Inseminaatio 2014

Haaveilijalle rutistus. :hug: Se ei tunnu koskaan muuttuvan helpommaksi, se negan näkeminen.

Hepaliinille isosti onnea!

Rulla85 Tsemppiä piinailuun!

Mulla lähti eilen kierto käyntiin ja kävin apteekissa hakemassa letrozoleja. Olipa hankalaa. Kierto lähti taas vähän ajoissa käyntiin. En ymmärrä, vuosikausien tasainen 28-29 pv kierto on lyhentynyt 25-27 päivään heti kun alotin hoidot. Miten tämä on mahdollista?? Melkein sellainen olo, että pitäisi pitää välikierto ja käydä kilpirauhaskokeissa tai jotain. Mutta en mä kyllä osaa vielä tätä kiertoa skipata. Eli lääkettä nassuun, maanantaina soitto klinikalle ja näillä näkymin siis folli-uä olisikin jo 20.10. ja edellisistä kierroista päätellen, ovis & inssi 24.10.

Terolutit tekivät muuten ilkeitä temppuja. Mulla ei normaalisti ole lähes lainkaan kipuja kuukautisten yhteydessä, korkeintaan jotain pientä jomotusta. Eilen oli kuitenkin kylmä hiki, pyörrytti, meinasin oksentaa ja järki lähteä. Olen yhden lapsen synnyttänyt täysin lääkkeettä eikä se ollut mitään verrattuna eilisiin kipuihin. Alkoivat vielä kesken työpäivän, onneksi selvisin siitä jotenkuten ennen kuin kyyneleet lähtivät virtaamaan ja huusin kivusta. Kivut lähtivät onneksi buranalla ja tummalla suklaalla, eivätkä ole tuollaisina palanneet. Nyt tuntuu vain sitä tavallista taustajomotusta ja arkuutta.
 
alys mullahan on kilpparin vajis ja ennenkun se todettiin niin mun kierto oli tasan 30pvä.. lääkkeitten aloittamisen jälkeen kierto ollu 27-29pvä... monelle eri gynelle ja lääkärille tästä sanonu ja kukaan ei tiedä miksi näin. Ja clomeja kun söin niin kierto oli 25-31pvä
 
Vihdoin täällä alkoi uusi kuukautiskierto ja päästään etenemään hedelmöityshoidossa, vaikka onkin sisäinen tunne, että inssiin asti ei vielä tässä kierrossa päästä..

Letrozolin hankinnan kanssa oli monta mutkaa matkassa, mutta nyt on 100 kappaleen paketti saatu hintaan n. 10 e (sillä varauksella, että saattavat perua kelakorvauksen ja palaan apteekkiin maksamaan vielä 7 e), vaikka alun perin tosiaan olisi pitänyt ostaa 30 kpl 50 eurolla!

Toivotavasti tässä kierrossa alkaisi tapahtumaan, tosiaan kun tuo kiertoni on niin pitkä, nytkin 38 pvä.
 
haaveilija1986 ja Ruu84 :hug: pahoittelut negasta. Päät pystyyn naiset kuitenkin, kyllä se plussa vielä tulee :)

Rulla85 tsempit piinailuun.

Luget tehny mun tisseistä aivan jäätävän kipeet ja turvonneet.. tosin näin pieni tissisenä ei haittaa yhtään :LOL: mutta siis, ei mitään oireita raskautumisesta...
 
haaveilija1986 ja ruu84 Voi harmi :( Nyt pää pystyyn ja uutta kohti, jospa seukki kierrossa!! On sitä kuullut kyllä kaikenlaisia tarinoita raskautumisista.. eilenkin kuulin, että yhdelle pariskunnalle oli sanottu, että eivät voi saada lapsia koskaan ja päätyivät adoptioon. Saivan ulkomailta lapsen ja kas kummaa, kun lapsi oli ollut heillä vajaan vuoden niin tämä nainen oli tullut raskaaksi!! ja nyt heillä on siis adoptio ja oma lapsi. Ei näitä voi oikeean koskaan ymmärtää..
 
Moi kaikille vauvasta haaveileville!

