Inseminaatio 2014

Kiitoksia!

Mites muilla, oli vaikea pysyä kärryillä kun ei ole hienoa taulukkoa. Harmi, että sitä on niin raskasta päivittää. Muutaman bongasin jo lähteneen "joululomalle" yrittämisestä, mutta oli seassa myös sellaisia, joilla olisi kohtapuoliin testipäiviä, eikö?
 
Kiitos Haaveilija0 kannustuksesta!

Mulla olis testipäivä ollut parin päivän päästä, mutta tänään alkoivat taas kuukautiset. Inseminaatio siis jälleen epäonnistui. No, tähän on jo jotenkin tottunut ja turtunut. Tällä kertaa ei tuntunut yhtä pahalta kuin viimeksi. Nyt on sitten yksi välikierto taas ennen kuin aloitetaan tammikuun alkupuolella aloitetaan taas uus yritys. Nyt aion ottaa itseäni niskasta kiinni ja ruveta kunnolla laihduttamaan. Ehkä auttaisi jos nyt pari kuukautta samassa jumittanut paino lähtisi laskemaan. Ylipainoa siis riittää yli 10kg vieläkin. Ehkä uus painonpudotuskampanja auttaisi raskaaksi tulemisessa. Väsyin tuossa välillä laihduttamaan ja siksi jumitin samassa pitkään. Kieltämättä tämä on varmaan vuoden vaikein kuukausi mulle laihduttaa joulun vuoksi, mutta ehkä onnistuu kun tahtoa riittää.

eli vauvayritys jää nyt taustailemaan

Onnea onnistujille ja tsemppiä kaikille yrittäjille!
 
Tervehdys!
Taulukon puuttumisen takia haluan yleisesti onnitella plussaneita, tsempata piinailijoita ja pahoitella sekä toivottaa jaksamista negauutisia tai muuta takapakkia kokeneille!

Itsellä on nyt ensimmäinen "neitsytmatka" inseminaatioon tehty :) Maanantaina kp11 oli aukiolotutkimus (vähän kivulias, mutta onneksi molemmat torvet auki) ja folliultra. Jos muistan mitat oikein, niin limis oli 10 mm ja johtofolli 17 mm. Mä olin itse uumoillut, että inseminaatio olis ajoittunut perjantaille kp15, mutta tutkimuksen tehnyt lääkäri halusi näkemänsä perusteella aikaistaa inseminaation jo keskiviikolle kp13. Ja onneksi näin, koska tein tiistaina ovistestin CB:n laitteella ensin aamulla klo 8 ei mitään ja sitten klo 16 tuli hymynaama. Inseminaatiopäivän aamuna kp13 tein vielä testin, mutta hymynaamaa ei enää tullut. Inseminaatiohetkellä tehdyssä ultrassa lääkäri sanoi follin olevan vähän litistynyt eli ilmeisesti munasolu oli irronnut vähän aikaisemmin(?). Itse toimenpide oli hankala ahtaan kohdunkaulan takia, mutta lopulta siittiöt saatiin sisään. Kotona lemmittiin vielä oikein antaumuksella kaikki klinikan kliinisyys pois :) Mitä muuten olette lukeneet tai kuulleet tai olette mietlä orgasmin vaikutuksesta hedelmöittymiseen?

Kertaukseksi meillä siis syy hoitoihin on miehen siittiöiden puuttuminen, joten hoidoissa ollaan luovutetuilla siittiöillä. Mulla oli Clomifen tbl/pvät 3.-7. ja lisäksi aloitettu Thyroxin, jota syönyt nyt pari viikkoa. Clomeista en saanut juuri muita oireita kuin kuumia aaltoja muutamana päivänä.

Nyt sitten ne piinaviikot alkavat. Tosi sekavat tunnelmat, koska olen lukenut niin paljon ihmisten kokemuksia ja olen luonteeltani sellainen "odotan pahinta -tyyppi". Toisaalta haluaisin nauttia tästä olosta kun vielä mahdolliset ikävät uutiset eivät ole tiedossa ja toisaalta haluan suojella itseäni etten putoa korkealta. Testipäivä on 18.12. ja olen jo kauhulla todennut, että seuraava kierto menee ohi klinikan joulutauon takia.

Plussatuulia kaikille palstalaisille!
 
