Inseminaatio 2015

Mahtavaa Lisperi! Onnea tosi paljon plussasta. :) Toivotaan että vahvistuu!

Itse tein tänään DPO13 aamulla vielä apteekin testin ja plussa se oli.

Tsemppiä ja onnistumisia kaikille vauvahaaveilijoille! :heart:
Ne tunteet mitä viimeisien vuosien aikana on käynyt läpi kun lasta ei kuulu, niin on se raskasta.. :( yhtä vuoristorataa.
 
Mahtavaa kuulla Yaellen ja Lisperin uutiset, tosi paljon onnea teille molemmille!:heart:
Itse tein perjantaina (kp29) nega-testin, mutta menkat eivät ole vielä nyt sunnuntainakaan alkaneet... Teen huomenna uudestaan. Piinaavaa......
 
INSSILÄISET 2015

Torstai 12.3.





NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäLääkitysSyy
Am802.02/15-lzselitm.
Mangalitza1.03/1510.3.cselitm.
Suvipilvi3.03/1517.3mpselitm.
Possunen3.03/1517.3.lz+puselitm.
Inspis4.03/15-fselitm.
Lara_3.03/15-lz+mp+prselitm.
Vihdoinhoitoon2.03/15-c+pr-
Neeeuska2.03/15-lz-
Pupuska812.04/15-m+lz+prpco + siittiöt
Roope821.--t+g+okierto + siittiöt
Haaveilija864.---siittiöt
Nennalii2.--g+oselitm.

Rulla85? HilleviHiiri83?

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIInssipäiväTestipäiväLääkitysSyy
Nuolisade3.5.3.20.3.mp+pr+lselitm.
Hipsunpöpsy1.6.3.-m+lz+prkierto+kilppari+ylipaino
Hulda841.11.3.26.3.cselitm.

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUIPlussauspvmLääkitysHaasteet
Ruu841.6.1.c+pu+prselitm.
Madre-822.14.1.csiittiöt
Yaelle1.7.3.c+pu+prsiittiöt
Lisperi1.8.3.f+pr+lpco
Felis1.9.3.c+prselitm.


Päivityspyynnöt korostettuna, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Vau! Onnea plussanneille!! :)

Mulla alkoi eilen kolmas ja viimeinen inssikierto. Folliuä on 17.3. Lääkityksenä on nyt ainakin Menopur, loput lääkkeistä selvinnevät myöhemmin.

Nuolisade, oon aikalailla samoissa fiiliksissä kuin sinä, mutta eikös vaan, että sä näytät mulle mallia siitä miten kolmannesta inssistä plussataan. ;)
 
Onnea Felis ! Ihanaa! :) Onpas meillä ollut hyvä onni mukana tuossa helmikuun loppupuolen insseissä! Joku taika ollut siinä niissä inssipäivissä!

Pikainen päivitys: Tein tänään toisen testin, ja oli jo vahvempi viiva! Eli minulle voisi päivittää taulukkoon plussan 8.-9.3.. :heart:

Toki mitä vaan voi tapahtua, hurjan aikaista on iloita, mutta haluan nyt nauttia tästä hetkestä ilman pessimismiä. Murehditaan sitten jos murhetta tulee...

Toivotaan, että helmikuun lopun taika jatkuu: peukut pystyyn Suvipilvi:lle, Nuolisade:lle, Hipsunpöpsy:lle, Hulda84:lle ja kaikille muille inssiläisille! Tärppionnea! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hulda84
Onnea kaikille plussanneille! Ihana kun on näin paljon onnistumisia!

Itsellä oli tänään folliultra. Toisella puolella näkyi kaksi sen kokoista rakkulaa, että lääkäri meinasi niiden kummankin voivan tässä parin päivän sisään ovuloivan. Limakalvo oli kuulemma kauniin tasainen. Onpas kiva omistaa kaunis kohdun limakalvo :LOL:

Nyt sitten vaan odotellaan, että tulis se ovulaatio ja pääsis inssiin. Ja toivotaan, että tämä tärppiputki jatkuisi vielä!
 
Kaipa minäkin voisin tänne liittyä, muiden joukkoon aikani foorumeita koluttuani.
Ollaan toinen, 30 ja toinen 37 vuotias pari, yritystä kohta puolitoista vuotta takana. Tähän asti on luomuna menty ja tutkimukset alkoivat viime syksynä julkisella. Kaikkien kommervenkkien jälkeen mitään virallista syytä ei lapsettomuuteen löytynyt. Kaikki kunnossa, ainoa maininta oli että miehellä hieman prosentuaalisesti normaalia vähemmän normaalisti liikkuvia siittiöitä. Kuitenkin niitä lääkärin mukaan on silti niin paljon että ei pitäisi vaikuttaa onnistumiseen mitenkään.

