inseminaatio

olisin kysellyt kokemuksia teiltä. mulle tehtiin viime sairaala käynnillä munanjohtimien aukiolo tutkimus. joka sattui tod. paljon. nyt mietinkin että jos joudutaan miehen kanssa inseminaatioon niin sattuuko se yhtä paljon?
elikkäs toisin sanoen miten se tehdään??

Toi on kai aika yksilökohtaista kuin paljon sattuu. Mulla toi aukiolotutkimus ei sattunut yhtään ( ihan pikkusen nipisti ehkä), mutta inseminaatio tuntui tosi ilkeeltä. Mut onnex ei kestänyt kauaa. Mut toimenpiteinä ovat aika erilaiset ja tossa aukiolotutkimuksessa kai sattuu vain se ilma jota puhalletaa kohtuun.

:wave:
Täällä sellainen kokemus, että munatorvien aukiolotutkimus sattui tosi paljon (kohtu supisteli mielettömästi yms.), mutta inssit olleet täysin kivuttomia. Ei syytä huoleen! Eikä inssi toimenpiteenä kestä montaa minuuttia. Tsemppiä!

Minulla aukiolotutkimus oli erittäin kivulias. Ensimmäinen inssi oi todella kivulias, mutta ei niin paha kuin aukiolotutkimus. Ja toinen inssi ei sattunut lainkaan.

Ilmeisesti katedreissa on eroja. En 1. inssissä sanonut, että aukiolo oli kama kokemus. 2. Inssissä sanoin, että mietin, että pitäisikö pyytää tainnutusta, mutta se olikin täysin kivuton toimenpide.

Mulla meni aukiolotutkimus ihan kohtuullisen hyvin. Sattui se toki, muttei nyt ihan älyttömästi. Molemmat inssit on kuitenkin ollut lähes kivuttomia. Ainoa mikä on sattunut oli se kun lääkäri joutui venyttämään kuulapihdeillä seinämää jotta sai katetrin paikoilleen. Eli mulla inssi olisi muuten ollut lähes kivuton.

Mulle tehty kaksi inssiä. Eka kerta oli tosi nopea ja kivuton toimenpide, toinen kerta kesti kauemmin ja sattui jonkin verran kun lekuri ei meinannut saada katetria perille asti, vaihtoi letkun jäykempään niin onnistui sitten.
Lekuri sanoi ettei kannata tyhjentää virtsarakkoa ennen toimenpidettä ihan kokonaan.. En muista mikä oli syy mut jotenki se auttais asiaa. Mä nääs käyn joka välissä vessassa kun mua jännittää...
Minusta se "dildo" jolla ultrataan munikset on ärsyttävämpää ku koko inssi....

Mulla munatorvien aukiolotutkimus oli TODELLA kivulias, ihan ku ois puukolla pistelty alavatsaan. Inseminaatio taas ei tuntunut yhtään miltään.

Mulla on nyt kulunu 6 päivää siitä kun mulle tehtiin ensimmäinen inseminaatio. Alavatsassa on tuntunut nipistelyä joka päivä inssin jälkeen ja pari päivää tuli veristä vuotoa. Onko tuo nipistely ihan normaalia ja milloinka se mahdollisesti loppuu?

Hanna!

Mulla viime inssin jälkeen ikävä kyllä nipisteli lähes sen 2 piinaviikkoa.
Spermahan värjätään (ainakin meillä on niin tehty) ruskeaksi, jolloin sitä ruskeaa saattaa valua pois. Eli se vuoto ei välttämättä ole verta, vaan muuta mömmöä. :D

Moi Nampula!

Lohduttavaa kuulla etten oo ainoa, jolla nipistelyä inssin jälkeen.
Miten sulle kävi tuon viime inssin jälkeen eli tärppäskö?

Tällä yritän nyt ajaa takaa sitä, että jos mullaki jatkuu tää kipuilu vielä menkkoihin asti... eli onkohan kipuilu hyvä vai huono merkki?

