Isä haluaa tavata lapsen 7 vuoden jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmetyttää

Vieras
Isä ei ole siis pitänyt mitään yhteyttä 7 vuoteen ja nyt tulee lastenvalvojalta lappu, että keskusteluaika varattu. Isä haluaa keskustella lapsen elatuksesta ja tapaamisesta. Haluaakohan hän vain alentaa elareitaan? Onkohan isä paikalla keskustelussa?

Itseä harmittaa, että isä ei voinut soittaa minulle tai laittaa tekstaria tapaamisesta. Minulla ei hänen numeroaan ole, mutta minun numero ei ole muuttunut ja sen löytää kyllä tiedustelusta. Jouduin kyllä n. 3 vuotta sitten vetämään yksinhuoltajuuden oikeuden kautta, kun isää ei kiinnostanut tulla mihinkään tapaamisiin asiasta puhumaan yms. Nyt herraa kiinnostaa! Mikähän on tullut? Onko muilla kokemusta tällaisesta?

Onkohan herra saanut naisen rinnalleen, joka on moittinut tuosta?

Mulla tuli juuri tuo mieleen, että olisko löytänyt uuden naisen ja ehkä heillä lapsi tulossa...
Tietääkö kukaan miten tuo keskustelu etenee? Vasta maanantaina voin soittaa lastenvalvojalle. Tuli paha mieli ja itku kun kirjeen avasin. Ei isässä sinänsä mitään vikaa ole, mutta poika on jo 10 vuotias ja nyt ihan ihmeissään, isä on hänelle täysin vieras ihminen. Silloin 10 vuotta sitten isä ei ollut kyllä yhtään valmis perhe-elämään ja oli aika itsekäs ja saamaton.

No, anna sille isälle kumminkin mahdollisuus. Jos olis kyse vaan elareista, niin kaipa sulle olis tullut kirje siitä, mulle ainakin tuli tuo tieto kirjeessä. Ei kai se isukki kuvittele, että voisi tulla tosta vain takaisin, suhde lapseen pitää rakentaa pikkuhiljaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmetyttää;24787037:
Mulla tuli juuri tuo mieleen, että olisko löytänyt uuden naisen ja ehkä heillä lapsi tulossa...
Tietääkö kukaan miten tuo keskustelu etenee? Vasta maanantaina voin soittaa lastenvalvojalle. Tuli paha mieli ja itku kun kirjeen avasin. Ei isässä sinänsä mitään vikaa ole, mutta poika on jo 10 vuotias ja nyt ihan ihmeissään, isä on hänelle täysin vieras ihminen. Silloin 10 vuotta sitten isä ei ollut kyllä yhtään valmis perhe-elämään ja oli aika itsekäs ja saamaton.

Anna pojalle ja isälle mahdollisuus tutustua toisiinsa. Isälle siis toinen mahdollisuus tutustua lapseensa, jos ei nuorena sitä ymmärtänyt.
Tottakai 10-vuotiasta lasta ihmetyttää ja jännittää, jos ei isäänsä muista.

Mulla lasten isä ei halunnut tulla mihinkään tapaamisiin lastenvalvojan kanssa eron jälkeen tapaamisten järjestämiseksi. Niinpä tapaamisia ei sitten ollut. Sitten yhtäkkiä, kahden vuoden jälkeen tuli suoraan käräjäoikeudesta vaatimus tapaamisien järjestämisestä. Vähän kummallista oli se. No, tapaamiset sitten järjestettiin oikeuden kautta.

Juuri tuo on outoa, että on yleensä vaivautunut lastenvalvojan luo, kun silloin aikanaan oli niin saamaton. Ja silloin kun minä toivoin tapaamista, niin ei voinut tulla. Varmaan joku hyvä syy löytyy, toivottavasti saan tietää sen maanantaina, siis se oikea syy. Harmittavasti on myös muuttanut vähän kauemmaksi eli tapaamisista tulee hankalia ton matkan vuoksi. Olis pysyny poissa, kun kerran häipyi.

Yhteistyössä