Inseminaatio 2015

INSSILÄISET 2015

Tiistai 7.4.





NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäLääkitysYritetty lähtien - Syy
Mangalitza1.03/1510.3.cselitm.
Possunen3.03/1517.3.lz+puselitm.
Vihdoinhoitoon3.04/15-c+pr-
Pupuska812.04/15-m+lz+prpco + siittiöt
Hulda842.04/157.4.c10/2011 - selitm.
babul2.04/15-c11/2013 - selitm.
thelma_1.04/15-c2011 - siittiöt
Intopiukka2.04/15-lz9/2013 - mfo
Roope821.--t+g+okierto + siittiöt
Nennalii2.--g+oselitm.

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIInssiTestiLääkitysYritetty lähtien - Syy
Suvipilvi3.20.3.-mp+o+l9/2012 - selitm.
Neeeuska2.24.3.9.4.lz+o-
tiainen2.31.3.-l2014 - selitm.
Hipsunpöpsy2.2.4.15.4.m+lz+pr+l11/2011 - kierto+kilppari+ylipaino

INSSEISTÄ PLUSSANNEET


NimimerkkiIUIPlussauspvmLääkitysHaasteet
Madre-822.14.1.csiittiöt
Yaelle1.7.3.c+pu+prsiittiöt
Lisperi1.8.3.f+pr+lpco
Felis1.9.3.c+prselitm.


MUUTEN KETJUSTA POISTUNEET/TAUSTALLE SIIRTYNEET

NimimerkkiInssejäHaasteetPoistumissyy
Ruu841selitm.Plussa välikierrosta
vauvayritys6selitm.Siirtyi IVF-hoitoihin
_Lilja_0selitm.Plussa välikierrosta
marianna873-Siirtyi IVF-hoitoihin
kiia-s1pcoSiirtyi IVF-hoitoihin
Rulla851-Ei päivityksiä yli 60 päivään
HilleviHiiri831-Ei päivityksiä yli 60 päivään
Lara_3selitm.Siirtyi IVF-hoitoihin
Inspis3selitm.Ei päivityksiä yli 60 päivään
Am801selitm.Ei päivityksiä yli 60 päivään
haaveilija19863siittiötEi päivityksiä yli 60 päivään

Päivityspyynnöt korostettuna, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Noniin.. Pe oli folliultra ja yks hyvän kokoinen rakkulla oli oikealla. Lienee ihan hyvä että on eripuolella kuin missä tämä väärään paikkaan kiinnittynyt edellinen raskaus oli. Tokihan tämäkin voi kivuta sinne tai mistä sitä tietää vaikka oikeallakin olis jotaki häikkää ja tykkää kiinnittyä väärään paikkaan. Mutta toivotaan että tulee jotakin mikä kiinnityisi ja vielä oikeaan paikkaan. Ti sitten on inssi ja ovitrellea pistelen itseeni nyt ennen inssiä ja vielä inssin jälkeenkin.
 
Inssi tehty eilen siis! Nyt vaan peukut pystyssä odotellaan testi päivää joka 9.4. Mies on sen viikon reissussa että yksin testailen. Pelottaa jo etukäteen se olo jos nega tulee ja olen ilman miehen olkapäätä!
 
Näiden inseminaatio-aikatauluja enemmän rassaa se, että tähän menee todella paljon henkisiä voimavarjoa joka kuukausi. Ensin odottelee ovulaatiota, sitten yrittämistä kotona (tai nykyään klinikkaolosuhteissa) ja sitten kuukautisten odottelua/ toiveikkuutta, joka aina päätyy itkuksi. Sama kaava joka hemmetin kuukausi. Ja yht´äkkiä sitä huomaa, että tässähän on menny yli vuosi näissä merkeissä. Monet kaverit on tällä välin tulet raskaaksi ja synnyttäneetkin jo lapsensa, meitsi täällä vaan tilailee ovulaatiotestejä ja toistaa tätä samaa, ilmeisen turhaan.

