Inssi edessä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voivoivoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voivoivoi

Vieras
Apua, inssi on varattu ensi viikolle! Onko se niin paha mitä sanotaan?

Mitä teillä inssi piti sisällään? Teettääkö ne jotain tasukparkkeerausta ylämäkeen, mäkilähtöä käsijarrulla tms? Haittaako liiallinen varovaisuus ajaessa?

Mulla inssistä on aikaa pian 18 vuotta mutta sen muistan että mäkilähtöjä oli, ja talliin piti peruuttaa. Kokonaisuutena inssi oli ihan helppo, en ymmärrä miten jotkut saa sen mokattua.

kaksi viikkoa sitten sain kortin ekalla yritämällä, ei ollut vaikeaa. ihan normaalia ajoa liikenteessä, ei tarvinnut tehdä taskuparkkeerausta eikä mitään käsijarru mäkilähtöjä tms.

Outoa! Jotkut puhuu että pitää tehdä mäkilähtöä käsijarrulla ja myös mäkilähtöjä jalkajarrulla... Siihen päälle parkkipaikalla peruutuksia parkkiin, taskuparkki ylämäkeen tms...

Jotkut taas ei tee noista mitään. Millä logiikalla valitaan ne onnettomat jotka joutuu noita tekemään...

Mulla oli inssi muutama vuosi sitten ja mitään mäkilähtöjä tai taskuparkkeerauksia ei ollut. Ihan tavallista perusajoa oli ja lopuksi piti muistaakseni peruuttaa parkkiruutuun.

Ei kellään epävarmalla ole tullut mieleen, että voisi tehdä jotain asialle? Menette yhtenä iltana tekemään autolla 50 mäkilähtöä ja 50 parkkeerausta, niin tuskin ainakaan haittaa on.

[QUOTE="hmm";28077179]Mulla inssistä on aikaa pian 18 vuotta mutta sen muistan että mäkilähtöjä oli, ja talliin piti peruuttaa. Kokonaisuutena inssi oli ihan helppo, en ymmärrä miten jotkut saa sen mokattua.[/QUOTE]

Riippuu kyllä täysin missä kaupungissa sen inssin ajat. Mene vaan ajamaan helsinkiin. Siellä testataan kyllä kaikki pahimmat kohdat ja oikeen yritetään, että ei pääse läpi.

Outoa! Jotkut puhuu että pitää tehdä mäkilähtöä käsijarrulla ja myös mäkilähtöjä jalkajarrulla... Siihen päälle parkkipaikalla peruutuksia parkkiin, taskuparkki ylämäkeen tms...

Jotkut taas ei tee noista mitään. Millä logiikalla valitaan ne onnettomat jotka joutuu noita tekemään...

Kaupunkeja on erilaisia ja inssityyppejä on erilaisia. Heillä on tietty määrä, jotka pitää hylätä. Helposti ainakin kotiopetuksessa olevilla testaavat ensimmäisellä inssikerralla kaikki vaikeimmat kohdat ja sitten sanotaan, että eihän tämä yhtään haittaa, kun olet kotiopetuksessa, etkä joudu lisäopetuksesta mitään maksamaan. Epäreilua kyllä on.

Mutta ei tarvitse tehdä mitään mäkilähtöjä käsijarrulla, jos pääsee siitä ilman sitä käsijarrua. Taskuparkkejakaan yleensä ei tehdä.

Mun inssiajelu meni mukavasti niitä näitä jutellen, ekan kolmen minuutin aikana kun paljastui, että molemmat ollaan koiraharrastajia ja rampataan samoissa kisoissa ja näyttelyissä. :D Helsingin ytimessä ajeltiin, puoli neljän aikaan iltapäivällä, mutten muista sen kummempia venkslauksia, mäkilähtöjä tai muita.

Huh! Kiva kuulla että jollain on ollut ihan perus ajoa ilman mitään taskuparkkeerauksia jne. Ehkä mä siitä selviän. En onneksi aja misään kovin isossa kaupungissa...

2 kertaa käynyt inssin, koska kortti meni vanhaksi, jouduin siis uusimaan. Ja eri kaupungeissa. Molemmat lähinnä tavallista ajelua, eka inssi oli maantieajoa, toinen kaupunki. Ohjeiden mukaan ajelutti, molemmissa parkkiin peruutus mutta ei muita erikoisuuksia..

Peruutus parkkiin. Kysyi onko tuttu kaupunki ja kun oli, niin ajelutti tiettyihin paikkoihin ilman tarkempia ohjeita risteyksissä. Reittivalinnasta huomautti, mutta perustelin, että ajoin sieltä mistä osasin eikä siitä sen enempää.

Aluksi taisi arpoa, ajetaanko kaupungissa kaista-ajoa vai ison tien kautta, minulle osui kaista-ajo. Tarkkana junaradoilla ja tasa-arvoisissa risteyksissä, niiden kautta mentiin. Vilkkua käytä ja pyöritä päätä, antaa kuvan, että huomioit muita. Suojatiellä anna tilaa jalankulkijoille.

Aikaa on joku 7 vuotta omasta kokemuksesta.

Yhteistyössä