iPad vai joku muu vaimolle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mieskysyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mieskysyy

Vieras
Aattelin jo tässä hyvissä ajoin vaimon syntymäpäivälahjaa. Oon päättänyt ostaa hänelle jonkun Tab-laitteen. Vaimo on tykännyt käyttää kaverinsa iPadia ja tuo laite täyttäis hänen tietokoneilutarpeensa lähes täysin. Vaimoni on ihan sujut tietokoneiden kanssa, mutta ei nyt kuitenkaan erityisesti oo kiinnostunut niiden kanssa sähläämisestä, siksi iPadin yksinkertaisuus ja intuitiivisuus viehättää...

Mutta sanokaas nyt naiset, että mimmosia kokemuksia teillä on muista tableteista (kuten Samsung Galaxy). Ja mites sitten joku älykännykkä pärjää vertailussa (esim. Lumia). Mikä näistä tai muista olis paras lahja? Budjetti max 1000 (saa maksaa vähemmänkin, sitten voin ostaa kylkeen jotain).

Laita s iPad, toki datamahdollisuudella. Puhelimet eivät kilpaile samassa sarjassa. Tämä miehisen tehokäyttäjän näkökulmasta.

Tärkeintä on siis nettisurffailu. Myös jotain tv-ohjelmia tykkää kattoa. Eli nettiyhteyden pitäis pelittää. Mitään eritysen tehoa vaativaa tuon lisäksi ei ole. Ei mitään pelejä tms.

No kai se on sitten iPad. Miksei noi Samsungit kelpais, onko hankalampia?

[QUOTE="jasso";26880521]tuolla rahalla ostaisin kahdenkeskisen ylellisen viikonloppu loman jossain kohteessa..[/QUOTE]

No me menemme etelään joka tapauksessa marraskuussa. Ja lisäksi kenties hotelli/kylpylävkl jossain Suomessa ilman lapsia, joten se saa riittää. Tää nyt on eri kategoriassa.

[QUOTE="jasso";26880521]tuolla rahalla ostaisin kahdenkeskisen ylellisen viikonloppu loman jossain kohteessa..[/QUOTE]

Mielikuvituksetonta. Tuo on kivaa just tasan sen yhden viikonlopun, iPadista joka päivä. Sain itse häälahjaksi mieheltä viime vuonna, ja olen todella tyytyväinen, käytän päivittäin. Ainoa puute on Flash, joka ei toimi tuolla.

[QUOTE="ap";26880519]Tärkeintä on siis nettisurffailu. Myös jotain tv-ohjelmia tykkää kattoa. Eli nettiyhteyden pitäis pelittää. Mitään eritysen tehoa vaativaa tuon lisäksi ei ole. Ei mitään pelejä tms.

No kai se on sitten iPad. Miksei noi Samsungit kelpais, onko hankalampia?[/QUOTE]

Voi sen Samsungin ottaa, iPad on vain niin helppo ja mukava kokemus.

Mielikuvituksetonta. Tuo on kivaa just tasan sen yhden viikonlopun, iPadista joka päivä. Sain itse häälahjaksi mieheltä viime vuonna, ja olen todella tyytyväinen, käytän päivittäin. Ainoa puute on Flash, joka ei toimi tuolla.

no minä taas oisin onnesta mykkyrällä jo edes joskus päästäisiin kahdestaan jonnekkin viikolopuksi.En sanoi sitä mielikuvituksettomasti,tonnilla pääsis muuallekkin kun perinteiseen kylpylään!

no minä taas oisin onnesta mykkyrällä jo edes joskus päästäisiin kahdestaan jonnekkin viikolopuksi.En sanoi sitä mielikuvituksettomasti,tonnilla pääsis muuallekkin kun perinteiseen kylpylään!
Ensinnäkin, padiin ei mene tonnia. Ja toiseksi, mitä helvetin merkitystä sillä on mitä sinä haluat? Joku saattaisi olla onnesta mykkyrällä jos saisi lahjaksi uuden paskatalikon ja kumisaappaat mutta mitä tekemistä sillä tämän ketjun ja aloittajan tilanteen kanssa on?

Minä taas tylsääntyisin hotellissa ja kaipaisin kotiin... joudun matkustamaan töiden takia liikaakin, kotona oleminen on luksusta. Tosin käsilaukussa olisi mukana iPad, niin voisi vaikka surffailla tai lukea kirjaa. Mutta ap ei ollut nyt hakemassa lahjaa kummallekaan meistä, niin kannattaa varmaan luottaa siihen että hän itse tietää millaisesta lahjasta vaimo ilahtuu :)

[QUOTE="huoh";26880644]Ensinnäkin, padiin ei mene tonnia. Ja toiseksi, mitä helvetin merkitystä sillä on mitä sinä haluat? Joku saattaisi olla onnesta mykkyrällä jos saisi lahjaksi uuden paskatalikon ja kumisaappaat mutta mitä tekemistä sillä tämän ketjun ja aloittajan tilanteen kanssa on?[/QUOTE]

tuo mun edellinen viesti ei ollut tarkoitettu ap:lle vaan sille joka sanoi mun ehdotusta mielikuvituksettomaksi!

