Te joilla synnytyksen käynnistys peruutettu!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tahtoo tietää...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tahtoo tietää...

Vieras
Olen kuullut että näinkin on käynyt, siis et aika on varattu käynnistykseen, mutta syystä tai toisesta käynnistystä ei olekkaan aloitettu, vaan äiti lähetetty takaisin kotiin. Itselleni varattiin tänään aika ensi viikolle.
Eli haluaiin kuulla mitä teillä on ollut syynä käynnistyksen peruuntumiseen???
Jokohan joku ees viittis kertoa... jos ei omia kokemukia ole, mutta vaikka kavereilla ois, niin pliis kertoilkaa

Mulla käynnistettiin synnytys rv40+6(syynä alkava raskausmyrkytys,vauvan suuri koko lantioon nähden). käynnitys alotettiin aamulla kasilta. lääkäreillä vaihtu vuoro ja kotiin lähdin parin tunnin päästä vuoron vaihdon jälkeen koska toinen lääkäri oli sitä mieltä että synnytyksen pitää käynnistyä luonnollisesti.

Menin kuitenkin yöllä takasin ja tyttö synty tunti sairaalassa olon jälkeen sektiolla.

Siis aloittivatko ne käynnityksen ja itten menit kotiin odottelemaan supistuksia ja käynnistymitä..vai jäikö homma kokonaan kesken ja tyttö ihan omin keinoin sitten lähti syntymään?

Alkuperäinen kirjoittaja IdanÄiti???????:
Siis aloittivatko ne käynnityksen ja itten menit kotiin odottelemaan supistuksia ja käynnistymitä..vai jäikö homma kokonaan kesken ja tyttö ihan omin keinoin sitten lähti syntymään?

Käynnistys aloitettiin mutta synnytys ei lähteny käyntiin vielä sairaalassa. vuoron vaihdossa toinen lääkäri oli sitä mieltä ettei tarvetta käynnistykselle ole(ja että synnytyksen täytyy käynnistyä itekseen).
Tyttö lähti kyllä itse tulemaan mutta korkean verenpaineen takia päädyttiin hätäsektioon,alatie synnytys olis saattanu olla liian iso riski sekä mulle että tytölle.

Mie tiedän tapauksen jossa käynnistys peruttiin tai oikeastaan siirrettiin eteenpäin. Piti käynnistää oliko rv 38 ja käynnistettiinkin jotain 40 tai 41. En nyt muista tarkemmin viikkoja, kun oli vaan tutusta kyse.

olin salissa sitä varten että kalvot puhkaistaan ja laitetaan tippa.päivämäärä oli päätetty jo rv 34.no lääkäri tuli ja vilkaisi papereitani ja sanoi että ei ala käynnistämään alle 40 viikkosta..ja eiku osastolle missä olin ihan et lähdenkö nyt kotiin vai mitä?seuraavaan aamun asti olin tietämättä mitä tapahtuu ja sit yhtäkkiä tuli kätilö joka sanoi et lähetään saliin ja sillon sitten kalvot puhkastiinkin..tosi outoa touhua..

eikun just tuota mietinkin, että millähän asenteella sinne sitten ens viikolla pitäs mennä, sillä että koitetaan saada vauva maailmaan ja yhtä matkaa sitten kotiin, vaiko sillä, että mennään vaan käymään ja sitten käännytetään kotiin... En noita vanhempia lapsiakaan haluaisi ihan huvin vuoksi hoitoon viikonlopuki viedä, jos ei sitten ynnytystä tiedossa vielä olekkaan.

Mulle oli varattu perjantaille rv 41+2 polille tarkastus ja ilmeisesti käynnistys. Vauva painoi 4,5kg ja mul oli häntäluu alhaalla eli ettei ois päässy vauva yli 5kiloiseksi.

Poika päätti syntyä rv 41+0 itsekseen. Oksitosiinia tarvittiin kun meinas supistukset loppua kesken kaiken.

Yhteistyössä