inseminaatio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lullukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lullukka

Vieras
Mulla kiinnostais tietää kuinka moni on plussannut inseminaatiohoidon seurauksena?
Mietityttää että onko tämä semmonen pakollinen paha ennen "oikeisiin" hoitoihin pääsyä..
Eli uskaltaa toivoa?

Meille tehtiin ensimmäinen inseminaatio pari viikkoa sitten, koska terolut+clomifen yhdistelmällä ei tapahtunut mitään ja plussa testin tein toissapäivänä ja sen jälkeen varmistanut vielä kolmella testillä ja kaikki näyttänyt plussaa.. =)

Kaikki on mahdollista.. =)

Kyllä inseminaatiolla voi hyvinkin onnistua. Meidän ensimmäinen inssi oli syksyllä 2004 ja sitä edelsi pistoshoito Menogonilla. Ensimmäinen inssi toi kaivatun tuloksen eli ihanan tytön joka juuri sai syötyä aamupuuronsa.

Kyllä inseminaatio on ihan hyvä hoito siinä missä IVF:kin

Meillä toinen inssi tuotti ihanan tuloksen eli nyt 5 kk tyttären. Meillä lisänä oli clomifen. Eli kyllä kannattaa ainakin kokeilla, varsinkin jos ei selvää syytä lapsettomuuteen. Tsemppiä.

Meilläkin toinen inssi tuotti kauan toivotun tuloksen. Apuna oli myös Puregon hormoonipiikit, Pregnyl irrotuspiikki ja Lugesteron keltarauhaskuulat.

Tällä hetkellä ollaan onnellisesti rv7+6. Maanantaina oli väestöliitossa ensimmäinen ultra ja siellähän pikkuinen oli 13,4mm ja syke 157 ja jumputti kovasti. Tänään oli ensimmäinen neuvola käynti.

Ei tätä kyllä vieläkään oikein usko todeksi.......

Vastailempa tähän...Meillä lapsettomuuden syynä oli miehellä teratozoospermia ja minulla PCO. Hoidoiksi saatiin mulle clomit, terot pregnyl-pistos ja inseminaatio. Inssi tehtiin viime elokuussa (2005) ja nyt on menossa rv 35+1 :heart: Eli tsemppiä ja voimia, kyllä hoitoihin kannattaa lähteä!

Moikka! Mietin samankaltaisia asioita itse vielä vähäaika sitten. Minulle tehtiin 7 inseminaatiota, eri yhdistelmin. clomefin, puregon tai gonal f, irrotuspiikki. Toivottavasti muistin lääkkeiden nimet oikein... Viimeinen ja seitsemäs hoito clomefin gonal f ja irrotuspiikki ja keltahormooni kuulat toivat kauan odotetun +.

Menetin jo toivoni moneen kertaan mutta aina sitä jaksoi uudestaan jos vaikka tällä kertaa onnistuisi.

Raskaana ollaan rv 32. Plussa onnea, älä heitä toivoa pois, vaikka vauva antaisikin odottaa. Tiedän että ei ole helppoa, mutta yritä jaksaa.

voima :hug:

Nyt toisella inssikierrolla tuli plussaa. Eli kyllä se näköjään toimii :-)

Meillä onnistumistodennäköisyys oli lääkärin mukaan 20%.
Muuna apuna Menopur&Pregnyl.

Onnea matkaan

olipas kiva löytää tällainen pino kun meilläkin saattaa tämä olla ensimmäinen hoitomuoto...
ovuloin ja miehellä paljon hyviä simppoja..
vielä kesäkuussa varmistetaan että onko munatorvet auki mutta sitten päästään taas tositoimiin=)

Miten kauan teillä muuten meni kun pääsitte inssiin?
missä ootte hoidettavana?
me ollaan tyksissä..

kyllä inssistä on hyvät mahdollisuudet raskautua. toinen inssi tuotti mulle plussan kolmisen vuotta sitten. lisäapuna menogon+pregnyl.

joku kyseli kuinka nopeasti inssi tehdään...mulla eka inssi tehtiin 6kk lapsettomuushoitojen alettua.

