Inseminaatioiden määrä kunnallisessa?

Ollaan selittämättömiä tapauksia. Jorvissa (meidän tapauksessa) saa 3 inssiä, ja sen jälkeen ivf jonoon. IVF jonoon ei voi mennä samaan aikaan kun tehdään inssejä. Ymmärsimme alussa väärin, mutta on myös niin, että jos haluamme IVF hoidon niin meidän täytyy käydä läpi 3 inssiä.

Ainakaan me ei saada inssejä peräkkäisiin kiertoihin, vaan täytyy olla yksi kierto välissä.

Meillä tehtiin 3 inssiä kunnallisella (Tampereella). Mutta meidät kyllä laitettiin IVF jonoon jo ennen tokaa inssiä. Mutta täälläkin tapa vaihtelee lääkärien kesken. Oltais saatu tähän väliin sitten vielä se 4 inssi, mutta yhdessä lääkärin kanssa tuumittiin että antaa olla. Odotuksesta kuitenkin tulee vain reilun kuukauden mittainen, siis ennen kuin hoito kohti IVf:ää alkaa.
Näin meilläpäin.

katjuusa
Meille tehtiin Tampereella 5 inssiä, mutta näin monta vaan siksi, että kolmannesta tärppäsi mutta meni kesken. Meidät laitettiin tuon kolmannen inssin jälkeen jo IVf-jonoon, mutta poistettiin sitten sieltä kun tärppäsi. Km:n jälkeen tehtiin sitten vielä kaksi inssiä negatuloksin, nyt ollaan uudestaan IVF-jonossa. Kohta siis käytännössä melkein vuoden oltu IVF-jonossa... :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 23:15 piip kirjoitti:
Ainakaan me ei saada inssejä peräkkäisiin kiertoihin, vaan täytyy olla yksi kierto välissä.
Täällä Lapin Keskussairaalassa, meille on nyt tehty 2 inssiä peräkkäisistä kierroista. Lääkäri kyllä kysyi meiltä, että haluammeko pitää luomukierron välissä, mutta se ei olisi ollut mitenkään pakollista. Me siis päätimme yrittää uutta raskautta inssillä heti uudestaan ilman taukoa.
Tässä sitä nyt sitten odotellaan, kuinka on käynyt... torstaina pääsen testailemaan, mikäli täti ei tule kylään ennen sitä. :)

Meille tehtiin vain yksi inssi (Tays) johtuen siitä, että molemmissa on vikaa - eikä vissiin ihan vähän :)
Mutta positiivinen puoli oli kyllä se, että meidät laitettiin IVF-jonoon jo viikko ennen ekaa inssiä. Ja ylihuomenna olis suunnittelukäynti. Iiiiks.

katjuusa
SIILIS: Mennään siis ihan samoissa, myös meillä ylihuomenna 1. käynti, lääkkeet on jo ostettu ja pitkää kaavaa siis odotellaan. Ehkäpä siis nähdään taysissa. Kiva, että sä odotat innolla, mä en yhtään :( . Ei voi mitään, mutta olen aika puutunut näihin lukemattomiin hoitoihin jotka ei tuota tulosta.

Siilis Ja Katjuusa, meillä on ihan sama tilanne eli tays:sa tehdään vaan yksi inssi, jonka pitäis ajottua tän kuun lopulle. Kesäkuulle sitten koeputkee kehiin - tietty siis jos ei nyt onnistu (ollen siis taas siinä vaiheessa kiertoa että vain taivas on rajana ;) ) Meillä on myös molemmissä ainakin vähän vikaa, eivät sitten tuhlaa tälläseen "eläkeläispariskuntaan" liikaa aikaa/rahaa.
Ollaankohan muuten kaikki saman Helenan potilaita?
<br><br>

KATJUUSA:
Ihan huippua, että yhtäkkiä löytyi kohtalontoveri ylihuomiselle!
Jos olisit kysynyt tota innostus/ei-innostus asiaa multa eilisiltana, niin olisin ehkä vastannut, että "@&%¤#"}] en lähde mihinkään hoitoihin enää ikinä", mutta tänään oli puolestaan hyvä päivä, joten odotan torstaita jälleen innolla. Siis suomennettuna mun mieliala vaihtelee TODELLA rajusti ylös ja alas riippuen siitä millä tolalla on parisuhde ja hoidot.
Kauanko olette olleet hoidossa? Aina Taysissa? Ja onko tämä teidän ensimmäinen IVF? Ootteko olleet tyytyväisiä Taysiin?

katjuusa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2007 klo 21:38 siilis kirjoitti:
KATJUUSA:
Ihan huippua, että yhtäkkiä löytyi kohtalontoveri ylihuomiselle!
Jos olisit kysynyt tota innostus/ei-innostus asiaa multa eilisiltana, niin olisin ehkä vastannut, että "@&%¤#"}] en lähde mihinkään hoitoihin enää ikinä", mutta tänään oli puolestaan hyvä päivä, joten odotan torstaita jälleen innolla. Siis suomennettuna mun mieliala vaihtelee TODELLA rajusti ylös ja alas riippuen siitä millä tolalla on parisuhde ja hoidot.
Kauanko olette olleet hoidossa? Aina Taysissa? Ja onko tämä teidän ensimmäinen IVF? Ootteko olleet tyytyväisiä Taysiin?
Siilis ja Rva:llekin :) . Mä myös olen H.T.:n potilas, entä Siilis? Itekin olen välillä kuin perszauksiin ammutti karhu, välillä ihan masiksessa ja joskus jopa innoissani. Niin että mielialat vaihtelee täälläkin rajusti. Mä TOIVON, että saisin positiivisia tunteita ja intoa tähän hoitoon vaikka vakaasti onneksi olen niitä, että en usko stressin/asenteen vaikuttavan lopputulokseen. Mutta positiivisissa tunnelmissa on muutama viikko mukavampi viettää kuin jo valmiiksi lannistuneena.

Aina ollaan oltu hoidoissa Taysissä, tää seuraava on nyt kaikenkaikkiaan 7. hoitokierto ja joo, eka IVF. Tai emmä edes tiedä, että onko osa tarkoitus ICSAta kun ilmeisesti niikin tehdään. Mutta torstaina olen paaa-aaljon viisaampi =) . Olen ollut ihan tyytyväinen Taysiin, joskin joskus olen HT:ltä yrittänyt kysellä jonkinnäköistä onnistumistodennäkösyyttä meille, siis jotain tyyliin "teillä on 50% mahis onnistua", mutta en ole sellasta saanut. Ja ekaksi en oikein pitänyt siitä uudesta H.T:n hoitsusta, mutta nyt hän on ihan ok. Melkein tekis jo mieli kysyä Siilis, että mihin aikaan sulla on aika, mutta pidetään sentään jonkinmoinen kasvottomuus :) .

Joo ei näemmä olla samalla lääkärillä. Mä tykkään hirveästi siitä lääkärini hoitajasta. Se on aivan ihana! Lääkärikin ihan - vähän vähäpuheinen ja asiallinen.
Kasvottomuus totta tosiaan :) :) :) Meidän aika on aamupäivän puolella. Siis meidän, koska mieheni tulee tietenkin mukaan, kun on eka varsinainen IVF-käynti. Häntä jännittänee vielä enemmän kuin minua. Tai siis tiedän, että häntä jännittää. Ja mua sitten taas jännittää hänen puolestaan. Jo on vaikeeta :)

Niin ja se piti vielä kommentoida. Että meillä kans todennäköisesti osa hedelmöitetään ICSI:llä.
Mutta kuulostaa kyllä rankalta toi 7 hoitokiertoa. Meillä on takana vaan se yksi inssi. Tosin terot+clomikiertoja on sitten ollut vuosien varrella PALJON! Liian monta ja liian monen vuoden aikana.
Ja vielä yksi kysymys: koska teille on suunniteltu punktio? Siis mille vkolle?

katjuusa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2007 klo 21:56 siilis kirjoitti:
Niin ja se piti vielä kommentoida. Että meillä kans todennäköisesti osa hedelmöitetään ICSI:llä.
Mutta kuulostaa kyllä rankalta toi 7 hoitokiertoa. Meillä on takana vaan se yksi inssi. Tosin terot+clomikiertoja on sitten ollut vuosien varrella PALJON! Liian monta ja liian monen vuoden aikana.
Ja vielä yksi kysymys: koska teille on suunniteltu punktio? Siis mille vkolle?
Siilis: Mulla taas on aika vasta puolenpäivän jälkeen, niin että ei voiskaan törmätä. Mä meen yksin, mies on just nyt aika monen tuhannen kilometrin päässä, mutta mä olenkin lähes aina käynyt yksin, oon vaan halunnut niin. Yhessä inssissä mies oli mukana.

