Inseminaatio 2014

Onpas hassua kun tiedätte jo tarkalleen inssipäivät, kun meillä ainakin inssi määräytyy folliultran ja ovistestien mukaan. Itselläni oli eilen ultra ja tuloksena kaksi follia (17 mm oik. ja 18 mm vas.). Inssiajankohta sitten testien perusteella, ehkä siis ke, to tai pe. Olisin kyllä mielelläni halunnut pregnylin kun itselläni on noiden testien kanssa sellaista säätämistä. Lääkärin mielestä kuitenkin parempi mennä mahd. luomusti kun ei ole viikonloppu esteenä. Oma lh-huippu tulee tosi lähellä irtoamista eli kun plussa pärähtää niin samana päivänä inssi. Helpommin sanottu kuin tehty, ainakin miehen työn puolesta. Kaksi kertaa päivässä pitää testeta. Tänään ei ollut vielä lähelläkään plusssa.. Eli huomenna pitää herätä klo 5 testaamaan, että mies ehtii hoitamaan hommat ennen töihinsä menoa. Miksi näinkin luonnollisesta asiasta on tullut tällaista aikatauluttamista..? Todennäköistä kuitenkin on, että inssi olis meillä vasta torstaina.
Letroannostuksen noston myötä saatiin ekan kerran kaksi follia kasvamaan, mikä ilmeisesti oli lääkärin mielestä hirmu hyvä (vaikka mulle aiheutti pelonsekaisia tunteita kaksosista..). Nyt tuli omaa napaa runsaalla tekstillä, sorry.
Äiti74 Voi ei! Kovasti jaksamista ja halauksia. Onpa teillä hankala tilanne... toivottavasti kaikki loppujen lopuksi päätyy hyvin, niin että molemmilla (ja tietenkin esikoisella) on hyvä olla.
Veerukalle tsemppiä ja mukavia häiden suunnitteluhetkiä. Nauttikaa :)
vauvayritys pinnaa piinailuun :)
 
Haavelija0:Siis minun inssipäivämäärät tuossa taulukossa on ihan omaa spekulaatiotani ;). Nyt esim. päättelen ihan vaan edellisen lääkityn kierron mukaan. Toki todellinen ajankohta selviää vasta, kun ovistikku näyttää plussaa ja on ennakkoon ultrattu, miten homma kehittyy.
 
Kiitos Vihdoinhoitoon ja Haaveilija0. Tsempityksiä kaikille!

Mulla alkaa jo vähän epätoivoakin olla ilmassa, vaikka tämä onkin vasta toinen inssi laihduttamisen jälkeen ja toinen julkisella puolella tehty. Kaipaisin vähän omalta kohdaltani optimismia lisää kehiin. Niin monta pettymystä kuitenkin ollut tässä välissä, että en enää uskalla toivoa liikaa. Vielä ois kyllä laihdutettavaakin jäljellä, joten voi olla että se vaikuttaa onnistumiseen tulevaisuudessa.

Julkisella puolella olen tiennyt inssiajan useita päiviä etukäteen. Yksityisellä se määräytyi enemmänkin mun tekemien ovistestien ja folliultrien perusteella. Toki julkisellakin folliultra tai useampi tehdään, mutta ei niin montaa kuin yksityisellä tehtiin. Ovistestejä en ole julkisella puolella tehnytkään. Muistan kyllä sen jännityksen kun piti miettiä että miten mies kerkiää käydä klinikalla ennen töitä.

Piinapäivät on aina jänniä, mutta yritän saada ajatukset muualle touhuamalla mahdollisimman paljon. Harrastan paljon ja yritän harrastusten avulla täyttää kalenterini. Esim. laulan kuorossa ja esiintymisiä on useita näin joulun alla, joihin olen menossa. Muutenkin olen jouluihminen niin sopivasti nyt tämän hoidon jälkeen voin yrittää saada ajatukset muualle tekemällä jotain jouluun liittyvää, esim. paketoimalla lahjoja, leipomalla, laittamalla joulukoristeita ja joulukuusen tms.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään aamulla sain testiin hymyn ja siitä sitten miestä herättelemään oman käden onneen ;). Ennen puolta päivää reilut 5 miljoonaa siimahäntää lähettiin kohteeseen ja nyt taas voipi piinailla. Eli jos joku päivittää listaa, niin inssi 20.11 ja testipäivä kaiketi siellä itsenäisyyspäivän kieppeillä eli mun tapauksessa joulukuun alussa (koska en kuitenkaan malta olla testaamatta). Jos nyt ei onnaa, niin icsin suunniteluaika kuitenkin jo ennen joulua. Mutta yritän ajatella positiivisesti, pakko!! Vuonna 2015 olen raskaana (toivottavasti jo 2014 puolella), se on nyt päätetty!
 