Harmi kun meillä ei ole taulukonpäivittäjää :(. Itsellä ei siihen valitettavasti löydy energiaa ja nyt se on jo "niin vanhentunut" että en edes uskaltanut yrittää.

Ensiksikin alys isot onnittelut. Hienoa, että sait "yllätys"plussan :)
vauvayritys voi ei. Sullapa menkat tuli aikaisin inssin jälkeen. Harmi.
madre -82 tervetuloa ja onnittelut ekasta inssistä. Toivottavasti teillä on onni mukana.

ON: tänään 14 päivä inssistä... menkat tehnyt pari päivää tuloaan, mutta ei ole vielä alkanut. Jomottaa, mutta ei kuitenkaan sillai kunnolla. Ja en todellakaan ole raskaana. Nyt olen ollut ihan superkärsivällinen testien kanssa. En ole tehnyt vielä yhtään (ennätys, yleensä olen jo dpo 9 tikun dipannut). Aluksi ajattelin, että huomenna testaan, mutta en halua enää nähdä yhtään negatestiä. Elän siis tässä "valhemaailmassa" josko kuitenkin. Kävin jo katsomassa lasketun ajankin, epätoivoista tiedän. Mutta siis kun menkat alkaa, niin maailma ei kaadu (tai siis kaatuu, mutta ei pitkäksi aikaa) kun on jo ICSI-suunnittelykäynti kahden viikon päästä. Niin ja sitten voi jouluna herkutella kaikkia kalajuttuja ja juoda pari lasi viiniä. Mutta jos kuitekin olisi käynyt tuuri... ei, ei, ei. Koita nyt nainen uskoa, että älä turhaan toivo.

Ketkäs kaikki muut nyt piinailee? Tsemppiä kaikille tasapuolisesti.
 
No niin... nyt mun aika jättää tämä ketju taakseni. Ainakin kirjoittamisen osalta, ehkä käyn kurkkimassa välillä. Eli tänään kp 1 ja meidän kolmaskaan inssi ei tuottanut tulosta ja kohti ICSI-hoitoja siis mennään. Suunnittelukäynti parin viikon päästä ja sitten tiedetään aikataulusta. Jouluna siis mätiä, graavilohta ja punaviiniglögiä hyvällä omalla tunnolla. Paska fiilis, mutta jospa 2015 vuoden aikana olisin raskaana. Jos en, niin sitten pitää miettiä jo muita asioita. Nyt jo yli 2 vuotta takana tätä lapsettomuutta, josta viimeinen vuosi ajoittain henkisesti todella rankkaa. Eli jossain kohtaa pitää vaan luovuttaa, mutta vielä haluan ehdottomasti jatkaa sillä meistä tulisi loistavat vanhemmat. Tsemppiä kovasti kaikille ja toivottavasti teillä parempi onni inssien suhteen :)
 
Voi kuinka ikävä kuulla vauvayritys ja haaveilija, ettei vieläkään onnistunut =( Oletteko molemmat menossa nyt IVF-hoitoihin? Tosi ikävää varsinkin näin joulun alla, mutta jospa jo siihen mennessä on sen verran voimia, että jaksaa vähän juhlia. Ainakin herkutella..:hug:

Ikävä kuulla myös Inspis, ettei sullakaan lähtenyt ekasta yrittämästä =( se taitaa ollakin tosi harvinaista, että ensimmäisellä kerralla tärppäisi. Mutta vois se siltikin tärpätä.

Onnea alys plussasta, kiva kuulla myös hyviä uutisia!:flower:

Kiva oli kuulla myös ranaun ja ninukan tarinat =)

Madre kyselit orgasmin vaikutuksesta, niin olen ainakin itse kuullut, että se parantaisi mahdollisuutta varsinkin siis vanhanaikaisella menetelmällä. Siinä supistelut vie siittiiöitä oikeaan suuntaan ja ilmeisesti se lisää myös kohdun verenkiertoa. Siellähän ne siittiöt on matkalla, niin tuskinpa siitä haittaakaan on =D Tsemppiä piinailuihin!

Hillevihiirelläkin taitaa olla nyt piinaviikot käsillä. Mitenkäs ensimmäinen inssi meni?

Itse kävin 5.12 ekassa folliultrassa ja siellä oli 19,3mm follikkeli ja limis oli 8,8mm ja hyvän kolmikerroksinen. Se oli kp.9 ja lääkäri ohjasi heti tekemään ovis testejä, vähän säikäytti että olisikin ovis jo tässä viikonloppuna ja menee ohi ensimmäinen inssi, mutta onneksi ne on negaa näyttäneet. Itse olen siis laskeskellut, että inssi ois keskiviikkona 10.12. Miehelle tuossa naureskelinkin, että eka kerta ku toivoo testeistä negaa :)

Meillä on jo lapsettomuutta niin monta vuotta takanapäin, että sitä on jo päässyt yli siitä pahimmasta paniikista, että mitä jos lapsia ei tule. Mutta välillä tietenkin edelleenkin valtaa epätoivo, että pakko saada oma lapsi. Jos ei omaa saada niin lähdetään sijaisperheeksi, että voitaisiin edes jollekin lapselle tarjota parempaa lapsuutta. Silloin toivoisin meille mahdollisimman nuorta ja pitkäaikaista hoidettavaa. Heitä on ikävä kyllä paljon =(

No mutta hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
 
Vihdoinhoitoon: Me ei vielä edetä IVF-hoitoihin vaan ois tarkoitus tehdä kaks inseminaatiota. Varmaan käytännössä tammikuussa ja maaliskuussa. Yleensähän inssejä kokeillaan max neljä. Mul ois sitten tehtynä kahdeksan. Tosin aiemmat neljä oli yksityisellä ja olin silloin huomattavasti lihavampi.

Juu, jouluihmisenä joulu pelastaa paljon tänä ikävänä aikana kun tuntuu siltä kuin olisin pettänyt kaikki. Kaikkein eniten itseni. Touhuilen mm. kuoron esiintymisen parissa. Saan siitä energiaa.
 
Näh, ne negat olikin sit ilmeisesti positiivisia ja ovis meni ohi :headwall: Ei kannata muidenkaan ostaa mitään Onni testejä tai muitakaan, joissa tulosta verrataan kontrolli viivaan. Mulla oli noita, koska apteekissa ei ollut muita vaihtoehtoja. Nyt kävin toisessa ja ostin Clearbluen testejä, vähä myöhäistä tosin. Mut eipä nuokaan ois tässä auttanu, kun se ovulaatio oli sit ilmeisesti jo lauantaina..
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ei ole ovisbongailuista kuin kolme kokemuskertaa ja molemmat Clearbluen hymynaamatesteillä. Ensimmäisen kokeilun aloitin kp11 aamulla ja tein testit vain aamuisin ja kp13 bongasin hymynaaman. Tästä kokemuksesta "rikastuneena" kokeilin seuraavassa kierrossa vain suoraan kp13 aamuna, jolloin nega. Kolmas kerta oli tämä kierto, johon ensimmäinen inssikin tuli. Olen miettinyt, että onneksi lääkäri halusi aikaistaa inseminaatiota, koska muuten olisi mennyt ovis ohi niin tikutuksissa kuin itse inseminaatiotakin ajatellen. Silloinhan mä tikutin kp12 aamulla nega, iltapäivällä plussa ja seuraavana päivänä aamulla nega. On tämä sellaista aikataulujen yhteensovittamista, että miksei voi olla sellasta 24h-vuodeosastoklinikkaa, missä joku anturi bongaa munasolun kehittymistä sekunti sekuntilta jne :D

Noin muuten mulla on menossa dpo5/6 ja alkupiinailun nippailuoireet oli poissa pari päivää. Viime yönä olin uneton ja lueskelin muutaman tunnin kiinnittymisoireita ym. ja sainkin niitä lukiessa vihlaisutuntemuksia vatsaan ja selkään ja yöllä ajattelin niiden olevan kuvittelua. Aamulla WC:ssä pyyhkiessa tuli pariin otteeseen rusehtavaa vuotoa, jota nyt illalla ei ole enää tullut. Muuten sanoisin olevani aika oireeton tai ainakin pystyn selittämään kaikki oireet jollain muulla: väsymys (johtuu yövyuorojen jälkeisestä tilasta), aivastelu ja niiskuttelu (johtuu yövuoroista), päänsärky (oon juonut kahvia liian vähän, koska yritän vähentää), vatsakivut (johtuu housujen puristamisesta, koska oon lihonnut jo ennen clomifenejä ja inssejä 6 kg lyhyessä ajassa).
 
Onnea plussanneille ja voimia niille joilla hoidot jatkuu/siirtyy. Ihana nähdä, että täällä kuitenkin tulee plussauutisia! :)

Meilllä tänään kunnallisella puolella kp12 uä... 1/2tbl clomifeniä ja tuloksena taas 4 follia! Kaksi molemmin puolin 20mm+14mm ja 15mm+14mm. Ovis testi näytti tänään vielä negaa, joten lääkäri oli sitä mieltä, että useampi tulee kasvamaan isoksi.
Tällä kertaa lääkäri oli mukavempi ja myös hän kyseenalaisti sen, että miksi mulle määrätään Clomifenia kun mulla aktiiviset munasarjat. Lääkäri konsultoi toista lääkäri ja he päätyivät siihen, että Femar olisi parempi vaihtoehto. Eli kunnallisella tämä ja seuraava jää väliin :(
Olin varannut jo etukäteen aikaa yksityiselle eli huomenna menen sinne ja katsotaan, josko sieltä voi ns.ylimääräiset punkteerata pois, ettei mene kierto hukkaan. Sikäli mikäli näin on niin varmaan vielä tällä viikolla inssi :)

Jos ei tule jouluplussaa niin sitten ehkä tammikuu väliä ja kunnalliselle takaisin.
Kunnallisella kuulema 4 kiertoa vaaditaan ennenkuin siirrytään IVF hoitoon tai siis jonoon. Mietin vaan, että meinaako se 4 kiertoa missä inssi on päästy tekemään, koska tätä menoa siinä tulee kestämään k-a-u-a-n :D

Oikein hyvää joulun odotusta ja paljon plussa tuloksia kaikille :hug::wave:

Vihdoinhoitoon Mulle lääkäri sanoi, että kannattaa ostaa niitä Clearblue digitaalisia ovistestejä, koska niissä ei mene arvailun ja vertailun varaan. Netistä oon tilannut niin ne on vähän halvempia ja toimituskin suht nopea :)
 
Viimeksi muokattu:
Äh mitähän mä tässä nyt sekoilin, ku teksti katosi jonneki. Koitetaas uudestaan, jos enää muistan mitä kirjoitin :)

Madre mä lähtisin kans tuollaiseen hoitoon heti, kun sellainen tulee. :D Puhuin tänään toisen hoitajan kanssa, joka ehdotti mullekin sitä et testaisin kahdesti päivässä. Ajattelin käyttää noita Onneja siihen asti, kunnes saan niistä vähä tummemman tuloksen ja sit varmistaa Clearbluella tulos. Olihan noilla testeillä aika huima hinta ero. Pitää seuraavat kyllä tilata netistä, jos niitä vielä tarvii...

Inspis onpa omituista, että sulle pistettiin lääkkeet, vaikket niitä edes tarvi. Ootko käyny yhdessäkään inssissä luomuna? Mulle aiottiin kokeilla kaks inssiä luomukiertoon, sit mietitään jotkut lääkkeet tukemaan. Toivottavasti pääset nyt yksityiselle hoitoon, on tämä odottelu niin tylsää. Nyt toivois, että kk kierto ois vähä nopeampi, vaikka muuten menkat sais olla mun puolesta vaan pari kertaa vuodessa :)
 
Vihdoinhoitoon Lääkkeet määrättiin "tukemaan" raskaaksi tuloa, koska lapsettomuudelle ei löydy syytä ja yritystä yli 2vuotta takana. Kunnallisella puolella sanottiin, ettei ne tee inssiä luomuna ollenkaan :O Yksityisellä lääkäri sanoi, ettei hänkään tekisi kuin yhden luomuna.
Eka yritys kunnallisella ja tulos oli 5 isoa follia, joten inssiä ei voitu tehdä. Määrättiin yksi välikierto ja pienempi annostus. Välikierrossa menin yksityiselle, jossa tehtiin eka inssi. Inssi tehtiin luomuna ja silti siellä oli kaks isohkoa munarakkulaa. Nyt sitten palattu kunnalliselle ja heidän ohjeiden mukaan otettu puolet pienempi annostus clomia ja tulos 4 follia..
Varasin ajan yksityiselle ihan varuille, jos folleja on liikaa. Huomenna siis menen yksityiselle, jossa punkteerataan ns.ylimääräiset follit pois. Kaksi vahvinta/isointa follia jätetään ja sitten tehdään inssi loppuviikosta. Miten punkteeraus tapahtuu jne jne selvinnee sitten huomenna.
Piinailla saa sitten taas jouluun asti.. Plussa olis kyllä maailman PARAS joululahja IKINÄ :heart: :D
 
Nyt taas piinaillaan seuraavat kaksi viikkoa :)

Eilen kävin yksityisellä, jossa kaksi munarakkulaa punkteerattiin. Yllätyksenä tuli, että rakkuloita olikin 5 :O Toisella puolella olikin 3 noin 14-16mm kokoista rakkulaa ja isoimman vieressä ollut olikin vain 10mm, eikä 14mm niinkuin edellisenä päivänä ultrassa. Vähän mietityttää, että miten voi jäädä munarakkula huomaamatta tai miten voi koko heitellä 4mm? Onko muilla ollut vastaavanlaisia tilanteita?


Itse toimenpide oli melko nopeasti ohi. Ensin lääkäri puudutti ja se tuntui vain pienenä pistona. Itse punkteeraus tuntui melko ilkeälle, etenkin toisen kohdalla. Toimenpiteen jälkeen pääsin hetkeksi lepäämään. Jomotus hieman voimistui, mutta lähdin kuitenkin kotiin. Kovin pitkälle en päässyt kun kipu todella rupesi vaivaamaan, joten palasin takaisin klinikalle lepäämään. Ihana hoitsu toi mehua, särkylääkkeen ja lämmitetyn kauratyynyn! Aivan ihania ja symppiksiä hoitsuja ja todella loistavaa palvelua :heart:
Toimenpide on siis sama mitä IVF:ssä tehdään kun munasoluja kerätään, mutta siinä vahvemmat lääkkeet ja puudutteet.

Sovittiin, että mikäli ovis ei tänään tule niin pistän pregnylin illalla ja menen inssiin perjantaina. Tänään aamulla ovistestiin tuli hymiö, joten inssi päästiin tekemään tänään. Lääkäri sanoi, että isompi yli 21mm rakkula oli juuri puhkeamassa, joten ajankohta mitä parhain :) Toisella puolella oli sitten vielä toinen n.18mm, joka mahdollisesti myös irtoaa?

Ehkä perinteinen joulu"härdelli" auttaa saamaan ajatukset muualle. Tai sitten ei :D
Oikein hyvää joulua kaikille :xmas:
 
Täällä ei onnistunut toinenkaan inssi :(. Ensi viikolla pitäisi sopia, yritetäänkö vielä inssillä vai siirrytäänkö IVF-yritykseen. Nyt on vähän sekavat fiilikset ja talousasiatkin mietityttävät. Inssi tulisi maksamaan itselle taas sen noin 500 euroa, ivf taas noin 2000 euroa. Yrittääkkö siis vielä inssillä, vai olisiko järkevämpää siirtyä jo toiseen vaihtoehtoon? Inssi oli kivuton ja helppo, seuraava vaihe onkin lukemani perusteella jo selväsi hevimpää ja sekin vähän hirvittää. Seuraava yritys menee kuitenkin tammikuun lopulle, joten hetken tässä saa valmistautua siihen. Päätös pitää kuitenkin tehdä tässä heti, koska ivf hormonihoito voi kestää neljäkin viikkoa. Aikaa ei ole kuitenkaan hukattavissa ylimääräisiin mietiskelyihin, kun ikää on jo se 40 v :(.
 
Hedelmiina Voi ei :(:hug:
Itse varmaan lähtisin kokeilemaan IVF-hoitoa, koska siinä paremmat onnistumisprosentit. Itse keinohedelmöitys maksaa jonkun 2000€, mutta ne lääkkeet maksavat kuulema 500-600€ :O Jos siis omasta pussista maksat niin sjoittaisin siihen missä paremmat mahdollisuudet? Onko kunnalliselle pitkä matka tms. miksi, et sinne hakeudu? Iän perusteella saattasit päästä suoraan jonoon tms.
Itsellä 33v. (yli 2v. yritystä) ja lääkäri sanoi, ettei kokeilisi enempää kuin 3 inssiä ennen kuin siirtyisi IVF-hoitoon.

