inssi kesäkuussa

mulla oli hiukan kysymysmerkillä PCO esikoista yrittäessä. Ainakaan en ovuloinut ilman clomeja. Clomien avulla siis saatiin esikoinen. Raskauden jälkeen kuitenkin olen ovuloinut joka kierto eli sitä ongelmaa ei enää ole. Miehessäkään ei käsittääkseni pitäisi olla mitään sellaista vikaa joka estäisi raskautumisen. Eli inssiä pääty lääkäri kokeilemaan ja clomit otetaan mukaan. Ensi kierrossa siis tämä tapahtuu. Toivottavasti vaan päästään viemään hoito loppuun. Eniten jännittää jos syntyykin liikaa munarakkuloita, kun syön clomeja vaikka ilman niitäkin ovis tapahtuu.
Jena Me käymme yksityisellä hoidoissa.
Monesko lapsi teillä on toiveissa? Miten pitkään olette yrittäneet?
 
Moikka...tässä kuussa ekaan inssiin menossa...jännittää todella paljon... :/
Nyt kierto päivä 5/28-36 menossa...apuna minulla on femarit+puregon ja pregnyl.
Ollaan vaavelia reilu vuosi yritetty, 08/07 ollaan fertinovassa käyty...eka oli 5kk clomit, mutta ei vauvaa kuulunut eikä näkynyt.. :ashamed:
Miehessä ei vikaa, minulla epäsäännöllinen kierto (jonka takia menin tutkimuksiin) ja keltarauhashorminoa oli liian vähän...
 
me ollaan väestöliitossa hoidoissa.. Nyt odotan vielä ens viikkoon kunnes aloitan terolutit ja odotan menkkoja jotta voidaan ryhtyä tositoimiin. :) Takana päin on 3 clomikiertoa (jossa en ovuloinut, mutta munarakkuloita kasvoi), ja sen jälkeen 3 puregon+pregnyl jossa myös ovuloin. Mulla vähän ylipainoa joten se voi ehkä vaikeuttaa tätä tilannetta...
 
jos saan tulla mukaan niin mulla on tässä kuussa inssi.. nyt on kp1/29-32.. jännittää ja pelottaa että onkohan siitäkään hyötyä.. ollaan yritetty vuosi esikoista.. mulla on lievä endo, lievä pco (ovis tulee luomunakin ainakin melkein joka kk mutta saattaa olla huonolaatuinen), kilpirauhasen vajaatoiminta (lääkityksellä kurissa) vähän ylipainoa, onkohan vielä jotain :( miehellä simpat ok.. nyt alkaa toinen kierto clomhexalilla, sitä ennen oli femar yhden kierron ja edellisessä kierrossa oli terolut mutta en huomattavaa hyötyä huomannut.. tänään sellainen päivä että tekisi mieli luovuttaa kun ei onnistu.. niin ja ollaan kumpikin 25v.
 
Tulin morjestamaan sinua miranda-81 :wave: ja lähettämään paljon onnea tulevaan!!
(vaihdettiin kuulumisia jokunen kuukausi sitten tuolla vauvakuumeisten puolella, jos muistat!)
Meillä tilanne on sama siinä mielessä, että myös minä napsin clomeja vaikka omakin ovulaatio tapahtuu säännöllisesti ja olenkin kiinnostunut kuulemaan miten clomit sinuun vaikuttavat. Itse en seurantaultrassa käynyt, mutta oviskivut olivat melkoiset.
Mietityttikin, että kasvoikohan rakkuloita liikaa ilman johtofollia kun tulosta eivät tuoneet.. Nyt ollaan sitten kolmen clomikierron jälkeen menty luomuna, tämä kierto puolivälissä.

Kovasti jaksamista sinulle ja tietenkin onnea myös teille kaikille muillekin
:wave:
 
Ihana kuulla sinusta kirma! :) Monesti olen miettinyt mitä teidän vauvan yritykselle kuuluu. Oikein paljon plussatuulia sullekin!! +++++++ :whistle: Toivottavasti pian tärppää...

