Inseminaatio 2015

Päivittelempäs kuulumisia. Eka inssi tehtiin tiistaina!! Maanantaina kävin ultrassa ja siellä oli follikkelit yli 20mm ja 16mm. Pregnyl pistettii klinikalla ja ti aamuna oli inssi (kp13).
Nyt kp 16 ja eka lugesteron laitettu aamulla. Vatsassa on tuntemuksia hieman ollut. Yllätyin siitä miten kipeä vatsa oli inssin jälkeen.
Eli testi pv olisi 21.10 :)

Onko muilla mikä kierron vaihe menossa? Muita piinailijoita ;)

Palaan taas paremmalla ajalla! Hyvät viikonloput ja tsemppiä jokaiselle!!
 
HEI! Meillä oli tänään ensikäynti lapsettomuuspolilla ja siirrytään suoraan inssiin Letrojen ja Pregnylin avulla. Mulla on jo yksityisellä käyntejä takana ja lisäks niin monta kiinnittymisyritystä takana tuloksetta, että päädyttiin tähän. Oon kyllä tyytyväinen. Eniten pelottaa saadaanko me tästä mitään apua.

Kysyisin, että tehdäänkö tossa inssissä aina ovulaatiotestejä tai miten sen varsinaisen päivän tietää, koska sinne miehen ja mun pitää mennä?
Miehenkin pitäisi saada tietää ainakin viikkoa ennen, että osaa sopia aamumenot sillain et pystyis sinne meneen. Mä teen kolmevuorotyötä niin on mullakin aika hankalaa yht äkkiä lähteä klo: 11 sinne ruiskutettavaksi.. Miten muut tästä selviää

Muoks. vielä sen verran, että kontrolliultra on sovittu kp11 eli ensi perjantaina ja nyt syön Letroja kp 3-7. Tuli mieleen, että mitäs jos ovulaatio tuleekin viikonlopun aikana, meneekö se kierto sitten harakoille?
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Oon uusi täällä ja ajattelin, josko tähän joukkoon vielä mahtuisi yksi hoidot aloittava?! :)

Ollaan mun miehen kanssa oltu pari vuotta sitten lapsettomuustutkimuksissa eikä kummastakaan löytynyt mitään vikaa eli ollaan selittämättömiä tapauksia. Nyt on tullu sopiva hetki hakeutua lapsettomuushoitoihin, koska tässä välissä on ollut polvileikkauksia parikin kappaletta, läheisen kuolema ja muuta elämässä, jotka on sotkenu elämää ja ajatuksia eikä oo tullut mieleenkään sotkea vielä hormonejakin tähän soppaan.

Ollaan menossa nyt siis parin viikon päästä yksityiselle ekaan tapaamiseen lääkärin kanssa. Julkisella tutkittiin pari vuotta sitten kaikki mitä protokollaan kuuluu ja siellä asiat päätty Clomi-kokeiluun, josta ei siis tulosta. Ennen tutkimuksia oli kaks keskenmenoa.

Jotenkin tuntuu, että taas on saanut toivoa jo pelkästään aloittamalla uudestaan vauvahaaveilut ja päätöksen teolla mennä hoitoihin. Todennäköisesti inseminaatiolla aloitetaan ja jotenkin en oo kauheen optimistinen sen onnistumisen suhteen. Eikä työn ja tän projektin sovittaminen yhteen oo todennäkösesti helppoa kahdelle vuorotyötä tekevälle ihmiselle.

Onks teillä millasia kokemuksia aikataulujen joustavuudesta, ensimmäisestä käynnistä tai siitä kuinka nopeesti hoitosuunnitelma laaditaan?

Kiitos kun sain jakaa tän asian teiän kanssa, jotenkin helpotti kun sain sanoa tän kaiken "ääneen" :)
 
Heips taas ja tervetuloa uudet! Aina mahtuu mukaan! ;)

Eläinystävä mulla on ollut vähän eri lääkkeet käytössä eli gonal-f + pregnyl (ongelmana ovuloimattomuus pcon takia) ja mä en oo tikutellut oviksia. Oon käynyt kp 12-14 välillä kontrolliultrassa, jossa on katsottu folli(e)n koko ja siitä sit lääkäri laskenut, milloin olisi kypsä ja sen perusteella määritellyt inssiajankohdan ja pregnylin pistoajankohdan. Mutta sulla kun on eri lääkkeet, niin en osaa sanoa, että haetaanko pregnylin ja inssin ajankohtaa luonnolliseen ovikseen....
Viikonlopulle osuvasta oviksesta sen verran, että lauantai on se kurjin vaihtoehto, koska silloin maanantaina inssi on jo myöhäistä, mutta pe vähän liian aikaista. Mulla optimaalisin inssi follin koon perusteella olisi ollut just lauantai, mutta tehtiin sit perjantaina jo. Ja raskauduin siitä silti, mut tuli varhainen km.

Sangollinen Meillä yksityisellä on ollut tosi ripeää toiminta alkukäynnin jälkeen. Eka käynnillä ultrattiin ja kartoitettiin molempien terveystilannetta ja tietty hedelmällisyysjutut. Sit heti vaan tehtiin hoitosuunnitelma ja laitettiin hoidot käyntiin. :) Että meillä ainakin oli tehokasta toimintaa sen puoleen! Ja hyvin on myös saanut aikoja ja johonkin aina avuliaasti "johonkin väliin" sihteeri sovitellut käyntiaikaa, kun töiden kannalta oli hankala päästä käymään. Varmasti paikasta riippuvaista palvelualttius... Yksityisellä luulisi olevan myös asiakaslähtöisempää toiminta kuin julkisella.

ON: mulla km oli niin helppo kuin nyt keskenmeno voi ylipäätään olla... Kivut oli lieviä ja vuoto kesti viikon eikä jäänyt mitenkään tuhruttelemaan. Reilu viikko vuodon alkamisesta tein jo negatiivisen raskaustestin.. Nyt kävin eilen klinikalla ja ultralla vielä varmistettiin, ettei oo kohtuun jäänyt mitään ja kaikki senkin puoleen näytti hyvältä. Nyt vaan odotellaan, josko kierto alkaisi spontaanisti, mutta suuresti epäilen, ettei ala. Joten parin viikon päästä sit terokuuri naamaan, että päästään taas tositoimiin. :)
Meillä on vähän kurja tilanne sen puoleen, että miehellä on nivelsairaus ja hyvin toimiva lääkitys raskaushaaveiden vuoksi tauolla. Sitä kun ei saa syödä, kun yrittää raskautta. Ja nyt on alkanut tosi pahasti kipuilla ja niveloireet pahenee kokoajan. Että saa nähdä, joudutaanko pakastaan spermaa, että reppana voi aloittaa lääkityksen uudelleen... Ja sit voi olla, että pitää siirtyä ivf:ään, kun ei voi tietää miten miehen siittiöt kestää pakastamista.
Kukkaro kiittää. :X3:

Tulipas eepos, sori. :whistle:
 
Hei kaikille! Mahtuisiko vielä mukaan? Olen lueskellut tätä keskustelua jonkin aikaa ja nyt ensimmäisen Inseminaation jälkeen rohkaistuin kirjoittelemaan.

Sen verran taustaa, että mieheni kanssa olemme yrittäneet lasta 1,5 vuotta. Hakeuduin jo puolen vuoden yrittämisen jälkeen työterveyden gynelle, sillä jotenkin vaisto sanoi, että kaikki ei ole kunnossa enkä halunnut turhaan panikoida, kun ikääkin on jo 35 nyt. Gyne laittoi sitten alhaisen keltarauhashormoniarvon takia lähetteen Naistenklinikalle. NK:lla eivät löytäneet vikaa kummastakaan, syynä siis selittämätön lapsettomuus. Käskivät vielä kesän kokeilla luomuna ja sehän ei tuotanut tulosta, joten hoidoksi määrättiin Femar 1 kpl kp 3-7 + inseminaatio. Mulla on lyhyt kierto, n. 25 pv ja bongasin ovulaation tästä ensimmäisestä inseminaatiokierrosta vasta kp 16. Sitten vaan siittiöt klinikalle ja iltapäivällä inseminaatioon. No tiputtelu alkoi kp 22 ja menkat kunnolla kp 24, huoh... Tämä sai minut nyt ihmettelemään, että miksi eivät määränneet jotain lääkettä tukemaan keltarauhashormonin tuotantoa? Ovulaationi on myöhäinen ja kierto niin lyhyt, että raskautumisen mahdollisuus on olematon. Alkiolle ei oikein jää kiinnittymisaikaa. Soittelinkin asiasta klinikalle, mutta asian voi ottaa puheeksi lääkärin kanssa vasta seuraavassa inseminaatiossa. Joka on sekin hyödytön toimenpide, kun ei pelkkä Femar riitä lääkitykseksi meikäläisen tapauksessa.

Sorry hirveän pitkä sepustus! Olen kuitenkin huomannut, että useille täällä on määrätty munasolun irrotuspiikkejä ja lugesteronia keltarauhashormoniongelmiin, joten osaisiko joku viisaampi valaista mikä mun tapauksessa on erilaista kun näin ei tehty? Tuntuu jotenkin tuo Naistenklinikan tuohu vähän sähläykseltä välillä, vaikka parhaansa varmasti yrittävät.

Kiitti helpotti kirjoittaa tänne!
 
INSSILÄISET 2015

Perjantai 16.10.




Nimimerkki IUI Ajankohta Folliuä Lääkitys Yritetty lähtien Syy
kolibri87 2. 09/15 18.9. lz siittiöt
Xesca 1. 10/15 - g+o+l 2013 ovulaatio
eläinystävä 1. 10/15 16.10. lz+pr
mar80 2. 10/15 - lz+pr 2012 selitm.
Eino 2. 10/15 - f 2014 selitm.
Mamido 2. 11/15 - lz siittiöt
thelma_ 3. 11/15 - pu+pr 2011 siittiöt
Nappeus 2. 11/15 - lz 05/2014 pco
spring 4. 11/15 - mp 2014 selitm.
vane83 3. 11/15 - lz 2013
Mursu83 3. - - -
EinoSanelma 3. - - lz 2014
Sangollinen 1. - - - selitm.
Höytyvä 4. - - lz+mp+pr 02/2013 selitm.
Amys 1. - - c+pu 2007 siittiöt

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, b=bemfola, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


Nimimerkki IUI Inssi Testi Lääkitys Yritetty lähtien Syy
kulmalla 1. 22.9. - - 2011
Reuna 4. 29.9. - lz+pu+pr+l pco
-bella 1. 6.10. 21.10. g+pr+l 2013 selitm.

INSSEISTÄ PLUSSANNEET


Nimimerkki IUI Plussauspvm Lääkitys Yritetty lähtien Haasteet
Madre-82 2. 14.1. c siittiöt
Yaelle 1. 7.3. c+pu+pr siittiöt
Lisperi 1. 8.3. f+pr+l pco
Felis 1. 9.3. c+pr selitm.
Intopiukka 2. 15.5. lz 9/2013 pco
Supsu86 1. 24.5. t+pu 1/2013 pco
Susanna38 5. 28.5. g+pr pco
Am80 3. 2.6. selitm
Hulda84 3. 17.7. c 10/2011 selitm.
Jookos79 2. 11.8. lz selitm.
Jensku80 2. 2.9. lz 2012 selitm.
tuuti81 1. 13.9. t+g+pr pco
vane83 2. 28.9. lz 2013
Petraus 2. 29.9. g+o 2013 selitm.
miicu 2. 12.10. g+o 2013 siittiöt


MUUTEN KETJUSTA POISTUNEET/TAUSTALLE SIIRTYNEET

Nimimerkki Inssejä Haasteet Poistumissyy
Ruu84 1 selitm. Plussa välikierrosta
vauvayritys 6 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
_Lilja_ 0 selitm. Plussa välikierrosta
marianna87 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
kiia-s 1 pco Siirtyi IVF-hoitoihin
Rulla85 1 - Ei päivityksiä yli 60 päivään
HilleviHiiri83 1 - Ei päivityksiä yli 60 päivään
Nennalii 1 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Lara_ 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Inspis 3 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
haaveilija1986 3 siittiöt Ei päivityksiä yli 60 päivään
Suvipilvi 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Pupuska81 1 pco + siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin
Hipsunpöpsy 2 kierto + kilppari + ylipaino Tauolla
Neeeuska 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
babul 2 11/2013 - selitm. Plussa IVF-hoidoista
Vihdoinhoitoon 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
Mangalitza 0 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Possunen 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Roope82 1 kierto + siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin
karma82 5 selitm. Plussa välikierrosta
tiainen 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
karhukopla 0 selitm. Plussa välikierrosta
nans 3 siittiöt + pcos Siirtyi IVF-hoitoihin
Bunny91 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Felis 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
taimi 1 siittiöt Ei päivityksiä yli 60 päivään
Vaavikuume80 0 Ei päivityksiä yli 60 päivään
tuuti81 1 pco Plussa insseistä sitten km, nyt tauolla

Päivityspyynnöt korostettuna, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Minun puolelta on ollu vähän hiljasta, ei oo inssi (3kpl) tuottanu tulosta eikö kesätauon aikanakaan tapahtunu ihmeitä. Neljäs inssi piti tehdä viime ma, mutta hoitaja soitti aamupäivällä että ei kannata tulla koska pesua ei miehen tavaralle voinut tehdä (ts. ei mitään eloa). Nyt lääkäri haluaa tavata meidät ensi kuussa ja keskustellaan jatkosta.. Eli ei kovin suuret odotukset ja todnäk edessä ivf jos siihen rumbaan lähetään.. Mutta onnea kaikille jotka ovat saaneet ne hyvät uutiset ja tsemppiä piinailijoille!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä dpo 14 ja testasin parin tunnin pidätyksellä niin elämäni ensimmäinen POSITIIVINEN testi!!!!!! Voi tätä onnen määrää, melkein kolme vuotta siihen menikin. Ihan epätodellinen olo nyt kyllä. Toka inssi onnistui vaikka olikin epäluulonen olo kun ovis oli jo tapahtunut inssissä. Täällä oireina ollut alaselän jomotus, niinkuin menkat olis päällä ja rintojen aristus, ei muuta :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jookos79
Miicu olipa ihana uutinen! Onnea!!!

Täälläkin loppui piinailut, mut vähän eri tavalla. Eli tänään kp2. Ja sen verran säädettiin aikatauluja ettei kuitenkaan pidetä mitään välikiertoja eikä jätetty yhteen inssiin, vaan uutta yritystä kehiin heti perään.

Uusille tervetuloa!

Eläinystävä mulla oli letrot ekassa ja nyt tokassakin inssissä (kp 2-6) ja ainakaan minä en käyttänyt ovulaatiotestejä, vaan irrotus pregnylillä sen folliultran perusteella. Lisäksi mulla olis ajoittunut ovis viikonloppuun, joten sitä vielä jarrutettiin (kipulääkkeillä) että saatiin siirrettyä maanantaille, eikä olleet sitten irronneet. Mutta kyllähän se aikamoiselta säädöltä tuntui kun ensin syödään lääkkeitä ettei irtoa ja sen jälkeen pistetään irrotuspiikki.. Mutta taitaa tosiaan olla aika monenlaisia käytäntöjä.

Sangollinen meilläkin on ollut yksityisellä kaikki aikojen sopimiset ym. tosi joustavia. Eli ajan on oikeastaan saanut juuri siihen mihin on itselle sopinut. Tosin mulla töiden suhteen on aika harvoin sellaisia esteitä että joutuisi kauheasti säätämään, mutta joku karman lakihan siinä on että silloin niitä juuri ilmaantuu kun ei pitäisi..
 
Voi ihanaa miicu! Paljon onnitteluja. :)

Me ollaan kanssa julkisella hoidoissa ja TAYS:ssä ja tähän asti jokaisesta toimenpiteestä on tullut vain tuo pkl-maksu maksettavaksi.

Meillä on siis menossa välikierto ja menkat pitäisi alkaa jollei tänään niin huomenna. Jätettiin tähän kiertoon inseminaatio tekemättä, kun mies oli juuri silloin tekopäivänä yli 38'C:n kuumeessa. Meillä on muutenkin ollut ongelmia siittiöiden laadun kanssa. Nyt sitten vaan letroja naamariin, kun menkat vaan alkaa ja uudella innolla seuraavaan kiertoon ja toiseen inssiin. Mulle on jotenkin nyt helpompaa, kun tietää mitä on edessä ja ihan kauheita kipuja ei tarvitse pelätä.
 
Voi ihanaa miicu! Paljon onnitteluja. :)

Me ollaan kanssa julkisella hoidoissa ja TAYS:ssä ja tähän asti jokaisesta toimenpiteestä on tullut vain tuo pkl-maksu maksettavaksi.

Meillä on siis menossa välikierto ja menkat pitäisi alkaa jollei tänään niin huomenna. Jätettiin tähän kiertoon inseminaatio tekemättä, kun mies oli juuri silloin tekopäivänä yli 38'C:n kuumeessa. Meillä on muutenkin ollut ongelmia siittiöiden laadun kanssa. Nyt sitten vaan letroja naamariin, kun menkat vaan alkaa ja uudella innolla seuraavaan kiertoon ja toiseen inssiin. Mulle on jotenkin nyt helpompaa, kun tietää mitä on edessä ja ihan kauheita kipuja ei tarvitse pelätä.
Samassa venees sitten ollaan! Tosi kiva juttu et tulee vaan se poliklinikkamaksu! En tajua miten joillain voi olla varaa käydä yksityisellä hoidoissa. Varsinkin kun vauhti on sisälle päästyä tosi ripeä :)
 
Moikat pitkästä aikaa, ja tervetuloa uudet ❤ meillä tosiaan toka inssi tärppäsi, mutta viikolla 4+2 meni kesken..nyt kovasti odotellaan marraskuun alkua ja tulevaa ovista, jotta päästään kolmanteen inssiin..kyllähän tässä hyvin ristiriitaisin tuntein mennään..oltiin niin onnemme kukkuloilla tuon pienen hetken mitä raskaana ehdin olemaan...
 
Tervetuloa uusille ja onnea tärpänneille, ja tsemppiä uuteen yritykseen keskenmenon kokeneille!

Tulipa monta sivua tekstiä väliin sitten edellisen listanpäivityksen jälkeen. Jos joku muu haluaa ylläpitää listaa, sen saa tehdä ihan vapaasti. :) Homma ei ole mitenkään minulle varattu.

Yksityisellä käydessäni tykkäsin siitä, että vastaanottoaikoja löytyi aina, ja sai vielä valikoidakin. Samoin tykkäsin siitä, että kaikki 5 inseminaatiota voitiin tehdä peräkkäisinä kuukausina, joten kuukausia ei mennyt hukkaan odotellessa. Toki yksityinen maksoi, mutta ajattelin asian siltä kantilta, että maksaa se lapsen hoito ja kasvatuskin, ja siihen nähden inseminaatiohoidot yksityisellä ovat pieni raha. Olin varannut 10 000 euroa tämän vuoden hoitoihin (ennen kuin olisi pitänyt koskea oikeisiin säästöihin), ja kun vihdoin tärppäsi, tuosta jäi vielä 3 000 euroa ylikin.

Taloussanomissa oli jokunen vuosi sitten juttu siitä, mitä lapsi maksaa ensimmäisten 18 elinvuotensa aikana, ja ensimmäisenä vuonna kuluu noin 7 000 euroa, ja yhteensä noiden 18 vuoden aikana yhteensä noin 90 000 euroa. Tähän ei ole laskettu mukaan esim. lomamatkoja tai perheenlisäyksen vuoksi hankittua isompaa autoa, tms, ne tulisivat vielä tuohon päälle.
http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2009/06/23/taman-verran-lapsi-maksaa/200914975/139

Eli, rahanmenoa on muutenkin luvassa, kun tähän hommaan ryhtyy.
 
eläinystävä Julkisella puolella vissiin on aika yleisesti käytäntönä se, että inssi tehdään vain joka toiseen kiertoon eli aina hoidon jälkeen täytyy pitää välikierto.
Yksityisellä tällaista ei oo ellei sit tietenkin hoitotilanne oikeasti vaadi välikiertoa, esim munasarjojen hyperstimulaatio yms erityistilanteet...
Julkisella vissiin tää on kustannuskysymys ja varmaan sekin, että mahdollisimman moni pari pääsisi hoitoon.
 
Miicu onnea mielettömästi! Tuosta hetkestä olen joskus salaa haaveillut. :) Pahoittelut Vane83 ja paljon voimia uuteen yritykseen teille!

Eläinystävä Itse olen menossa julkisella suoraan toiseen inseminaatioon tästä kierrosta eli mitään välikiertoa ei pidetä. Olettaisin, että julkisella katsotaan tilanteen ja resurssien mukaan pidetäänkö välikierto vai ei. En sitten tiedä vaikuttaako asiaan ikä (35)?, sillä onhan sitä periaatteessa sitä vähemmän aikaa mitä vanhempi asiakas on kyseessä. Mutta välikiertoja tai ei, niin itse ainakin otan mielelläni verorahoilleni vastinetta käyttämällä julkisen puolen palveluja edes tässä asiassa kuin maksamalla suuria summia yksityiselle. Asiantuntemus on kai molemmilla puolilla melko samalla tasolla, mutta yksityisellä saa tietysti henkilökohtaisempaa palvelua.

Tänään meni neljäs femar kurkusta alas eli ovulaatiota odotellessa. (y)
 
Onnea Miicu, ihanaa <3

Täällä loppu piinailu dpo13 negatestiin..tosin sen nyt oli odotettavissa kun siittiöt oli niin kehnot :( alunperin meidän piti nyt heti siirtyä icsiin, mutta lääkärit oli joukolla puinu tätä meidän tätä tilannetta ja tullu siihen tulokseen et toinen inssi viel heti perään. Tätä perustelivat sillä, että saadaan selville oliko edellinen kehno spermatulos vaan oikku vai onko sperman laatu todella noin paljo heikenny. Kumminkin kun meillä 2v on kotona, olivat sitä mieltä että katotaan vielä...Varmistellaan diagnoosit miehen sperman suhteen ja kerätään tietoa mun adenomyoosiepäilystä. Nyt lähti myös julkiselle lähete, eli toivovat, että kun ollaan sitte jo kokeiltu pari inssiä yksityisellä niin ei jouduttais enää julkisella niihin.. Nyt siis vielä vuodon odottelua ja uudet letrot napaan..
 
eläinystävä Julkisella puolella vissiin on aika yleisesti käytäntönä se, että inssi tehdään vain joka toiseen kiertoon eli aina hoidon jälkeen täytyy pitää välikierto.
Yksityisellä tällaista ei oo ellei sit tietenkin hoitotilanne oikeasti vaadi välikiertoa, esim munasarjojen hyperstimulaatio yms erityistilanteet...
Julkisella vissiin tää on kustannuskysymys ja varmaan sekin, että mahdollisimman moni pari pääsisi hoitoon.
Aijaa :O Tuli ihan uutena tietona tommonen! Sithän tässä menee paljon kauemmin ehkä että joutuu odotteleen tärppiä :( Mäkin kuvittelin et jouluun mennessä olis jo kaks alla.
Eino, kiva et sulla tommosia kokemuksia, pitääpä kysellä huomenna heti ultrassa miten tuolla mennään

Mamido, olipa kurjia uutisia :( Meillä ainakin kunnallinen otti huomioon yksityisellä käydyt hoidot. Olin siis jo yksityisellä käyny aukiolotutkimuksessa ja kokeillut lääkitystä, joten päästiin suoraan inssijonoon.
 
Mekin koitettiin kyllä alussa kunnallista puolta, kun olisihan verorahoille kiva saada jotain vastinetta, mutta tuntui meidän köyhässä kylässä todella pysähtyneeltä koko homma. Yritystä oli takana jo useampi vuosi, ja ikääkin, mutta edes tutkimuksiin asti ei päästy. Voi olla että satuttiin jotenkin huonoon saumaan ja ehkä se vähän kuntakohtaistakin on. Eli kun kerran mahdollisuus on yksityiseen, niin olihan se pakko lähteä. Nyt ei edes kolmea kuukautta ensikäynnistä ja toinen inssikierto menossa. Ja eipä tuota rahanmenoa oikeastaan osaa edes miettiä. Käynti kerrallaan.

Mulla on nyt letrokuuri melkein lopussa ja ollut kyllä huomattavasti kurjempi kuin ensimmäinen. Ekalla kerralla mulla ei ollut mitään sivuoireita, mutta nyt on päätä koskenut koko ajan ja nukkuminen jäänyt aivan muutamaan tuntiin joka yö. Ja noista johtuen nyt sitten tuntuu muutenkin taas niin epätoivoiselta ja kurjalta koko homma. Mutta ehkä tämä tästä, hyvä että sai vähän valittaa :).
 
Hei

Ensimmäistä kertaa kirjotan keskustelufoorumille, toivottavasti mahtuu mukaan! Meillä tilanne sellainen että ollaan kohta 8v yritetty lasta, ollaan käyty pari vuotta sitten kaikki tutkimukset läpi ja ainoa mitä löytyi oli miehellä vasta-aineet spermassa. Ei lähdetty erinäisistä syistä silloin vielä hoitoihin vaan nyt aika tuntuu sopivalta. Meillä aika 11.11 ja inseminaatiosta lähdetään liikkeelle. Meille hoitosuunnitelma tehtiin jo aikoinaan ja nyt sitä tutkittuani ja tätä viestiketjua luettuani aloin miettimään et onko kellään muulla näin: clomit kp 3-7 ja sit puregon 8 ja 9 jonka jälkeen ultra ja sit inseminaatio. Meillä ei ole ollenkaan munasolun irrotuspiikkiä myöskään kirjattu kiertoon. Kiitos vastauksista!
 
Hei taas :) En jaksa niin ahkerasti tänne kirjoitella, kuin te muut, mutta nyt on asiaa.

Nyt menossa siis 3. inssikierto edelleen Letroilla samalla annostuksella, kp 14. Viime kirjoituksen jälkeen olin viikon sairaslomalla ranteen vuoksi, se parani ja muutkin oireet hälvenivät. Alkuviikosta oli pitkään aikaan jopa hyvä olo, ei mitään vaivoja! Plussasin oviksen edellisiltana, ja kun nimenomaan käskettiin soittaa (viimeksi sain miehelle purkin mukaan ja hän vaan vei sen aamulla suoraan), soitin siis eilen soittoaikaan iltapäivällä, joten pakostakin i ssiolisi ollut tänään. Mietin ensinnäkin, olisiko ollut jo myöhäistä? Joka tapauksessa inssi jäi nyt väliin syystä, että heräsin eilen aamuyöllä oksentamaan pariin otteeseen, ripuloin ja lämpöä oli 37,1 (vähän joo, mutta olen puolikuollut jo 38 asteessa..). Lääkärin mielestä oli hyvä jättää inssi nyt väliin, niin minustakin. Vaivoin sain itsestäni mehuja irti luonnolliseen konstiin. Tänään näyttää elämä voittavan. Ihmeellistä minusta tuo yhden aamun vatsavaivat ja lämpö, vainoharhaisuuksissani mietin, ettei vaan olisi viime inssistä jäänyt jotain? Kun "menkatkin" oli niin oudot. Toisaalta, tiedä r-testistä, en muistanut tänä aamuna tehdä.

Julkisen puolen lapsettomuushoidoista muuten sen verran, että ainakin Tyksissä hoidetaan asiat ripeästi, ei turhia välikiertoja. Mutta ehkä itse pitäisi olla aktiivisempi, aionkin ehdottaa seuraavaksi kokeilla jotain muuta, tuntuu, että samalla tavalla vaan yritetään koko ajan jurruttaa.
 
Mä kävin ultrassa ja löyty 14mm johtofollikkeli. Tiistaina olis inssi ja perjantaina Pregnyl. Kysyin samalla siitä, että tehdäänkö TAYS:issa joka kuukausi inssejä. ahoitaja naureskeli ja sano et tottakai :) Ei oo ennen kuullut että missään ei tehtäis, eikä oo syytä pitää välikiertoja. Hyvät uutiset siis tänne :)
 
  • Tykkää
Reactions: miicu

Yhteistyössä