Joo, 7 hormonihoitoa (joista 6 IUI ja yks kotijumpalla) oli kyllä rankkaa kun tulosta ei tullut. Jos taas 7. hoito olis tärpännyt niin kai sitä ajattelis vähän toisin. Miten sä jo tiedät että teillä icsataan, onko siittiöissä sen verran häikkää? Meillä sperma on ihan ok, ei nyt mitään loistavaa kyllä, niin että luulen että meille tulee 'vaan' IVF. Ja onko teille jo jotain punktioviikkoa? Tai voihan olla, että tää mun 'tietämättömyys' johtuu nyt paljolti siitä, että ollaan oltu marraskuusta lähtien hoitotauolla niin että ei oo ollut klinikalle juur juttua/asiaa. Mä käsitin, että punktio olis suurinpiirtein kuuden viikon päästä eli n. vko 16...? :whistle:

Hih, hassua että ollaan täälä ihan samaan aikaan palstalla pörröömässä.

Meillä hoidot aloitettiin viime kesänä, mutta jouduin välillä 4kk:si leikkausjonoon ja siitä sitten toipumaan vielä melkein kahdeksi.
En ennättänyt tavata sitä H.T:n edellistä hoitajaa kuin kerran, mutta tämä uusi on parantanut otteitaan kerta kerralta mikä iloksi todettakoon. Helena on itse niin mukava ja tuntuu kyllä tietävän mitä tekee.
Mä vaalin sieluni sopukoissa sitä lausetta kun hän sanoi eka käynnillä, että: "Kyllä me teille vielä lapsi saadaan, ei hättää". Toivottavasti on oikeassa. Eniten mua on hämännyt ne erikoistuvat, sillon tuntee olevansa vaan opetusväline. Yliopistollisessa siihen pitää varautua ja en ole koskaan kieltänyt, mutta sillon pitäis ajankin olla pidempi niin potilaskin sais jotain kysyä.

Mutta nyt painun Mattia kattoon ja toivotan teille, Katjuusa ja Siilis, onnea matkaan ja hymyä huuleen.

Meillä taas mies ei ole ollut mukana aiemmin. Se kävi omat lääkärinsä huonojen arvojen takia. Ja minä omani omien huonojen arvojeni takia :) Ja nyt tähän suunnittelukäyntiin lääkäri pyysi oikein erikseen, että tultais yhdessä. Ja hyvä niin! Olen tosi tyytyväinen! Ja mies myös! Oltiin nimittäin ennen joulua Väestöliitolla jo suunnittelukäynnillä yhdessä (piti jatkaa siellä) ja se oli TOSI hyvä kokemus!

Ja kyllä miehelläni on tosiaan ne arvot niin kehnot, että lääkäri epäili että osittaiseen ICSI:in päädytään. Riippuen tietty päivästä ja "tavaran laadusta". Sehän heittelee kuulemma päivästä toiseen ja erityisesti 3kk sykleissä.

Me ollaan kans oltu marraskuusta hoitotauolla - tota Väestöliiton harhapolkua lukuunottamatta. Ja silloin meille sanottiin, että punktio sijoittuis viikolle 17. Tosin sitä ei vielä kerrottu, että tehdäänkö hoito mulle pitkällä vai lyhyellä kaavalla. NIIN toivoisin, että lyhyellä! Reagoin niin yliherkästi kaikkiin hormoonilääkkeisiin, että pelkään pimahtavani, jos vedän niitä piikkejä ja sumuja yms 6viikkoa. Mutta nähtäväksi jää. Torstaina olemme onneksi viisaampia.

katjuusa
Siilis & RvaKoo: hyviä hoitoja teille molemmille!!! Siilis: Kirjoitellaampa torstaina, olis kiva tietää, millä kaavalla te meette. Itse tiedän tosiaan, että pitkä kaava on (hormonihirviöaikaa tiedossa siis) ja jos sumut kerran aloitetaan kp21, on se mulla 22.3.

Jaksamista!

Hih hei!

Me siis myös pyöritään Taysissa ja lääkärinä Helena. Tai ehkä joka toisella kertaa Pia. Helena kun on niin paljon muualla luennoimassa tms.
Meillä nyt siis tauko. Huhtikuun alussa sitten meilläkin IVF 1.käynti. Mua jännittää jo nyt! Saanpas nyt sitten kuunnella teidän kokemuksianne kun aloitatte vähän aiemmin! :D Tsemppiä kaikille! :wave:

Heippa Katjuusa! Lupasin tulla kirjoittelemaan torstain kuulumisia :)

Oli siis lääkäri tänään ja alkukankeuksien jälkeen (lääkärillä oli tuuraaja ja ajat oli vähän myöhässä) kaikki meni paremmin kuin hyvin. Lääkäri ultrasi, totesi, että vasemmassa munasarjassa on pieni kysta, joten mennään IVF lyhyellä kaavalla, jotta ehditään tässä välissä ottamaan primoluteilla vielä yhdet kuukautiset - "puhdistamaan munasarjat".