Voimia ja rauhallista joulua. Toivotaan, että plussa tuulet suuntaavat sinne vuoden 2015 aikana <3
 
Inspis:
Päätettiin tänään lääkärin kanssa, että IVF:ään siirrytään. Kunnalliselle en täällä päin enää tässä iässä pääse, joten siksi olen yksityisellä. Ihan hirvittää lukemani asiat IVF-hoidon kivuista, varsinkin kun jo munatorvitutkimus oli aika kivulias, mutta pakko yrittää...
Hyvää joulua ja parempaa uuttavuotta sinulle ja kaikille muillekin palstalaisille!
 
Inspis:
Olen tässä itsekseni ennen lääkärikäyntiä googletellut IVF-hoidosta ja nyt kyllä suoraan sanottuna hirvittää ja pelottaa kauheasti :/. Mulla oli se munatorvenaukiolotutkimuskin kivulias toisella puolella, vaikka ei ollut mitään tukosta. Se kesti kuitenkin vain sen pari minuuttia, mutta tämä IVF kestää vaikka kuinka ja kauan ja tuntuu, että lääkkeistä huolimatta monilla se on tosi kivulias.
Mulla on kavereille tehty IVF ulkomailla (USA, Ruotsi), ja niillä on ihan automaattisesti käytetty nukutusta, mutta käsitin, että Suomessa mennään pääosin pelkällä lääkityksellä. En ollut yhtään varautunut, että seuraava vaihe olisi kivulias. Inssi on ollut ihanan huomaamaton. Haluaisin jatkaa sillä, nyt kun tiedän faktoja, mutta järki käskee siirtyä jo IVF::ään :/.
 
Hedelmiina :
Multa punkteerattiin sillon kaksi munarakkulaa ja kipua tuli varsinaisesti vasta 20min operaation jälkeen ja voimistui kun lähdin liikkeelle. Kivut helpotti tunnin sisään särkylääkkeen ja lämpimän kauratyynyn ansiosta. Mä en tosin ollut syönyt vahvoja kipulääkkeitä ennen toimenpidettä. En osaa sanoa miten paljon tuntuisi, jos munarakkuloita punkteerattaisiin yli 10 saatika 25. Kipu on todella yksilöllistä ja toisilla on korkeampi kipukynnys. Oletko erityisen herkkä kivulle?
Itse murehtisin varmasti sitä, että onnistuuko hoito enemän kun sitä, että miten paljon se sattuu :/
Voihan siitä lääkäriltä kysyä, jos voisit saada jotain extra rauhoittavaa, kun sinua pelottaa?
 
Hedelmiina Kipu on kuitenkin tässä tapauksessa pois menevää, eikä pysyvää. Synnytys omasta mielestänikin on pelottava juuri kivun takia. Siitä huolimatta siihen ryhdytään, koska lopputulos on kaiken sen kivun arvoista. Ja ehkä tämäkin IVF? :)
 
Inspis:

Ennen munatorvitutkimusta en ollut ajatellut olevani kipuherkkä - on kyllä kokemusta kivuliaista jutuista ja leikkauksien ennen/jälkeen säryistä. Toisaalta toisen torven tutkimus ei tuntunut lainkaan, joten kai minulla tuo toisen munasarjan puoli on herkempi - kaikki kiertoon liittyvä jomotuskin tuntuu aina sillä puolella ja oikeastaan aina tietyssä kohtaa.

Tämän säikähdyksen takia en tietenkään luovuta. Ehkä netistä löytyy juuri ne kauheimmat tarinat, ainakin lukemani jutut olivat suurelta osin ihan muuta kuin sinun kokemuksesi. Mutta jotkut totesivat myös, että kun on tehty monta kertaa punkteeraus, kivun määrä on vaihdellut kerrasta riippuen (kivuttomasta järkyttävään kipuun), joten ilmeisesti tosi yksilöllistä koko homma, jopa saman henkilön kohdalla.

Eipä siinä, näillä mennään ;). Tuli varmaan vaan vähän yllätyksenä tuo seuraava vaihe, kun en ole koskaan aiemmin selvitellyt, mitä IVF käytännössä tarkoittaa ja olin orientoitunut, että tässä mennään inseminaation tapaisilla jutuilla jatkossakin.
 
Onpas täällä hiljaista, kaikki on joulu/uusivuosi tohinoissaan :)

Onkos Madrella ja Inspiksellä hyviä uutisia? Teillä tais olla piinaviikot tässä ennen vuodenvaihdetta.

Pitäisiköhän sitä perustaa uusi ketju? Inseminaatio 2015, ehkä toimisi tämä ketjukin vähän nopeammin :)

Itselläni oli tänään folliultra ja ihan luomuna siis mennään ja siellä oli 16mm oikealla ja n. 14mm vasemmalla. Luulin, että noita tulee useampia vain lääkkeillä. Kiva tietää tosiaan, että tuolla jotain tapahtuu joka kuukausi, ettei sen takia jää hoidot välistä.. Nyt toivon, että inssi voitais tehdä kp 11 eli perjantaina, sitten tulee taas viikonloppu sotkemaan aikatauluja :|
 
On tosiaan hiljaista täällä. Vastailen vielä tähän, koska inssikin tehtiin vielä viime vuonna :D, mutta Vihdoinhoitoon ehdotus uuden ketjun perustamisesta on kannatettava :)

Meillä päättyi piinaviikot joulua edeltävällä viikolla negatuloksiin. Ensin testasin dpo 14 negan ja dpo15 alkoi kuukautiset tikkuun virtsatessa :( Pettymyksestä valoon auttoi varmaan se, että luulin yhden kierron jäävän väliin joulunpyhien takia. Laskeskelin kuitenkin että klinikka oli muutaman päivän auki ja ne päivät sattuivat olemaan mun kp12-14. Sitten olikin vilkas puhelinliikenne klinikan kanssa ylilääkäriä myöten, että otetaanko riski noin myhäiselle ultralle, mutta onneksi suostuivat.

Tällä kertaa söin Clomifenia vähän isomman annoksen eli joka toinen päivä 2 tbl ja jtp 1 tbl. Viimeksi kehittyi yksi johtofolli ja limis pysyi hyvänä. Nyt kp12 ultrassa oli 25mm johtofolli ja hyvä limis. Määrättiin Pregnyl, jonka pistin kp12 klo 17 ja seuraavalle päivälle kp13 määrättiin inssi iltapäivään. Pelkäsin kokoajan että ovulaatio ehtii tapahtua, mutta inssipäivänä oli vielä munarakkula puhkeamatta ja kokoa 30 mm (!) Tämä inssi meni huomattavasti ekaa kertaa sutjakkaammin. En tuntenut ovulaatiota, joten tein kokoajan laskelmia päässä munasolun eliniästä ja siittiöiden eliniästä ja tunsin itteni ihan sekopäiseksi. No olen tosi tyytyväinen että tähän kiertoon onnistuttiin vielä osallistua ja päästiin kokeilemaan. Jatkosuunnitelmat ovat sellaiset, että jos nyt ei tärppää niin ensi kierto taukoa (rahatilanteen takia) ja helmikuun kiertoon vielä yksi yritys ja sitten harkintaan IVF.

Ekan ja tokan inssin vertailua:
- Ensimmäisen inssin jälkeen oireina oli nippailut alavatsalla ja tuhruttelua dpo 5-7. Tällä kertaa tuntuu, että oireita ei ole lainkaan. Jos oikein itseään mietiskelee niin jotain oloa saan alavatsalle, mutta se tuntuu olevan ihan itsekehiteltyä.
- Ekan inssin jälkeen mulla oli piinapäiville tosi vauhdikkaat yövuorot ja riitelyä miehen kanssa, mutta nyt toisen jälkeen onneksi paljon vapaata, lepoa, stressittömyyttä eikä riitoja.
- Ekassa inssissä munasolu oli irronnut/irtoamassa, mutta toisessa siis vielä paikoillaan.
-Ekassa oli vain clomit käytössä, nyt clomiannoksen lisäämisen lisäksi myös Pregnyl.
Nyt siis dpo5 / kp 18. Ei-toivottuihin kuukautisiin aikaa 10 päivää ja testipäivä siis 14.1.

Plussatuulia ja jaksamista kaikille näissä hoidoissa oleville!
ps. Jos uskaltaudun avaamaan uuden ketjun, niin kopioin ylläolevan tekstin sinnekin sitten :)
 

Yhteistyössä