Inseminaatio 2017

Miimu80! Sattumalta aloin tätä keskustelua lukemaan ja ensi kertaa löydän jonkun kenen miehellä myös todettu azoospermia. Tehtiinkö miehellesi siis se mikrotese leikkaus, joita tehdään vain Turussa? Millaiset todennäköisyydet teille annettiin siittiöiden löytymiselle? Kiitos jos jaksat vastailla ja tsemppiä hoitoihin! :)
 
Kissanmallas! Miehelleni tehtiin Turussa mikrotese leikkaus alle vuosi sitten. Meille annettiin 40 prosentin todennäköisyys siittiöiden löytymiselle. Onko teillä löydetty mitään mahdollista syytä azoozpermiaan? Lääkäri sanoi, jos syynä laskeutumattomat kivekset pelkästään niin siittiöitä löytyy leikkauksessa lähes poikkeuksetta. Korkea fsh ei kuulemma vaikuta lopputulokseen. Esim. eräällä potilaalla oli ollut fsh 140 ja silti löytyi siittiöitä mikrotesessä. Miehelläni on lisäksi molemmin puoliset kiveskohjut sekä hevosenkenkämunuainen, mutta kaikki kromosomikokeet ok. Fsh oli 26-29. Oletteko menossa leikkaukseen?
 
Toinen inssi oli tänään. Jännitti, mutta pikkaista kirpasua lukuunottamatta hyvin meni. Kahden viikon päästä sitten testiä, jos malttais olla testaamatta sitä ennen:whistle:Mites janitainen joko oli inssi sinulla? Muistelen ,että näin olisi ollut?
 
Huomenna, tiistaina on 2. inssi :)
Voidaan miimu80 piinailla yhdessä (tosin jotenkin ei ole yhtään luottavainen fiilis nyt..töissäkin on kaikenlaista hässäkkää, tosin voi olla, että menee 2 vkoa nopeesti, viimeksi ensimmäinen vko tuntui kuukauden pituiselta :D )
Minuukin jännitti se eka hieman, ja mullakin se nipisti jonkin verran, mutta ei mitenkään erikoisesti. En tiiä pitäiskö sen jälkeen jäädä hetkeksi makaamaan sängylle :D vaikka eihän sillä mitään merkitystä ole :D (en siis viimeksi jäänyt, mutta jos nyt jäis..)

Niin ja tosiaan mullakin kilpparin vajaatoimintaan minimilääkitys.
 
Janitainen kiva kun voidaan piinailla yhdessä:) tänään siis päivä yksi ja normi olo. Eilen illalla vatsaa turvotti vähän. Tuntui lieviä ovulaatiokipuja.
Saitko Janitainen irrotuspiikin? Mulle määrättiin ovitrelle. Mies pisti sen kotona mulle. Kyllä jännitti, mieskään ei ole ennen pistänyt, mutta hienosti meni! Minkälainen kierto sinulla on? Mulla on tosi säännöllinen, mutta kai aika lyhyt 25-28 päivää. ja nyt tehtiin inssi kp 12. Kp 11 näytti digitesti hymyn siis illalla, aamulla ei näkynyt vielä. Montako follikkelia sinulla oli irtoamassa? Minulla vain yksi, vaikka vielä lauantain ultrassa oli toisella puolellakin 14mm, mutta oli eilen vaan 11mm. Eli saattavat pirulaiset kutistua.:censored: Tuota en tiennyt.
 
Hirveetä hässäkkää ollut tämä viikko (edellinen kierto jätettiin väliin työmatkojen stressin takia, niin ei tämä ainakaan rauhallisempi viikko ole ollut :D)
Aika samoja meillä miimu80, siis kierto aika sama. Inssi tehtiin kp13. Oli mulla ovitrelle, ja kävin sen ostamassakin, mutta ohje oli, että jos ovistesti + niin ei tartte pistää. Tein sitten sen päätöksen etten pistänyt. Toivotaan, että voin sen antaa kaverille ;) Erikoinen tosiaan oli tämä ohje (eri lääkäri kuin viimeksi). Itsekin mietin, että käskenkö miehen pistää, mutta pistin itse - oli aika jännää :)
Tällä kertaa inssi tuntui aika paljon, kun lääkäri otti jollain pihdeillä kiinni kohdunnipukasta, oli kuulemma tiellä - ja siten sai "tavaran sisään".
Jonkun verran juili torstaina, mutta aloitin silloin terolutit, joten niillä varmasti osuutensa asiassa.
Noista follikkeleista en osaa sanoa, kävin ainoastaan ed. perjantaina ultrassa, ja oliko sillon 14mm. Ei tainnut sanoa oliko useampia tms.
 
