuitenkaan kehtaa jokakerta ruikuttaa kaverilta kännyä lainaan ilmoittaakseen enkä tätä halua edellyttääkään.
Jos katsot kommenttiani uudestaan niin huomaat, että kirjoitin VAHINGOSSA sulle tuommosen vastauksen. Katsoin ensin että kirjoittaja oli sama joka vastusti kännykkää :D Soriiiiiii!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24113058:
Olet kyllä vi..umainen, ja varmaan syystäkin ex.
Tähän pitää kommentoida, että pata kattilaa soimaa...

Minun mielestä tuon ikäiset lapset osaavat käyttää kännykkää ja pystyvät varmaankin huolehtimaan itsekin kännyköistään.

Ymmärrän sen puolen, että jos isä haluaa lapset just silloin yökylään ja lapset ovat innoissaan asiasta, niin entä sitten, jos onkin jotain menoa tms. ja äiti joutuu sanomaan ei. Tässä tulee pieni ristiriita.

Toisaalta tuon ikäiset mielestäni voivat sopia jo isänsä kanssa mennäkö hänelle yökylään vai ei.
 
jaahas
Siis etkö sinäkään sitten soita pojillesi jos ovat isälään. vaan isä hoitaa jutut sun kanssa näihin välikappaleisiin? eli teidän lapsiin? Mun mielestä jos heillä on kunnollinen isä niin hänellä on oikeus soittaa lapsilleen ja sun pitäisi kyllä edes auttaa tätä suhdetta sen verran että opetat huolehtimaan puhelimen lataukset, jos isänsä heille puhelimet ostanut.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood

Yhteistyössä