Inseminaatio 2013

Heippa ja terveisä sairaalasta! Aika creepy halloween takana!

Menin pe toiseen hcg-kokeeseen ja olikin arvot kivasti lähteneet nousemaan, taisi olla lukemat noin 2700. Kohdussa ei kuitenkaan näkynyt mitään, mutta vasemmassa munatorvessa näkyi tummentuma. Lääkärit epäilivát vahvasti kohdun ulkoista ja sain heti láhetteen táhystykseen.

Se tehtiin heti perjantaina ja koko viikonloppu meni sairaalassa. Torvista ei kuitenkaan löytynyt mitään ja onneksi ne on molemmat tallella. Muuten olisin toisen menettänyt. Sunnuntain uudet hcg-testit, ja arvot oli noussut 5500:n, mutta edelleenkään eivät löytäneet pussukkaa mitä etsivät. Pääsin tänäan kotiin ja sain 2 viikkoa saikkua. Todella Väsynyt ja hämmentynyt olo.

Ensi viikolla sitten uudestaan katsomaan jos sieltä jotain löytyisi. sain kaiken lisäksi todella ärhäkän ja verisen virtsatien tulehduksen :(

En osaa sanoa mikä tämán kierron salaisuus olisi ollut, mikäli tämä nyt edes oikea plussa on. Ehká hyvä folli- ja simppasaalis. Inssi osui myös sunnuntaille ja itse olin varmaan rennompi kun ei tarvinnut töistä stressata vapaita ym.
 
En ole vielä testaillut. Ajattelin odottaa ihan rauhassa sinne keskiviikkoon, varsinaiseen testipäivään, kun en mitään ihmeitä odota... Viimeset luget laitoin maanantai-iltana.

Täällä ei ole ollut mitään välikiertoja vaan inssit on tehty peräkkäisiin kiertoihin.
 
Suuret onnittelut kaikille plussanneille :heart: Toivotaan Tulppu83, että sieltä kohdusta jotain elämää löytyi :hug: Mun ei tarvinnut tässä kierrossa testailla, vuoto alkoi viikonloppuna. Olihan se tiedossa toki, kun se ovis oli kerenny mennä sillon inssipäivänä. Nyt on sit varattuna aika seuraavaan folliultraan ja pitää toivoa, että 2IUI onnistuis kaikin puolin.Niin tosiaan en oo selittänyt itsestä mitään. Siis yritystä on 2,5 vuotta takana. Edellisestä liitosta 1 km ja lapsi, joka yli vuoden yrityksen jälkeen luomusti. Selittämättömiä ollaan, missään ei mitään vikaa ole...mut silti ei vaan tärppiä tule.
 
INSSILÄISET 2013

Nimimerkki......Inssi........Ajankohta.. ..Lääkitys........Syy
Deja................1.IUI...........lokakuu.........pu............…selitm.
Grill.................1.IUI...........marraskuu.......g................endo
zulle.........……..2.IUI......…..marraskuu........c+pr..........selitm.

PIINAILIJAT :popcorn:
Nimimerkki......Inssi........Testipvä........Lääkitys........Syy
Aiko...................2.IUI........marraskuu.......c+mp+pr....selitm.
Eeva Maarit.........2.IUI..........4.11...... ....c+pr.............selitm.
Noble Estelle.......2.IUI.........6.11............g+pr+l......…selitm.
Mimmuli…………....1.IUI……15.11……...…..c+pr…...…..PCO+simpat
Esikko83......…….1.IUI......….15.11...........c+pr+l...........selitm.

PLUSSANNEET :heart:
Nimimerkki.......Inssi.....Plussauspvä. ....Lääkitys........Syy
Tähtisilmä*...........1.IUI.........27 .8...........pr+l..........selitm. (kkm)
Daysleeper...........2.IUI.........19.10 ............f+m+pr........PCO+simpat
haave31...............3.IUI.........25.10 ..........?+pr.............selitm.
Tulppu83..............3.IUI.........27.10 ..........g+o+l ..........selitm.


c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut
 
Viimeksi muokattu:
Tulppu:No onpa sinulla tosiaan ollut horroria kerrakseen :(. Onneksi sait pitää molemmat tuubat. Toivotaan että alkio löytyy oikeasta paikasta. Mitkäs raskausviikot sulla nyt pitäisi olla? Etkös plussannut vasta viime viikolla? Terveyskirjastossa todetaan seuraavaa:
"Normaali kohdunsisäinen raskaus voidaan todeta vaginaalisella ultraäänitutkimuksella viikolla 5–6. Ruskuaispussin havaitseminen varmentaa kohdunsisäisen raskauden. Sikiön sydämensyke todetaan raskausviikolla 5.5 –6.5 eli noin kaksi viikkoa kuukautisten myöhästymisestä (keskimäärin 41 vuorokautta normaalien kuukautisten jälkeen)."
Tuon mukaan ei siellä mitään olisi kai vielä voinut näkyäkään, mikäli siis sulla testipäivä 27.11. (14 dpo). Miksi ultrasivat jo nyt? Ymmärtääkseni varhaisultraan voi mennä vasta viikolla seitsemän tms.? Mikäs teillä muuten oli folli- ja simppasaalis, kun mainitsit ne hyviksi?