Sori, ei kovin positiivisia aamumietteitä tänään:).
Musta tuntuu kans, että tässä jää vähän koko muu elämä taka-alalle, kun koko ajan vaan laskeskelee päiviä joko ovikseen tai kuukautisiin. Ja sama jatkuu tosiaan kuukaudesta toiseen. Mulla vielä kaks pikkusiskoa kumpikin pyöräyttäny kaks lasta sillä aikaa kun ite yrittäny saada edes jotain aikaseksi. Mutta ei auta kuin yrittää pysyä positiivisena, eihän tästä elämästä muuten tuu mitään.
 
Joo todellakin meinaa jäädä muu elämä taka-alalle kun ajatukset pyörii vaan näissä raskautumisasioissa.. :/ Täällä piinaillaan tällä kertaa mahdoll... tai siis, todennäköisen keskenmenon kourissa. Nyyh. Pitkiä päiviä odotella vielä ensi viikkoon mitä ultrassa näkyy. Oireiden mukaan melko selvä km vuotoineen ja kovine kipuineen.
 
Pahoittelut Felis! Kannattaa mennä kuitenkin päivystykseen, jos kivut yltyvät koviksi. Hulda84: Tsemppiä! Ei onnistunut täälläkään.

En siis testannut tässä kierrossa lainkaan. Vuoto alkoi kp 28 kuten aina IUI kierroissa. Pregnyl ilmeisesti tekee kiertoon +2 päivää. Normaalisti kierto on 26. Näin päättyi meidän inssit. Maanantaina soitan polille ja saadaan lähete IVF jonoon. Odotellessa voidaan tehdä vielä yksi inssi, jos halutaan. Mutta nyt ainakin pari kiertoa menee luomuna ja ilman sen kummempia yrityksiä. Huomenna tulee tasan 4 vuotta viimeisen pillerin nappaamisesta. Eipä tiennyt tyttö tuolloin, miten pitkä matka on edessä.. Ja haave lapsesta tuntuu koko ajan vain kaukaisemmalta.

Tsempit kaikille, minut voi poistaa piinailijoista.
 
Hei, olen uusi täällä ja ajattelin liittyä joukkoonne kun tällaisia aktiivisia keskusteluja aiheesta on hankala löytää :) Olen 25-vuotias nainen ja mieheni on samanikäinen. Olemme olleet ilman ehkäisyä vuodesta 2011 eli kohta 4 vuotta takana ilman minkäänlaista tulosta.

Tutkimuksissa on nyt käyty ja tilanne on se, että minussa ei ole mitään vikaa, mutta miehen siittiöt ovat hidasta sakkia. Ensimmäinen inssi + clomifen ensi kierrosta toivottavasti.

Vaikka tämä tilanne on sinänsä ollut päällä kauan niin vasta nyt oikeastaan olen alkanut lukea aiheesta enemmän ja käydä palstoilla. Syy miksi emme aikaisemmin menneet hoitoihin oli se, että oltiin molemmat jotenkin aina ajateltu, että kyllä se sieltä itsestään ja luonnostaan tulee ja se on sitten niinku kiva yllätys tai jotain.

Reality hits ja viime syksynä todettiin että pakko katsoa totuutta silmiin ja hakeutua hoitoihin. Mua rassaa eniten tässä inseminaatiossa se, että se on niin suunniteltua. Mä olin aina olettanut raskauden tulevan kun tulee. Tämä suunnittelu ja päivien laskeminen ja seuraaminen tekee mut hulluksi välillä.. vaikka on toki tarpeellista nyt, mutta yritän edelleen karistaa epämiellyttävää tunnetta liiallisesta suunnitelmallisuudesta.

Muuten kaikki on kunnossa ja odotan innolla sekä pienellä jännityksellä että seuraavat menkat alkaisi ja pääsisi varaamaan ajan ultraan ja sitten toivottavasti syömään clomia ja inssiin. Meillä on ihan superihana lääkäri Helsingissä ja kaikki tapahtuu nopeasti ja tehokkaasti mutta samalla kuitenkin meidän ehdoilla tarvittavissa määrin - esimerkiksi asiat todellakin selvitettiin meille ja kerrottiin, että jos tapahtuu näin niin sitten tapahtuu näin ja tämä tarkoittaa tätä.

Jännittyneenä odotan, mitä tuleman pitää :) ja kiva lueskella täältä kokemuksia, myös niitä negatiivisia, koska realiteettien pitää myös olla kunnossa.
 
Hipsunpöpsy tuolla jo aikaisemmin kyseli inssin jälkeisistä menkoista ja kivuista. Mulla yleensä tosi kivuliaat kuukautiset niin tällä kertaa oli ihmeen kivuttomat. Ainoastaan kp 1 ja kp 2 välisenä yönä heräsin siihen, että maha oli ihan pirun kipee.

Voi ei Felis :(:hug:

Tsemppiä Lara_ IVF hoitoihin! Toivotaan, että niistä syntyisi odotettu lopputulos =)

Tervetuloa Thelma_!

Täällä clomit taas aloitettu ja ultra varattu pääsiäisen jälkeen 7.4.
 
Pääset Hipsunpöpsy kivasti inssiin ennen pääsiäistä =)

Jännä kuinka edellisessä kierrossa muka clomeista tuli niin selkeitä tuntemuksia ja nippailuja alavatsaan ja munasarjojen kohdille. Tällä kertaa ei ole ollut mitään tuntemuksia. Varmaan oli viimeksikin vain jotain oman pään tuotosta :whistle:
 
Tilannepäivitys: toinen inssi tehty eilen. Hirveen säädön jälkeen, tietty. Olin varautunut siihen, että se tehdään jo maanantaina, mutta ovistesti näyttikin negatiivista. Positiivinen tulos tuli vasta tiistaina. No, aika siirrettiin tiistaille ja sit jouduin töissä säätämään, että pääsin klinikalle kesken päivän. Tää on just sitä säätämistä, jota en kaipaa yhtään! Onneksi kuitenkin sain aikataulut järjestymään, mutta illalla oli kyllä kaiken säätämisen jälkeen aika uupunut olo.

Lääkkeeksi sain keltarauhashormonia, lugesteronia(?). En muista tarkkaan nimeä, kun en vielä apteekista hakenut. Huomenna pitäis ne aloittaa. Testipäivä on kahden viikon kuluttua. Tosin en usko, että testaan kovin herkästi, sillä negatiivisia tuloksia en halua nähdä tikusta. Kuukautisista sitten huomaa kyllä...
 
Onnittelut kaikille plussanneille!:heart:

Ja pahoittelut kaikille, joilla ei ole inssi tuottanut toivottua tulosta :hug: Felikselle etenkin voimia.

Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen ryhmään edelleen. Ei tuonu toinenkaan inssi plussaa. Tässä kuussa uus yritys ja yritän saada jo siitä seuraavan hoidon IVF:ksi. Nää hoidot masentaa niin paljon, etten halua näitä "kevyitä hoitoja" tehdä yhtään enempää, kuin on pakko. Nyt oon ottanu hoitorepertuaariin lisäksi akupunktion :D Saas nähdä onko siitä hyötyä. Eli päivitykseen 3. IUI 4/15

Niin ja tervetuloa uusille!
 
Felis saapi sympatiat täältä päästä, tiedän mitä käyt läpi. Sama helvetti oli mulla 9/13 , raskaus edennyt viikolle 9. Tosin vuoto alkoi vasta viikolla 12, jos nyt niin voi sanoa. Luulin siis olevani vkolla 12, vaikka todellisuudessa kannoin sisälläni kuollutta alkiota.

Meillä oli toinen inssi eilen, kaksi iiisoa follia oli vielä ipuhkeamatta, toinen 23mm ja toinen 20mm. No, ne irtos sit kun oltiin syömässä, siitä ei voi erehtyä.
Kaikki meni hienosti ha helposti taas kerran, kivuton toimenpide. Pientä veristä tuhruttelua oli inssin jälkeen muutaman tunnin, kunnes lakkasi. Sain tukilääkkeeksi luget, toki vaan yhden paketin? Kauas noita yleensä käytetään? Toi on siis 200mg aamuin illoin alkaen tästä illasta.

Hipsunpöpsy, 2.IUI tehty 2.4, testipäivä 15.4 ja lääkkeinä Letrozol, Pregnyl, Lugesteron (jatkuvana lääkityksenä Tyroksiini ja Metforem), suapi lisätä piinailijoihin.
 
Tiainen, hyvä että sentään pääsit inssiin. Mulla kävi kaikista ennakko-odotuksista huolimatta nyt niin, etten päässyt toiseen inssiin tässä kierrossa. Olin edellisvkon pe kp12 ultrassa, jolloin toisella puolella oli 2kpl 17mm folleja. Normaalisti ovis tapahtunut kp16, mutta lääkäri kehoitti jo heti aloittamaan testailun siltä varalta, että ovis tuliskin aiemmin. No, viikon verran ovista testasin eikä sitä tullut testiin lainkaan! En tajua mitä on tapahtunut. Soitin ke soittoajalla (kp17) polille ja kysyin onko enää mitään tehtävissä, no eipä ollut. Harmittaa tosi paljon kun olin tottunu siihen, että tällä lääkityksellä ovis tulee kp16 ja sen mukaisesti olin työkalenteri järjestänyt, että oisin ke päässy inssiin. Viime inssissä siemenneste reagoi huonosti puhdistukseen, joten ens vkolla mies vie kuitenkin uuden purkin analyysiin, sillä jos tulos on yhtä huono kuin viimeksi, meille voi varata ajan ivf-hoitojen suunnitteluun, vaikka onkin vasta yksi inssi takana. Tämä sinänsä hämmentävää, sillä viime syksynä näyte oli normaali kun se yksityisellä analysoitiin. Sen vuoksi on nyt jäänyt mietityttämään onko uimareita voinut tuhoutua viime kerralla purkkiin sen vuoksi, että mies joutui kävelemään ulkona vajaa 10min suht kylmässä purkki takin taskussa ennen polille pääsyä. Myös purkin vastaanottaja tuolloin totesi purkin olevan vähän liian kylmä. Ja nyt kun labraan varasin näytteenvienti päivän, sanoi täti puhelimessa erikseen, että purkki kannattaa säilyttää povitaskussa lämpimässä. Onko muilla kokemusta siitä, että laatu ois voinu tällasen takia olla heikompi? Vähän hölmö olo tässä nyt tuli, jos näytteen huono laatu johtui viimeksi kylmästä. No, katsotaan mitä toinen näyte sanoo. Toinen asia mikä nyt mietityttää on se, että en tosiaan yhtään tiedä missä kiertoni nyt menee (kp21) oviksen suhteen enkä tajunnut ke puhelimessa kysyä onko mun mahdollista saada hormonaalista tukea kierron loppuun, että menkat kuitenkin tulis suht järkevään aikaan. Ehkä mun kantsii ti yrittää soitella sinne uudestaan. Ovista en oo nyt to aamun jälkeen testannu kun rupes niin paljon ärsyttämään se touhu ja mulla on nyt vaan digitestejä enkä viitsiny niitä kuluttaa enää enempää kun ovat aika arvokkaita ja vkon niitä ehdin jo käyttää. Mutta tästä kierrosta opin nyt sen, että tarviin varmaan varmuudeks reseptin piikkiä varten, että ovis varmasti tapahtuis. Argh. Käsittämätöntä, että nyt siellä ois vielä ollu kaks solua lähdössä liikkeelle! No mut toisaalta mä oon aina aatellu, etten haluis lapseni syntyvän ihan loppuvuodesta niin nyt seuraavan kierron laskettu aika taitaa mennä jo tammikuulle. :D Vaikka todellisuudessa ajatuksen on jo vähän ens syksyssä ja paremmin tulosta tuottavissa menetelmissä...

Felis, tuuthan kertomaan miten ultrassa kävi. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Vihdoinhoitoon, itse jossain vaiheessa olen kans miettinyt tuota akupunktiota, kiinnostais myös kokeilla olisko siitä jotain apua :D

Tosta sperman viennistä meille sanottiin, että olisi hyvä pitää purkki lähellä ihoa, jotta pysyy lämpimänä. Mies sitten pistänyt purkin paidan alle, kun on sen naistenklinikalle kiikuttanut =)

Ei oo myöskään mulle koskaan puhuttu tosta pregnylistä. Ootko Intopiukka testaillut ovista vaan kerran päivässä? Oon kuullut, että joillakin on hankala bongata ovista ja testailevat esim. aamuin illoin. Mulla on aina tullut tosi tasaisesti ovis aina kp 14 ja oon miettinytkin, että vaikuttaakohan lääkitys tähän milläänlailla. Oonkin siksi testaillut jo alkaen kp 10 ja useamman kerran päivässä. Digejä oon käyttänyt lähempänä oletettua ovis ajankohtaa, just kun ne on kalliimpia niin ei viitti pelkästään niitä käyttää.
 
Olen seurannut jonkin aikaa jo taustalla teidän keskustelua ja päätin itsekkin osallistua ja saada osakseni vertaistukea. Ihan mahtavaa, että tälläisiä on olemassa! Mahtuuko mukaan vielä? :)

Taustaa: Olen 28v., vauvatoiveita ja yritystä n. 8v, välillä enemmän ja välillä pitkiä taukojakin. Kumppani vaihtunut myös pariin otteeseen, yksi varhainen km 10/07.

Nykyisen miehen (23v.) kanssa yritystä 11/2013 alkaen ja yksi alkuraskauden km 12/14. Miehessä ei vikaa, itsellä todettu lievää endoa (operoitu 01/2010), tällä hetkellä toisessa munasarjassa n. 3 cm endometriooma, joka ei estä kuulemma raskautumista. Diagnoosi siis selittämätön. Kaikki verikokeet normaalit, ovulaatio ja kierto säännöllinen.

Takana 03/2015 yksi inssi+clomit- nega ja nyt meneillään toinen clomikierto ja inssi siis tämän viikon lopussa toivottavasti.

Mennään Hulda84 siis aikalailla samalla aikataululla ja toivotaan, että päästään yhessä piinailemaan. =)

T. Babul
 
Soitin omalle polille tänään ja kerroin, että lugeja oli määrätty vain 1 viikoksi. Hoitaja oli suorastaan kauhistunut ja sanoi että nyt on kyllä tapahtunut virhe ja laittoi lääkärille pyynnön kirjoittaa lisää. Ensi kertaa lugeja käyttävä olisi helposti voinut uskoa siihen, että viikko niistä oikeasti vaan käytetään. Mä oon käyttänyt lugeja ennenkin, joten siksi epäilin alunperinkin asiaa, toki ajattelin että liekö inssin jälkeen jokin eri käytäntö. Hitto kun sapettaa tällainen toiminta!
 
Tänään oli siis folliultra. Olin paikalla hyvissä ajoin ja pääsinkin noin vartin etuajassa ultraukseen. No olin saanut just housut pois ja itteni siihen penkille niin eiköhän sähköt menny ja kaikki laitteet pimeenä. Siinä sitten istuskelin ja odottelin perse paljaana, että tulee sähköt takas :LOL: Onneks siinä ei kestänyt kuitenkaan paria minuuttia kauempaa.

Mulla ilmeisesti tosi hyvä vaste clomeihin, koska sieltä löyty nyt kolme isompaa follia! Lääkäri konsultoi vielä toista lääkäriä siinä, että miltä näyttää ja päätyivät sitten siihen ettei inssiä tässä kierrossa tehdä. Hemmetti, että ärsyttää!!! Menee nyt tämä kierto ja sitten pitää vielä pitää yks välikierto. Sen jälkeen lähettäis kokeilee puolikkaalla tabletilla. Hoitaja siinä yritti lohduttaa, että ainakin jotain tapahtuu kropassa. No ei lohduttanut kyllä yhtään!

Että sellaista täällä. Ei päästä piinailemaan samaan aikaan babul :( Mutta tervetuloa mukaan kuitenkin =) Toivottavasti sinulla tärppäisi tämä kierto!
 

Yhteistyössä