(.) Olin tänään ultrassa. Katsottiin vielä kohdun tilanne ja kaikki oli oikein hyvässä mallissa. Johtofollikkeli on tällä hetkellä 14mm ja viikonloppuna ennusti lääkäri oviksen tapahtuvan. Verikokeissa ei ollut mitään häikkää. Nyt lääkäri oli sitä mieltä että voisimme kokeilla luomuna, kun siihen ei mitään estettä ole löytynyt. Kuitenkin antoi luvan tulla inssii kesäkuussa tai elokuussa. Ehkä menemme kesäkuussa, kun on niin turhauttava olo. Jospa se auttaisi. Jatkossa sitten yritämme luomusti ja aina silloin tällöin kokeilemme inssiä clomeihin yhdisttynä.

Minski26Täällä Helsingin väestöliitto tekee inssejä lauantaisin (muutamaa lauantaita lukuunottamatta)
 
Meille kans tehdään 1. IUI kesäkuussa. :wave:

Lapsettomuuden syynä minun PCO, joka kuitenkin on hiukan kysymysmerkillä oleva, koska mun munasarjat eivät ole tyypilliset PCOlaisen munasarjat. Helminauhamaisuutta ei ole, eikä käsittääkseni rakkuloitakaan "kovin paljon". Pitkä- ja epäsäännöllinen kk-kierto kyllä puhuu PCO:n puolesta. Mies on meillä ok. Minulla lievästi ylipainoa (painoindeksi 26), jota olenkin nyt tiukalla "dietillä" saanut putoamaan joitakin kiloa.

Meillä on myös clomit yhdistettynä inssiin ja jokin pistoslääke, jota pistetään kahtena päivänä. Vielä ei olla lääkärin kanssa sen kummemmin noista puhuttu, kun katsotaan tämä meneillään oleva 4.clomikierto vielä. Mutta mulla on kyllä täysin ajatukset jo inssissä. =) Me ollaan julkisella puolella hoidossa.
 
lasta ollaan yritetty 1,5v. Marraskuussa oli eka-aika kunnalliselle, mulla PCO, meihessä ei vikaa. Neljäs clomi kierto menossa, kunnallisella sanoivat et soittele puolen vuoden päästä jos ei oo tärpänny. Varasin ajan sit yksityiselle siinä toivossa et päästäis inssiin, mutta siellä sanottiin et katotaan syksyllä... Mä oisin halunnu saman tien! Miten te ootte päässy inssiin? Mä en ymmärrä, mä oon valmis maksamaan yksityiselle et ne tekee inssin, mut ei :(
 
Uutena jännääjänä täällä myös. Huomenna ensimmäinen inssi. Pistin tänään Pregnyl-piikin, kädet täristen sekoittelin ainekset =) . Itsellä sattui sopivasti ensikäynti yksityisellä kierron loppuun (kunnallisella puolella olis pitänyt odotella puoli vuotta pelkästään polille pääsyä) ja päästiin heti aloittamaan tästä kierrosta clomit ja inssi...
 
Jena: Meillä on samanlainen tilanne muuten eli 1,5v yritystä takana ja 4. clomikuuri menossa. =) Antoivatko ne kunnallisella sinulle clomit puoleksi vuodeksi vai?

Meillä meni niin, että alkujaan menin yksityiselle tutkimuksiin, kun kierrot heitteli tosi paljon. Siellä selvisi lievä pco, ovuloimattomuus ja miehen simpat tutkittiin (tulos ok). Sain myös clomit yksityiseltä. Samalla kun yksityinen lääkäri kirjoitti clomi reseptin niin hän kirjoitti myös lähetteen julkiselle puolelle lapsettomuustutkimuksiin. Lähete lähti 11/07 ja eka aika oli 1/08 eli tasan kun tuli vuosi yritystä. Julkisella tehtiin SSG ja otettiin verikokeita. Kun kaikki oli noilta osin ok päätettiin jatkaa clomeja vielä kolmen kierron ajan. Lääkäri sanoi jo silloin, että seuraava askel on sitten IUI. Nyt, kun se 4. clomikuuri alkoi niin soitin tuolle lapsettomuuslääkärille ja hän sanoi, että jos ei nyt tästä clomikierrosta tärppää niin 1. inssi tehdään sitten kesäkuussa. Näin "helposti" meillä ainakin tuo inssi hoitui. =)

Ihmeellistä, että teilläpäin ei edes yksityisellä rueta tekemään vielä inssiä. :eek:
 
TINTTU joo kunnallisella(kättärillä) anto clomit puoleksi vuodeksi ja sanoi että pidä välillä välikiertoja. Yksityisellä käytiin felicitaksessa. En tiiä oisko syynä mun ikä 21 kun ei ees inssiin pääse, kai ne ajattelee et on mulla vielä aikaa...
 
Jena: Meilläpäin ei ainakaan ikä vaikuta... Itse olen nimittäin vasta 19 (tai 20 parin kk:n kuluttua). Oon kyllä kuullut, että jossain muuallakin olisi nuori ikä vaikuttanut tutkimuksiin ja hoitoihin, vaikka ei niin minun mielestäni kyllä saisi olla!

marsukki: Minuakin kiinnostaa inssikuulumiset. Tulehan sitten kertoilemaan. =)
 
Taalla onkin naita inssiketjuja monia. Meilla se on huomenna, tai myohemmin talla viikolla, riippuen munasolun koosta. Ei mua kauheasti jannita vaikka tottakai jannaa on etta tarppaako silla. Se on meidan eka. Laakari sanoi etta vain yksi inssi kai tehdaan, jossei tarppaa niin sitten IVF. Taytyy huomenna kysaista onko niin. Mulle tehtiin munajohdin-aukiolo testi viime viikolla, laakari sanoi etta on hyva tehda inseminaatio nyt heti, kun kerran silla varjoaineella oikein avattiin munajohtimet.
 
No niin ensimmäinen inssi tehty... Miehen piti simonsa luovuttaa pari tuntia ennen inssin tekemistä. Ne pestiin ja kuulemma oikein mainio määrä jäi simoja jäljelle pesunkin jälkeen (ongelma meillä mun epäsäännöllinen kierto ja ovulaatioiden satunnaisuus). Sitten tuli parin tunnin jälkeen meikäläisen vuoro ja eka katsottiin limakalvon ja follikkelin tilanne, oltiin kuulemma mainioon aikaan liikkeellä (mun lääkäri on ihanan "äidillisen" kannustava). Sitten sellasella katetrilla laitettiin nuijapäät matkaan :) . Ei millään lailla sattunut (ei millään lailla verrattavissa munajohtimien aukiolotutkimukseen, joka sattu mulla aivan tajuttomasti). Maata piti hetken aikaa rauhassa paikallaan ja sitten se oli about 5 min ohi. Nyt sitten pitäisi vielä yrittää luomusti viimeistellä, oli lääkärin kehotus... Pari viikkoa saa tässä jännäillä. Pitäisi keksiä kovasti kaikkea muuta ajateltavaa ja keksiä kuinka siitä pettymyksestä yli jos ei onnistunutkaan. Pettymyshän se on, vaikka tietääkin onnistumisprosentin...
 
marsukki73: pidän peukkuja sulle että inssi tekee tehtävänsä

Meillä olis ollut tänään inssiaika ellei ovis olis yllättänyt viikonloppuna. Testasin perjantaina ja lauantaina plussaa...noh, luomusti tuli sitten vielä kerran kokeiltua ja ens kierrossa sitten on hormonit avittamassa ja sillon inseminaation pitäis osua arkipäivälle jos nyt kierto ei veny, mut jos oviksesta menee 14 pvää niin sit onnistuis...Tietenkin toivon et hoitoja ei tarvita, mut on tässä jo yritystä ollut, vaikkakin vain n.puoltoista vuotta niin itselle se tuntuu todella pitkältä ajalta ja kun joka kuukausi on tuntenut jos jonkinmoista merkkiä raskaudesta ja kuitenkaan kertaakaan en ole plussannut...kyllä odottavan aika on pitkä, nyt ymmärrän tuon sanonnan monta merkitystä...
Plussatuulia kaikille tässä ketjussa oleville :heart:
 

Yhteistyössä