Inseminaatio 2014

STELLA ja BLONDI voi ei tuo ajoituksen metsään meneminen on niin hemmetin turhauttavaa! Vaikka mulla sattui meneen ajoitus just sopivasti ni on se yks helkkari kuljea sen kalenterin kanssa ja toivoa ovistikkuun hymynaamaa tahdonvoimalla yhdennellätoista hetkellä.

Kiitos MAIKKI, hmmm mä en oikeen tiedä mihin mut pitäis siirtää. Ehkä taustalle. Ei mulle enää tehdä inseminaatiota ku pojat ei jaksa uida, eikä niitä juuri ookkaan.

Turhauttaa niin hemmetisti ku mikään taukoilu ei oo mun juttu, ka kesällä on tietty työmatka ja heinäkuun klinikka kai lomalla, ni pitääkö mun nyt elokuuhun oottaa sen koeputkilapsen kanssa!

ÄITISEISKANELONEN viel häntä pystyyn, en kyllä tiiä yhtään että koska niitä haamuja kuuluis alkaa näkymään mutta mulla testipäiväks annettiin dpo16.

Ja MURSULLE ja HEPALIINILLE JA STELLALLE peukut pystyssä!
Eiku, meille kaikilli!!
 
INSSILÄISET 2014

Tiistai 27.05.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Lauriska1.05-06/1428.59lz+prPCO
Stellaluomu05/1426.0513/28c+pu+prendo + ovl
Chiligail2.23.521.5.17/29lz+mp+prsiittiöt
Kaisu853.05/14???selitt.

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Spirit3.1428.05fanovul+simpat
Maikki19851.1329.05.cselitt.
Misericordia1.1329.05.c+prselitt.
Mintikka2406.06f+lselitt.

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.06.03.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.04.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.04.
Karmini-cselitt.30.04
Moonsihn33.c+prselitt.05.05


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Tähtisilmä, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus, Mursu83, Kais, Tuutunen80, Viiva84, Äiti seiskanelonen, Hepaliini, Retikka


Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Retikka: Tympiähän se on ko aikataulut kusee :headwall: Nyt kun ei tehdä inssiä, joutuu kikkailemaan aikataulujen kanssa enemmän itte - milloin pistää piikin ja milloin sekstailee et olis mahdollisimman hyvä ajoitus :headwall: Mutta toisaalta näen tämän mahdollisuutena onnistua myös luomuna =) Harmi, että joudut odottelemaan :hug: Ei auta muu kuin ottaa se voimaannuttavana kokemuksena. Missäpäin Suomen maata oot hoidoissa?

Spirit & Misericordia: Miten piinikset sujuu? Toivottavasti teillä on hyviä uutisia =)

ON: Ovislimaa pukkaa. Testejä ei oo ja vaikka olisikin, niin tuskin testaisin - en usko niihin enää. Arvon tässä nyt sen kanssa, että pistänkö Pregnylin tänä iltana vai huomen aamuna :confused: Tänään oon pitkässä iltavuorossa, niin menee lähemmäs puoltayötä joka tapauksessa. Ei se varmaankaan olisi liian myöhäistä aamullakaan - olisivatpahan follit kasvaneet vielä vähän isommiksi. Onkohan se pistopäivä muuten DPO -1 ja seuraava päivä DPO 0 :confused:
 
Viimeksi muokattu:
INSSILÄISET 2014

Tiistai 27.05.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Lauriska1.05-06/1428.59lz+prPCO
Stellaluomu05/1426.0513/28c+pu+prendo + ovl
Chiligail2.23.521.5.17/29lz+mp+prsiittiöt
Kaisu853.05/14???selitt.

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Spirit3.1428.05fanovul+simpat
Misericordia1.1329.05.c+prselitt.
Mintikka2406.06f+lselitt.