Tähän kiertoon saatiinkin sitten clomit ja huomenna olisi ultra. Jännittää jo sekin niin pajon että voisi oksentaa. Yrittää toppuutella itseään että tuskinpa se onnistuu tästä ensimmäisestä inssistä vielä ja tuskin muutenkaan. Sitä on jo maalaillut kaikki kauhuskenaariot päässään mikä kaikki voi mennä pieleen ja miksi inssiä ei päästäisikään tekemään. Tai että se ei vaan tuottaisi toivottua tulosta.

Ei jaksaisi itse enää yhtään pettymystä. Viime kuukaudet on tullut taas vauvauutisia joka puolelta ja tuntuu että pää hajoaa kohta. Tiedän että ei se ole multa pois että muut lisääntyy ja minä en. Mutta silti alkaa väistämättä olla väsynyt. Ei jaksa enää sukulaisten kyselyjä ja uteluja, ei halua enää nähdä kavereita joiden elämä on muuttunut pelkäksi lapsesta puhumiseksi. Tosi ahdistavaa. En käsitä miten muut jaksatte säilyttää positiivisuuden. itse alkaa olla jo ihan loppu vaikka hoidoissa ollaan vasta ensimmäistä kertaa ja siellä helpoimmassa vaihtoehdossa menossa.

Noh, ei auta kun toivoa että ultra näyttää hyvältä ja inssiin päästäisi parin päivän sisällä.
 
Onko muilla tullut flunssa inssin jälkeen? Onko merkki jostain, vai huonoa säkää? Lämmöt 37,7 ja hirvee vilu, aivastuttaa ja nenä valuu kuin viimeistä päivää..oon joutunut ottamaan paramaxia 2 x 500mg tänään.


Muoks. Klo 23 aikaan lämmöt jo 38,6..parasetamolin jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt olis follikkeliultra takana. Ja masennut ihan valtava. Sinällään kaikki oli "hyvin", löytyi selvä johtofollikkeli jonka koko oli 20mm. Mutta se lääkäri. Jotenkin tuntuu niin liukuhihnatouhulta. Koskaan ei ole aikaa puhua mistään kunnolla, ovesta sisään, nopea käsky tehdä sitä tai tätä. Nippu paperia käteen, lue nuo kotona. Ja sitten ollaan pahana seuraavan kerran että miksi et ole tehnyt niin tai näin. Vaikka ei niissä ohjeissa edes olisi käsketty tekemään jotain. Tänäänkin oli kiukkuinen kun en ollut tehnyt ovulaatiotestiä aamulla ennen menoa. Mistä hitosta mun ois pitänyt arvata että se ois pitänyt tehdä aamulla 7 kun ovistestien ohjeissakin käsketään tekemään se vasta 10 jälkeen (aika oli siis jo 8.50 aamulla) Eilen olin testannut ja oli ihan puhdas nolla vielä sillon.

Suurin ahdistus tuli ehkä siinä kohti kun tätsy alkoi latelemaan että Tyksissä on nykyään sitten linjaus ettei inseminaatioita tehdä enää yli 36 vuotiaille (olen siis 37). Mitä hittoa? Miksi mua sitten juoksutetaan ultrassa, syötetään clomeja etc sen takia että olen menossa inseminaatioon ja päivää ennen ilmoitetaan tuollasta. Perusteli vaan että tähän on päädytty koska juurikaan koskaan yli 36 vuotiaat eivät tule raskaaksi näin. Meinas parku väkisin tulla. Eikä hän edes voinut hoitaa asiaa tyksin kanssa, käski vaan itse soittaa ja varata ajan. Pitää vaan kuulemma varautua kinastelemaan asiasta tyksissä sen henkilön kanssa ketä ajanvarauksen vastaan ottaa ja pysyä lujana. Ihan kun tää ei ois tarpeeks raskasta jo muutenkin. Nyt sitten vaan odotetaan ovisplussaa ja toivotaan että tyksissä suostutaan hoito tekemään.
 
  • Tykkää
Reactions: kirpsakka
Mangaliza voi harmitus, tuo kuulostaa ihan tyrmistyttävältä toiminnalta! Itse oon ainakin ollut ihan pihalla aina käyntien jälkeen kun uusia termejä ja tietoa tulee tuutin täydeltä. Tuo ikärajahommakin kyllä tod. ihmetyttää, en ole ikinä kuullutkaan että inseminaatiossa olisi ikäraja, ainakaan noin alhainen! Tai ettei yli 36 v. raskaudu siten.. Itsekin tänä vuonna täytän sen 36 ja taidan olla sitten melkoinen lääketieteellinen ihme, kun näköjään tärppäsi heti ekalla kerralla... Tsemppiä sinulle kuitenkin oikein kovasti, toivotaan että kuitenkin pääsette asiassa eteenpäin.

