Inseminaatio 2013

Esikko83: Mäkin söin Clomeja 1tbl. päivässä kp 3-7 ja neljän kuukauden ajan. Kahdessa noista kierroista kävin seurannassa ja aina oli kaksi isoa johtofollia. Limis taisi olla vain 6mm. Mutta että sulla oli vielä enemmän. Hui!

Kyllä tässä oikeasti on vähän pelko persiissä, että perjantaina kuulen useammista folleista ja että keskeytetään koko hoito. Ainon muuten suostua jatkamaan vielä kolmella johtofollilla, jos sellainen löydös tehdään.

Gonal-F:n kynässä pienin annos on 12,5, mutta en tiedä määrättänkö sellaista kenellekään? Oon ymmärtänyt, että tuo 25 on myös vielä pieni annos.

Puregonista mulla ei oo tietoa.

Tuleeko jollekin muuten päänsärkyä noista piikitettävistä hormoneista? Mua on vaivannut mystinen päänsärky nyt alkuviikon. Tosin mulla on antibioottikuurikin eli voihan olla siitäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Mullahan oli Gonalissa se 37,5 yksikköä ja seki on vielä pieni annos. Siis minähän ovuloin (ainakin todisteiden mukaan) ihan luomustikin ja silti tuolla(kin) annoksella kasvoi vain yksi johtofolli. Puregonista mullakaan ei ole tietoa... Päänsärkyä mulla ei ollut.
 
Täytyy koettaa muistaa sitten tammikuussa toivoa, että aloitettaisiin esim. tolla 25 yksiköllä. Kuinkas monena päivänä näitä pistoslääkkeitä on teillä pistelty ja mitkäs olivat pistosten kiertopäivät?
 
Kiitos kannustuksesta :flower: ja onnea kaikille muillekin, joilla piinailut menossa tai inssi tulollaan. En tiedä enkö nyt hermostuksissani osaa lukea/ymmärtää mutta olisin tiedustellut teiltä joilla se luomu ovis tapahtuu, että miksi olette siirtynyt lääkehoidosta pistoshoitoihin? Onko sillä jotain tekemistä niiden follikkelien kehittymisen ja koon kanssa.
Seurailetteko te muut piinailijat omia tuntemuksianne koko ajan? toisessa hetkessä on aivan varma raskaudesta ja kohta taas tuntuu siltä, ettei mitään toivoa :attn:
 
Sjusovare: No minulla kokeiltiin clomeja neljä kiertoa ilman mitään tulosta, joten kun päätettiin siirtyä inssiin niin muutettiin lääkityskin pistoksiin. Ei clomejakaan kannata liian montaa kiertoa vaan "testailla". Ei kai siinä mitään sen kummempaa syytä ollut että pistokset aloitettiin. Tosin mulla ei kontrolloitu clomeja kauhean hyvin, että mitään hirmu tarkkaa tietoa follien koosta ei ole kellään, edes lääkäreillä. Ja kyllähän noita tuntemuksia tulee melko paljon seurattua... Ainakin nyt kun on jo dpo13! :D
 
INSSILÄISET 2013

Nimimerkki......Inssi........Ajankohta.. ..Lääkitys........Syy
Deja................1.IUI...........lokakuu.........pu............…selittäm.
Dominokeksi....3.IUI...........marraskuu .......lz+pr+l......PCO
Jenett.............1.IUI...........marraskuu........pu+pr+l...…selitm.
Sjusovare……...1.IUI…………marraskuu……….c……………kilppari
Luis……………...1.IUI………...marraskuu……….g…………….selitm.
Mimmuli…………2.IUI……..…marraskuu?…...c+pr………..PCO+simpat
Esikko83...………2.IUI...…….29.11?...……….c+pr+l……...selitm.
Tähtisilmä*.....2.IUI........marraskuu?....mp+pr+l.......selitm.

PIINAILIJAT :popcorn:
Nimimerkki......Inssi........Testipvä.. ......Lääkitys........Syy
Aiko...................2.IUI........marraskuu.......c+mp+pr....selitm.
Eeva Maarit.........2.IUI..........4.11……......c+pr.............selitm.
Noble Estelle.......2.IUI.........6.11...….......g+pr+l......…selitm.
Grill.........………..1.IUI..........22.11...……...g+pr+l..........endo
Zulle................2.IUI..........29.11..........c.................selittäm.