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.06.03.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.04.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.04.
Karmini-cselitt.30.04
Moonsihn33.c+prselitt.05.05
Karmini-cselitt.30.04
Maikki19851.cselitt.25.05


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Tähtisilmä, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus, Mursu83, Kais, Tuutunen80, Viiva84, Äiti seiskanelonen, Hepaliini, Retikka


Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Tää onnellinen odotus päättyy todennäköisesti kyyneliin. Eilen ultrassa viikkoja piti olla 7+1, sikiöpussi ja ruskuaispussi näkyi sekä mahdollinen sikiökaiku. Viikot oli ihan päin mäntyä, 4+4, ja viime yönä tuli vähän vertakin. Ei enää ikinä, mun lapsenteko loppui nyt tähän. Viime vuonna samaan aikaan km. Tsempit kaikille ja onnea plussanneille! Hyvää kesää. Tää kiittää ja kuittaa.
 
Retikka
tiedän tuon odottamisen tuskan. Toivottavasti saat hieman mieltä tyhjennettyä tämän tauon aikana. Kesä on ainakin alkanut lämpimänä, joten kannattaa nauttia säästä ja kesästä! Täten aikakin kuluu nopeammin.

Stella
toivottavasti löydät oikean ajoituksen. Varmasti inhottavaa kun täytyy miettiä että koska pistää ja koska tehdä mitäkin.

Mä nyt laitoin itseni plussanneisiin. Poistan sen jos vuoto tosta alkaakin. Mitä pelkään aikas paljon. Tai kun on niin epävarma olo, kun menin niin aikaisin testailemaan.
Eilen tein ovistestin ja hymynaama tuli. Eli vielä jotain ainakin tapahtuu. Jos tänään testaisin uudestaan, että onko viiva jo testiviivan kanssa samanpaksuinen. Dpo vasta 13, mutta kp nyt 25/25, eli huomenna pitäisi virallisesti vuoto alkaa jos on alkaakseen.
Enkä ikinä ennen ole edes pienintäkään viivanpaikkaa saanut testiin.
Menkkakipuja tässä ollut lauantai ja sunnuntain välisestä yöstä lähtien. Alkuun vain makuuasennossa, nyt yöllä ei jomotuksia mutta nyt jomottaa. Mulla ei ole normaalia että menkkajomoja tulee etukäteen, vaan vuoto alkaa aina samana päivänä kun kivut alkaa. Ja ylensä alkukivut on niin pahat että särkylääkettä täytyy syödä. Nyt ei ole niin kivuliasta. Vähän tietty pelkään että huomenna hanat aukenee. Mutta voin olla tyytyväinen että edes voin raskautua.
Mä en täältä uskalla poistua, jos ne hanat aukeaa. Sit tietty soitetaan polille ja varataan ultra-ajat ja clomit. Ja haluan kuulla teidän muiden kuulumisia ja elää hengessä mukana.
 
voi ei moonsihne! Olen niin kovin pahoillani! :'(
VOisko olla kuitenkin mahdollista että asia muuttuisi toisin?
Ystävä kävi varhaisultrassa km takia, ja sanottiin että mahdollisesti tuulimuna. Ja ystävä luopui toivosta. Viikonpäästä syke näkyi ja terve lapsi syntyi.
ELi kaikki on mahdollista, mutta olen kyllä todella todella pahoillani! Voimia kovasti! :hug:
 
:hug: Voi.. Olen tosi pahoillani niiden puolesta, ketkä saaneet huonoja uutisia..
Onnea Maikki! Toiv. Plussanneilla pysyy kaveri tiukasti kyydissä.
No minä? Tein negatestin tänä aamuna :headwall:
En jaksa uskoa, että muuttuisi positiiviseksi, kun ei ole niin hirveästi ollut mitään oireilua.
Nekin oireet mitä mietin aiemmin oli varmaan psyykkisiä.
Rinnat ei mielestäni viittaa tarpeeksi mihkään, oviksen tunsin mielestäni 14-15.5 aamuyöllä. Mun dpo on siis pienempi kuin Maikki 1985:n mutta siltikään en ole toiveikas.
Karvaalle maistunut/kitkerälle suussa pari pvää, mutta blah tuskin on mitään.

