intiimi kysymys

• Viestiketjun aloittaja ninni
  • Ensimmäinen viesti
ninni
Olen 45 -v ja en usko vielä varsinaisesti vaihdevuosissa olevani. Kierto on pikkusen lyhentynyt.
Onko muilla ollut vaihdevuosioireena se, ettei paikat tahdo tarpeeksi kostua seksissä. Tietysti sitten kun on alkuun päästy, mutta alku on hankalaa ja suunnittelenkin meneväni liukuvoidetta ostamaan. Mieskin eilen jo asiasta varovasti huomautteli, vaikka on yleensä liiankin varovainen, ettei vaan ole epähienotunteinen.
Kokemuksia?

kuiva tyyppi
Olen huomannut kyllä saman itselläni, eli kuivuutta löytyy. Mulla kyllä on jo kaikenlaista yöhikoilua ja mielialan vaihtelua ym. Pitäisi varmaan käydä sitä liukastetta minunkin. Onkos kellään kokemuksia niistä? Pelkään vain allergioita, kun olen niin monille voiteille ja hajusteille sun muille niin herkkä.

Itsekin käytän
aivan tavallista apteekista ostettavaa perusvoidetta, on sellaisessa keltaisessa putkilossa tai pumppupullossa(merkkiä en kerro, kun ei saa mainostaa). Sillä on hyvä pestä myös meikit pois ja muutenkin käyttää pesuissa. Reissussa aivan ehdoton ja jos on vielä menkat, niin sillä voi kätevästi peseytyä.
Onhan niitä sitä varten valmistettuja voiteitakin, mutta minusta jotenkin ällöttäviä. Perusvoide on ihan hyvää ja paljon miellyttävämpi. Farmaseutti apteekissa osaa kyllä neuvoa tarvittaessa, ""kuivuudesta"" on turha kärsiä.

+
Juu, kyllä kannattaa hankkia liukastusta, on rakastelu mukavampaa kummallekin. Ei siinä mitään häpeämistä ole, että oma liukkaus ei enää niin hyvin toimi. Pienenee se miehenkin liukastustippa iän myötä... Ja sitäpaitsi nuoretkin kuulemma käyttävät ihan mukavuussyistä.
Apteekissa neuvotaan, kun kysyy, ja kysymättäkin voi tuota perusvoidetta ostaa (vaikka käsivoiteeksi). Postimyynneistä voi tilata, ihan vaikka Anttilasta tai luontaistuotemyymälöistä. Ja jos haluaa raikasta geeliä oikein nätissä pullossa, voi käydä vaikka erotiikkamyymälässä (itse en kyllä menisi, mutta mies kävi, samaisella asialla).

ninni
Hyviä vastauksia! On meillä kotona ollut ihan leikkimistä ; ) varten sellaista seksikaupan voidetta, mutta se meidän oma on ainakin ällöttävää. Tahmeaa ja sotkevaa. Onko se keltaisessa putkilossa oleva Ex.. alkuinen nimi. En oikeasti muista nimeä, mutta jotain sen tyylistä on ollut ihovoiteeksi.
Täytyykin hakea sitä ja kokeilla. Kuulostaa hyvältä.

Yhteistyössä