Mulla oli myös nipistelyä inssin jälkeen, ekalla kerralla ehkä enemmän. Valitettavasti ei vaan kummallakaan kerralla tärpännyt...
Meillä ei kyllä ole värjätty spermaa ruskeaksi, ihan kirkasta nestettä on valunut....
Nyt oon syönyt neljä päivää clomeja ja muniksia polttelee aika lailla, toivottavasti sinne kehittyy enemmän ku yks. Edellisillä kerroilla on ollut vain yksi kunnon rakkula..
Huomenna olis ultra joten sitten tietää milloin seuraava inssi, ensi viikolla joku päivä..

Moi Miina!

Mulla todettiin ultrassa, et molemmat munasarjat oli kehittäny 3 follikkelia eli yhteensä 6. Noista 2 oikealla puolella ja 1 vasemmalla olivat otollisen kokoisia hedelmöittyäkseen.

Mä todella toivon et mun kohdalla toi kipuilu johtuis just tärpistä, koska mahdollisuus hedelmöittyä 3:lla munasolulla on aina parempi ku yhdellä.
Tässä sitä nyt sitten ootellaan kuinka on käyny... toivottavasti 8.2 ei ala menkat. =)

todella mukava lukea teidän muiden kokemuksia.. itse kun tarvon vasta alkutaipaleella. toivon todellakin että clomeista olisi jotain hyötyä ja että ei tarvisi ihan iui:n asti mennä.. plussa tuulia teille kaikille. :hug:

minä ainakin julkisella. keski-suomesta kun olen niin keskussairaalassa. täällä ainakin minun kohdalla asiat etenee hyvin ja nopeasti.
sit vielä tyhmä kysymys... miten alotan ensimmäisen clomi kuurin.. siis meinaan että katotaanko se siitä ensimmäisestä runsaasta vuodosta vai katotaanko tihkuttelu jo ensimmäiseski kp:ksi? mulla kierto kun on mitä on terojenkin aikana..

Ensin Hannalle, valitettavasti ei tärpännyt siitäkään inssistä :(
Mutta toisaalta raskauden oireita on niin monia, ettei niitä oiken välttämättä kaksi ihmistä voi verrata. Toivotaan siis kovasti että sulla se merkitsisi plussaa! :)

Mulla tehtiin tänään kolmas ja vika inssi, aiemmasta kertomuksestani poiketen tämä oli todella kivulias. Sattui jopa enemmän kuin aukiolotutkimus. Johtui siitä että mulla on jossain vähän ahdasta ja katetri joudutaan työntämään ikäänkuin väkisin samalla kun mulla supistelee. Lääkäri sanoi että sitten jos alkion siirtoon joudutaan niin se tulee olemaan vaikea. Hui, nyt jo hieman pelottaa. Mutta josko tässäkin tapauksessa aika kultaisi muistot. :)

Me ollaan siis julkisella hoidossa. Jo ennen tokaa inssiä meidät laitettiin IVF jonoon. Nyt siis piinaillaan vikaa inssiä ja huhtikuussa alan sumut IVF:ää varten. Meillä siis edetty hurjaa kyytiä eteenpäin. Kaikki on kyllä toiminut hienosti meiädn osalta ainakin.

Meillä eka inssi edessä ja tänään alotan Puregon pistokset. Te, joilla Puregonit, niin monenako päivänä ootte pistelleet? Mulla ultraus ens torstaina, ja ohjeistettiin että keskiviikkona vielä pistelisin.

Vähän jännittää se itse toimenpide, aukiolotutkimuksessa ei meinattu saada sitä värkkiä kohdalleen ja se meni ihan pieleen koko homma.

Vielä julkisesta meidän osalta. Eli kun Amodini tuossa kertoi miten heillä on aikataulut mennyt, niin meillä on ensi käynnistä 8 kk ja takana siis 3 inssiä. Meillä siis jo varattu aika IVF:ään. Meillä kans henkilökunta ollut upeaa. 2 eri lääkäriä hoitanut ja molemmat aivan ihania. Minä myös olen saanut ajan aina kun olen tarvinnut. Eli jopa ylimääräisenäkin päivän listalle. Eli meillä vain positiivisia kokemuksia. :)

meneekö toi inssi samalla periaatteella kun aukiolo tutkimus.. tosin ilman että pumppaillaan kohtuun ilmaa tai mitään muuta kun siittiöitä!!
ehkä jännitän turhan paljon tuota kyseistä toimenpidettä.. pitänee siis ruveta rauhoittumaan..

Yhteistyössä