Suuri pettymys ja vähän masentunutkin mieli. En tiiä yhtään pitääkö Tays jotaki kesäbreikkiä, mutta jos pitää niin toiv saatais vielä inssi ennen sitä...
 
Viimeksi muokattu:
Onpas taas paljon luettavaa kertynyt! Valitettavan mollivoittoista tosin... :(

Moonsihn: Olen todella pahoillani puolestanne! Toivottavasti saatte tilanteeseen pian selvyyden, tietämättömyys on karmeaa. On niin vaikea käsittää, miksi elämän pitää alkaa vain päättyäkseen... Kunpa tämä tarina päättyisi vielä sittenkin onnellisesti. Voimia! <3

Jaksamista myös negatiivisen testituloksen saaneille!

Chiligail: Huhuu, etkös kuuluiso jo piinailijoihin? Miten menee?
 
Clomi-kokeiluistani vielä.
Ei tuottanut tabletinmurusten nuoleminen toivottua tulosta. Vuoto alkoi eilen 16 pv ovisplussasta. Tänään oonkin sitten vuotanut kuin seula, ml. "sitkaleita".

Onko muilla muuttunut kuukautisvuodon laatu hormonihoitojen myötä?

Meidän yrittäminen alkaa olla siinä pisteessä, että jos ei ensi viikolla tapaamallamme erikoislääkärillä ole mitään uutta kerrottavaa, on aika lyödä hanskat tiskiin. Vielä kun tietäisi, miten se luovuttaminen käytännössä tapahtuu... Kalenterin polttaminen ei taida riittää.
 
Minä taas...

STELLA: Sinun keskimääräisen kierron pituudesta laskien tänään olisi varmaan oiva hetki pregnyl-piikille. Tänä iltana kai se olisi piikitetty myös, jos inssi olisi voitu tehdä torstaina. Piikkiä masuun ja työvuorosta tokenemisen jälkeen kotipuuhiin. ;) Onnea matkaan!

Niin ja piikkipäivä on mielestäni dpo -1.
 
Mursu83: Täällä ollaan ja piinaillaan, en siirtänyt itseäni piinailijoihin vaikka piinailenkin... Jotenkin oli vähän gagga fiilis koko inssistä ja plääh jotenkin alkaa turhauttaa tää piikittely ja follien seuraaminen. MIten helvetissä se voi olla näin hankalaa.
By The Way oletteko kuulleet et follista esim 20 mm voidään testata ns. sen elävyys tai viriilisyys, minulla verisuonia follin ympärillä oli viimeksi 2/3 eli täyttäverisuoni massaa eis it ollu ja silti inssi tehtiin...
No kamoon jos nyt sit tulen raskaaksi niin saanko pelätä et lapsi ei olekkaan toivotusti terve vaan 2/3 vaikka vajaa niinkuin munasolukin vai mitä hemmettiä näistä pitäis ajatella.

NO inssi sattu ihan pirusti ja melkeen jo vannoin etten mene levittämään jalkojani moiselle penkille enää koskaan.. Nyt piinaillaan mut tää ei todella hääviltä tunnu.
Josko se kesää kohti mieli paranisi tai viimeistään ku II-viivaa pärähtää tauluun tai tekee päätöksen elää ilman lapsia ja perillisiä lopun elämäänsä. Missä se hauska ruispeltojen meininki ja kuuma seksi ja siitä plups rakkauden lapsi.. Paskat ei tapahdu ihan niin.
 
Pahoittelut kaikille ikäviä uutisia saaneille :( Erityishalit Moonsihnille ikävistä ultrauutisista :heart:

Jatkan ikävien uutisten sarjaa. Kotitesti näytti eilen negaa, tämänpäiväisestä verikoevastauksesta en tiedä, kun hoitaja ei siitä soittanut. Mutta menkat sen sijaan alkoi päivää etuajassa, joten eiköhän tämä ole selvä peli :'(

Minut voi poistaa listoilta. Tämä oli meidän viimeinen inssi ja kesätauon jälkeen olisi tarkoitus jatkaa IVF:llä. Nyt ei auta kuin uskoa lujasti, että se tuo meille oman vauvan.