[QUOTE="vieras";26880641]ASUS - Taulutietokone- ASUS ASUS Transformer Pad Infinity TF700T hakkaa iPadit ja Samsungit.[/QUOTE]Ei hakkaa paitsi ehkä jonkun äidinsä peräkammarissa majailevan finninaamaisen murottajan mielestä.

iPad on ylivoimaisesti paras vaihtoehto ja sen ostamista ei tarvi ikinä katua. Noita Samsungeja ja Asuksia ostavat joko ne nörtit jotka eivät muka diggaa applesta tai sitten ne vähemmän valveutuneet kuluttajat jotka eivät viitsi edes kokeilla ipadia vaan ostavat ensimmäisen tabletin mikä käteen sattuu tai myyjä myy.

Joo hyviä vastauksia. Kiitos. Ja toi Flash-juttu oli hyvä muistutus. Vaimo harmittelikin joskus kun sitä ei ollut. Eli jos olis joku toinen iPad-tyyppinen laite, jossa olis Flash, niin se olis optimi. Samsungissa?

Ei pahalta vaikuta toi Asuskaan.

Ei hakkaa paitsi ehkä jonkun äidinsä peräkammarissa majailevan finninaamaisen murottajan mielestä.

iPad on ylivoimaisesti paras vaihtoehto ja sen ostamista ei tarvi ikinä katua. Noita Samsungeja ja Asuksia ostavat joko ne nörtit jotka eivät muka diggaa applesta tai sitten ne vähemmän valveutuneet kuluttajat jotka eivät viitsi edes kokeilla ipadia vaan ostavat ensimmäisen tabletin mikä käteen sattuu tai myyjä myy.

Vähän kärkkäästi sanottu, mutta on tässä totuuden siemen siinä mielessä, että kyllä se iPad on näistä se helpoin ja kompaktein.

Ja tunnen vaimoni kyllä. En niin hyvin, että voisin hänelle ostaa vaatteita. Mutta niin hyvin, että tiedän sen. Lahjani ovat yleensä osuneet ihan hyvin, kerran tosin meni laukku vaihtoon :)

entäs sellanen tv jossa on se 3D toiminto,muuttaa automaattisesti leffan kun leffan 3D:ksi.Siinä on myös langaton netti Heitän vaan vähän ideoita ilmaan toiv,. kukaan ei vesä nyt herneitä tästäkin !

[QUOTE="ap";26880694]Joo hyviä vastauksia. Kiitos. Ja toi Flash-juttu oli hyvä muistutus. Vaimo harmittelikin joskus kun sitä ei ollut. Eli jos olis joku toinen iPad-tyyppinen laite, jossa olis Flash, niin se olis optimi. Samsungissa?

Ei pahalta vaikuta toi Asuskaan.[/QUOTE]

Ipadeissa ei ole flashia. Muutoin on hyvä vehje.

Samsungissa on sitten myös omat huonot puolensa. Samsungissa ei pysty tekemään kahta asiaa yhtäaikaa :)

[QUOTE="jasso";26880750]entäs sellanen tv jossa on se 3D toiminto,muuttaa automaattisesti leffan kun leffan 3D:ksi.Siinä on myös langaton netti Heitän vaan vähän ideoita ilmaan toiv,. kukaan ei vesä nyt herneitä tästäkin ![/QUOTE]

3D ei kiinnosta. Alkaa päätä särkeä vaimolla kun semmosta kattelee. Ja pitää siis olla kooltaan tasoa iPad, mahtuu juuri sopivasti hänen laukkuunsa.

Huomionarvoista on se, että vaimoni on todella paljon tykännyt kun on käyttänyt kaverin iPadia. Paitsi tosiaan se Flash-ominaisuus, mutta kun sekin on tiedossa, niin ei ole kauheen paha puute.

[QUOTE="ap";26880831]Mitä kahta asiaa pitäis tehdä samaan aikaan? Digijutuissa vaimoni keskittyy yleensä vain yhteen asiaan kerralla. Kai siinä sentään useemman nettisivuston auki saa samanaikaisesti?[/QUOTE]

Kaipa siinä saa. En ole kuin hetken tutustunut Samsungin, mutta jotenkin tykästyin iPadiin. Ipad tuntuu helpommalta käyttää. Toki softat iPadissa on aikalailla maksullisia, mikä on yksi huono puoli.