Tuo meidän vierailu oli lyhyt, koska vaihdoimme siellä vain konetta. Vietimme kumpaankin suuntaan vuorokauden mumbaissa, se oli meille lepäämispaikka pitkän lentomatkan varrella. Jos tuolla edellisellä viestillä viittailtiin mun vastaukseen
, niin voin omasta puolestani todeta ihan samaa, hotelliin ei kannata jäädä lymyilemään.
Tuo kohde vain oli todella niin järkyttävä, ettemme halunneet poistua hotellista pienen kävelylenkin jälkeen enää minnekään. Pitäkää minua pinnallisena jos haluatte.
Toki intiassa on varmasti ihania alueita, mutta tuo kohde oli aivan kamala. Sitä surkeutta katsoessa tuli huono olo omasta "rikkaudesta", en voinut nauttia olostani ollenkaan. Kamera minulla kulkee useimmiten mukana ja tuolla en häveliäisyyttäni voinut ottaa sitä esille. Koin, että se olisi loukannut ihmisiä, jos olisin kulkenut siellä tallentamassa heidän kurjuuttaan.
Ja anteeksi vain, lontoon ja intian mainitseminen samassa lauseessa, kun puhutaan köyhyydestä, ei mene mulla jakeluun ollenkaan... Käsi ojossa oli hotellin väestä lukien kaikki kohtaamamme ihmiset. Finnairin paikalliset edustajatkin olivat vaatimassa omaan taskuunsa 600 euroa matkatavaran ylipainosta. Hymyssä suin he sen tekivät, mutta tekivät kuitenkin.
Mutta ehkä goa sitten on erilainen.
Kaikki matkailee tyylillään ja minne haluaa. Se meille suotakoon. Oikein hyvää matkaa
goaan! Kuten sanottua, se on varmasti ihan erilainen kuin intialainen suurkaupunki. =)
Lisään vielä, että olemme tosiaan käyneet tunisiassa (en ensin ajatellut sitä afrikkana, kun miellän afrikan enemmän keski- ja etelä-afrikaksi, jossa en ole siis vieraillut) ja sitä köyhyyttä oli mielestäni helpompi sietää, koska paikallisten suhtautuminen turistiin oli hyökkäävämpi. Eikä siellä sitä paitsi ollut lähellekään yhtä kurjaa kuin mumbaissa. Tuolla intian reissulla taas paikalliset olivat jotenkin tyytyneet osaansa. Kyllä se veti mielen matalaksi.
Intialainen ruoka on silti erinomaisen ihanaa ja sitä syömme aina kun vain tilaisuuden saamme.
Olen nyt käyttänyt pitkän puheenvuoron aiheesta ja
se on ollut vain mun mielipide. Toivottavasti en ole loukannut ketään tai aiheuttanut muuten mielipahaa. Toivon, että ap osaa edelleen iloita tulevasta matkastaan! :hug: