Inseminaatio 2015

Tervetuloa mukaan :) ite oon nyt pistänyt tota gonal f:ää nelisen päivää nyt eikä kyllä ollenkaan satu se pistäminen kun se on niin ohut ja terävä neula niin menee helposti sisälle :) sitä pistosta varten mulla oli ainakin sellanen "pieni koulutus" ja harjoiteltiin sitä pistämistä keittosuolalla. Itellä makso se gonal f 300iui 150€ ja siitä lähti kelakorvaus pois niin makso just sen 100€. Lääkärihän määrää kaikille yksilöllisesti sen lääkkeen ja annoksen niin ne hinnat voi kyllä vaihdella vähän.
 
-bella tervetuloa mukaan!! Itselläni oli tässä kierrossa menopur ja sain siihen myös pistoskoulutuksen, jonka kertasin sitte miehelle joka sai pistää :D neula on pieni ja pistäminen ei satu toisin ku pregnyl ni menopur ei edes kirvelly. Ainoo haaste oli saada ruiskuun oikea määrä ilman et tuli ilmakuplia mukaan. Alussa sai veivata jonki aikaa senkin sit muutaman aamun jälkeen oppi :)

Joku kysy kierroista mulla ilman lääkkeitä kierto 28 pv nyt kun on insseissä tukena lugesteron ni vuoto alkanu aina 6 päivää lopetuksen jälkeen :)

Petraus mul ei tässäkää kierrossa oo minkäänlaisia tuntemuksia :( toivotaan siis et sun ja thelma_n tuntemukset ois hyvämerkki :)
 
Eli siis, kuhan menkat alkaa, soitto klinikalle ja kp 5 pistosten aloitus!!!! Ja tästä minulla onki teiltä kysyttävää.
Onko tuo pistäminen niin kamalaa mitä luulen? Ja paljonko nuo piikit maksaa suunnilleen? En tiedä vielä tarkalleen mitä valmistetta minulle on suunniteltu, mutta eikös nuo aikalailla samoissa pyöri? Kamalasti mielessä kaikkea..
Ja miksi joillekkin määrätään clomit ja joillain aloitetaan pistoksista? Sattuuko kukaan tietämään?
Pistäminen ei ole niin kamalaa kuin luulet. Itse olin aivan kauhuissani kun siihen siirryttiin. Sitä ennen kokeiltiin clomeilla, mutta niistä ei ollut mitään hyötyä. Sain myös pistosopetuksen, mutta en tosin silloin halunnut vielä pistää itseäni, vaan halusin lykätä pistämistä kunnes oli aivan pakko. Mä oon nyt kahdessa kierrossa pistellyt, ja mun kokemus on se, että alkuun pistäminen sujuu hyvin ja sitä ei oikeastaan huomaakaan, mutta jossain vaiheessa ne alkaa hieman tuntumaan. Välillä saattaa pistää jotenkin arkaan paikkaan ja välillä voi vähän kirvellä. Se on käsittääkseni ihan normaalia, mutta tokihan sitä toivoisi että saisi aina pistellä täysin kivuttomasti ja huomaamattomasti. Viimeisimmän pistosruljanssin jälkeen mulla ainakin oli joitakin pistosjälkiä muutaman päivän näkyvissä, vaikka yritin hieman eri kohtiin pistää. Mutta summa summarum: se ei ole kauheaa ja sä selviät siitä! (y)

Hinnoista en tiiä kovin tarkkaan, mut joskus törmäsin johonkin vertailuun ja mulle jäi kuva, että toi gonal-f, mitä itsekin käytän, on sieltä kalliimmasta päästä ja jotkut toiset lääkkeet huomattavasti halvempia.
 
Mä olen kans pistellyt kahdessa kierrossa sen Pregnylin, ekassa kierrossa clomien kanssa ja nyt viime kierrossa pistin Puregonia ensin ja sitten Pregnylin. Mä pelkään piikkejä kuollakseni mutta hyvin se on silti mennyt. Kädet vähän tärisee kyllä. Pregnylin kanssa vaikeampaa on se lääkkeen sekoittaminen kun se pitää tehdä itse.

Mulla siirryttiin Clomeista Puregoniin, koska Clomeilla tuli ensin kokonaisella liian suuri vaste (7 follia) ja sitten puolikkaalla just ja just se 2 tosi pientä follia.

Nyt Puregonilla tuli ihanasti yksi tosi iso folli ja kaikki meni jotenkin paremmin ja sujuvammin kuin Clomien kanssa. Onhan toi Puregon hintavampi toki, 100 euroa maksoi Kela-korvausten jälkeen tuo yhden kierron annos. Pregnyl on onneksi edullinen, olisko joku alle 10 euroa.

Mulla alkaa tulla omavastuut tältä vuodelta täyteen ja apteekkari kehoitti säästämään loppuvuoden kuitit, koska saatan saada sitten lisäkorvausta. Jotain positiivista tässäkin rahanmenossa siis.
 
Hei! Täällä kp 8 ja letrot syöty. Oottelen maanantain folliultraa (kp 12). Saa nähä miltä näyttää. Edelliset luomukierrot tullu ovis+ kpt 17, 13 ja 15.. Jännä nähä miten letrot vaikuttaa. Miten teille muilla on letrojen kans ollu? Toivon ettei tuu kp 17 koska se on lauantai ja sitte menee kierto ohi :/

Anteeksi oma napailu nopeasti...toivottavasti ehdin jossain välissä paneutua teihin muihinkin :)
 
Hei, mulla ainakin näytti letrot aikaistavan ovista, normaalisti kp 15-16 ja nyt kun tänään kävin folliultrassa kp 10, niin oli jo sitä luokkaa että joudutaan jarruttamaan jonka jälkeen irrotuspiikki la-iltana ja inssi maanantaina. Huh.
 
Kiitos näin monista vastauksista! :)
Menksut alkoi tänään, vihdoin!!! Enpähän olekkaan näin paljon koskaan niitä näin paljon toivonutkaan. Huomenna soitto klinikalle ja maanantaina alkaa piikittely! Kääääääks.mielessä myllertää vaikka mitä. Ilosta ja jännityksestä epätoivoon.

Onko kuinka monella suht sama kierron vaihe meneillään? :)

Onko tämä muuten ihan yleinen käytäntö että myös alkukierrossa ultrataan? :O
 
Onko tämä muuten ihan yleinen käytäntö että myös alkukierrossa ultrataan? :O
Yleinen käytäntö lienee se, että ultrataan, kun on joitakin päiviä ensin lääkitty. Ultrassa selviää mikä on lääkkeen vaste. Lääkitystä voidaan sen jälkeen tarvittaessa vielä viilailla.

Mulla ollut lääkitys kp:t 3-9 (ekat 5 pv tabletti, 2 seuraavaa piikki) ja kp 10 ultra. Katsottiin follikkeleiden määrä ja koko ja arvioitiin sopiva päivä inssille. Muistaakseni yhdessä hoitokierrossa käskettiin jatkaa piikitystä vielä kaks päivää ja toisessa vaan ooteltiin pari päivää johtofollikkelin kasvamista ennen irrotuspiikkiä.

Jos lääke ei ole tuottanut toivottua tulosta, saatetaan sopia vielä uusi kontrolliultra ennen inssipäivää. Useimmilla klinikoilla taidetaan mittailla follien kokoa vielä inssipäivänäkin, mutta ei kaikissa.

Tsemppiä matkaan!!!
 
bellalle vielä lääkkeistä. Kombinaatioita on tosiaan monenlaisia. Clomeista oon kuullut, että ne vaikuttaa joillakin negatiivisesti kohdun limakalvon paksuuteen ja siksi on valittu muu lääke. Pääasia lienee, että olosuhteet saadaan otollisiksi, siihen päästäkseen voi sitte joutua kokeilemaan eri lääkettä ja eri määriä. Mutta kuten sanottu, lääkitystä voidaan viilata tarpeen mukaan hoitokierron aikana.
 
Kääk! Toivottavasti Mar ei käy noin ku sulla, muuten tulee kiire kun kp 12 toi ultra. Lääkäri halus nimenomaan ultran pitkälle mun pitkän kierron vuoksi...ei oo kyllä onneksi viel ovisoireita. Pitäs malttaa maanantaihin jännätä!
Kiva bella, että sielläkin päästään tositoimiin :)
 
Hui, mä en uskaltais antaa mun miehen pistää mua, jännittäis vielä enemmän se pistäminen sit :D Itse töissä oon pistellyt paljon insuliineja potilaille sun muita niin ollut ihan luontevaa mut sit on jotenkin eri asia itteensä pistellä, iso kynnys oli mulla ainakin ennen ku "tottu".

Viime pe kävin nyt siellä ultrassa niin ne sano että hyvin on kasvanut yksi folli oikeelle puolelle ja vasemmalla näky kans joku pieni kasvava joka ei kyllä varmaan mukaan kerkee inssiin. Perjantaina oli sit viimenen pistopäivä ja eilen pistin ovitrellen illalla, maanantaina sit on inssi :)

Itelläni kans nyt lyheni kierto 5:llä päivällä noiden lääkkeiden avulla, kun inssi on jo kp13. Lääkkeetön kierto on vähän pidempi normaalisti.

Mamido miten meni? Eikai ovis osunut nyt viikonlopulle?

Mar80 Meillä on samana päivänä inssi, saadaan piinailla yhdessä!
 
Siipi maassa nilkuttaa takaisin tänne ketjuun. Eilen alkoi spontaani keskenmeno, viikkoja ehti kertyä 6+0.
Ihan liian hyvältä se taas ekasta inssistä tärppääminen kuulostikin.

Jään tosin taustalle, kun tulee joka tapauksessa taukoa ennenkuin pääsee taas jatkamaan hoitoja.

-Tuuti-
 
Tuuti81, ikävä kuulla :( tsemppiä!

Täällä dpo9. Aika tuntuu kuluvan kovin hitaasti. Tiedän, että joissain tapauksissa testi voisi näyttää nyt jo haaleaa plussaa, mutta maltan mieleni ainakin vielä perjantaihin asti. On kyllä erittäin vaikeaa olla testaamatta..
 
Tuuti81 :unsure: en tiiä mitä sanoa voimia kovasti!!

Thelma_ täällä sama dpo 9 ja hankalaa on. Vaikka usko insseihin on täysin olematon silti pieni toivon kipinä ja kauhee tarkkailu. Onko sul ollu oireita tai tuntemuksii? Mul viime keskiviikkon oli tullu vähä verta suojaan (pidän koska lugesteron tuhrii) ja sit pari kertaa kivisti hetkellisesti alamahaa niin et kippuraa sai mennä. Luulin jo et nyt tapahtu kiinnittyminen mut :D tuskinpa sentään :D
 
Spring, dpo4-5 oli varsinkin aika vahvaa pistelyä ja sen jälkeen ollu muutamana päivänä "jomotusta" kohdussa. Mutta niin oli viimeksikin inssin jälkeen, tuloksetta.. joten vasta kun mennään jossain kp35 (normi 25-28) niin sit voi toivo alkaa herätä. Perjantaina kp27.
 
Moi kaikki❤☺ uskomaton tunne ! tänään 14vrk tokasta inssistä! Aamulla klo 6 tein halpis testin, unen sihruset silmät näki vain yhden viivan..menin sänkyyn takas ja kiukkuisena miehelle,arvasin ettei onnistunut..mutta pyysin hakemaan gravitaksen suositteleman digitaalisen tarkan testin..soitin klinikalle,että onko turhaa tehdä toista testiä, kätilö suositteli ja tein:"raskaana viikot 1-2" ilmestyi ruutuun!!! Huh huh!! nyt vaan toiveikkaana, että kaikki sujuu ensi kuuhun näin alkuun hyvin, silloin eka ultra! Olin aivan henkisesti valmistautunut että aikasintaan 3-4 kerralla tärppää..ihmeitä tapahtuu
 
Voi ei Tuuti! Tsemppihali ja voimia teille!!

Mahtavaa vane! Nyt toivotaan, että teillä menis kaikki hyvin <3

Täällä kp 12 ja olin ultrassa. Vasemmalla 19 mm johtofolli ja limis reilu 8mm. Nyt ootellaan ovisplussaa ja jos ei näy niin to uusi ultra. Eka inssi niin seuraillaan vähä tarkemmin. Mieli hyvä, josko tää tästä :)
 
Onnea vane83 plussasta! Mä jännityksellä odotan miten mun käy. Huomenna tulee kaks viikkoo inssistä. Välillä tuntuu, tai siis lähinnä toivon, että olisin raskaana, ja välillä taas tulee tuntemuksia, että ne pahuksen menkat on sittenkin alkamassa. Kuitenkin, minkäänlaista vuotoa ei ole, ja mun menkkoja on edeltäny viime aikoina 2-3 päivän tuhru. Siispä nytkin pitäisi laskujen mukaan olla jo sen aika! :alien: Sormet ja varpaat ristissä ootetaan huomisaamua!

Tuuti81lle lohtuhali!

Mamidolle onnea ekaan inssiin! Ja piinailijoille tsemppiä alku- tai loppumetreille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: vane83
Lauantaina pistin Ovitrellen ja tänään sit oli inssi. Aamulla kun heräsin ennen klo 7 niin oli ihan kunnon oviskipuja ja aamupäivällä sit menin naistenklinikalle ja ne ultras ensin niin ei enää näkyny munarakkulaa, oli irronnut jo. Tuli kyl kuitenkin jotenkin harmittava fiilis kun ei enää näkyny, et jos olikin sit liian myöhäistä.. Epävarma olo kyllä nyt. Miehen sperman laatua ainakin kehui kun eteenpäin liikkuvia oli pesun jälkeen 95%, niin sen puolesta ei ainakaan pitäis olla mitään hämminkiä. Toivotaan nyt parasta, jospa tämä toinen inssi nyt onnistuis!
 
Kiitos kaikille tsempeistä, ihania ootte <3

Alkaa jo olla mieli parempi, eiköhän tämä tästä. Toki onhan tää tosi surullista ja harmittaa älyttömästi, sillä kovin toivottu olisi tietenkin ollut. Mutta näille kun mitään ei voi, niin katse eteenpäin. Onneksi sentään tuli niin varhaisessa vaiheessa, ei ehtinyt muuttua kovin konkreettiseksi vauvatunteeksi vielä.
Saattaahan se suru ja kurja päivä tulla jossain vaihessa uudelleen, mutta eletään sitä sitten aina sen hetkisen tunteen mukaan. Nyt tuntuu, että pahin suru on surtu enkä jaksa jäädä huonoihin fiiliksiin vellomaan. Nyt vain kun pian loppuisi jälkivuoto, niin pääsisi uudelleen tositoimiin ja hoidot rullaamaan. :)

miicu älä ihmeessä menetä toivoasi vaikka ovis oli ehtinyt tapahtua! Meidän pikkumies on saanut alkunsa juurikin niin, että ovis oli jo ehtinyt tapahtua ennen inssiä! Ja lopputulos silti täydellinen.. :)
 
Tuutille voimia, tosi surullinen juttu :(. Mut hyvä asenne, noinhan tosiaan voi käydä, vaikka se pahin pelko onkin.

Mullakin oli eilen inssi. Se meni niinku pitikin. Munarakkulat oli tallella ja siittiöitä riittävästi, eli nyt vaan koitetaan ajatella jotain muuta (hyvin onnistuu...) ja odotellaan.

Ja vielä onnea plussasta vane83!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä