Meillä sama ongelma ja öljytäytteinen lämmitin on käytössä talvipäivinä jolloin lämpötila huitelee 20-30 miinusasteessa. Ei pysy lämpö talossa kun koko taloyhtiössä patterit päällä vain öisin ja iltaisin. Sammuu aamuyöstä ja aamulla tosi kylmä.
Liian alhaiseen lämpötilaan on yleensä syynä taloyhtiön liiallinen säästämisen halu.
Olen tehnyt useampaan kämppään seuraavan viritelmän.
Ihan ensiksi kannattaa irrottaa petterien termostaatit kokonaan pois ja säätää alta paljastuvasta säätökiekosta veden kulku mahdollisimman suureksi.
Toinen kohde on patterin poistopäässä oleva venttiili. Sekin on yleensä säädetty liian pienelle ja kun poistaa päällä olevan suojatulpan, sisällä olevan säätöruuvin pystyy avaamaan täydelle virtaukselle.
Yksi mahsollinen vika on ilma pattereissa ja se on helppo poistaa jopa huoltomiehen jos viitsii hinata itsensä paikalle.
Itsekin sen pystyy helposti tekemään
Homma sekoittaa talon kokonaisjärjestelmää jonkin verran, mutta en ainakaan itse suostu palelemaan kämpässä tai ala maksamaan ylimääräisten lämmittimien käytöstä, sillä lämmön pitäisi kuulua asunnon vuokraan.
Minulla on olohuoneessa kovimpina pakkaspäivinä öljytäytteinen pieni lämpöpatteri. En ole huomannut sähkölaskussa mitään nousua, mutta tämä onkin pieni kaksio, joten lämpiää patterilla noepasti, joskus jopa liikaakin
Tuossa ylhäällä oli toinen hyvä neuvo, jonka itsekin tein: eli pattereista ne stopparit irti. Niillä on tarkoitus pitää lämpötila alhaisena eli taloyhtiön säästökikka.