Zulle: Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta!

Noble Estelle: Ihailtavaa kärsivällisyyttä sinulla!

Onko teillä tullut tuhruvuotoa inssin jälkeen?

Mikäli teillä on ollut käytössä keltarauhashormonit loppukierrosta, niin kuinka pian lääkityksen lopettamisen jälkeen ovat menkat alkaneet?
 
Viimeksi muokattu:
Esikko, itsekin ihmettelin miksi näin aikaisessa vaiheessa ultraavat, mutta syy siihen oli kohonnut hcg. Viime keskiviikkona oli muistaakseni 1500, jolloin lääkärin mukaan olisi jo pitänyt jotain näkyä. Kun arvo oli perjantaina lähes tuplaantunut, 2700, oli kohdunulkoisen riski liian suuri.

Sunnuntaina oli taas tuplaantunut jo 5500:n, mutta edelleenkään ei näkynyt mitään. Lääkäri sanoi kyllä että harvoissa tapauksissa hcg voi olla jopa 8000 kiepeillä, eikä siltikään näy mitään. Lisäksi mulla teki se tutkimus todella kipeää mikä lisäsi epäilyksiä.

Nythän mulla on vasta rv 5+1. Pienen pieni mahdollisuus on myös, että raskaus olisi munasarjassa, mutta on kuulemma todella harvinaista. Sitäpaitsi luulisi, että mun ennen inssiä ottama Ovitrelle-pistos olisi saanut ne munat liikkeelle sieltá munasarjoista.

Nyt sitten vaan pitäisi malttaa ensi viikon keskiviikkoon. Houkutus on kyllä suuri mennä yksityiselle ultrattavaksi.

Follisaalis oli 3 kpl ja simppoja n. 35 M pesun jälkeen. Taisi olla 100 M ennen pesua.

Mulla tuli kerran tuhruvuotoa inssin jälkeen. Ekan inssin jälkeen taisi mennä pari páivää lugejen lopettamisen jälkeen kun menkat alkoivat. Tokalla kerralla menkat tulivat ennen kun ehdin niitä edes lugeja lopettaa, muistaakseni dpo 11.

Kovasti tsemppiä piinailijoille!!
 
Esikko, eivät ainakaan maininneet tällaisesta epäilystä. Välillä tuntuu kyllä, että niiltä láäkäreiltä saa oikein kiskoa sitä tietoa, varmaan sen takia kaikki keskustelupalstat pullollaan ïhmettelijöitä :)
 
Nopea omanapailu ja palaan paremmin asiaan myöhemmin tänään. Eilen käyty ultrassa, yksi 18mm folli oikealla(!!) puolella ja limakalvo oli 8mm. Vasen mulla on siis se epämääräinen puoli ja siellä näkyi edelleen jotain, mikä ei ollut folli mutta n. 3mm kokoinen. Ilmeisesti lapassa ei siis oltukaan saatu ihan kaikkea poistettua, mutta paljon silti. Eilen pistin viimeisen Gonal-F:n ja tänään klo 21 jälkeen irrotuspiikki Pregnyl. Ja PERJANTAINA inssi!! =)
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
INSSILÄISET 2013

Nimimerkki......Inssi........Ajankohta.. ..Lääkitys........Syy
Deja................1.IUI...........lokakuu.........pu............…selitm.
Grill.................1.IUI..............8.11.........g+pr..............endo
zulle.........……..2.IUI......…..marraskuu........c+pr..........selitm.

PIINAILIJAT :popcorn:
Nimimerkki......Inssi........Testipvä........Lääkitys........Syy
Aiko...................2.IUI........marraskuu.......c+mp+pr....selitm.
Eeva Maarit.........2.IUI..........4.11...... ....c+pr.............selitm.
Noble Estelle.......2.IUI.........6.11............g+pr+l......…selitm.
Mimmuli…………....1.IUI……15.11……...…..c+pr…...…..PCO+simpat
Esikko83......…….1.IUI......….15.11...........c+pr+l...........selitm.

PLUSSANNEET :heart:
Nimimerkki.......Inssi.....Plussauspvä. ....Lääkitys........Syy
Tähtisilmä*...........1.IUI.........27 .8...........pr+l..........selitm. (kkm)
Daysleeper...........2.IUI.........19.10 ............f+m+pr........PCO+simpat
haave31...............3.IUI.........25.10 ..........?+pr.............selitm.
Tulppu83..............3.IUI.........27.10 ..........g+o+l ..........selitm.


c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut
 
Tsemppiä inssiin Grill! Noble Estelle, joko olet testaillut? Entäs Eeva Maarit?

Ei onneksi tarvinnut odottaa ensi viikkoon ultraan. Sairaalasta soitettiin aamulla josko pääsisin káymään. Heillä olisi joku erilainen ultratekniikka käytössä ja voisivat samalla tsekata hcg:n.

Noh, ei tarvinnut hcg:ta testailla. Löytyi se salamatkustaja viimein! Lääkärit halusivat kokeilla vielä toisella ultralaitteella ja siirryimme toiseen huoneeseen. Selvisi sitten miksi mulla oli ollut niin korkea se hcg. Kuvassa näkyi nimittäin kolme pussia!! Eli ihan oikeassa olit Esikko! :)

Sain ihan hullun hyperventilointikohtauksen, onneksi olin makuullani :D Ja aloin itkeä ilosta ja lopulta en tiennyt itkeäkö vai nauraako. Onhan tämä toki riskiraskaus, eli nyt päivä kerrallaan pikkuhiljaa eteenpäin...phuuuuh!!!
 
Tsemppiä inssiin Grill! Noble Estelle, joko olet testaillut? Entäs Eeva Maarit?

Ei onneksi tarvinnut odottaa ensi viikkoon ultraan. Sairaalasta soitettiin aamulla josko pääsisin káymään. Heillä olisi joku

erilainen ultratekniikka käytössä ja voisivat samalla tsekata hcg:n.

Noh, ei tarvinnut hcg:ta testailla. Löytyi se salamatkustaja viimein! Lääkärit halusivat kokeilla vielä toisella ultralaitteella

ja siirryimme toiseen huoneeseen. Selvisi sitten miksi mulla oli ollut niin korkea se hcg. Kuvassa näkyi nimittäin kolme pussia!!

Eli ihan oikeassa olit Esikko! :)

Sain ihan hullun hyperventilointikohtauksen, onneksi olin makuullani :D Ja aloin itkeä ilosta ja lopulta en tiennyt itkeäkö vai

nauraako. Onhan tämä toki riskiraskaus, eli nyt päivä kerrallaan pikkuhiljaa eteenpäin...phuuuuh!!!
 
Tulppu: No huh-huh :O !!!!!!! Varovaiset onnittelut! Itse olisin varmaan aika paskana pelosta tuossa tilanteessa, sillä meillä on taustalla yksi sikiöpoikkevuus ja monikkoraskaus (ja lapsettomuuslääkkeet) lisää riskiä sikiöpoikkeavuuteen. Ottivatko puheeksi mahdollisuutta osakeskeytykseen? Suomessa käsittääkseni osakeskeytystä harkittaisiin tällaisissa tilanteissa. Voin todellakin kuvitella kauhunsekaiset tunteesi, itse olisin varmaan saanut sydärin - sydän pamppailee jo ihan riittävästi nyt sinunkin puolestasi :LOL:.

Oliko sulla aiemmin kokeiltu clomeja tms. ovulaation induktiota ilman inssiä vai lähdittekö suoriltaan inssiin? En ole varma että suostuisivatko Suomessa inssiin, jos olisi kolme kypsää follia. Itselläni tuli ekassa clomikierrossa neljä follia ja silloin ainakin määrättiin yhdyntäkieltoon. Oliko itsellesi ok edetä kolmella follilla?

Kävivätkö tarkemmin riskit läpi?

Apua!!!!!!!!!
 
VOU Tulppu!! :O Kolmoset!?! Siis toisaalta aivan mahtavaa, kunhan vaan kaikki menee hyvin! :heart: Kyllähän se raskasta tulee olemaan varmasti jos kaikki pääsevät syliin sakka, mitä tietenkin toivotaan. :)
 
Kyllä kai se kolme follia on aika yleisesti se ihan maksimi. Suostutiin ihan epäröimättá siihen inssiin, koska ollaan jo pitkään toivottu ja kaikki on tervetulleita.

Lääkäri selitti, että ensin katsotaan lähteeko ne kaikki edes normaalisti kehittymään. Voi olla että yksi, kaksi tai kaikki keskeytyvät. Kaikki on mahdollista. Jos tulee komplikaatioita, niin voi olla että joudutaan tekemään osittainen keskeytys.

Onneksi olen nyt sairaslomalla sen laparoskopian takia, niin saa rauhassa totutella tilanteeseen. Ja kiitos teille kaikille kun olette olleet tukena :) Ei oiken vielä uskalla tuolla kylillä asiasta huudella. Vain lähimmät tietävät asiasta, koska viikonlopun sairaalareissun takia oli vähän pakko kertoa. Kukaan ei edes tiennyt meidän hoidoista mitään.
 
Minäpä poistun piinailijoista. Tiputteli jo viime torstaista eli yheksän päivää inssin jälkeen ja tänään alkoi kunnon vuoto :( Nyt sitten tulee taas ainakin yksi kierto väliä reissujen takia. On tämä vaan hommaa..
 
Moi kaikille!

Toivon että mäkin pääsisin ekaan inssiin jo tän vuoden puolella. Psykologi ja hormonikokeet vielä edessä. Jännittää kovasti! Tietysti toivoisi jo ekalla kertaa lykästävän mutta ihan liian suuri tuurihan se olisi...

Onnea kaikille plussanneille!!! Erityisesti noi kolmoset, hieno juttu!
 
kiitos kaikille onnitteluista. täällä kukun vielä, kun jostain syystä ei uni nyt tule... voi olla, että "kevyt" illallinen porsaankyljykset, haudutetut porkkanat ja perunamuusi teki kanssa tehtävänsä. miehen kanssa naureskeltiin kyllä että nythän syön neljän edestä! :D vaikka eikai nuo papuset vielä tällaista rekkamiehen annosta tarvitsisi.

Esikko, jäi vastaamatta sinulle aikaisemmin kun olin niin täpinöissä. eli suoraan päätä inssiin me mentiin. en ole koskaan clomeja kokeillut.

Violet, pitääkö inssiä varten käydä myös psykologin juttusilla?
 
Paljon onnea Tulppu83!! Aivan huikeaa. Toivottavasti saisitte kaikki kolme syliin asti. Eipähän ainakaan tarvitsisi enää palata lapsettomuushoitoihin pikkusisaruksia hommaamaan. Mutta ihan varmasti saattaa olla vähän totuttelemistaki ajatukseen ja aivan varmasti ainakin uuden autonkin osto edessä :D Oli pakko tulla kommentoimaan entisen piinailukaverin iloista raskausuutista vaikka en enää täällä kirjoittele, kun ivf-hoitoa odotellaan
 
Tulppu, munkin oli pakko tulla onnittelemaan! Onnea! :) Aika hurja juttu. Toivottavasti jaksat itse hyvin ja raskaus menee hyvin loppuunasti. Teillä on sitten pian kädet täynnä töitä. :)

Aika jännä juttu muuten tuo, että kolmella follilla suostuttiin tekeen inssi. Mulla tuli viidellä follilla ehdoton kielto tietenkin, mutta muutenkin sanottiin, että koska olen pienikokoinen, niin jopa kahdella follilla inssin tekemistä täytyy harkita tarkkaan. Lääkärit ei olisi sitä suositellut, mutta itse halutessa inssi oltais voitu tehdä. Kolmella siihen ei olisi ikinä suostuttu.

Tiltu, tsempit odotteluun. :)

Mulla on huomenna punktio! Folleja on kasvanut kolmisenkymmentä ja hyperin riski on merkittävä. Nyt vaan kaikki peukut pystyssä, että hyperiä ei tule ja päästään ensi viikolla tuoresiirtoon. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Grill
:ashamed: Voi luojaaaa... Mä pistin eilen illalla itseeni sen pregnyllin. Jaja... Noh, mä meinasin pyörtyä!!! Siis sain sen ihan hyvin sekotiettua ja pistettyä, se pistäminen vähän jännitti kun se neula oli vähän pidempi kuin Gonal-kynän neula. Mutta heti kun sain neulan ulos mahasta, tuli huono olo. Sitten lähdin vessaan ja alkoi heikottaa ihan sikana ja sitten nousi tuskanhiki. Oli ihan viittä vaille etten oksentanut JA/TAI pyörtynyt, löysin onneksi helpotuksen sikiöasennosta ja otsa kylmää vessan lattiaa vasten! Ja sitten kun siitä nousin, niin ylläri pylläri olin ihan valkoinen! Tuli jotenkin tosi nössö olo... Siis toki tiedän että tuollainen on mahdollista, mutta mulle ei ole ikinä käynyt mitään tuollaista ja tuokin tuli vähän puskista... : / Mies sanoi kyllä, että on mulla kova kantti kun pystyn itseäni noin helposti pistämään. Vaikka alkoikin heikottaa...
 

Yhteistyössä