Inssi

Voisiko joku ihana ihminen valaista vähän mulle tätä operaatiota? Lähinnä sitä, että kauanko toimenpide kestää ja miten simppojen kanssa toimitaan? Eli onko vientiajalla väliä, esim. jos ukko vie simpat aamulla ja ite menee operaatioon vaikka iltapäivällä?

Nennuliini
Meidän klinikalle mies vei tai kävi antamassa näytteensä aamulla. Simpat pestiin klinikalla ja minä menin inseminaatioon iltapäivällä.

Toimenpide on aika yksinkertainen eli tutulle pöydälle tietysti pitää käydä makuulleen, emätin pestään, joka on kaikista inhottavin juttu toimenpiteessä ja simpat viedään katetrilla perille. Minulla se ei ainakaan tuntunut juuri ollenkaan. Toimenpide kokonaisuudessaan ei kestä varmaan kuin n. 5 minuuttia eli nopea toimenpide. :)

Pisti silmään toi "emätin pestään"-juttu.. Mulla ei kyllä kummassakaan inssissä tehty mitään pesua. Ultraus ja siittiöiden vieminen hitaasti perille katedrin avulla, siinä kaikki. Todella simppeli toimenpide näin naisen kannalta!

Meille sanottiin, että noin 3tuntia menee simppojen valmistelussa. Aamulla mentiin n9 aikiohin viemään miehen simpat ja sitten n12 oli inssi. Mulla ei myöskään inssissä emätintä pesty. Katetrilla vaan simpat sisään, aikaa meni n5min.

minä kans ihmettelin sitä pesu hommaa mutta jos se on jossain paikassa käytäntö mutta ei ainakaan oulun väestöliitolla missä olen käynyt ultraus ja simpat katetrilla eli helppoa siitä ajoitusesta en tiedä meillä kun lahja soluja

Yhteistyössä