Isä- ja äitipuolet joulujuhliin? Miksi ja miksi ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
me käytiin eilen koko perhe esikoisen eskarin joulujuhlissa. oli isäpuoli mukana. mutta tytön oma isä ei tullu.

mutta sit taas...meillä toi isäpuoli näkee enemmän tyttöjä kuin niitten oma faija ja molemmat tytöt haluu isäpuolta myös mukaan juhliin.

aika hankala ongelma. ihan just sen tilan takia. sen oon kyllä huomannu et kyllä sinne isovanhempiakin roudataan eli niitten kaa sitten sama sääntö. :D

Oliko oma isä kutsuttu mukaan henkilökohtaisesti? Ystäväni aina valittaa että lapsen isä ei ikinä osallistu mihinkään vaikka ei edes kutsu häntä mukaan. Äiti hoitaa kaikki päiväkodin asiat ja pimittää tietoa isältä että saisi jälkeenpäin haukkua kun ei tule.
Viime vuonna isä soitti minulle ja kysyi jos tiedän milloin juhlat ovat kun äiti ei vastaa puhelimeen,no en tiennyt enkä muutenkaan tykkää sekaantua muiden asioihin.

Mun mies ei ees kovin helpolla halua mennä minnekään ilman mua, että ihan luonnollista on että kuljetaan myös tälläiset juhlat yhdessä. Siis se on ollut selvää jo alusta alkaen kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos mukaan mahtuu niin tottakai.
asia tietysti kannattaa tarkistaa hoitajalta tai opettajalta mahtuuko yhden lapsen puolesta tulemaan 4 aikuista.

No entäs jos ei tulekaan etäisä ja tämän puoliso, vaan tulisi äiti, äidin uusi mies tai seurustelukumppani, koululaisen tai päiväkotilapsen sisarukset (3 kpl), uuden kumppanin edellisen liiton lapset (2 kpl) ja äidin ja isäpuolen yhteiset lapset 2 kpl ja sitten vielä isovanhemmat ja kummitäti, joka on äidin hyvä ystävä ja asuu 400 km:n päässä ja on nyt just käymässä.

Pitäisikö tästä: 6 lasta ja 5 aikuista, kysyä lupa opettajalta, kyse on kuitenkin lapselle tärkeistä ja läheisistä ihmisiä.

Biologinen isä voi ihan suosiolla jäädä kotiinsa, ei siellä turhia tyyppejä tarvita penkkitilaa viemässä.

Musta silloin jos kummitäti on paikalla niin se vois jäädä hoitamaan sisaruksia pariksi tunniksi jotta vanhempi ja puolisko voi tulla juhliin ja antaa yhdelle lapselle jakamattoman huoion.
bio vanhemmat kuitenkin aivan etu sijalla.
isovanhemmat voivat jäädä kotiin, he ovat omien lasten näytökset nähneet.

Me ollaan oltu mieheni tyttären kevätjuhlissa koko kööri (siis tytön isä, äiti, minä eli äitipuoli, minun ja mieheni yhteinen lapsi, sekä tytön äidin nuorimmainen lapsi) minun esikoisenikin olisi tullut mutta sattui olemaan reissussa. Eikä siinä mitään ihmeellistä mielestäni ole, ollaan hyviä kavereita kaikki keskenämme. Mun esikoiseni isä taas asuu sen verran kaukana, että harvemmin osallistuu mihinkään koulun juhliin, mutta jos osallistusi, niin kyllä minun nykyinen miehenikin tulisi silti.

Yhteistyössä