Liityn nyt taas tänne issipinoon, alkuvuodesta roikuin taustalla viime vuoden inssipinon jäljiltä. Olen 32v ja puolisoni 31. Yritämme luovutetuilla siittiöillä ja yksityisellä klinikalla, toistaiseksi inssillä mennään. Meille on tehty 3 inssiä viime syksynä ja nyt tehdään 1-3, ja jollei ne tuota toivottua tulosta, niin 03/2015 siirrymme ivf-hoitoihin.

Lapsettomuuden taustalla PCO ja anovulaatio. Lääkityksenä tällä kertaa primolut vuodon aikaansaamiseksi, kp2-6 letrozol, kp7-> menopur kunnes lääkäri käskee lopettaa. Lisäksi Ovitrelle ja inssin jälkeen luget. Huomenna on kp 10 ja folliultra. Eli inssi nro 4 on toivottavasti seuraavan 10 pv:n sisään ellei ole liikaa folleja menopurin takia. Aikaisemmilla kerroilla munasolut on kypsynyt liian hitaasti ja irronneet liian myöhään pregnylistä huolimatta, joten nyt yritetään vähän reipastaa tahtia. Alunperin meidän piti lähteä IVF-hoitoihin jo tänä keväänä, mutta elämä toi muita haasteita edelle ja siinä rytäkässä vaihdettiin sitten lääkärit ja klinikatkin toisiin ja tehtiin uusi "lisääntymissuunnitelma" :)

ELI minut voisi lisätä listaan 4.IUI, Ajankohta lokakuu, Folliuä 13.10, Lääkitys:pri+lz+mp+o+l, Syy:pCO ja anovulaatio.


Onnea kaikille uusiin yrityksiin ja voimia myös, sitä aina unohtaa kuin kovalta pettymykset tuntuu ennen kuin pettyy taas.
 
Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille. Jaksamista ja tsemppiä seuraavaan koitokseen.
Tervetuloa dominokeksi mukaan.

Huomenna olis viimeiset letrot ja sitten torstaina ultraan. Ei ole mitenkään luottavainen olo tämänkään inssin suhteen... Mutta nyt pitää jostain etsiä positiivisuutta, muuten ei ainakaan tule toivottua tulosta.

Mukaavaa tulevaa viikkoa kaikille.
 
Kävin tänään väliaikaultrassa, missä todettiin, että minun kuukautiseni olivat ilmeisesti sitten vain ne lauantain tuhrut (vain yhden päivä "menkat"!). Onneksi soitin ja ihmettelin asiaa, koska nyt sain sitten määräyksen alkaa Letrozolit. Toivotaan, että tehoaisivat.
 
Tänään soitin polille eli mulle voi päivittää kp2, folliuä 21.10. ja IUI numero 2 toivottavasti 27.10.. Tähän toiseen inssiin ei oo kovin suuria odotuksia, ja ehkä hyvä niin. Katsotaan nää nyt loppuun ja keväällä on sit jo IVF vuorossa, sitä odotellessa siis :)

Rulla85 ja Veerukka, pahoittelut ja halaus :heart: nuo vikat piinapäivät on ihan hirveitä kun tietää ettei tärpänny ja joutuu odottelee menkkoja :(

Dominokeksi, tervetuloa mukaan! :)
 
INSSILÄISET 2014

Maanantai 13.10.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
haaveilija02.lokakuu16.10.147lz+pr+lovl+siittiöt
Dominokeksi4.20.10.1417.10.1410pri+lz+mp+o+lPCO+anovul.
alys2.24.10.1420.10.14-t+lz-
Ruu842.3c+pu+prselitm.
Haaveilija19862.3-siittiöt
Marianna872.27.10.1421.10.142lz+mp+pr+lselitm.
Hedelmiina1.4.11.1422.10.14 3lzsiittiöt/ovl
HilleviHiiri831.marraskuu - ---
Helbi2.marraskuu - -lz+mp+pr-
Sannui1.-----

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus,
t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Veerukka1.12to 16.10.g+prkilp +ovl.
Rulla851.11pe 17.10.14 pr-
Äiti743.9pe 17.10.lz+pr+lselitm.(ikä)
Lara_1.7ma 20.10.lz+mpselitm.
Illa Tuu2.7ma 20.10.c+ltselitm.
FullMoon814.7ma 20.10.c+mp+pr+lselitm.
Tyy842.324.10.14 lz-
Toiveikas813.0ke 29.10.c+prselitm/hitaat siittiöt

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karminiluomucselitm.30.4
Moonsihn33.c+prselitm.5.5
Maikki19851.cselitm.25.5
Chiligail2.lz+mp+pr+lsiittiöt9.6
Mari1980OIcselitm.13.6
Lapseton871.selitm.3.10.