Mulle on nyt uusi luovuttaja valittu ja olenpa myös päättänyt, että jos ei kolmas tärppää, niin kyllä mä IVF:ään sitten lähden, raha-asiat järjestyy miten järjestyy. IVF kierros tulee kustantamaan n 3000€, PASit sen jälkeen (jos tarvitsee ja jos alkioita riitti pakkaseen asti, josjos) onkin sitten "vain" tonnin per kierros, eli samaa luokkaa mitä nää inseminaatiot on tullu maksamaan.

Mulle pamahti tässä välikierrossa virtsatietulehdus päälle. Vainoharhainen tässä jo heti ajattelee, että mitä NYT, entä jos tämäkin viittaa johonkin ongelmaan jossakin tuolla alapäässä. Huhheijakkaa. Onneksi noin muutoin tuo normielämä on pitänyt niin tiukasti otteessaan, etten ole ehtinyt näitä juttuja paljoa miettimään.
 
Tänään siis tehtiin inseminaatio. Viime kerrallahan sitä ei voitu tehdä, koska folleja oli liikaa. Nyt niitä oli ok määrä ja olin tosi onnellinen kun saatiin edes tehtyä. Ovulaatiota ei vielä siis ollut tapahtunut ja pistänkin tänään ovitrellen irrottamiseksi. Nyt sitten alkaa ne surullisen kuuluisat piinaviikot. Luulen kyllä, että itsenäisyyspäivän aikoihin jo tiedän onko onnistunut vai ei.

Jaksamisia kaikille piinailijoille ja muillekin!
 
Hei kaikille!

Ninuka ilmoittautuu. Taustalla 2v yritystä. Ikää 30-35 molemmilla, ei selittävää syytä lapsettomuudelle. Useampi clomikierto kokeiltu, liiallisen vasteen takia siirryttiin Gonaliin+Pregnyliin. Inseminaatiot ovat olleet hieman haastavia, kaikki katetrit on kokeiltu. =) Ollaan kyllä julkisen puolen fanittajia, kaikki on mennyt tosi hyvin.

Tsemppiä Haaveilijalle ja vauvayritykselle!

Ketjuun kaivattiin plussanneita. Vaisusti piiperrän, että tein 2 heikkoa plussaa dpo14 ja dpo15. Mitään oireita ei ole enkä oikein usko tähän. Kyseessä toinen IUI kp15. Kaksi follista kp13 UÄ:ssä joista toinen oli irronnut inseminaatioon tullessa. Jos viiva paksunee, ilmoittelen kyllä...
 
  • Tykkää
Reactions: Vihdoinhoitoon
Kiitos Ninuka! Pidän peukkuja että viiva paksunisi.

Eilen illalla tuli ovulaatiokivut, mikä on positiivinen asia sillä silloin inseminaatio ja ovulaatio olivat saman vuorokauden aikana. Voi olla jopa ensimmäinen kerta kun näin on tapahtunut. Täytyy olla kuitenkin realisti, koska muuten pelkään romahtavani jos/kun kuukautiset alkavat taas.
 
Negahan se sieltä tuli... ei enää edes yllättäny. Meillä siis tilanne se että tammi-helmikuussa jatkohoito suunnittelu polilla, katotaan siinä sitten jatkot 'rankempien' hoitojen suhteen eli et miten edetään...

kaikille tänne kovasti plussatuulia!
 
vauvayritys mennään näköjään aika samoissa aikatauluissa. Tsemppiä kovasti piinailuun.
Fullmoon81 Voi ei!! Rentouttavaa lomaa hoidoista, josko alkuvuosi olisi teillä suotuisa.

ON:vasta dpo 4 ja tunne, että inssistä on vaikka kuinka paljon aikaa. Kirjoittelen nyt itselle muistitueksi miten ovistestit reagoi, jos joskus tietoa tarvitsee. Eli käytin sekä Onni ovulaatiotestejä ja Clearbluen hymynaamoja. Ke illalla ei vaisu viiva ja tyhjä näyttö, to aamulla melko vahva viiva ja hymy. Samana päivänä sitten tehtiin inssi ja illalla aika järkyttävät oviskivut eli tällä kertaa ajoitus osui. To illalla Onnin testi tasavahva, mutta Clearbluen testi ei enää hymyä näyttänyt. Pe aamulla tyhjää ja Onnin viiva huomattavasti heikentenyt. Eli ilmeisesti oma lh-huippu on lyhyt tai ainakin näkyy testeissä vain hetken. Tämän vuoksi onkin varmaan ollut niin vaikea metsästää ovista, kun on pakko testata kaksi kertaa vrk ja siitäkin huolimatta voi viiva jäädä bongaamatta.