Tänään 8 päivää inssistä. Lauantaina meinaan tehdä ekan testin herkällä testillä. Toisaalta on aika pessimistinen olo. Menkkajuilintoja on jo ollut, mutta ei verta. Pikkasen rinnat kosketusarat, mutta ehkä mä oon niitä vaan liikaa tutkinut:cautious:Miten Janitainen menee? aiotko testata?
 
En mie oo testaillut - odotan vaan kun menkat alkaa :D
Tänään piti käydä ostaa Teroluteja lisää (jäi edellisestä kerrasta), niin ihan ärsytti laittaa niihin rahaa "turhaan". Noh, kaipa tässä vielä voi toivo elää, mutta... En siis koe, että ois mitään oireita.
 
Tänään 12 päivää inssistä ja tein predictor earlyllä testin. Minuutin päästä tuli jo toinen viiva testiin! Putosin polvilleni:love:Sitten tein vielä apteekin herkällä samasta pissasta niin viiden minuutin kuluessa haalea viiva,mutta lukee ettei saa tulkita 3 minuutin jälkeen! Kohta lähen ostamaan apteekista digin. Mutta kai mä teen sen vasta maanantaina virallisena testipäivänä! Menkkaoireita edelleen ollut, mutta uutena nännien kuumotus? Menkat pitäs alkaa ens torstaina..Mutta nyt heräs pieni toivo.. Miten janitainen? vieläkö maltat olla testaamatta? Huomasin sun kirjoittelevan toisessakin ketjussa:)
 
Eikä!! Ihan mahtavaa!! <3
Vähän heräsi kiinnostus itsellekin testata, mutta taidan yrittää malttaa vielä tiistaille (toivottavasti suunnitelma ei vesity ennen sitä).
Tavallaan löytää oireita, jotka puhuisi onnistumisen puolesta, mutta toisaalta ei ole mitään oireita, joten usko horjuu vahvasti koko ajan..

Joo, meillä on toi "susiraja-viestiketju" :D
 
Yöllä heräsin oloon, että kohta menkat alkaa. Mutta eivät ainakaan vielä alkaneet. Tein äsken digin raskaustestin ja siinä lukee raskaana 2-3 viikkoa!!!Mutta voiko olla mahdollista, kun noi viikot näyttää noin paljon tasan kaksviikkoa sitten oli inseminaatio?:barefoot::love::love::love: Kiitos Janitainen peukutuksesta! Onko tullut uusia oireita viikonloppuna?Oispa kiva jos plussattais yhtä aikaa! Soitin klinikalle ja sanoi kätilö, että digitestin viikot ok! varasin varhaisulta-ajan pääsiäisen jälkeen jos sinne asti pääsen..Ja terveyskeskuksesta yritän saada verikoe lähetteen hcg., mittausta varten. Mikä aamu tämä, ja sanoin miehelleni testi ihan varmana nega(y)Lämmöt muuten nousseet 36.9..
 
Viimeksi muokattu:
Eilen kävin verikokeissa ja tänään sain tiedon positiivisesta tuloksesta:love:Tänä aamuna tein vielä kokeeksi testin digin ovulaatiotikuilla toinen näytti kirjan:LOL:ja toinen:)(hymynaaman)Kun tulin töistä lämmöt oli 37,1 ja töissä oli vähän öklö olo!Mutta silti välillä ikäviä menkkatuntemuksia, mutta ei vuotoa. Toistaiseksi RASKAANA. Janitainen mikä tilanne pidän peukkuja(y)
 
Mie jo meinasin etten testaa ollenkaan, odotan vaan kunnes menkat alkaa. Testasin kuitenkin, että pääsee sanomaan, että testattu on. Mutta joo, ei.
Pitää alkuviikosta soitella ja kysellä et jos kokeiltas seuraavasta kierrosta uudelleen. Nyt molemmat kerrat on ollut munasolu oikealta puolelta, niin jos kokeilee vasenta. Ja ne menopurit jos ottais...
 
Voi harmi Janitainen:(Joko menkat alkoivat, jos ei niin voisiko vielä olla pientä toivoa, jos hcg ei ollu noussu tarpeeksi.. Tein taas raskaustestin tänään toisen digitestin ja näytti edelleen raskaana 2-3. Mutta kyllä on epävarma olo, kun selkää juimii ja säteilee toiseen jalkaan ja välillä tuntuu, että alavatsaa supistaa, mutta edelleen ei verta. Lämpöjä mittaillu hulluna ja tänään 36,8 vaan. Rinnat vähän turvoksissa että semmosta oiretta! Huomenna lähdössä lomalle ja pitäs yrittää muutamaksi päiväksi lopettaa tämä itsensä tarkkailu. Vessassakin tulee juostua tarkistamaan tilannetta näkyykö punasta apua!
 
Hei @janitainen , pahoittelut negasta, Onnea @miimu80 plussasta, oliko teillä mones inssi?
Kirjoittelin tänne jossain kohtaan mutta jäänyt kirjoittelematta niin ajattelin pikaisesti ja lyhyesti kertoa omat kuulumiset.
Torstaina oli jo 4. Inssi, joka jää sitten viimeiseksi jos ei plussaa tästä tule, sitten siirrytään ivf hoitoihin.
Meillä siis syys lapsettomuuteen selittämätön...niin aika turhauttavaa kun ei vaan hedelmöity vaikka kuinka aina näyttänyt tilanne hyvältä inssiin mennessä...
 
Juu, lauantaina alkoi vuoto...

Meillä virallinen selitys on "selittämätön", mutta epäilen olevan mussa, siis joko simpat ei pääse munasoluun, tai solussa ei ole "ydintä". Pari kertaa mulla on ennen hoitoja ollut ns. raskausoireita (rinnat ihan järkyttävän kipeet + etovaa oloa), mutta en ole koskaan testannut, eikä menkat varsinaisesti myöhässä..
Sinänsä ivf-hoidot tavallaan kiinnostais, mutta mies ei niihin suostu - ja ehkä se ei sitten ole tarkoitettu jossei inssien avulla onnistu...
 
Aulimari tämä oli toinen inssi, mutta lapsettomuutta on takana yli 10 vuotta! Lapsettomuuden syy miehen azoozpermia ja minulla endometrioosia. Toivottavasti neljännellä inssillä tulisi plussa sinullekin! Janitainen: Onnea seuraavalle kierrokselle, jospa se on kuitenkin pienestä kiinni, että tärppäis! Kun sulla ollut kuitenkin raskausoireita joskus! Itellä tänään 5+0 ja taas tein liuskaraskaustestin aamulla oli tummat viivat. Mutta vieläkin oli aamulla tunne, että menkat alkaa:cry:Pelko seuraa mukana päivittäin, voinko todella olla raskaana. Kai sitä on niin vaikea tajuta näiden vuosien jälkeen. Samalla olen niin kiitollinen jokaisesta plussasta, joka testiin piirtyy. Onneksi ens lauantaina varhaisultra sitten tietää :barefoot:
 
Kaikki tsemppi sinne miimu80 että pysyy kyydissä (y) :barefoot:

Miun suunnitelmat ei nyt kyllä mennyt kuten piti...En päässyt puhelimella läpi polille, joten jo luovuin koko inssi-ajatuksesta tähän kiertoon :unsure:
Mutta en tiiä soittaisko kuitenkin tiistaina polille ja kysyis mitä tehdään. Siis torstaina todnäk pitäis olla inssi (n) Pitää miettiä..

Mites AuliMari? Oliko se inssi nyt siis torstaina, vai viikko sitten? Mikäs fiilis?
 
