Irrotatko tissin vauvan suusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymys_

Vieras
Annatteko vauvan imeä niin kauan kuin haluaa vai otatteko itse rinnan irti suusta, jos vauva näyttää nukahtaneen rinnalle?

Vauvani imee yleensä tehokkaasti 10 minuuttia, mutta joskus nukahtaa tissi suussa ja silloin olen toisinaan irrottanut rinnan. Varsinkaan yöllä en jaksa yli 20 minuutin imetyksiä, kun tuntuu ettei vauva enää edes ime tehokkaasti.

Kysymys on siinä mielessä omituinen, että tottahan toki irrotan ja vaihdan tutin tilalle, toinen vaihtoehto on istua jököttää sohvalla aamukuudesta asti imetyksen jälkeen vain siksi että vauva on nukahtanut tissi suussa, eikä henno ottaa tissiä pois. Jos vauva siirtoon herää, se on voi voi, ethän voi istua tuntitolkulla sohvalla vain tuon takia.. Meillä monesti vauva kyllä herää, mutta noin aikasen syötön jälkeen vain hieman säpsähtää, ottaa tutin tilalle ja nukahtaa sänkyynsä samantien uudelleen. :)

Kyllä olen irrotanut. Muutoinhan vauva alkaa pitää tissiä tuttinaan ja tähän en ala, pian saat olla aina vauva tississä kiinni. Tutin olen ujuttanut tilalle...

Yhteistyössä