Kaikille tasapuolisesti tsemppiä ja oikein mukavaa viikonalkua.
 
Hei, yksi inssiläinen ilmoittautuu mukaan, mikäli sopii?

Taustoista sen verran, että yritys aloitettu tosissaan kaksi vuotta sitten. Hoidoissa kevät 2014 lähtien. Lapsettomuuden syy: selittämätön.

2 IUI oli 17.11 ja nyt jännäillään.
 
HilleviHiiri, mullakaan eka ei onnistunut, kaamea hyytymäinen vuoto ja liian aikaisinkin vielä. Ajattelin, että tää on vielä surkeampaa kuin clomit.

Nyt onkin ihan toiset tuulet, eli plussa muuttui vahvaksi, oireiden kera. Keskenmenoriski on vaatimattomat 27%, mutta sillehän ei mitään voi, jos niin käy.

Saa päivittää:

Ninuka, 2.IUI, plussannut 17.11, gonal+pregnyl+luget


muoks. syy selittämätön
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!
Olen seurannut tätä ja edellistä ketjua jo reilu vuoden ja haluan kiittää kaikkia tuesta jota täältä saa, vaikkakin vain lukemalla. Ja nyt omalla tarinallani toivottavasti saatte uskoa ja luottoa siihen että hoidot auttavat. Itse pääsin kyllä varsin helpolla ja ymmärrän, että monelta meinaa usko loppua. Me aloimme yrittää lasta reilu kaksi vuotta sitten ja vajaa puolen vuoden kuluttua tärppäsikin. Mutta kesken meni. Tästä reilu puolen vuoden päästä hakeuduttiin tutkimuksiin yksityiselle puolelle koska olin silloin jo 37 vuotias. Mitään syytä ei löytynyt ja pikemminkin kaikki tulokset olivat molempien osalta keskiarvoa paremmat. Annoimme asian sitten hetken olla ja päätimme käydä pitkällä lomalla ja keskittyä sitten tämän vuoden puolella uudelleen hoitoihin jos tarvetta. Ja loma reissu veikin stressiä ilmeisesti pois, kun 11kk edellisestä raskautumisesta tulinkin raskaaksi, mutta taas ihan alussa meni kesken. Tästä masentuneena päätimme koittaa inseminaatiota. Keskenmenojen jälkeen kroppani meni hetkeksi sekaisin kierroista ja tuli kystaa ym. Häiriötä, mutta toukokuussa pääsimme ekaan hormoonikokeilu kiertoon ja saimme Anazolilla yhden kypsän rakkulan aikaiseksi. En ole koskaan onnistunut ovulaatiotikuilla saamaan plussaa ja en oikein onnistunut nytkään ja hirveän stressin jälkeen, kun olin varma että osuu viikonlopulle, niin maanantai aamulla kun kävin vielä kolmannen kerran folliultrassa, niin munarakkuloita ei ollutkaan vielä puhjennut, vaan oli iso 22mm ja samana päivänä tehtiin vielä inseminaatio ja pregnyl pistettiin silloin aamulla. Ja vastoin kaikkea odotusta tästä 2 viikon päästä plussasin. Ja nyt alkaa 30 vko. Ja mitä tuli noihin piinaviikkoihin, niin en ole eläessäni ollut niin varma että ei tärpännyt, koska mulla ei ollut MITÄÄN oireita. Keskenmenoista oli vaikka ja mitä. Tästä ehkä vasta 7 viikolla tuli todella lievää pahoinvointia joka meni muutamassa minuutissa ohi. Mutta keskenemenot jättivät kyllä jatkuvan pelon voimaan ja en ole oikein kunnolla uskaltanut nauttia raskaudesta. Ja vieläkin pelkään kaikkea mahdollista, mutta pikkuhiljaa usko on alkanut kasvaa, että kyllä kaikki hyvin menee. Raskausaikana vaan eri huolenaiheet tulee kuvaan kuin odottaessa raskautta. En usko että olisimme onnistuneet ilman pientä apua hormooneista. Ja piinailijat, joskus se oireettomuus on paras asia! Tsemppiä kaikille ja älkää siitä stressistäkään niin välittäkö. Tämä raskaus lähti käyntiin ihan hirveässä stressissä ja sitä on riittänyt pitkin matkaa. Mutta olkaa armollisia itsellenne ja antakaa tunteiden tulla ja mennä. Se helpottaa. Kiitos kaikille. Seurailen teitä vieläkin, kun en osaa lopettaakaan! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Vihdoinhoitoon
PÄIVITETTÄVÄÄ
Minut voi siirtää piinailijoihin :)
IUI: 2.
Inssipäivä: 27.11.
Testipäivä: 13.12.
Lääkitys: lz+pr+l
Syy: ovl/siittiöt


Olen ollut tosi kiireinen ja vähän rauhoittanut itseäni tämän lapsiasian suhteen enkä ole täällä juuri käynyt. On kuitenkin kiva lukea täältä aina väliin onnistumisistakin esim. hienoa Ranau, että onnistuitte inssillä :). Itselläni inssi-into on laskenut, kun pyörii vain mielessä se 10-15% pieni onnistumismahdollisuus, joten onnistumistarinat antavat uutta uskoa.

Jos joku onnistuu, miksi se et voisi olla joskus myös sinä!
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen inssi siis epäonnistui :(
Aamulla tuli itku, mutta nyt taas ihan ok fiilis. Eipä se masistelu asiaan auta, joten nyt vaan positiivisia ajatuksia ja plussatuulia kaikille! =) Pakko se on uskoa, että joku päivä onnistaa :heart:

Seuraava kierto meneekin kunnallisen puolella ja lääkityksenä Clomifen 0,5tbl kp3-7. Eka kierto siellä meni pieleen kun oli määrätty clomifen 1tbl ja rakkuloita oli 5, joten saas nähdä monta niitä nyt tulee.. Yksityisellä lääkäri sanoi, että mulla on tosi aktiiviset munasarjat eli voi olla, että taas tulee niitä liikaa. Mikäli näin on niin menen yksityiselle punkteeraamaan ns.ylimääräiset ja teen inssin jälleen siellä.

Voimia kaikille :hug:
 
Täällä ollaan vietetty vähän hiljaiseloa kun tuli välikuukausi eli inssi ei tehdä. Syy siihen on että kp 9 limakalvo oli vain 2mm paksuudeltaa :( Lääkäri epäili että letrozol ei toimi minulla ja siksi näin. Follikkeli kyllä oli hyvänkokoinen 15mm mutta ton limakalvon takia ei edes ajateltu inssiä.

Sitten kysymys mikä mua vaivaa eli edellisellä kierrolla mulla oli follikkeja 3 kpl ja loppu kierroksi määrättiin luget. Menkat alkoin pari päivää lopetuksen jälkeen ja kestivät kp10 asti no pari päivää oli ihan normaalia ja nytten kp 14 lähtien jatkunut tiputtelu vuoto. Mistä himputista vois johtua? ikinä ei oo ennen tämmöstäkään ollut.

pahoittelut Inspis :hug:
 
Haaveilija0 Joo, samoissa luvuissa mennään. Voimia sulle ja muillekin!

Suunnittelin että testipäivä olis 6.12, jos ei kuukautiset ole sitä ennen alkaneet. Luultavasti ovat. Mulla on kuukautiset vähän epäsäännölliset. Edellinen kierto oli 30 päivää, sitä edellinen 26 jne., joten en voi olla varma milloin kuukautiset tarkalleen ovat myöhässä. Mitään raskausoireita ei kyllä ole vielä ollut ja muutenkin epäilen että inssi ei vaihteeksi onnistunut. Yritän olla haaveksimatta liikaa.

Inspis: Tosi harmi, voimia! mulla on välillä tuo sama eli liikaa rakkuloita. Välillä taas on ihan normaali määrä. Mulla tosin jo kolme on liikaa eikä inssiä silloin tehdä.

Ranau: kiitos tarinastasi!

muoks... kuukautiskivut alkoivat eli se siitä sitten. Pettynyt olo, mutta minkäs teet. Tähän on toisaalta jo tottunut kuudennen inssin ollessa kyseessä.
 
Viimeksi muokattu:
vauvayritys, mua "lohdutettiin" sillä, että monirakkulainen vaste on hyvän ennusteen merkki, jos IVF-puolelle jatketaan. Eihän sitä raskautta tule, jos ei ole munasoluja, mistä ottaa... :( Mullakin meni useampi kierto "ohi".

Meidät laitettiin IVF-jonoon, mutta toistaiseksi sille ei ole tarvetta. ;) Olin ihan varma noin h3+4, että menkkakivut alkoi ja rintojen jomotus tietää kuukautisia. En tehnyt testiä ennen kuin dpo14, ja uskoin asian todeksi vasta dpo 21, kun viiva vahvistui. Pahoinvointikin on aika lievää vielä.

Nää oireet on niin epämääräisiä. Samat oireet voi viitata alkaviin kuukautisiin tai alkavaan raskauteen. Itse olen päättänyt luottaa vain raskaustestiin. Ja tietty sitten varhaisUÄ:een, että onko siellä mitään elämää oikeasti.

Tsemppiä kaikille! :heart:

Ninuka h5+6
 
vauvayritys Jos vasta kivut alkoivat, niin älä luovuta. Eikös ne menkkakivut ole aika yleinen alkuraskauden oire? Eli älä vielä luovuta.

Ninuka Onnea :). Kiva kuulla positiivisia uutisia.

nuolisade Voi ei. Toivottavasti tauko tekee hyvää ja heti ens vuoden alussa on sitten teidän vuoro.

ON: täällä dpo 9 tai 10, riippuu miten lasketaan. Vähän kiristystä tai nippailuja vasemman munasarjan kohdalla, mutta ei mitään muita oireita. Tai ei sekään varmaan oikea oire ole, vaan enemmänkin taas näitä kuviteltuja oireita (ajattelin että olis voinut olla kiinnittymistä..). Tänään olen tosi paljon miettinyt nykytilannetta ja lapsettomuutta. Pelottavaa, että tämä on muuttanut minua persoonana paljon... vaikea nauttia elämästä, vaikka kivoja asioita tapahtuukin. Kaikki jotenkin nyt jää tämän lapsettomuuden alle. Ehkä tämä joulun aika herkistää. Kuitenkin tämän vuoden alussa oli tavoitteena olla tämän vuoden puolella raskaana ja se tavoite on mahdotonta (jollei nyt jotain ihmettä olisi tapahtunut viimeisessä inssissä). Tänään ei ole hyvä päivä, toivottavasti tämä mieliala tästä nyt vielä nousee.

Mukavaa joulukuuta kaikille.
 
3. inssi häämöttää ensi viikolla. Tämä jäänee viimeiseksi ja sen jälkeen ei tietoa kuinka jatketaan. Spontaanin raskauden mahdollisuus lääkäreiden mukaan erinomainen. Koskaan ei ole kuitenkaan tarvinnut r-testiä tehdä. Kuukautiset tulevat yhtä varmasti kuin veroilmoitus: aina ajallaan..

Ninuka: ihanaa kuulla myös onnistumisia! Tuollaiset uutiset antavat toivoa ??

Hyvää joulukuun alkua kaikille. Ja lämmin kiitos jokaiselle, jotka jaatte täällä tarinanne ja kannustatte jaksamaan.
 
Kiitokset kaikille! :)

Tääkin inssi meinasi mennä pieleen useaan otteeseen. Ensin on liian monta follista kasvamassa, ja lisäkontrollit melkein pilasi aikataulut työmatkan suhteen. Sitten simppoja oli yllättäen aika vähän ja vielä viimeisenä esteenä (lähes) läpipääsemätön kohdunkaula. Mitään en tehnyt toisin aiempiin kiertoihin nähden, paitsi alkoholiannosten suhteen olin tarkka.

Ihan varmasti lähikuukausina joku täältä taas plussaa!
 
OHO. Mulla kävi se perinteinen "välikierrolla napsahti" paitsi että silti inssillä. :LOL: Minun piti pitää välikierto ja otin ajan vähän ennen uuden kierron alkua jotta voitaisiin keskustella sitten yrityskierron lääkityksistä ja mitä sitten, jos ei kolmaskaan inssi toimi. Lääkäri ultrasi ja huomasi, että ovulaatio on jotakuinkin juuri meneillään. Spontaanisti sanoin, että voisiko sen inssin tehdä nyt? No, eihän sitä ihan heti voinut kun piti sulattaa siittiöt ja muut mutta mulla oli joku tuntemus ja sanoin, että jos tulee plussa ovistikkuun aamulla niin voidaanko tehdä se huomenna.

Eli luomukiertoon jossa vieläpä jostain syystä aavistuksen myöhästynyt ovis (kp 18 tuli plussa tikkuun) tehtiin spontaanisti inssi ja tiedättekö mitä, eilen illalla (kp 30, dpo 12) tuli haamu ja tänään aamuna jo ihan selkeästi punertava plussa.
 
  • Tykkää
Reactions: Vihdoinhoitoon

Yhteistyössä