Inseminaatio 2016

Mursu83 nostaa päätään risukasasta. Kirjoittelin aktiivisesti vuoden 2014 ketjuun (silloin inssit 1. ja 2.) ja jonkin verran myös vuoden 2015 ketjuun (oli tarkoitus jatkaa hoitoja mutta muutamia mutkia matkassa). Tuntuu jopa hieman säälittävältä junnalta tänäkin vuonna samassa tilanteessa...

Yritystä vuodesta 2011 lähtien. Yksi luomuraskautuminen v. 2012 -> keskenmeno rv 8. Selitystä lapsettomuudellemme ei ole löytynyt.

3. inseminaatio tehtiin tiistaina 26.1. Lääkityksenä clomifen, menopur ja pregnyl. Nyt dpo 1.

Olen antanut nyt itsellesi luvan toivoa ja haaveilla ihan rajoituksetta. Riskinä suuri pettymys, mutta vuosien varrella kaikenlaisten tunteiden keskellä on oppinut elämään. Suunnitelmissa kaikkiaan kolme IUI:ta ennen kesää. Jos ei onnista, aloitan toden teolla henkisen työn sen hyväksymiseksi, että minusta ei tullutkaan äitiä. Mutta seuraavat kuukaudet tosiaan lopputsemppi päällä.

Tällä hetkellä mielen päällä, pitäisikö kokeilla jotain "poppakonsteja" mahdollisen alkion kiinnittymisen edistämiseksi...

Toivon kaikille tässä ketjussa hedelmällistä vuotta 2016!!!
 
Hei!

Sain vihdoin raahattua itseni tänne. Joulukuun inssi ei onnannut. Petyin kyllä tosi pahasti ja ajattelin että antaa olla, en jaksa yrittää enää.

Tammikuu meni ihan luomusti, taloudellisista ja henkilökohtaisista syistä. Ollaan käyty yksityisellä. Eikä tietysti tammikuussakaan tärpännyt.

Jotenkin tuntuu niin vaikealta kaikki, ei jaksais yrittää ja ajatella asiaa, mutta vaikeatahan se on olla ajattelematta. Kuukautiset alkoi ryminällä ja vatsakivut oli ihan mielettömät ja oksennuskin lensi.

Hedelmöitysklinikka jolla käymme on 2 tunnin ajomatkan päässä, niin sekin harmittaa. On vaikea olla pois töistä. Ei varmaan nyt helmikuussakaan mennä inssiin vaan odotetaan maaliskuuhun. Voimat on jotenkin nin lopussa..
 
Helöy kaikki

Täällä tilanne se että, tässä kuussa eka inssi. Suunnitelma siis 3-7kp 1tbl clomifeniä, 8 ja 9kp 75yksikköä puregonia ja kp 10 eka ultra jossa katotaan jatko. Luottavaisin mielin tällä hetkellä, ei itse inssiä kohtaan vaan että pystyn pistämään itseäni. Mikäli tää ei onnistu, niin seuraavaa inssiä pitää sit taas suunnitella uudestaan. Mies reissaa ulkomailla paljon, joten vaikeuttaa ja hidastaa hiukan tahtia! Paljon onnea ja tsemppiä kaikille hoitoihin, toivottavasti saatais useita onnistumisiakin. ❤
 
Sörtsä, pahoittelut että pettymysten taipaleesi on jatkunut. :(

Niiiin ymmärrettävää, että koko touhu alkaa tympiin. Itsellänikin tuskastuttaa hoitoon liittyvät poikkeusjärjestelyt töiden suhteen - ja minä sentään työskentelen nykyään samalla paikkakunnalla, missä klinikka sijaitsee. Kyllähän se varmasti pistää esimiestä ja työkavereita mietityttään, jos yhdellä pukkaa yhtäkkiä kolme lääkärireissua viikon sisään. "Ei mulla mitään vakavaa ole..."

Inseminaatiohoidolla on kuitenkin saavutettu paljon onnistumisia (myös meidän "selittämättömien" joukossa), joten yrittämistä kannattaa jatkaa. Välillä voi olla kyllä ihan paikallaan pitää hengähdystauko. Voimia!
 
Hyviä uutisia ketjuun, meillä tammikuun inssi antoi plussan!! Testasin Kp 24, kp25 ja kp 26 ja kahta viivaa näyttää . Tasan vuosi sitten plussasin luomusti, se päättyi varhaiseen keskenmenoon. Nyt sitten pelottaa ihan hirveästi että pysyykö tällä kertaa mukana. Onneks nyt on luget tukena. Plussaonnea muillekkin ❤
 
  • Tykkää
Reactions: tolkku
Katsotaan jos maaliskuussa taas yritettäisiin inssillä. Ensi viikolla pitäis olla ovulaatio niin kyllä me yritetään luomusti silloin. Pari tikkua jäljellä niin vois tikuttaa mutta en tiedä että lisääkö se vaan tätä stressaamista? Oon jotenki ihan lukossa tän asian kanssa nyt.

Mietittikää kuin kiva kun sain tänään tietää että ystävä odottaa vauvaa. Ekasta kerrasta tärpännyt, eikä edes ollut ovulaatiota tarkistanut. Siis huh miten epäreilulta tämä maailma tällä hetkellä voikaan tuntua!

Onnea Tobylle! Antaa toivoa meille yrittäjille ha haaveilijoille! :)
 
Että voi tympästä.....
Tälle kuulle on suunnitelmissa ensimmäinen inssi ja kuukautisten olisi pitänyt alkaa viime viikolla. Ei alkanut. Raskaustesti negatiivinen ja eilen salilta (pikkasen rankempi treeni) tullessani tuli verta sen verran että paperiin tarttui ja sitten loppui. Tuosta ehdin jo sen verran innostumaan, että varasin samantien ajan ultraan ja Letrozol pitäisi aloittaa huomenna. Mutta kun vuoto puuttuu.... Ihan kahden vaiheilla, että aloitanko nuo lääkkeet vai mitä tässä tekee?
Raskaana en ole, eikä ole sellaisia tuntemuksiaan ellei turvotusta alavatsassa lasketa.
Ikääkin mulla on jo ihan mukavasti joten tässä ehdin jo ajattelemaan, että oisko jo vaihdevuodet tulossa
 
Hurjasti onnea Tobylle täältäkin!!

Jaaju, jos hormoniarvosi ovat OK, niin tuskinpa vaihdevuosista vielä on kysymys. Toivottavasti kunnon vuoto alkaa tänään tai viimeistään huomenna, että pääsette tositoimiin.
 
Hurjasti onnea Tobylle täältäkin!!

Jaaju, jos hormoniarvosi ovat OK, niin tuskinpa vaihdevuosista vielä on kysymys. Toivottavasti kunnon vuoto alkaa tänään tai viimeistään huomenna, että pääsette tositoimiin.

Voi onnea oikein paljon Tody!

Tekisi niin mieli saada inssi "alta" pois ja varsinkin tuo plussa sen jälkeen olisi taivaan lahja
Soitin VL ja kielsivät aloittamasta Letrozolia vielä ja varasivat ajan tälle päivää ultraan.
 
Heissan

Onnea todylle plussasta! ja kaikille muille tsemppiä omassa tilanteessaan.
Oma napa:ultrassa käyty, nyt siis kp. 11 ja niinkö arvelinkin eilisten kipujen takia, että inssiä ei tehdä tässä kierrossa. Johtofollikkeli oli jo 24mm, joten myöhässä oltiin. Lääkäri voivotteli ku aloin itkeen, että miten jo eka epäonnistuneesta yrityksestä voi pettyä noin pahasti!!! Että alko ärsyttään, sanoin sille että ei näihin hoitoihin lähteminenkään ole helppo ratkaisu! Ja oli määräämässä mulle vielä irrotuspiikin varalta, sanoin sille etten mää sitä tarvi kun ongelma ei ole siinä. Ongelma siis siinä että miehellä vasta-aineita, joiden takia ne siittiöt pakkaantuu yhteen eikä siihen irrotuspiikit auta!
 
Kolme inssiä takana, ei yhtään plussaa eli siirtyminen IVF-hoitoihin. Jotain hormonihäikkää luteaalivaiheessa progesteronituesta huolimatta. Selvitellään nyt sitä ja haetaan koekierrossa sopivaa lääkitystä ja annostusta eli ensimmäinen IVF aikaisintaan huhtikuussa. Poistun siis ketjusta, koska inssejä meille ei enää tehdä.

Plussaonnea kaikille muille inssejä läpikäyville!
 
Moikka kaikille! Meille tulossa toinen inseminaatio nyt keväällä..tarkkaa ajankohtaa ei vielä tiedetä. Yksityiselle on mentävä sillä inssi tapahtuu luovutetuilla siittiöillä.

Yksi inssi ja 2. Ivf hoitoa takana julkisella puolella. Vika siis miehen simpoissa, sairaudesta johtuen. Ajattelin liittyä tähän ketjuun kun en löytänyt luovutetuilla sukusoluilla olevaa aktiivista ketjua muuta kuin lahjoitetuilla munasoluilla.. :) tai saa tietenkin vinkata jos olette sellaisen nähneet?
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Heippa teille! :)
Meillä miehen kanssa lapsitoive ollut jo viitisen vuotta ja viime vuoden puolella hakeuduttiin yksityisen puolelle hoitoihin.
Mulla ollu menkat aina TODELLA epäsäännölliset ja ovulaatiotesteihin hukkunu rahaa rutkasti....
Tänään pregnyl pistos ja huomenna ensimmäinen inssi. Kunpa kaikki menis hyvin... :)

Plussauutisia toivoen kaikille sitä toivoville!!! :) :)
 
  • Tykkää
Reactions: Juru27
Tsemppiä inssiin Tittimari! :)
Meillä ensin psykologin kanssa jutustelu ennen kun päästään taas hoitoihin. Ollaan lähdössä 3 viikon päästä reissuun joten sen jälkeen taas uudella innolla hoitoihin.
 
Eipä tärpännyt täälläkään eka inssi joka oli nyt tammikuussa :/ Asiaa nyt ei helpota tai lohduta ollenkaan että jonojen takia ivf-hoitoihin pääsen vasta toukokuussa...Mitenkähän tässä sinne asti jaksaisi kun päivät tuntuu menevän niin hitaasti eteenpäin :´( Ahdistaa kun ei nyt tällä ajalla pysty tehdä mitään mikä jotenkin voisi edistää raskautumista vaan aikaa valuu hukkaan...
 
Heippa kaikille!

Oon jo pidempään seurannut keskustelua taka-alalta, ja nyt ajattelin olevan hyvä hetki liittyä porukkaan.

Minä 30, mies 41, vuoden verran yritystä takana. Yrityksen alusta asti tosin ollut tiedostettuna se, että ulkopuolista apua saatetaan tässä hommassa tarvita. Yritys alkoi miehen vasektomian purusta, joten jännitystä riittänyt alusta asti miten se on onnistunut. Loppuvuodesta tulikin sitten tieto että toimenpiteestä johtuen siittiövasta-aineita on alkanut muodostua hurjasti.

Alkuvuodesta oli siis aika hakeutua hoitoihin ja ensimmäinen inseminaatio tehtiin 25.2. Kaiken aikataulu- ym. sähläämisen vuoksi luulen että inssi tehtiin vuorokautta liian aikaisin, pregnylkin pistettiin toimenpiteen jälkeen siinä vielä makoillessani. Ajankohta kovasti ihmetyttää, onko muilla pistetty pregnyliä noin myöhässä?

Nyt ihmetyksekseni pari päivää sitten pyyhittäessä tuli hieman vaaleanpunaista eritystä, ja seuraavan päivän rusehtavaa vuotoa. Siteeseen asti sitä ei tullut, eli siis suurista määristä ei ollut kyse. Nyt taas tänään ei mitään. Nyt täällä sit mietin kuumeisesti oliko kyseessä mahdollisesti kiinnittymisvuoto, "irrottautumisvuoto" vai jotain ihan muuta.. Mies tosin artikuloi mielestäni jopa ihan kannustavaan sävyyn että nyt ainakin ensimmäisen kerran tapahtuu jotain..

14.3 olis määrä ohjeen mukaan vasta testailla.. Siihen vaikuttaisi olevan vielä ihan hirmu pitkä aika.. Tsemppiä kaikille yritykseen!
 
Heippa kaikille!

Oon jo pidempään seurannut keskustelua taka-alalta, ja nyt ajattelin olevan hyvä hetki liittyä porukkaan.

Minä 30, mies 41, vuoden verran yritystä takana. Yrityksen alusta asti tosin ollut tiedostettuna se, että ulkopuolista apua saatetaan tässä hommassa tarvita. Yritys alkoi miehen vasektomian purusta, joten jännitystä riittänyt alusta asti miten se on onnistunut. Loppuvuodesta tulikin sitten tieto että toimenpiteestä johtuen siittiövasta-aineita on alkanut muodostua hurjasti.

Alkuvuodesta oli siis aika hakeutua hoitoihin ja ensimmäinen inseminaatio tehtiin 25.2. Kaiken aikataulu- ym. sähläämisen vuoksi luulen että inssi tehtiin vuorokautta liian aikaisin, pregnylkin pistettiin toimenpiteen jälkeen siinä vielä makoillessani. Ajankohta kovasti ihmetyttää, onko muilla pistetty pregnyliä noin myöhässä?

Nyt ihmetyksekseni pari päivää sitten pyyhittäessä tuli hieman vaaleanpunaista eritystä, ja seuraavan päivän rusehtavaa vuotoa. Siteeseen asti sitä ei tullut, eli siis suurista määristä ei ollut kyse. Nyt taas tänään ei mitään. Nyt täällä sit mietin kuumeisesti oliko kyseessä mahdollisesti kiinnittymisvuoto, "irrottautumisvuoto" vai jotain ihan muuta.. Mies tosin artikuloi mielestäni jopa ihan kannustavaan sävyyn että nyt ainakin ensimmäisen kerran tapahtuu jotain..

14.3 olis määrä ohjeen mukaan vasta testailla.. Siihen vaikuttaisi olevan vielä ihan hirmu pitkä aika.. Tsemppiä kaikille yritykseen!

Moikka marikall85! =)

Toivotaan teille plussauutisia.
Itse olen tässä kohta viikon verran kärvistellyt enkä millään malttaisi odottaa vielä viikkoa jolloin "luotettavan" testin voisi tehdä.. Hivenen houkuttaa testin teko jolla luvataan tulos muutamaa päivää ennen kuukautisten alkua mutta mutta... voiko niihin luottaa? Itselläni ollut masu pinkeenä, hivenen etovaa oloa ja tissit arkana, maitotippoja tulee, mutta tiedä onko merkkiä mahdollisesta raskaudesta vai tuon pregnyl pistoksen "sivuoireita" vai onko toiveet niin isoja että kroppakin on mukana.. heh.. tiedä häntä..
Mulle sanottiin tuon pregnylin kanssa että jos en itse uskalla/halua sitä pistää edellisenä pv sen voi tehdä inseminaation yhteydessä? Pistin kuitenkin kotona sillä en ole kauhean neulakammoinen ja hyvinhän se kävi..
Nyt toivotaan sitten vaan ettei ne menkat ala! =)

Tsemmpiä! =)
 
Heips!

Täällä ois toiveena 2. inssi tälle viikolle.

Oon taas syönyt clomeja 5 päivää ja eilen kävin ultrassa. Vasemmalla puolella kaksi suurempaa follikkelia, suurempi niistä 18 cm. Oikealla ei mitään.


Nyt jännään millon ovis päättää ilmestyä, ihan näinä päivinä varmaan mutta jos ei huomenna tuu niin menee viikonlopulle ja sehän tietää sitä että emme pääse inssiin :(
Kotonakin voimme yrittää mutta siitä on niin kauan kun viimeksi (ja ainoan kerran )tärppäsi (2014) ja sekin päätyi keskenmenoon.

Ai että kun tää pistää jänskättää!
 
Päivitetäänpäs hieman taas. Ovista koitettu bongata tikuilla kp 13 eteenpäin. No, lapsettomuusklinikan lääkäri määräsi sitten Pregnylin pistettäväksi tälle aamulle jos ei ovista kuulu. Ja eipähän sitä kuulunut, joten tänään pistetty ensimmäistä kertaa. Hui! :confused: Päivällä ois reissu klinikalle 2. inssiin.

Pitäkäähän peukkuja! :p itseäni pelottaa, mutta vastoinkäymisistä huolimatta on toivoa vielä jäljellä :)
 
Heippa!

En oo hetkeen kirjoitellut, mut ajattelin tulla kertoon plussauutisia. :)
Viime kierrossa saatiin uudella lääkeyhdistelmällä molemmille puolille follit kasvaan ja nyt sit pari päivää sitten piirtyi 2 viivaa testiin! (lue testeihin :D ) :love:

Toivotaan, että tällä kertaa pysyis kyydissä, edellinen plussa tosiaan päättyi syyskuussa keskenmenoon 6+0. :unsure:
Ja jottei tässä tarpeeksi olis jännättävää ja alkuraskauden ahdistusta km:n pelossa, niin saadaan vielä panikoida sitäkin, montako mahtaa löytyä... :whistle:
Varhaisultraa en oo vielä varannu, mut todennäköisesti on pääsiäisen jälkeisellä viikolla.

Sori omanapaisuuteni, toivon hurrrrjasti plussatuulia ja tärppipölyä kaikille muillekin inssiläisille! Kyllä näilläkin voi oikeasti saada sen plussan aikaiseksi. :) :LOL:

-Tuuti-
 
Onnea plussanneille!

Ja moikka kaikille!

Mie oon uusi täällä keskustelussa. Kaksplus kaatuilee jatkuvasti puhelimen selaimessa niin on tänne keskusteluun liittyminen viivästyny.
Täällä kirjottelee siis Spukka 23v. Yritystä ollut 04/2014 lähtien.
Lapsettomuuden syynä on ainakin miun aivolisäkekasvain, prolaktiinin liikatuotanto ja endometrioosi.
Neljä ovulaation induktiota takana, joista kaks ekaa Letroilla, mitkä sit vaihettiin taukokierron jälkeen Clomeihin.
Perjantaina oli ensimmäinen inseminaatio ja se siis yhdistettiin tuohon clomikiertoon. Nyt sitten piinaillaan tuonne pääsiäisen tienoille. Vatsaa kramppaa ja inseminaation jälkeen on nyt ollu laimeeta vuotoo, mikä tulee ihan phsään asti :S Onko kellään ollu verivuotoo inssi jälkeen?
 
Moikka vaan..
Eipä tullut plussaa tästä inssistä.. En ole koskaan ollut näin surullinen menkkojen alkaessa kuin nyt.. Jotenkin sitä vaan toivo ja odotti että "heti tärppäis"... Mutta nyt siis kohti seuraavaa inssiä.. Katsotaan ennätetäänkö ennen pääsiäistä vai sattuuko juuri pyhille ovis.. :/

Spukka: mulla kans aivolisäkkees kasvain ja siitä syystä siis myös tuo prolaktiinin liikatuotanto.. Löyty ihan sattumalta aikoinaan.. Tosin mulla myös jonkinsortin luukasvain viä ton lisäks otsalohkos.
Mutta toivottavasti teil tärppää.

tuuti81: onnea plussasta!!!!!! :)
 

Yhteistyössä