PLUSSANNEET :heart:
Nimimerkki.......Inssi.....Plussauspvä. ....Lääkitys........Syy
Tähtisilmä*...........1.IUI.........27.8...........pr+l......……...selitm. (kkm)
Daysleeper...........2.IUI.........19.10 ..........f+m+pr……...PCO+simpat
haave31...............3.IUI.........25.10 ..........?+pr.............selitm.
Tulppu83..............3.IUI.........27.10 ..........g+o+l ..........selitm.


c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut

Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta oaoittavat hakasulut ja edellisen päivittäjän nimimerkkilistan alusta ja lopusta. Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Sen verran vaan listaa päivittelin, että muutin oman testipäiväni huomiseen. Jos nämä oireet ei raskautta meinaa, niin haluan näiden myös loppuvan mahd. pian! Ja huomenna on tasan kaksi viikkoa inssistä, joten ihan otollinen päivä testata senkin puolesta.
 
Grill Nyt pidän peukut ja varpaat pystyssä! Jännään ihan puolestasi :hug: Tuu heti ilmottelemaan meille KUN SÄ plussaaT! :heart:

On: Tänään ovisplussa aamulla, iskin Pregnylin ja huomenna inssiin, siirryn huomenna sitten piinailijoihin. Pregnylistä n.6h kestävä pahaolo, pyörrytys ja väsymys, mutta loppui pian illalla. P

Itse ehdin pistää kp.5-10 Puregonia 50iu ja tänään kp.11 jo ovis. Kp.9 folli oli 16mm.
 
Heippa! Meille ei oltas millään tehty enää toista inssiä ku pesun jälkeen eteenpäin liikkuvia vaan 18%. Mä kinusin ja saatiinkin se, mun kaverin miehellä oli aan 2% eteenpäin liikkuvia ja se tuli toisesta inssistä raskaaksi, niin aattelin että yritettäis ees toista! Mutta saatiin kuin saatiinkin toinen inssi ja nyt on clomit popsittu ja hikikohtauksia ollut! UÄ on ti 26.11 ja inssi tod. näk. 29.11.. Joo tuli vähä omaa napaa!

Tsempit piinailijoille, etenkin grill :lle kun huomenna testaus!!
 
  • Tykkää
Reactions: Grill ja Jenett
Testasin kahdella testillä ettei vaan jää mitään arvailujen varaan ja kaksi putipuhdasta negaahan sieltä tuli! Ylläri... :( Illan aikana alkoi rinta-arkuus jo hävitä ja nyt aamulla naaman näpytkin olivat aika pitkälti tiessään... Tätä pelkäsin, mutta silti vielä jostain syystä jaksoin toivoa parasta. Nyt olen vaan turta, en edes itke.
 
INSSILÄISET 2013

Nimimerkki......Inssi........Ajankohta.. ..Lääkitys........Syy
Deja................1.IUI...........lokakuu.........pu............…selittäm.
Dominokeksi....3.IUI...........marraskuu .......lz+pr+l......PCO
Sjusovare……...1.IUI…………marraskuu……….c……………kilppari
Luis……………...1.IUI………...marraskuu……….g…………….selitm.
Mimmuli…………2.IUI……..…marraskuu?…...c+pr………..PCO+simpat
Esikko83...………2.IUI...…….29.11?...……….c+pr+l……...selitm.
Tähtisilmä*.....2.IUI........marraskuu?....mp+pr+l.......selitm.

PIINAILIJAT :popcorn:
Nimimerkki......Inssi........Testipvä.. ......Lääkitys........Syy
Aiko...................2.IUI........marraskuu.......c+mp+pr....selitm.
Eeva Maarit.........2.IUI..........4.11……......c+pr.............selitm.
Noble Estelle.......2.IUI.........6.11...….......g+pr+l......…selitm.
Grill.........………..1.IUI..........22.11...……...g+pr+l..........endo
Zulle................2.IUI..........29.11..........c.................selittäm.
Jenett...............1.IUI...........8.12..........pu+pr+l.......selitm.

PLUSSANNEET :heart:
Nimimerkki.......Inssi.....Plussauspvä. ....Lääkitys........Syy
Tähtisilmä*...........1.IUI.........27.8...........pr+l......……...selitm. (kkm)
Daysleeper...........2.IUI.........19.10 ..........f+m+pr……...PCO+simpat
haave31...............3.IUI.........25.10 ..........?+pr.............selitm.
Tulppu83..............3.IUI.........27.10 ..........g+o+l ..........selitm.


c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut

Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta oaoittavat hakasulut ja edellisen päivittäjän nimimerkkilistan alusta ja lopusta. Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Voi Grill :hug::( Nyt nokka pystyssä uuteen inssiin, itselläkään ei mitkään valtavat odotukset vielä ensimmäisestä.

On: Inssistä kotiuduttu, alavatsaa särkee, folli ei ollut vielä puhjennut (20mm) mutta puhkeaa kuulemma ihan juuri. Simpat oli loistavia 76 milj. ja A luokkaa 51%. 2010 vuoden simppanäytteessä oli teratozoospermia levis, jolloin A luokkaisia vain 9%, mieheni oli silloin kipeä, joten vaikuttikohan se tulokseen.. Lääkäri kuulemma on edelleen ihmeissään miksi ei ole luonnollisesti vieläkään raskauduttu.
 
Grill: Iso halaus sinne :hug: Pahoillani olen negasta :(

Jenett: Hyviä uutisia :)

Itse kävin tänään kp 9 ultrassa ja pari follikkelia oli muita suurempia. Limis vain 5mm, mutta nyt vasta tosiaan kp 9. Maanantain uusi tarkistus, jolloin varataan varmaan aika inssiin. Viikonlopun vielä pistelen piikkejä.
 
Grill, pahoittelut negasta. :hug:

Jenett, hienoa! Tsemppiä piinailuun! :)

Kävin tänään ensimmäisessä folliultrassa. Siellä näkyi kolme hieman isompaa: 10, 11 ja 12 milliset. Pienempiäkin oli ainakin 7, 8 ja 9 milliset. Menopurin pistely nyt jatkuu ja maanantaina menen taas ultraan. Nyt on peukut ja varpaat pidettävä pystyssä, että folleja ei tulisi liikaa ja päästäisiin ensi viikolla inssiin! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jenett
Tähtisilmä* Mikä käytäntö hoitopaikassanne on follien määrän suhteen että tehdään inssi? Meillä taisi olla 3. Hurjasti tsemppejä seurantoihin :)

On: alavatsaa juilii edelleen. Välillä istuminenkin sattuu kun tärähtää. Oon aika herkähkö tuolta alapäästä, tiedän :D :p
 
Tähtisilmä No siinä tapauksessa pidän peukkuja että vähintään nuo pienimmät eivät kasva kovin suuriksi. :) Kysyn vähän arkaa asiaa (ei ole pakko vastata), kuinka pian sait tuon edellisen inssin keskenmenon? Miksiköhän inssissä on muuten suurentunut tuo kkm riski?

Tää on hirveen jännää ja jännitän jopa teidän kaikkien puolesta (olisiko hormoneilla jotain aihetta asiaan :p ). Minkä ikäisiä kohtalontovereita muuten olette?

Itse olen kohta 26 ja mies 31, molemmilla aiemmista liitoista lapset 7v ja 9v. 2 yhteistä ollaan saatu tavattuamme alulle luonnollisesti alku ja loppuvuonna 2008, ensimmäinen totaali vahinko ehkäsyn pettäessä - keskeytys ja toisen kanssa vaikeita komplikaatioita - keskeytys. Sen jälkeen ei ole haavetta kuulunut :( Yhteensä yritystä nyt 4 vuotta, aluksi tosissaan, sitten TJOTtailulla ja nyt myöhemmin taas ihan tosissaan. Arkoja aiheita :(
 
Jenett, sinä päivänä kun tuo kkm todettiin, minun piti olla rv 11+2 mutta alkio vastasi viikkoja 7+. Oli varmaankin menehtynyt aika pian varhaisultran jälkeen. Nelisen viikkoa olin siis ollut onnellisesti raskaana tietämättä sitä tosiasiaan, että meidän pienokaisen alku oli jo kuollut.. En osaa kyllä sanoa miksi inssissä on kohonnut kkm riski. Itse epäilen lugesteroneilla olleen jotain osuutta siihen, ettei alkio vuotanut heti pois. Olin jättänyt ne torstaina pois (vähitellen siis vähennettiin kunnes lopetettiin) eikä mitään vuotoja ollut niiden käytön aikana tullut. Kas kummaa kun heti sitten saman viikon sunnuntaina yhdynnän jälkeen alkoi rusehtava vuoto. Tämähän sitten sai minut lähtemään tutkimuksiin kun vuoto jatkui niukkana vielä maanantaina, jolloin kkm sitten todettiin. Yleensä menkkojen kanssa vaan käy niin, että jos on yhdynnässä niinä päivinä kun niiden pitäisi alkaa, niin kyllä ne sitten viim. seuraavana aamuna ovat alkaneet. Siksi mietin, että olisiko lugesteronien lopettaminen ja yhdyntä antaneet sellaisen sykäyksen, että vuoto alkoi.. Jouduin tosin siitä huolimatta ottamaan ne tyhjennyslääkkeet, olisiko sitten omineenkin vuotanut pois, en tiedä. Täytyy nyt maanantaina muistaa kysyä, että voiko ne luget estää spontaanin keskenmenon.. Anteeksi pitkä teksti, toivottavasti jaksoit lukea! :D

MUOKS. Olen 26- ja mieheni 33-vuotias. :)
 
Viimeksi muokattu:
INSSILÄISET 2013

Nimimerkki......Inssi........Ajankohta.. ..Lääkitys........Syy
Deja................1.IUI...........lokakuu.........pu............…selittäm.
Dominokeksi....3.IUI...........marraskuu .......lz+pr+l......PCO
Sjusovare……...1.IUI…………marraskuu……….c……………kilppari
Luis……………...1.IUI………...marraskuu……….g…………….selitm.
Mimmuli…………2.IUI……..…marraskuu?…...c+pr………..PCO+simpat
Esikko83...………2.IUI...…….29.11?...……….c+pr+l……...selitm.
Tähtisilmä*.....2.IUI.........28.11..........mp+pr+l.......selitm.

PIINAILIJAT :popcorn:
Nimimerkki......Inssi........Testipvä.. ......Lääkitys........Syy
Aiko...................2.IUI........marraskuu.......c+mp+pr....selitm.
Eeva Maarit.........2.IUI..........4.11……......c+pr.............selitm.
Noble Estelle.......2.IUI.........6.11...….......g+pr+l......…selitm.
Grill.........………..1.IUI..........22.11...……...g+pr+l..........endo
Zulle................2.IUI..........29.11..........c.................selittäm.
Jenett...............1.IUI...........8.12..........pu+pr+l.......selitm.

PLUSSANNEET :heart:
Nimimerkki.......Inssi.....Plussauspvä. ....Lääkitys........Syy
Tähtisilmä*...........1.IUI.........27.8...........pr+l......……...selitm. (kkm)
Daysleeper...........2.IUI.........19.10 ..........f+m+pr……...PCO+simpat
haave31...............3.IUI.........25.10 ..........?+pr.............selitm.
Tulppu83..............3.IUI.........27.10 ..........g+o+l ..........selitm.


c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut

Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta oaoittavat hakasulut ja edellisen päivittäjän nimimerkkilistan alusta ja lopusta. Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Tänään kävin taas klinikalla ultrassa ja siellä oli yksi 16 mm johtofolli. Muut olivat siis luovuttaneet kilpajuoksun! :D Jos tästä kierrosta ei tärppiä tule niin menopurin annosta tullaan nostamaan, että saataisiin vaikka se kaksi follia. Tosiaan inssi olis nyt sitten torstaina jos ei ovulaatiotesti näytä plussaa aiemmin.

Jenett, lääkäri kommentoi tuota epäilyäni, että lugesteronit olisivat pitäneet vuodon poissa, että se voi hieman vaikuttaa asiaan mutta aina siinä menee jonkin aikaa ennenkuin vuoto alkaa koska istukka kuitenkin toimii ja pitää raskautta yllä vaikka alkio olisikin jo menehtynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille.
Anteeksi, on vierähtänyt hetki siitä, kun halusin liittyä seuraanne, enkä sen jälkeen olekaan kirjoitellut mitään. Eka inssi oli ja meni lokakuussa. Se meni pieleen ajoituksen suhteen, koska joko ovis oli tapahtunut ennen inssiä tai sitten ei tullut vastetta lääkkeelle.. Mulle oli määrätty puregonia pistettäväksi kp 4-7 ja 75 yksikköä.. Kontrolliultra oli kp10 perjantaina, jolloin näkyi yksi 15millinen molluska. Sain lääkäriltä käskyn pistää vielä pe ja la saman 75 puregonia ja maanantaille inssi. Maanantaina ei kuitenkaan näkyny enää molluskaa. Lääkäri tykkäsi lähinnä, että ovis on jo ollu. Inssi kuitenkin tehtiin, kun kerta kaikki sitä varten jo oli valmista. Pregnyliä ei siis pistetty enää (kuulutaan tutkimusryhmään, jolla pregnyl pistetään vasta inssin jälkeen/samaan aikaan inssin kanssa)
Noh, kaksi viikkoa meni nopeasti, kun ei tarvinnu oottaa positiivisia tuloksia. Yhtäkkiä kroppa ruoes kuitenkin tuntuun siltä, kuin olisin raskaana ja menkat oli myöhässä. Testit kuitenkin näytti negaa ja lopulta 10 päivää myöhässä päästiin viimein uuteen kiertoon.

Onko muille käyny tommoista outoa kierron venymistä?

Nyt tähän kiertoon määrättiin clomifenit kp3-7. Vielä kaksi tabua jäljellä ja perjantaina tulossa kontrolliultra. Odotukset ei oo suuret.. Mun käsitys on, että pistoshoidot olisi tehokkaampia kuin tabletit. Onko kellään tietoa, pitääkö tämä paikkaansa? Onko kenellekään käynyt niin, että pistoshoidoista olisi siirrytty tabletteihin..? Oon jotenkin ymmälläni tän asian suhteen...
 
INSSILÄISET 2013

Nimimerkki......Inssi........Ajankohta.. ..Lääkitys........Syy
Deja................1.IUI...........lokakuu.........pu............…selittäm.
Dominokeksi....3.IUI...........marraskuu .......lz+pr+l......PCO
Sjusovare……...1.IUI…………marraskuu……….c……………kilppari
Luis……………...1.IUI………...marraskuu……….g…………….selitm.
Mimmuli…………2.IUI……..…marraskuu?…...c+pr………..PCO+simpat
Esikko83...………2.IUI...…….29.11?...……….c+pr+l……...selitm.
Tähtisilmä*.....2.IUI.........28.11..........mp+pr+l.......selitm.
Grill.........………..2.IUI.......joulukuu...……...g+pr+l..........endo

PIINAILIJAT :popcorn:
Nimimerkki......Inssi........Testipvä.. ......Lääkitys........Syy
Aiko...................2.IUI........marraskuu.......c+mp+pr....selitm.
Eeva Maarit.........2.IUI..........4.11……......c+pr.............selitm.
Noble Estelle.......2.IUI.........6.11...….......g+pr+l......…selitm.
Zulle................2.IUI..........29.11..........c.................selittäm.
Jenett...............1.IUI...........8.12..........pu+pr+l.......selitm.

PLUSSANNEET :heart:
Nimimerkki.......Inssi.....Plussauspvä. ....Lääkitys........Syy
Tähtisilmä*...........1.IUI.........27.8...........pr+l......……...selitm. (kkm)
Daysleeper...........2.IUI.........19.10 ..........f+m+pr……...PCO+simpat
haave31...............3.IUI.........25.10 ..........?+pr.............selitm.
Tulppu83..............3.IUI.........27.10 ..........g+o+l ..........selitm.


c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut

Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta oaoittavat hakasulut ja edellisen päivittäjän nimimerkkilistan alusta ja lopusta. Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 

Yhteistyössä