Lisperi, jotain outoa on kyllä ollut ilmassa - tänään kun varasin ensimmäistä ultraa, niin hoitaja oli ihan että ohohoh, kylläpä näitä hyviä uutisia nyt tänään tulee! Ilmeisesti joku buumi on nyt meneillään.

Minulle voi siis päivittää taulukkoon plussan 9.3.2015
 
Viimeksi muokattu:
Mangalitza: voi kurjuus mikä lääkäri :( ne on kyllä tympeitä jos eivät muista kaikkea kertoa. Mullekaan ei kukaan kertonut ennen ekaa inssiä että sinne pitäisi mennä rakko täynnä, mistä syystä se eka inssi olikin todella kivulias kun katetrille ei meinannut löytyä reittiä kohtuun, ja siinä meni aikaakin ainakin vartti. Kaksi seuraavaa on olleet sitten ohi tyyliin 15 sekunnissa kun en ole käynyt vessassa ennen inssiä. Tsemppiä jatkoon ja toivottavasti pääsette inssiin asti!! :)
 
Felis, ei mullekaan aikasemmin moisesta ikärajasta kukaan maininnut. Tähän asti sama lääkäri on vaan koko ajan puhunut että tästä aloitetaan. Tänään sitten tosiaan läväytti tämän tiedon tiskiin kun olin ensimmäisessä follikkeliultrassa. Hyvä kohta sinällään tässä kohti alkaa valottaa asiaa. Mutta on kuulemma joku uusi tyksin linjaus, ovat tutkineet asiaa että näin olisi. Mun oli oikein googletettava ja löysin kyllä monta kohtalotoveria jotka olivat tässä vielä 36 ikävuoden jälkeenkin onnistuneet. Noh, huomenna pitäisi olla se ovisplussa ja soitto tyksiin. Saa nähdä miten kovan taistelun eteen joutuu. Jotenkin haluaisin tällä kevyimmällä vaihtoehdolla aloittaa. Olin tähän asti ollut toiveikas onnistumisen suhteen koska mitään vikaahan ei sinällään pitäisi olla. Toivoin että tämä pieni "avustus" clomien ja inssin avulla saisi toivotun tuloksen. Nyt on jotenkin ihan tyhjä olo vaikka koko inssiä ei ole vielä edes tehty. Ihan kuin joku olisi luvannut ja ottanut pois saman tien. Tiedän että silti on mahdollisuus onnistua mutta... Jotenkin lääkärin sanat vaan musersi fiiliksen ihan kokonaan.

Ja ajatuskin keinohedelmöityksestä kauhistuttaa. Jonoa syksyyn asti, piikkiikammoisena (pyörryn aina verikokeissakin) ajatus punkteerauksesta saa puistatuksia aikaan. Pessimismi nostaa päätään että kuinka se edes voisi onnistua niinkään. Mutta ei auta kuin jotenkin tsempata itsensä huomiseen ja toivoa että saan luvatun inseminaation.
 
Mangalitza, mua kans jännitti jo se folliultra niin paljon, että ihan oksetti, vaikka kuinka yritin ajatella, että tässä ei nyt oo vielä mitään jännitettävää, kaikki on varmasti juuri niinkuin pitääkin. Ikävä, että sinulle osui vielä inhottava lääkäri kohdalle.

Nuolisade, eipä ole minullekaan kukaan sanonut tuosta, että rakon pitäisi olla täynnä inssiin mennessä. Hyvä, kun tuli nyt ilmi :)
 
Hulda84: joo, se rakko painaa kohtua suorempaan asentoon, kun muutoinhan kohdunkaulan jälkeen kohtu itsessään lähtee sillain yläviistoon. Eli kun rakossa on virtsaa niin kohtuun on katetrilla suorempi tie :) tokikaan ei tarvi eikä pidä mennä rakko niin täynnä että pahaa tekee, monesti ohjaavat käymään osittain pissalla ennen inssiä, niin että siellä on nestettä muttei liikaa. Sekin kun voi tuntua ilkeältä jos rakko on todella täynnä ja kun se spekula laitetaan. Tuntuu just siltä kuin tulis pissa housuun :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hulda84
Heippa pitkästä aikaa. Onnea kaikille plussanneille. Mä sen kohdun ulkoisen jälkee siirsin hetkellisesti ajatukset muualle hoidoista kun ei kuitenkaan voinut kun odotella kierron palautumista ja pitää yksi välikierto. Aluksi aika mateli mutta nyt tulikin yht äkkiä taas aika siirtää ajatukset uuteen inssiin. Odottelen menkkoja alkavaks tänää tai huomenna ja alotan sitte letrozolit ja varailen folliultraa. Eli maaliskuulle ajoittuu nyt sitten toinen inssi. Kohdun ulkoinen kummittelee edelleen takaraivossa ja sen uusiutumisen prosentit ku on suurehkot...mutta ei voi muuta ku lähtee rohkeesti kohti uutta ja tulee mitä tulee.