No niin huomenna maanataina olis toisen inseminaation ultra... Toivotaan että jotakin löytyis :)
Viimeksi oli hyvät asetelmat lääkärin mukaan, mutta ei siltikään vieläkään tärpänny..
Kohta tulee kolme vuotta täyteen pillereiden lopetuksesta!
Tsemppiä myös muille samassa tilanteessa olevile!
:heart: :llä Lullukka

No nyt on aika sekavat tunteet...
lääkäri vaihtui ja nyt ohjeet on ihan erilaiset kuin viime inseminaatiossa... viimeksi irrotus piikki 1 annos pistettiin keskiviikkoiltana ja inseminaatio tehtiin perjantaina... nyt ohjeena oli että kolme annosta pistetään perjantaiaamuna kun itse inseminaatio tehdään kans perjantaina.

No astelin sitten apteekkiin hyvillä mielillä ...lääkäri oli just kertonu että viisi hyvää follekkelia löytyy oikealta puolelta ja tilanne näyttää mukavalta...

No apteekissa sitten sattui farmaseutiksi asiasta hyvinkin tietävä henkilö joka kauhistui irrotuspiikin määrästä ja ajankohdasta ...ne ei antanu mulle niitä lääkkeitä vielä ku meinasivat huomenna soittaa ja tarkistaa polilta että onko ohjeet varmasti nyt oikeat... Pikkusen tuli nyt epäuskoinen olo ja pelottaa!!

No ei auta ku yrittää nukkua ens yö ja ootella huomiseen
:/

Minulle on tehty kolme kertaa IUI. Ekalla kerralla otin pregnylin kaksi vuorokautta ennen inssiä. sain siitä voimakkaan allergiareaktion ja se irrotti munasolun liian pian. Inssi myöhästyi. Tokalla kerralla oli ovitrelli. Sen otin 24 tuntia ennen inssiä ja munis oli taas irronnut.Ajoitus oli parempi mutta päätyi km seisemännellä viikolla.kolmannella kerralla otin taas 24 tuntia ennen ja minis oli ehtinyt irrota , mutta nyt kuulemma sen irtoamisesta ei ollut kulunut pitkää aikaa. Eli itse reagoin siihen aika voimakkaasti. Ohje aika olisi ovitrellille 24-36 tuntia ennen.

Hei kaikille,

Ensimmäistä kertaa tänne kirjoittelen. Osaisiko kukaan sanoa, miten monta inseminaatiokertaa "kannattaa" noin keskimäärin kokeilla, siis miten monta tuloksetonta? Onko kukaan tärpännyt esim. vasta 10. kerralla, mutta siis jaksanut sinne asti uskoa tuohon hoitoon?

Tietenkin on hyvin henkilökohtaista, mitä jaksaa, ja varmaan on joku hoitosuosituskin asiasta. Kunhan mietin etukäteen ...

Aurinkoisia kevätpäiviä toivotellen,

Suklaanappi

Kolme kertaa on yleisin määrä mitä inseminaatioita tehdään. jos ikä korkea voidaan jo toisen kerran jälkeen siirtyä toiseen hoitomuotoon...
noin ainakin minun lääkärini sanoi..
Mulla toinen siis menossa ja nyt ootellaan sitä kierron 28 päivää mitä tapahtuu.. :/

Hei haluan kanssa piristää teitä, et kyllä aika hyvät todennäköisyydet on saada alkunsa inseminaatiolla. Mulle todettiin et oikea munatorvi tukossa ja sielä vain kasvanut rakkulat pistoksista huolimatta. Mutta tehtiin kuitenkin inseminaatio ja sieltähän se ekalla kerralla lähti tulemaan viime elokuussa. Ja nyt mennään viikolla 39+1. Onnea kaikille älkääkä luovuttako!!

Hei,
ensimmäisen inseminaation jälkeen kuukautiset alkoivat kiertopäivänä 28, nyt toisen inseminaation jälkeen on menossa kiertopäivä 30 ja menkkoja ei kuulu ei näy, mutta raskaustesti näyttää negatiivista... Mitähän tämä on? Eikö kierron pitäisi pysyä aika säännöllisenä nuitten lääkeitten/hormoonien avulla?

Plääh...
No mensut alko sitten viime yönä ja tuli muuten sellasten kipujen kanssa, että oksat pois!
No kohti kolmatta inseminaatiota... toivo hiipuu tänkin hoidon suhteen..

Yhteistyössä