Inseminaatio 2013

Minä aloitin tässä kierrossa piikittelyt kp3 (ensin suunniteltiin että aloittaisin kp4) ja ehdin piikittää 6 kertaa ennen ultraa. Ja se olikin mulle hyvä määrä! Yhteensä piikitin 7 kertaa ja sitten vielä pregnylin.
 
INSSILÄISET 2013

Nimimerkki......Inssi........Ajankohta.. ..Lääkitys........Syy

Deja................1.IUI...........lokakuu.........pu............…selitm.
Dominokeksi....3.IUI...........marraskuu .......lz+pr+l......PCO
Jenett.............1.IUI...........marraskuu........pu+pr+l...…selitm.
Sjusovare……...1.IUI…………marraskuu……….c……………kilppari
Luis……………...1.IUI………...marraskuu……….g…………….selitm.
Mimmuli…………2.IUI……..…marraskuu?…...c+pr………..PCO+simpat
Esikko83...………2.IUI...…….29.11?...……….c+pr+l……...selitm.

PIINAILIJAT :popcorn:
Nimimerkki......Inssi........Testipvä.. ......Lääkitys........Syy
Aiko...................2.IUI........marraskuu.......c+mp+pr....selitm.
Eeva Maarit.........2.IUI..........4.11……......c+pr.............selitm.
Noble Estelle.......2.IUI.........6.11...….......g+pr+l......…selitm.
Grill.........………..1.IUI..........23.11...……...g+pr+l......….endo
zulle......……..…..2.IUI…....….29.11...………c..…………...selitm.

PLUSSANNEET :heart:
Nimimerkki.......Inssi.....Plussauspvä. ....Lääkitys........Syy
Tähtisilmä*...........1.IUI.........27.8...........pr+l......……...selitm. (kkm)
Daysleeper...........2.IUI.........19.10 ..........f+m+pr……...PCO+simpat
haave31...............3.IUI.........25.10 ..........?+pr.............selitm.
Tulppu83..............3.IUI.........27.10 ..........g+o+l ..........selitm.


c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut

Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta oaoittavat hakasulut ja edellisen päivittäjän nimimerkkilistan alusta ja lopusta. Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen (kp11) oli ultra,jossa yksi johtava 18mm folli. 2IUI tehtiin tänään (kp12) juuri oikealla ajankohdalla. Tuntia ennen toimenpidettä tuli ovislimat, jolloin oletan munasolun irronneen. Simpat oli hyviä ja niitä oli todella paljon.Kierron alussa tukena clomit, mutta pregnyl jätettiin tällä kertaa pistämättä.Nyt sitten jännätään seuraavat 2 viikkoa :)
 
Ompa jännä, että teille joillekin on inssin yhteydessä määrätty lugeja. Mää kysyin, että saisinko jotakin tukilääkitystä kiinnittymiseen. Kun oma epäily olisi, että siinä voisi olla jotain ongelmia. Mutta eivät antaneet, sanoivat ettei mitään sellaisia ole. Luonto hoitaa kuulemma itse homman : / Mun kohdussa on joku rakennevika muodossa, mutta se ei kuulemma vaikuta lääkäreiden mielestä siihen, että lasta ei ala kuulumaan. No onhan sinne toki 2 kertaa alkio onnistunut kiinnittymään...mut silti...jännä, että näissä asioissa on niin eri käytäntöjä. En osannut päivitää tota listaa, niin jos joku viitsisi mut päivittää piinailijoihin ja testipäivä on 29.11
 
Tipahdin Mimmulin kaveriksi listan pohjalle.

Luis: Osalla on käytössä irrotuspiikki ja osa käyttää ovistikkuja. Käytänteet vaihtelevat.

Sjusovare: Mullakin on inssin tukena vielä toistaiseksi clomit, pistoshoitoihin
siirryn vasta ensi vuonna

Zulle: Tsemppiä piinapäiviin! Luget eivät auta kiinnittymiseen, itselläni luget määrättiin keltarauhasongelmiin. Ns. kiinnittymistä edistäviä lääkkeitä/kikkailuja ei ymmärtääkseni käytetä kuin ivf-hoidoissa.
 
Viimeksi muokattu:
INSSILÄISET 2013

Nimimerkki......Inssi........Ajankohta.. ..Lääkitys........Syy[/B]
Deja................1.IUI...........lokakuu.........pu............…selittäm.
Dominokeksi....3.IUI...........marraskuu .......lz+pr+l......PCO
Jenett.............1.IUI...........marraskuu........pu+pr+l...…selitm.
Sjusovare……...1.IUI…………marraskuu……….c……………kilppari
Luis……………...1.IUI………...marraskuu……….g…………….selitm.
Mimmuli…………2.IUI……..…marraskuu?…...c+pr………..PCO+simpat
Esikko83...………2.IUI...…….29.11?...……….c+pr+l……...selitm.

PIINAILIJAT :popcorn:
Nimimerkki......Inssi........Testipvä.. ......Lääkitys........Syy
Aiko...................2.IUI........marraskuu.......c+mp+pr....selitm.
Eeva Maarit.........2.IUI..........4.11……......c+pr.............selitm.
Noble Estelle.......2.IUI.........6.11...….......g+pr+l......…selitm.
Grill.........………..1.IUI..........23.11...……...g+pr+l..........endo
Zulle................2.IUI..........29.11..........c.................selittäm.

PLUSSANNEET :heart:
Nimimerkki.......Inssi.....Plussauspvä. ....Lääkitys........Syy
Tähtisilmä*...........1.IUI.........27.8...........pr+l......……...selitm. (kkm)
Daysleeper...........2.IUI.........19.10 ..........f+m+pr……...PCO+simpat
haave31...............3.IUI.........25.10 ..........?+pr.............selitm.
Tulppu83..............3.IUI.........27.10 ..........g+o+l ..........selitm.


c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut

Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta oaoittavat hakasulut ja edellisen päivittäjän nimimerkkilistan alusta ja lopusta. Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Esikko83 :Kiitos, siis mää oon niin pihalla noista lääkityksistä. Mistähän semmosen ajatuksen olen edes saanut, että luget auttaa kiinnittymään :headwall: No nyt ollaan tässäkin asiassa viisaampia...Nyt ymmärrän täysin, että miksei ne mulle mitään määränneet tukilääkkeeksi :D
 
No niin,
tänään on käyty inssissä ja se johtofollikkeli oli 16mm kokoinen. Paras päivä toimeenpiteelle olis varmaan ollu huomenna tai sunnuntaina koon puolesta. Onko kellään kokemusta tosta follikkelin koosta, toimiiko noin pienenä? Lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että kun miehen simpat olivat erinomaiset, niin hyvät mahdollisuudet on olemassa raskaudelle. Millähän tässä pystyy muutaman viikon piinassa elämään. Täytyy kai koittaa keksiä muuta ajateltavaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jenett ja Grill
Sjusovare: Mulla oli (siis viime viikolla) johtofolli 18mm tiistaina ja sen jälkeen sitä vielä kasvatettiin 1x Gonal-F:llä ja keskiviikkoiltana Pregnyllillä, perjantaina oli inssi. Se irtoaa mielestäni n. 18-22mm kokoisena. Riippuu ihmisestä. :) Ja follihan kasvaa 1-2mm päivässä.

Jenett: Tsempit, hyvin se menee! :)

Pahoittelut Esikko! :hug:
 
Kasvaako muuten folli(t) jotenkin "tehostetummin" pistoksilla?
Tänään myös jännää fiilistä oikealla munasarjassa, esim. Istumaan mennessä tai "tärähtäessä" pistosmainen kipu, onko normaalia? Kohta pistän toisen kerran. Eilen muuten illalla kauhea libido :whistle:

Sjusovarelle nyt paljon tsemppiä että tärppää!

Esikko :ashamed: Halauksia!
 
INSSILÄISET 2013

Nimimerkki......Inssi........Ajankohta.. ..Lääkitys........Syy
Deja................1.IUI...........lokakuu.........pu............…selittäm.
Dominokeksi....3.IUI...........marraskuu .......lz+pr+l......PCO
Jenett.............1.IUI...........marraskuu........pu+pr+l...…selitm.
Sjusovare……...1.IUI…………marraskuu……….c……………kilppari
Luis……………...1.IUI………...marraskuu……….g…………….selitm.
Mimmuli…………2.IUI……..…marraskuu?…...c+pr………..PCO+simpat
Esikko83...………2.IUI...…….29.11?...……….c+pr+l……...selitm.
Tähtisilmä*.....2.IUI........marraskuu?....mp+pr+l.......selitm.

PIINAILIJAT :popcorn:
Nimimerkki......Inssi........Testipvä.. ......Lääkitys........Syy
Aiko...................2.IUI........marraskuu.......c+mp+pr....selitm.
Eeva Maarit.........2.IUI..........4.11……......c+pr.............selitm.
Noble Estelle.......2.IUI.........6.11...….......g+pr+l......…selitm.
Grill.........………..1.IUI..........23.11...……...g+pr+l..........endo
Zulle................2.IUI..........29.11..........c.................selittäm.

PLUSSANNEET :heart:
Nimimerkki.......Inssi.....Plussauspvä. ....Lääkitys........Syy
Tähtisilmä*...........1.IUI.........27.8...........pr+l......……...selitm. (kkm)
Daysleeper...........2.IUI.........19.10 ..........f+m+pr……...PCO+simpat
haave31...............3.IUI.........25.10 ..........?+pr.............selitm.
Tulppu83..............3.IUI.........27.10 ..........g+o+l ..........selitm.


c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut

Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta oaoittavat hakasulut ja edellisen päivittäjän nimimerkkilistan alusta ja lopusta. Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Heippa taas kaikille! :)

Miä oon pitänyt taas hiljaiseloa palstailusta mutta nyt tulen taas aktiivisemmin olemaan mukana teidän jutuissa kun tosiaan täällä on tänään kp1 ja huomenna aloitetaan Menopurin pistely. Mies saa tosin tuon homman hoitaa kun en uskaltanut ensimmäisessä inssissä Pregnyliäkään pistää. Maanantaina olis sitte soitettava klinikalle ultra-aikaa.
 
Jenett: Mun mielestä pistokset ei kasvata nopeammin, mutta ne varmistaa että folli(t) kasvaa sen 1-2mm päivässä. Pregnyl ainakin huolehtii että folli kasvaa lopuksi täyteen mittaan ja varmistaa (tai pitäsi varmistaa) että se myös irtoaa.

tähtisilmä: Kiva että pääsette taas tositoimiin! Tällä kertaa parempi onni matkaan! :)

ON: Minulla on täällä hirmu epävarma olo... : / Kun vaan voisi olla ajattelematta, niin kaikki olisi hyvin! Tuli tuossa pari päivää sitten joku haava yhdynnän yhteydessä (erotan sen veren väristä ja koostumuksesta). Siis siinä ei ole mitään erikoista, mulle on monta monta vuotta välillä tullut haavoja ja sitten tulee pikkuisen verta. Mutta... No nyt sitten on (tietty?) tullut lugemössön :)D) mukana välillä vähän punertavaa, enkä sitten ole varma onko se siitä haavasta johtuvaa vai kenties tiputtelua, jolloin se tarkoittaisi ettei luget auta ja mulla on taas kerran toivo menetetty... :( Olen kuitenkin muuten niin hyvällä mielellä, enkä jaksaisi ajatella ja arvuutella tälläistä.
 
Grill: Onko sulla taipumusta kuukautisia edeltävään tiputteluun? Jos ei, niin sitten luulis olevan siitä haavasta. Tai voisiko olla jopa kiinnittymistä? :)

Luget on aika hyvää tavaraa. Kyllä ne melko hyvin pitää kuukautisia edeltävät tiputtelut pois. Mikä sulla on annostus?
 
Viimeksi muokattu:
Luis: Tiputtelua ja/tai välivuotoa mulla on aika poikkeuksetta aina, mutta mitä nyt vähän luge-asiaa tutkin niin ne ilmeisesti helposti kuivattaa limakalvoja joten varmaan sitten ihan jokin haavauma vain. Eilen taas yhdynnän jälkeen sama juttu vaikka käytettiin liukkaria. :headwall: Lugeja käytän aamuin illoin.
 
Grill:Joo mulla on luget kyllä kuivattaneet limakalvoja ja yhdynnässä lugekuurien aikaan tuntunut sellaista polttelua/kirvelyä.

Omia juttuja: Pistin itseäni ensimmäistä kertaa elämässäni. Nyt on Gonalit vatsamakkarassa ja perjantain ultra. Siihen mennessä ehdin pistää 5 kertaa.
 
Hei apua!

Oon pistänyt kaksi kertaa Gonal-F:ää.

Ensimmäisellä kerralla kesti n. 15 sekuntia, että annoslukema muuttui nollaksi. Eli se nollaantui tooosi hitaasti ja pidin neulaa sen koko ajan ihon alla ja painoin sieltä kynän päästä.

Toisella kerralla kului 2 sekuntia ja kuului niks naks ja lukema nollaantui. Pidin neulaa ihon alla kuitenkin 10 sekuntia, koska ohjeissa niin lukee.

Miten noi yleensä toimii? Meniköhän mulla jompi kumpi pistoksista pieleen?

Tuntuu, ettei sitä lääkettä mene lainkaan sinne vatsaan.
 
Luis: Mikäs annostus sulla on? 37,5 yksikköä? Minä en kyllä siihen nopeuteen kiinnittänyt mitenkään huomiota, muuten kuin että nopeasti se menee. :D Tietty riippuu siitäkin että miten voimakkaasti siitä painaa jne. Väittäisin että tuolla kynällä on todella vaikea mokata piikitystä, joten eiköhän aineet ole sisään menneet vaikka (ymmärrän hyvin) se välillä siltä tuntuu, että menikö sinne muka jotain. :)
 
Kiitos Grill!

Annostus on 25 yksikköä. Voi olla, etten ensimmäisellä kerralla painanut tarpeeksi lujasti ja siksi se nollaantui etananvauhtia.

Kauhean stressin saa ihminen kehitettyä itselleen pelkistä piikityksistä :headwall:
 
Grill ja Luis tsemppihalit piikityksiin :hug: mäkin stressaan ihan hirveesti piikitystä eli hengessä mukana! Onkohan Gonal kuinka erilainen verrattuna Puregoniin? Painetaanko annos itse vai antaako piikki sen jotenkin automaattisesti?

Omaa napaa: Puregonin seuranta ultrassa käyty ja vasemmalla kasvaa jo 16mm folli ja tänään kp 9/32, limakalvo taisi olla muistaakseni 7mm. Lääkärin mukaan Puregon on vahvistanut follin kasvua ja aikaistanut näin kiertoa, koska kierto kuitenkin suht pitkä. Huomenna alkaa ovistestailu ja näillä näkymin loppu viikosta elämäni eka inssi! Pelkäsin ihan hirveästi että folleja olisi liikaa ja inssi peruuntuisi, mutta onneksi vain tämä yksi. Pe on joka tapauksessa käynti ja katsotaan pistetäänkö Pregnyl silloin ja la toimenpide, jollei plussaa näy.
 
Jenett: Hyviä uutisia olet saanut, mahtavaa! :) Aika aikaisilla kierronpäivillä pääset inssiin! Itselläkin eka ultra kp9 perjantaina, saas nähdä mitä uutisia sieltä itse saan. Pelkään, että folleja on liikaa ja että limis on liian ohut.

Gonalissa on sellainen kynä, mistä väännetään ensin annos ja sitten laitetaan neula vatsaan ja painetaan sieltä päästä 10sek.
 
Luis: Täällä ihan tuo sama pelko että folleja kasvaa liikaa tai limis on liian ohut. Näin taitaa olla meillä kaikilla, joilla ovulaatio tapahtuu lääkkeettömissä kierroissakin. Minulla meni ensimmäinen clomikierto överiksi, kun kasvoi neljä follia ja limiskin oli vain 5 mm :'(. Vaste clomeille oli siis kovin suuri, vaikka annos oli vain 1 tabletti/pvä. Meille on suunniteltu tammikuulle pistoshoitojen aloitus ja pelkään jo etukäteen, että mikähän on follisaalis tuolla lääkkeellä :|. Onkohan tuo 25 yksikköä pienin lääkeannos, jolla voidaan aloittaa? Haluaisin aloittaa mahd. pienellä annoksella. Onko Puregonissa ja gonal-F:ssä jotain eroa (esim. annostelun suhteen)?
 

Yhteistyössä