Tsemppiä teille kaikille!
 
Ihanaa Stella! <3 Onnenpotku!
No niinhän minä tein ja menin tänään kuitenkin polille. La kp9 ovistesti +,su- ja taas tänä aamuna halppisliuskoilla melkovahva +. Kaksi aiempaa tehty clearbluella. No lopputulos on kuitenkin se että munikset ovat vielä liian pieniä, suurin 12mm. Kasvavat kuulemma noin pari mm/vrk, eli oletettu ovulaatio sattuu lauantaille jolloin poli kiinni. Ei siis ovulaatiota vaikka testit niin näytti. Voi kuulemma johtua pco:sta.
Ajattelinkin että tilaisin netistä tästälähin vain noita kalliimpia clearbluen testejä, oiskohan ne varmempia?
Nyt siis yritellään kotona tämä kierto.
 
Moonsihn3: Ei ei ja vielä kerran ei - niin epistä :'( Tuo tunne on maailman karmaisevin. Ja sitten vielä kun se tapahtuu toistamiseen :( Voi kun teidän kohdalla tapahtuisi ihme vielä :heart: :hug:

Maikki: Nyt kun lisäsit ittesi plussanneisiin, niin voin onnitella. Siispä paljon onnea! :flower: :heart: Pysy vaan meijän matkassa niin kauan kuin haluat, vaikka toivottavasti kaikki menee hyvin =) Itellä oli välillä aika koviakin menkkamaisia kipuja ja kuulemma monella muullakin, kuuluvat asiaan kohdun kasvaessa yms. Se oli ihan aluksi aika pelottavaa kun tuntui kokoajan, että hanat aukee.

Mursu: Kiitos tsempistä =) Olen pahoillani teijän puolesta :( :hug: Eikö ivf ole teille vaihtoehto ollenkaan?

Chiligail: & Misericordia: :hug:

Spirit: Voi ei :'( Tsemppiä kovasti jatkoon :hug: Toivottavasti ivf:llä onnistutte saamaan vauvan.

ON: Jomotukset ja limailut jatkuu siihen malliin, että kohta tapahtuu. Voi perseen sutti kun miestä ei taida saada innostumaan seksistä enää tälle iltaa. Hän kun on flunssassa ja hänen tiukunsa soi taas klo 5 huomen aamuna. Työterveydestä ei herunut sairauslomaa kun lämpö oli heidän mittarillaan mitattuna 36,9 astetta :headwall: Firman mittarin olisi pitänyt näyttää vähintään 37,1, olosta viis. Hoitajakin näki varsin hyvin, että miehellä on huono olo. Sillä polosella kun ei taho vaan lämmöt nousta kovassakaan flunssassa. Mutta minkäs tekee kun "säännöt on säännöt" ja firman tilastoja pitää kaunistaa :kieh:
 
Viimeksi muokattu:
OnnetonBlondi: Harmi, ettei ollutkaan folli(t) kasvanu :hug: Kyllä mulla on digitestitkin valehdelleet joissakin kierroissa - ultrassa ihan eri näkymät, mitä testit antaa ymmärtää. Eikä minulla ole pco:ta. Ite en enää tuhlaa rahoja kalliisiin testeihin, vaan luotan ultraan. Ja siis ei mulla nyt oo tärpänny, vaan sillon edellisellä inssikierrolla =)
 
Terveyhdys kaikille!

Meillä oli kolmas inssi 23.5 ja nyt taas odotellaan. Voi että kun noi tuntemukset on niin tuttuja, itsestäkin näiden pettymysten lisäksi raskainta on ollut koittaa sovittaa omat ja miehen työvuorot ovulaatioaikaan, jotta pääsisi klinikalle ja toivoa ettei ovulaatio satu viikonlopulle / pyhäpäivälle. Nyt olen yrittänyt mennä seesteisin mielin, jotenkin on niin väsynyt ettei jaksa tutkia omia oireitaan eikä oikein miettiä tulevaakaan.