@janitainen se oli viikko sitten to. Eilen alkanut tuntumaan menkkamaisia kipuja..ja hetki sitten alkoi migreenimäinen pääkipu..näiden hoitojen aikana on sillointällöin hyvissä ajoin ennen menkkoja ollut kovia pääkipuja ( menkkojen pitäisi alkaa 5 pv jolloin tietty myös testipäivä) että ehkäpä enteilee jo alkavista menkoista...

Soittele vaan vielä tiistaina! Kyllä se kannattaa inssiin mennä jos kiertokin vielä kohdillaan.
 
Lueskelin vielä..@janitainen oliko teillä tarkoitus tässä inssissä kokeilla menopuria mut meni nyt ohi? Ehkä sitten jättäisin itse väliin tämän kierron ja kokeilisin sitten seuraavaan ne pistokset. Ei inssejäkään kovin montaa tehdä kuitenkaan..ellet itse maksele. Itse sain 3 inssiä sitoumuksella jotka nyt käytetty ja yhden maksoimme itse syksyllä. Harmittaa ja ärsyttää itseään kun jo puolitoistavuotta kohta mennyt ja eka vuosi meni vaan " kevyillä" lääkkeillä..ja tämä vuosi ollu sitten kunnolla noita pistoksia..vakkka ei tulosta ole tullutkaan...
 
Joo tosiaan tarkoitus oli kokeilla sitä menopuria (tms)...
Hmmm..en muista, että meille ois sanottu, että näitä saa vaan 3 (n) nimittäin ei olla siirtymässä ivf:ään tms (mies ei halua).
Pitäähän sinne polille soitella anyway se inssin tulos = ei onnistuminen, joten pitää kattoo jos tiistaina soittais.
Mutta joo, ehkä tämä kierto kokeillaan luomuversiota.

Harmi jossei onnistunut tällä(kään) kertaa @AuliMari :(
ps. paljon se sitten maksoi ns. ylimääräinen inssi?
 
@janitainen juu en tiedä monta niitä inssejä saa kaikenkaikkiaan sitoumuksella mutta joku raja/järki niissä vissiin on mitä myönnetään. Itsekin kysyin että eikö voisi vielä inssejä saada lisää niin sanoi että kyllä se on nyt nähty ettei ne mun kohdalla tuota toivottua tulosta ( jos olisin tyyliin kerran hedelmöittynyt ja tullut keskenmeno niin sitten niitä voisi jatkaa kun postitiivisen tulokseen inssillä olisi päästy..näin ymmärsin)
Itse maksettu inssi maksoi n. 400 eur sisältäen miehen siittiöiden pesun joka oli n. 100 eur + tietty vielä itselle lääkkeet jotka oli n. 200 eur.
Jos jotain postitiivista niin itsellä lääkekatto tuli tältävuodelta jo täyteen..eli pikkasen päälle 600 eur olen jo lääkkeitä ostanut..huh. ja tietty vielä pregnyliä joka ei ole korvattava eli lähemmä 700 eur kaikenkaikkiaan..
 
Lämpimät kiitokset Janitainen, kun jaksat tsempata minua. Toivottavasti sinun inssi kuitenkin toteutuu tähän kiertoon. Ja kerkiät saamaan sen sen menopurin?Tänään aamulla tein cb:llä taas kontrollitestin näytti raskaana 3+:)Tänään siis menossa 5+4. Vielä kuusi pitkää päivää varhaisultraan.. Oireita on välillä lievää pahoinvoinnintunnetta, rinnat turvonneet ajoittain ja lämmöt noin 36.7. No onneksi ei verenvuotoa, mutta pelottaa tietysti mitä lauantaina näkyy ultrassa..Kauhea valitusvirsi anteeksi! Tiedän kuinka moni antaisi mitä vaan, kun testi näyttäis plussaa.
 
Kerrohan miimu80 sitten ultrakuulumiset :)

Ei onnistunut siirto tähän kiertoon, en ehtinyt tänään soittaa polille, ja huomenna todnäk olisi ollut siirto. En huomennakaan pääse soittaa (meen hierojalle :D), mutta pitää joku aamu yrittää soittaa ja kysellä seuraavaa steppiä.

Ja pitää samalla selvittää toi inssien määrä, onko se meilläkin rajattu (n)
 

Yhteistyössä