Taustalla: Wintryrock, Toivonpilkahdus, Mursu83, Emppis, vauvayritys


Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Tänään kävin sitten 3. inssissä ja nyt sitten taas piinaillaan. Onhan tää niin ärsyttävää odottaa kuten tiedätte mutta pakkohan se on. Nyt tosiaan olen liikkeellä vähän varovaisemmalla mutta toki toiveikkaalla mielellä. Jotenkin vaan nyt tuntuu että taitaa vielä neljäs inssi meille tulla...No katsotaan nyt ensin tämä loppuun =)

Minut voi laittaa piinalijoitten listalle: 3. inssi, lääkitys c + pr, syy selittämätön ja siittiöt, testipäivä 29.10.
 
Pahoittelut uusista kierroista haaveilija1986, ruu84 ja marianna87. Tosi harmi kun niitä plussia ei nyt ollut jaossa :hug:

Tsemppiä haaveilija0 seuraavaan inssiin!

Mites Dominokeksi uä meni? Niin, tervetuloa listoille ja toivotaan pikaista plussaantumista!

ON: Ei tullut sit mitään oireita viikonloppuna, ei hyviä "ennusmerkkejä" kuten vuotoa tai kohdun vihlontaa tai rintojen arkuutta, ei niin mitään.
 
No niin, folliultrassa käyty (kp10) ja folleja oli, noh, paljon. 2 kpl n.10 mm, 2 kpl n.7 mm ja alle 7 mm kokoisia, mutta erottuvia yli 30! Menopurin pistelyä jatketaan vielä 4 päivää ja perjantaina on uusi ultra. Siellä sitten nähdään onko kaikki kasvanut vai saadaanko sieltä 1-2 johtofollia. Itse pelkään hyperiä, koska kipuja on jo nyt :(
Limiksestä ei sanottu mitään, mutta se on ollu mulla aina tosi hyvä.

Mikäli inssiä ei pääse tekemään niin varmaan voisi kysyä voiko hypätä suoraan vielä tästä kierrosta IVF:ään niin ei menisi lääkkeet, rahat ja kärsimykset hukkaan. Onko kenelläkään muulla ollut tällaista tilannetta tai uhkaa hyperistä? Onko IVF:ään siirtymistä pidetty vaihtoehtona?

Mulle vois merkata uuden folliuä:n 17.10 (kp 14) ja mahdollisen inssin 20.10 (kp 17), muutellaan niitä sitten jos (ja kun) kaikki muuttuu perjantaina.

Äiti74: Joskus oireettomuus voi kuulemma olla paras oire, oikeasti raskaushormonin aiheuttamat oireet pitäisi lääkärien mukaan alkaa vasta tuonnempana menkkojen poisjäännin jälkeen. Itse uskon kuitenkin, että kyllä ihminen kroppansa tuntee, jotkut kokevat oireita, toiset eivät. Oma kroppani kyllä huijaa minua valitettavan usein, saan aina oireita ja aivan kaikesta. Varsinkin luget saa aikaan lähes kaikki alkuraskauden oireet, ehkä siksi pettymys on ollut usein suuri! Puolisolle on turha edes mainita enää mistään ennen testipäivää :)

Jännäystsempit piinailijoille ja onnenkantamoisia insseihin meneville!
 
Viimeksi muokattu:
Aamuinen testi näytti negaa. Tottahan pitää vielä pari päivää odottaa, ja tehdä varmistustesti. Mutta oli kyllä niin puhtaanvalkoinen, ettei tosikaan.

