irtisanoutuminen ja lomaraha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jannakke
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jannakke

Vieras
Olen tänään irtisanonut itseni ja irtisanomisaika on 14 vrk. Jään vuoslomalle maanantaina ja työnantaja haluaa minun tulevan töihin vielä 31.5. Minun laskujeni mukaan työsuhteeni päättyy 1.6, joten 1.6 on ilmeiseti vielä lomapäivä? Näin ollen työnantajan ei tarvitse lomarahaa minulle maksaa? Onko näin? Kyse ei ole siis lomaPALKASTA. Tessi määrittää meille maksetaan lomaraha jos työsuhde ei pääty työntekijästä itsestään johtuvasta syystä. Eli normisti en olisi oikeutettu lomarahaan muutoin ellei olisi tuota työhönpaluuta....

Eikö kannattaisi olla nyt vaan hiljaa ja mennä vielä 31.5. töihin jolloin kuittaisit ne lomarahat. Vaihtoehtona että alat riitelemään, et mene töihin etkä saa lomarahoja. Montako lomapäivää sinulla siis on? Jos jäät maanantaina lomalle? Minustakin työsuhteesi päättyy 01.06. alkaen.

[QUOTE="Kaiku";23793221]Eikö kannattaisi olla nyt vaan hiljaa ja mennä vielä 31.5. töihin jolloin kuittaisit ne lomarahat. Vaihtoehtona että alat riitelemään, et mene töihin etkä saa lomarahoja. Montako lomapäivää sinulla siis on? Jos jäät maanantaina lomalle? Minustakin työsuhteesi päättyy 01.06. alkaen.[/QUOTE]

Nimenomaan ja siksi en palkanlaskennasta mitään kyselekään :D Lomapäiviä on enemmän kuin irtisanomisaika on eli maksavat osan lomasta kuitenkin rahana. Tottakai menen töihin, ei siitä ole kyse, mutta sitä mietinkin että jos laittavat vielä tuon 1.6 lomapäiväksi niin poistuuko minulta oikeus lomarahaan...?

Sinulta poistuu oikeus lomarahaan jos laittavat 1.6. lomapäiväksi. Koska käsittääkseni lähtökohta on se, että lomalta on palattava töihin, jotta on oikeutettu lomarahaan. Tässä voi tosin olla TES-kohtaisia eroja eli en osaa varmaksi sanoa. Näin kuitenkin ainakin edellisessä työpaikassani meneteltiin.

[QUOTE="vieras";23793324]juurikin näin, eikä luottaa ties kenen neuvoihin.... Huoh.[/QUOTE]

No en kuulu meidän alan liittoon ihan henkilökohtaisista syistä. Joten en sinne soita...

[QUOTE="vieras";23793427]Mikäköhän voi olla sellainen syy, ettei voi kuulua omaan liittoon, joka sentään neuvottelee ne työehdot ja palkankorotukset...?[/QUOTE]

Niin ja auttaa juurikin tällaisissa tilanteissa :-)

[QUOTE="vieras";23793427]Mikäköhän voi olla sellainen syy, ettei voi kuulua omaan liittoon, joka sentään neuvottelee ne työehdot ja palkankorotukset...?[/QUOTE]

Se esimerkiksi että eivät ottaneet kantaa (lupauksistaan huolimatta) minun ja muutaman muun laittomaan irtisanomiseen erään lakon aikana. Minun mielestäni riittävästi syytä....semmonen liitto se...

oletko ollut yhteydessä liittoon, ámmattiosastoon, luottamusmieheen...? jokaiseen puljuun mahtuu idiootteja ja niitä suojatyöpaikkalaisia, joten hieman kyllä itsestäkin kiinni miten antaa kohdella.

oletko ollut yhteydessä liittoon, ámmattiosastoon, luottamusmieheen...? jokaiseen puljuun mahtuu idiootteja ja niitä suojatyöpaikkalaisia, joten hieman kyllä itsestäkin kiinni miten antaa kohdella.

Olen. Olen lähettänyt liittoon melkein joka kuukausi (henkilökohtaisesti alamme vastaavalle ) meiliä jossa olen kysellyt sitä luvattua kannetta. Eipä näy eikä kuulu. Olen myös soittanut asiasta eräänkin kerran niin liittoon kuin sen aikaiselle luottamusmiehellekin, mutta kukaan ei ole kantaa ottanut. Noh, eipä jaksa enää kiinnostaa kovin, asiasta on jo tovi aikaa vierähtänyt. Mutta että semmoisiakin ammattiliittoja on..en halua olla ko liiton kanssa missään tekemisissä enää..