Mutta päivitykseen voi laittaa mulle inssi 3. 23.5, kierto 18 / 28 testipäivä 7.6
 
INSSILÄISET 2014

Keskiviikko 28.05.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Lauriska1.05-06/1428.510lz+prPCO
Stellaluomu05/1426.0514/28c+pu+prendo + ovl
Chiligail2.23.521.5.18/29lz+mp+prsiittiöt

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Misericordia1.1429.05.c+prselitt.
Mintikka2506.06f+lselitt.
Kaisu853.57.6.?selitt.
[tr]

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.06.03.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.04.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.04.
Karmini-cselitt.30.04
Moonsihn33.c+prselitt.05.05
Karmini-cselitt.30.04
Maikki19851.cselitt.25.05


Taustalla: Jenett, Juulia82, Zoona, Tähtisilmä, Wintryrock, -jennica-, Toivonpilkahdus, Mursu83, Kais, Tuutunen80, Viiva84, Äiti seiskanelonen, Hepaliini, Retikka


Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Misericordia
Kiitos onnitteluista!
Ja pahoittelut negatestistä, toivotaan nyt oikein kovasti että sieltä vielä plussa tulisi!
Tiedän miltä negan testaaminen tuntuu, mä tein sitä vuosikaudet. Se suru ja masennus. Jos sieltä nyt kierto alkaa alusta niin toivottavasti pääsette ennen kesätaukoja vielä uuteen inssiin!

Mursu83
Harmi ettei kokeilu tuottanut tulosta! Oliko inssi ainoastaan teidän haluama hoitomuoto??

Chiligail
Itse en mistään verisuonijutuista kuullutkaan. Kumpa onni olisi myötä, plussa tulisi ja kaikki menisi hyvin!
Itseäni hieman jännittää ja osaksi pelottaa miten tää jatkuu, mutta nyt olen päättänyt suunnata ajatukset positiivista kohti, nauttia jokaisesta päivästä mitä plussalaisena kertyy, enkä sure etukäteen. Suren vasta kun on aihetta. Pakko heittää muut ajatukset nurkkaan, tämä voi mennä kesken ja olla viimeinen plussa ja totean etten kerinnyt edes nauttimaan hetken raskaana olosta.
jaksamisia!
Niin ja inssi teki mullekkin kipeetä ja mietin pöydällä maatessa että miten mä kestän synnytyksen tai uudet hoitokerrat. Teki jo nyt kipeetä. Mutta se kipu unohtui nopeasti, ja ajattelin ettei uudestaan inssiin meno enää ahdistakkaan kivun pelkäämisen vuoksi.
Mä uskon että sinäkin unohdat sen kivun.
TUommoinen unelma on meilläkin kaukana. Paneskellaan ja poks sitä ollaan raskaana. Ehei.. Uskon kuitenkin että tää on vahvistanut meitä ja meidän suhdetta. Että tälle on ollut joku syy, vaikka alkuun oli todella todella masentavaa ja raskasta aikaa. En usko että turhaan olen joutunut odottamaan plussaamista. Ja onhan se muutos huomattu.

Spirit
Pahoittelut negasta! Voi pylly :( toivon kuitenkin että IVF tuo tulosta! Nauttikaa kesästä ja tauosta. Jaksatte sitten syksylä jatkaa!

OnnetonBlondi
Voi kurjuus sentään. :(
Itse käytin noita CB digitestejä, kun liuskoista mun oli vaikea tulkita koska plussa ja koska ei. Eli hyynaamaa oli helpoin tulkita.

Kiitos Stella onnitteluista ja selvennyksestä :)
Ehkei nuo jomottelut tiedä automaattisesti että hanat aukeaa. Ehkä. Olen onnellinen jos ei heti huomenna hanat auke, nythän on kp 25/25. Ja normaalisti mulla sitten yönaikana alkaa kovat menkkakivut ja päivänmittaan alkaa kp 1.
Tuo on muuten inhottavaa kun tietää h hetken lähestyvän ja toinen on kipeä tms. Että jää hyödyntämättä. ITse olin masentuneina aikoina vihainen miehelle jos oli kipeä, itskin ja syytin. Onneksi tuollaista ei ole enää aikoihin ollut.
Ja ihan älyttömät säännöt miehesi työpaikalla, että olo on ihan huono muta saikkua ei saa. Itse olin kuumeettomassa flunssassa, päätä särki aivan hel**** pari päivää, luuln että pää räjähtää. ei tullut työnteosta mitään. Jos en olis saikkua saanut niin olisin varmaan töissä sitten vaan nukkunut ja tartuttanut kaikki muut työntekijät. Kävin mä siinä välissä koittamassa työntekoa ja kerkesin yhden työntekijän tartuttamaankin.
Ihme sääntöjä.

kaisu85
Tsemppiä piinailuun! Toivottavasti kaikki menee hyvin!
 
Chiligail: Hahaa, ruispellot sunmuut, joopatijoo, aika hiljasta... Musta huumori muuten auttaa välillä. Me esim. viime joulun alla suunniteltiin mitä idiootimpia joulukorttikuvia itsestämme postilaatikot täyttävien vauvakorttien vastapainoksi. (Jäi korttien vastaanottajien onneksi toteuttamatta.) Enpä oo kyllä ennen kuullutkaan minkäänmoisista follianalyyseista. Ihanko peruskauraa teidän polilla? Kurjaa, että sulla oli nyt kivulias kokemus. Sais luvan olla sitten sitäkin iloisempi lopputulos!

Spirit: Voi ei, sinäkin... :( Olen pahoillani! Sinua tulee ikävä! Toivottavasti pääset syksyllä kertomaan tännen ilouutisia toisen hoitomuodon tuottamasta tuloksesta!!! :heart:

OnnetonBlondi: Onpas hyvä tietää, että ovulaatiotestit voi todistettavasti tuolla tavoin jekuttaa. Mulla ei oo kokemusta kuin halpistikuista. Silloin kun ovat jotain näyttäneet, ovat kuukautisten alkamisen ajankohdasta päätellen kutinsa pitäneet. Onnea teille luomuiluun!

StellaI: No, jopas teillä nyt vastustaa! Ja tosiaan, täysin urpo tuollainen kuumesääntö!! Johan se on ihan tavallista, että aikuinen ihminen potee ilman kuumetta! Usein itsestä ainakin tuntuu siltä, että tulispa kuume ja tappais taistelullaan kaikki tukalaa oloa aiheuttavat pöpöt. Pikaista paranemista toivotellen!

Kaisu85: Toivon kovasti, että teillä kolmas kerta toden sanoo, ja että se tosi on nimenomaan plussa!

Maikki1985: Hienoa, että oot päässyt yli pahimmista masennuksen syövereistä tämän asian suhteen. Ja nyt näyttää vahvasti siltä, että pitkä odotuksenne vihdoin palkitaan!!! (Tai nythän se odotus on vasta alkamassa. :)) On ihan syytäkin nauttia jokaikisestä päivästä! Ei se etukäteen murehtiminen kuitenkaan pienennä mahdollisia tulevia murheita.

Stellan ja Maikin kysymykseen vielä vastaus: Jep, meillä tie tyssää insseihin. Näin vain tuntuu oikealta meille. Toisaalta masentavaa, mutta toisaalta helpottavaa, kun itsemme määrittelemä raja tulee vastaan. Jospa lapsettomuuden käsittely saisi sen myötä lisää vauhtia. Mutta kuunnellaan nyt, mitä viisauksia lääkärillä on ensi viikolla sanottavana. Edelleen toivon, että jokin selitys tälle kaikelle löytyisi. Mieluiten toki korjattavissa oleva selitys...
 
Ihan hirveää ajatella mitä monet teistä ovat joutuneet kokemaan. :ashamed: Ihan kauheaa ajatella. Meillä kaikki vasta alussa, mutta hirvittää jo nyt miten sitä kaiken sitten kestää.
Niin ja tosiaan ymmärsin niin että jos on pco niin ovistesti voi näyttää plussaa vaikka miten pitkään, voi olla että se lh on koholla jatkuvasti. Näin lääkäri suurinpiirtein sanoi.
Miten teidän kaverit suhtautuu näihin lapsettomuusjuttuihin? Itsellä vaikea niellä joitakin kommentteja, kuten "ehkä ensi kerralla sitten," lisättynä tietysti perinteiset "lopettakaa yrittäminen" ja "älä stressaa niin paljon niin kyllä se onnistuu". ARGH! Tuntuu välillä kuin puukkoa käännettäisiin. Ihan hirveetä. Kauheasti voimia koitoksiin teille kaikille! :kiss:
 
Onpa täällä tapahtunut paljon, niin hyviä ja huonoja uutisia.

Moonsihn3: Todella ikävä kuulla tilanteestasi. Toivottavasti kaikki toivo ei ole mennyt.

Misericordia, -Spirit- ja Mursu83: Pahoittelut huonoista uutisista! Paljon voimia teille!

Maikki1985: Onnittelut plussasta! Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Chiligail: Tsemppiä! Toivottavsti tärppää, ettei sinne inssipenkille tarvii enään palata.
 
Moonsihn, olen sanaton :( Ja järkyttynyt. Niin hemmetin epäreilua ja surullista. Ei varmaan oo olemassakaan sanoja, mitkä voisi nyt lohduttaa. Iloa ja onnea ja vauvaa toivon sinulle!

Tietääkö joku onko tuulimunan tai kohdun ulkoisen riski suurempi hoitojen kautta? Surullista luettavaa on.

Spirit, sama hommeli, ivf kesätauon jälkeen.

Mulla on nyt joku kukukautisangsti meneillään, mutta meininki on se, että se lapsi rakennetaan vaikka molekyyli kerrallaan ja ihan sama mitä mä joudun kestämään, se ei oikeestaan kiinnosta yhtään. Tänne vaan kaikki punktiot ja piikit ja hormioonit ja kivut sekä henkinen ahdistus. Ku pitkän yrittämisen jälkeen päättää lähteä hoitoihin, vika löytyy ja on semmonen luun haju ja tekemisen meininki ollut, niin vituttaa ainoastaan se, että tässä tulee tällainen pakkoloma. Soitin klinikalle ja nyt ei ehdi aloittaa ivffää enää. Mä en oo niitä ihmisiä joilla on tapana ottaa lepohetkiä, kuin joku projekti on meneillään. Mutta täältä tullaan elokuu ja Spirit saat musta ketjukaverin :) Aika moni muukin on kirjoitellut että kesätauon jälkeen ivf. Nyt ei aonakaan mitään aktiivista ivf ketjua ole. Ajattelin roikkua täällä henkisen tuen perässä? Toisaalta eihän se ivf eroa..no muutako perustavan laatusesti inseminaatiosta. Piikitys kuitenkin tuntuu olevan tuttua täälläkin monille, piinailusta ja folliultrista puhumattakaan. Sitähän se ivfssäkin on enimmän osan ajasta.

Stella mä oon täälä ruuhkasuomessa, vaikka alunperin lähtöisin itäsuomesta. Jos oisin aikoinaan kotikylille jääny, niin olis pitkä matka lapsen tekoon..

Aika kurja mieli tuntuu olevan monilla :( Kivaa Maikki, että teille onnistui ja pidetään peukkuja ettei tuu mitään tuulimunia ja kohdun ulkoisia tai muita kurjia yllätyksiä. Kiva lukea toisen iloisia ja jännittäviä uutisia ja oireita ja tuntemuksia, kyllä se päivä vielä monelle meistä tulee, kun koetaan tuo sama :) Kaitse tästä ku kesä lämpenee. Vois tehdä vaikka jotain vallatonta, hypätä benjin ja hässiä ruispellossa -ihan vaan huvin vuoksi. Niinku Chiligail hauskasti ilmaisi asian. Tässä on nyt suhteen hoito ja seksi aivan eriasioita ku lapsen teko. Luomua löytyy meidän taloudessa vaan jääkaapista.
 
Kaisulle tsemppiä piinailuun =)

maikki: Toivottavasti kaikki menee raskaudessasi hyvin =) Se onkin jännä, että miten ne kasvu yms. kivut alkaa heti, vaikka alkio on niin äärimmäisen pieni =) Mullakin kerkesi jo osa kohtua vähän pyöristyä.

Kiitos mursu =) Toivottavasti teitä aletaan tutkimaan tarkemmin ja "vika" voidaan korjata. Mitä tutkimuksia teille on tähän asti tehty?

Kavereiden suhtautuminen: Tosi symppiksiä ovat =) Kommentit on tyyliin "ei muuta ko uutta putkeen" tai että "vielä se onnistuu". "Älä ressaa" on kans ihan klassikko. Mutta ei ne varmasti sitä vittuillessaan tee, vaan ihan hyvällä tarkoittavat. Kun omakohtaista kokemusta ei ole, niin eivät voi pohjimmiltaan ymmärtää. Haluavat kuitenkin jotenkin tsempata =) Yksi, jolla on paljon etiäisiä, sanoi, että kyllä me vielä vauva saadaan. Toivottavasti =) Töissäkin kun olen avoimesti puhunut asioista, niin on paljastunut, että yllättävän monella on (ollut) lapsettomuustaustaa. Suurin osa heistä ymmärtää kunnolla, mitä nyt käyn läpi. Mutta pieni osa on niitä, joilla on aika kullannut muistot ja näitä klassikkolausahduksia pulpahtelee.

Omaa napaa taas tuutin täydeltä: Eilen illalla mies riepu oli nukahtanut kirja syliinsä - enhän mie millään tohtinu herättää sitä paneskelemaan :LOL: :ashamed: Kieltämättä miekin olin ihan poikki kun pääsin kotiin. Toivottavasti tänään jaksaa, ettei menis ihan hukkaan koko kierto :rolleyes:

En mie tästä miestä millään muotoa syytä. Sairastumisia sattuu. (Ja epäonneen on jo jotenkin tottunut - vastoinkäymisiä on jo oppinut odottamaan kun niitä on ollut niin paljon.) Sen sijaan työterveyshuolto on ihan perseestä kun pakottaa sairaana töihin :mad: Etenkin kun kotimittarilla miehen lämpö on ollut yli 37, muttei hoitajaa kiinnosta. Taitaa firmalla olla ihan omanlaisensa mittarit :x Ite saadaan olla oman ja jopa lapsensa flunssan tai paskataudin takia omalla ilmoituksella 1-3 päivää.

Pregnylin pistin about tunti sitten eli klo 9. Ajoituksesta taas sama vitunmoinen ressi ko viimeksi :headwall: Sillä oman logiikan mukaan simppoja olisi pitänyt olla valmiina jo ennen pistoa. Monethan ohjeistetaan pistämään Pregnyl etukäteen ennen inssiä, mutta mie nyt peilaan omaan edelliseen kokemukseen kun Pregnyl pistettiin vasta heti inssin jälkeen. Huooohhh..

Minäkin päivitän listaa, mutta jos joku muu ehtii ensin, niin minut saa lisätä huomiseksi piinailijoihin. DPO 0 on kaiken järjen mukaan huomenna. Ja perjantai 13.6 tulee sopivasti testipäiväksi kun mikään muukaan ei ole oikein mennyt tässä kierrossa putkeen :stick: Seuraavana päivänä mulla on synttärit, mutten edes uskalla toivoa sitä parasta mahdollista lahjaa :ashamed:
 

Yhteistyössä