Äkkiä alkoi ihan tosissaan pelottaa, että joutuu siihen ivf:ään kertaalleen (ja että sekään ei mitään tulosta tuota). Raha se on suurin kynnyskysymys, varsinkin kun taitaa työtkin loppua just ennen joulua :(
 
Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon ja yritykseen joutuneille! :hug:
Tsemppiä piinailijoille! Täällä peukut pystyssä plussien puolesta!

Tulin täältä taustalta ilmoittamaan, että minut voi poistaa taustailijoista. Nyt meinaan näyttäisi siltä, että plussa tuli taukokierrosta, jolloin päätin sulkea kaikki lapsettomuusasiat taustalle ja jatkaa painon pudottamista (siinä kuitenkaan kovin hyvin onnistumatta). Täytyy myönttää, että nyt pelottaa ihan kamalasti, kun edellisest onnistumiset eivät ole kovin hyvin päättyneet kkm 03/13 ja 04/14.
Vaikka nyt uhmaankin korkeampia voimia, saa minut lisätä plussanneisiin seuraavalla rivillä, pääseehän sieltä sitten poiskin...

Emppis/luomu/-/?/12.10

Olen täältä taustalta käynyt vakoilemassa teidän kuulumisia ja syvästi olen elänyt teidän mukana, vaikka en olekaan käynyt kommentoimassa. Hiljaisuus kuului näiden asioiden mielestä karkoittamisprojektiini, joka näytti tuottavan tulosta tällä kertaa. Vaikeaa on ollut, olin niin pettynyt ensimmäisen inssin negaan. En voi kuin vain kuvitella miltä teistä useamman kerran inssin huonoon tulokseen pettyneistä tuntuu... :hug: Tulen varmasti jatkossakin kurkkimaan kuulumisianne, en oikein osaa päästää teistä irti, jos joudunkin tänne vielä palaamaan. Sitä kun ei osaa kukaan sanoa miten tässä tällä kertaa käy. Toivottavasti hyvin.

Emppis
 
Letrozolista:

Minulla tuli viimeksi luomuna ovulaatio vasta kp 25:llä. Eilen aloitin Letrozol 2,5 mg, joita tarkoitus syödä kp 3-7. Sanottiin, että lääke voi aikaistaa ovulaatiota. Nyt mietityttää, että milloinkahan ovulaatio sitten voisi olla? Onko jollain kokemusta siitä, että lääkkeiden kanssa ovulaatio olisi tullut normaalia (selvästi) aiemmin?

Aloitin Letrozolit vähän epäselvässä tilanteessa: pe oli pieni aavistus menkoista, la oli tuhrua, su-ma ei yhtään mitään, ti yhtäkkiä alkoikin kuukautiset kunnolla. Eipä siinä muuten mitään, mutta kävin jo tämän takia eilen ultrassa, koska kp 3:lla piti aloittaa lääkitys. Lääkärin mukaan (ultrasta nähtyä) menkat taisivat olla ne lauantain tuhrut, joten aloitin eilen lääkityksen...No, oliko todellisuudessa vasta tänään kp 1? Aloitinko lääkkeen nyt 3 päivää etuajassa? Onko jollakulla kokemusta lääkityksen aloituksesta sekavien menkkojen kanssa? Mietin tässä itsekseni, että jatkanko vaan ne sovitut 5 päivää, vai soittelenko (taas kerran hätäännyksissäni) sinne hedelmöitysklinikalle. Alkaa jo omat soittelut hävettämään ;).


Munatorven aukiolotutkimuksesta:

Olen menossa munatorven aukiolotutkimukseen ensi viikolla ja googlattuani asiasta alkoi mietityttämään, että minulle ei sanottu mitään ennakkoon otettavasta kipulääkkeestä. Oletteko te, jotka olette olleet munatorven aukiolotutkimuksessa, ottaneet itse ennakkoon lääkkeen vai onko teille annettu klinikalla lääkettä? Jos ei ole ollut lääkitystä, onko ollut kivuliasta? Entä onko ollut heti jälkeenpäin kipuja? Mietin, että pitääkö soittaa mies hakemaan minut silloin pois klinikalta. Toki nämä on henk. kohtaisia kokemuksia, mutta jos monellakin on kipuja, niin parempi itsekin niihin varautua.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä