Moi!
Meillä on myös 1,9 v tyttö ja ihan sama juttu. Ulkoiluun huolii isän, mutta kaikki ruokailut, hampaan pesut yms. olisi vain kanssani. Meille syntyy uusi vauva ensi kuussa, joten pakko on alkaa tekemään asialle jotain. Lähdin sitten viikonloppuna kotoa pois ja jäivät keskenään. Alkuprotestoinnin jälkeen heillä oli mennyt yllättävän hyvin, kun en ollut itse paikalla. Jos olisin ollut, tyttö olisi heti hakeutunut luokseni.
Annoin miehen nukuttaakin tytön, ja tulin vasta sitten kotiin. Yöllä huuteli tutin tiputtua isiä, ja seuraavana päivänä oli heti enemmän isänsä tyttö, ja hali häntä yms. Eli meillä näköjään toimii se, että lähden itse pois ja saavat omassa rauhassa tehdä asiansa. Harjoittelukertoja on tarkoitus lisätä niin, että tyttö tottuu olemaan isänsä kanssa, eiköhän sitten anna jatkosssa molempien hoitaa, vaikka olisinkin itse paikalla. Luulen, että isin kelpaamattomuus on ihan tottumattomuutta, sillä mitä enemmän ovat yhdessä, sen paremmin tyttökin viihtyy. Olin kyllä huolissani ja mietin, miten pärjäävät, mutta yritin ajatella vain, että isä on luotettava hoitaja ja rakastaa tyttöään, ovat ansainneet yhteistä aikaakin. ja kivasti meni. Suosittelen ainakin kokeilemaan.
ps. meillä tyttö jo ymmärtää sen verran, että kun kyseli minua, isä sanoi minun olevan kaupoilla (niinkuin olinkin) ja se yllättäen riitti hänelle selitykseksi.
Tsemppiä kaikille, ymmärrän fiiliksenne täysin !
Alma 1,9 kk + rv 37 :flower: