Intiaan vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesyjä seikkailuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kesyjä seikkailuja

Vieras
Onko kokemuksia matkailusta Intiassa vauvan kanssa taikka muutenkin? Uuden maan "valloitus" kiehtoisi, mutta kuopus on vasta 6kk. Esikoinen 4v tottunut matkailija ja hyvin on mennyt, mutta hänen vauva-aikanaan matkailtu Euroopassa ja Kanarialla.
Goa ilm täysin turistikohde? Hygieniataso? Jotain erityistä mukaan?
Malarialääkitystäkään ei kai Goan alueella tarvita, sitä en oikein 6kk ikäiselle haluaisi.

Olisin myös kiinnostunut lähtemään Goaan puolivuotiaan ja 3-vuotiaan kanssa. Kaikki kokemukset olisivat kovin kiinnostavaa luettavaa! Itse olen matkaillut Intiassa, lähinnä kiinnostaa miten tuolla lasten kanssa pärjäisi. Kiitos kertomuksista!!

Itse en ole Intiassa käynyt mutta harkinnut sinne menoa vakavasti. Ystäväni on miehensä kanssa käynyt siellä varmaan 4 kertaa, pisimmillään 4 vkoa kerrallaan. Pääpaikkana ollut aina Pohjois-Goa mutta tehneet sieltä reissuja aika laajastikin. He ovat sanoneet että eivät menisi sinne aikanaan alle kouluikäisten lasten kanssa juuri erilaisen hygieniatason ja bakteerikannan vuoksi. Lapsella pitää heidän mielestään olla riittävästi älliä tajuta itsekin että mitä tahansa mm. omia sormia ei suuhun laiteta. Oman ripulitaudin vielä kestää mutta lapsen ei. Ovat olleet joka reissulla vähintään päivän kipeänä.

En uskaltaisi làhteà pienen lapsen kanssa Intiaan. Minulla on aikuisia ystàvià jotka ovat todella usein siellà tyòmatkoilla. Tulevat usein vatsataudissa takaisin. Luulisin ettà hygieniatasossa on toivomisen varaa (en tiedà, ei ole henk. koht kokemusta). Mutta en halua yleistàà silti

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 19:22 kesyjä seikkailuja kirjoitti:
Onko kokemuksia matkailusta Intiassa vauvan kanssa taikka muutenkin? Uuden maan "valloitus" kiehtoisi, mutta kuopus on vasta 6kk. Esikoinen 4v tottunut matkailija ja hyvin on mennyt, mutta hänen vauva-aikanaan matkailtu Euroopassa ja Kanarialla.
Goa ilm täysin turistikohde? Hygieniataso? Jotain erityistä mukaan?
Malarialääkitystäkään ei kai Goan alueella tarvita, sitä en oikein 6kk ikäiselle haluaisi.

Hei!
Onko sulla s-posti osoite jonka voisit laittaa? mä voisin kirjoitella, mulla on adoptio poika Intiasta.
Amma-maa

Itse uskaltaisin kyllä lähteä lapsen kanssa ja varmaan lähdetäänkin parin vuoden sisällä. Olemme olleet kaksistaan pari vuotta sitten reissussa.

Sylilapsen kanssa on varsin helppo olla, kun on omat ruuat mukana. Itse olimme Egyptissä puolivuotiaan kanssa, ja helppoa ja mukavaa oli.

Goalla on ihan hyvä hygieniataso, varsinkin jo ottaa paremman hotellin. Malarialääkitystä ei tarvita.

Kävin Goalla n. 8 vuotta sitten. Toivottavasti hygieniataso on sen jälkeen parantunut, muuten en tosiaankaan voi suositella sitä paikkaa pienille lapsille. Veikkaan, että lähes tulkoon kaikki siellä matkaavat sairastavat vatsataudin. Mieheni sai reissullamme salmonellan, minä olin vain päivän ripulissa. Ja ollaan sentään ihan aikuisia eikä pistetä sormia suuhun joka välissä kuten pienet lapset...

En missään nimessä lähtisi sinne pienen lapsen kanssa. Tuskin terveydenhoitokaan on kovin hääviä siellä, jos tiukka paikka tulee. Ja kotiin on pitkä matka... :whistle:

Me kysyimme matkatoimistosta,että kannattaako lähteä 1v 3kk ikäisen lapsen kans Intiaan...Ei suositellut,hygieniataso ei ole kuulemma niin hyvä,että kannattais pienen kanssa lähteä joten vaihdettiin matkakohdetta

mä en lähtis. Ollaan matkusteltu suht paljon miehen (ja myöhemmin myös pojan kanssa) eri maissa ja juuri Goassa minä ja eräs ystäväni saimme pahimman ruokamyrkytyksen mitä oon koskaan potenut. (siis olimme mahdollisimman tarkkoja hygienian suhteen ja silti...) Olin 3 vrk korkeassa kuumeessa/horkassa ja mikään ei pysynyt sisällä. Paikallinen lääkärikään ei herättänyt kovin paljon luottamusta...Noihin kokemuksiin perustuen en missän tapauksessa lähtisi Intiaan lasten kanssa (erityisesti pienten), vaikka aikuiselle se olikin muuten tosi mielenkiintoinen ja erillainen lomakohde.

Yhteistyössä