ELI tämä tarkoittaa meidän lyhyen kaavan ja aikataulun kannalta seuraavalta:
21.3 aloitan primolutit, joita popsin 10pvää (2tabl/pvä)
n.31.3 alkaa kuukautiset
2.4 lääkäri
2.4 illalla aloitan pistelyt
13.4 tienoilla mukaan tulee jarrupistokset
riippuen siitä, miten kehoni reagoi pistoksiin, niin punktio on todennäköisesti vkon 16 alussa eli 16-18.4
ja siitä 2pvää sitten siirto
Vappuviikolla sitten tiedetään kuinka kävi!
Hurjaaa!

Olimme mieheni kanssa tositosi iloisia, että nyt on ensinnäkin aikataulut kasassa/varmat ja että mennään lyhyellä kaaavalla ja vielä kaikenlisäksi, että aikataulut sattui meille sopimaan tosi hyvin!

Mites sulla meni lääkäri ja minkälaisella aikataululla menet?

katjuusa
Moikka Siilis!

Kiva kuulla, että sulla oli positiivinen käynti. Mulla myös oli tänään oikein hyvä käynti Taysissa, joskin meilläkin pääsi sisälle puol tuntii myöhässä. Mutta tollanen on pikkujuttu. Mulla "paikat" näytti hyvältä ja sillä pitkällä kaavalla, josta jo tiesinkin, siis mennään. Aloitan Synarelat eli jarrut 23.3, gynekäynti 10.4, jolloin alkaa pistokset. Kontrollikäynnit 17.4 ja 20.4. Arvioitu punktioaika vko 17 alussa eli 23.-25.4. Toivottavasti tää aikataulu siis pitää kun ton Synarelan kanssa olen kuullut olevan vähän hankaluuksia, eli voi viivästyttää vuoto liikaa tms.
ICSIstä ei ollut puhetta (enkä siitä älynnyt kysyäkään), eli IVF:llä mennään.

Meille ensin aateltiin, että punktio vois olla jo vko 16, mutta Taysin klinikkahan muuttaa (tiesitkö jo sen?) ja se muuttorumba osuu kuulemma just viikolle 16. Eli kuulemma olis pikkusen parempi, jos punktio vko 17 mutta hoitoja ei muuton takia missään nimessä peruta tai lähdetä suuremmin muuttelemaan.

Pitänee varmaan laittaa pinoa pystyyn vko:jen 16-17 IVF/ICSI:läisille. Itseasiassa mä 'vaikutan' enemmän tuolla kilpailevan palstan :) puolella ja siellä eri nikillä, niin että saatan pinoutua sinne.

Palaillaan asiaan ja onnee ja kärsivällisyyttä (sitä MÄ ainakin aina tarviin) hoitoon. :hug:

Hienoa, hienoa, että sullakin oli positiivinen käynti! Meilläkin siis tosiaan piti olla punktio vkolla 17, mutta tänään lääkäri sitten ehdottikin sitä jo vkolle 16. Parempi niin meille! Ja kertoi hän kyllä siitä muutostakin. Mutta sanoi, että ei se tule tähän hoitoon vaikuttamaan. Ilmeisesti ultrat on vielä tuolla nykyisessä paikassa (vkoilla 14 ja 15) ja sitten itse punktio jo siellä uudessa paikassa, joka on kuulemma ihan lähellä.

Joo ilman muuta kohta pistetään huhtikuussa punktioon menijät -pino pystyyn. Saako udella, missä muualla palstaillaan näiden asioiden tiimoilta?

Heippa :) :) :)
Siis se muuttaa sen Pian mukaan "parin talon päähän tohon metsän reunaan" ja sitten se viittasi kädellä sinne Kangasalle päin. Ja sanoi myös, että saamme sitten kyllä ohjeet miten sinne tulla jne.

Naureskelen täällä yksinäni, kun huomasin, että ollaan yhtä aikaa koneella... Ihan kun olis jossain vieraalla maalla tungoksessa tuttu tullut vastaan :) Oikein vanha hyvä tuttu, josta tietäis muka kaiken :)

Yhteistyössä