Mut kyllä tää kevät ja aurinko piristää :) semmoiset pikaiset kuulumisten päivitykset.
 
Tänään oli mulla inssi. JEE! Toimenpide itessään ei ollut paha, ei käynyt kipeetä. Ultrasivat vielä ensin, että näkyykö siellä vieläkin ne kaksi follikkelia ja siellähän ne kumpikin näkyi. Lääkäri vielä varmisti, että ymmärrän, että on mahdollisuus kaksoisraskauteen. Mä vaan, et joo joo, antaa mennä vaan :D Nyt alkaa siis piinailu jos edes yksi tärppäis. Toiveet on korkeella!

Taulukkoon voi päivittää inssipäivä 11.3 ja testipäivä 26.3

Neeeuska, toivotaan sinulle onnea uuteen yritykseen:heart:
 
Pp 6 ja vähän on oireita, vaikka kuinka yritän olla ajattelematta. Mahaa särkee menkkamaisesti, alushousuun oli tullut valkoista paksuhkoa valkkaria ja koko ajan tuntuu että housuun lorahtaisi jotain.
Päivätestit näyttivät negaa, joten tottapa Pregnyl on hävinnyt jo, kun siitä on nyt 7 päivää, eipä se ole sen pidempään koskaan näkynytkään.
 
Mulla näky ekassa inssissä muistaakseni jotain 5-6 päivää. Nyt en oo testannu, tuskin näkyy enää. Nyt siis pp 6-7, riippuen vähän laskutavasta, pregnylistä kyllä jo 8 päivää. Oireita ei oo mitään uusia, vituttanut on taas tänään joka vähän enteilee pms-oireita..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipsunpöpsy;30709475:
Musta olis kiva kun taulukossa olis tiedot myös siitä, kauanko yritys on kestänyt. Meillä yritys alkanut 11/11 ja 3 keskenmenoa saatu aikaiseksi.
Meillä yritys alkanut samoihin aikoihin 10/11 ja yksi keskenmeno saatu aikaiseksi. Tuolla aikaisemmin kyselit inssin jälkeisestä flunssasta, niin minulla ei ainakaan ole mitään. Sairastin tosin flunssan juuri kierron alussa.
 
Hipsunpöpsy ja Nuolisade tsemppiä sinne piinailuun ja oireiden tutkailuun :D

Täällä loppunut kaikki clomifenin aiheuttamat kipristelyt alavatsassa. On se, kun noi lääkkeiden sivuoireet saa tuntemaan, että edes jotain tapahtuu ;)
Ensi keskiviikkoon pitäisi jaksaa odottaa ennen kuin on mitään uutta toimintaa eli pitäisi käydä progesteroni verikokeessa. Onko jollain tietoa mikä arvon pitäisi olla, jotta ovulaatio on oikeasti tapahtunut?

Mangalitza, mikä sinun tilanteesi on , saitko inssiaikaa?
 
Onnittelut plussanneille!! Ihana, että jollakin onnistaa. Meillä tehtiin kolmas IUI 11.3 eli Hulda84; piinaillaan yhtä aikaa! 2 follia oli näkyvillä, toinen toisella puolen. Tähän asti kaksi on ollut aina samalla puolella - toivottavasti tämä tietäisi vain hyvää. Juteltiin lääkärin kanssa jo alustavasti, että jos tulee nega, niin lähdetään IVF hoitojonoon (menee syksyyn). Sitä ennen voidaan tehdä vielä 4. IUI odotellessa. Voi että minä toivon. Meillä yritystä tulee kohta 4 v. täyteen. Ja siis mitään vikaa ei ole löytynyt, miehen simpat on priimaa (lekurin mukaan "harvoin näkee näin hyvää") ja mulla aina suht normaali kierto. Ei vaan tärppää ei..

Voi päivittää piinailijoihin: 3. IUI 11.3

Tsempit kaikille, jospa tämä ihana aurinko auttaisi meitä!
 
  • Tykkää
Reactions: Hulda84

Yhteistyössä