Inhottava tilanne.. (Lapsen kaveri ja hänen äitinsä )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lapseni on tutustunut pihalla ihan mukavaan tyttöön, joka on alkanut käydä myös meillä leikkimässä. Asuu parin korttelin päässä. Molemmat lapset on ala-koululaisia..
Näin eilen ohimennen tän tytön äidin, ja tajusin et tiedän hänet työni kautta..
En todellakaan ollut tullut aikaisemmin ajatelleksi, että hänellä on lapsi...
Tiedän että hän on, tai ainakin oli vielä n.puoli vuotta sitten ihan täysi narkkari, ja istui baarissa usein..

Mitä hittoa mä voin tehdä?? En tiedä käyttääkö vielä, näin vain kaukaa.. Tosi laiha hän on, ja väsyneeltä näytti..

En oikein voi lapseltakaan kysyä, onko hänen äitinsä hoidossa, saavatko apua tms.... Oma tyttö ei ole heillä käynyt, eikä nyt takulla saakkaan mennä.. Mutta miten selitän sen lapsille???

Tää toinen tyttö on ihan normaalin oloinen lapsi.. Äitinsä mm. yks ilta soitti klo 8, että nyt täytyy tulla kotiin, eli ainakin kotiintulo ajat tytöllä on..

Oon ihan pihalla mitä teen, vai kuuluuko mun tehdä mitään...??

Luulisin, että sinulla on työssäsi vaitiolovelvollisuus, joten et pahemmin voi selittää yhtään mitään. Omalla kohdallani varmaan pyytäisin, että lapset leikkisivät meillä ja jos lapset kyselisivät miksi niin toteaisin vain että minusta on kiva, että ovat meillä leikkimässä. Myöhemmin jos ja kun tutustuihin tähän toiseen äitiin niin sen mukaan tekisin päätöksen laskisinko lapseni sinne käymään. Ehkä pyytäisin heidät kahville tms. tutustuakseni, jos lapset alkavat viettää paljonkin aikaa yhdessä. Tunnistaako tämä toinen äiti sinut?

Mä olen baarissa töissä, nykyään vaan eripaikassa missä tää ko. henkilö käy.. Ei taida sen tytön äiti tietää kuka olen.. Ei ole myöskään minua nähnyt läheltä.. Kyllä varmasti sitten tunnistaa jos törmätään, koska tietää mut nimeltä jne...

Anna lasten olla kavereita. Jos lapsella on kotona kurjaa, ni tiedät että sillä on ainakin yksi ihminen joka välittää siitä (kirjoituksen perusteella myös äiti välittää, mutta äidin lisäksi). Eihän sinun tarvi lastasi päästää sinne heille vaan voivat leikkiä teillä/teidän pihalla. Elä puhu lapselle mitään nuista sen kaverin kotioloista, jos lapsi ei ite ala kyseleen

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Ei kai se lapsen vika ole jos äitillä on ollut ongelmia? ja kaipa sun alan ammattilaisena pitäisi tietää, että ongelmian kautta voittoon eli toivoa on.

Ei, ei todellakaan ole lapsen vika! Mua vaan huolestuttaa, onko sillä lapsella kotona asiat kunnossa...!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä olen baarissa töissä, nykyään vaan eripaikassa missä tää ko. henkilö käy.. Ei taida sen tytön äiti tietää kuka olen.. Ei ole myöskään minua nähnyt läheltä.. Kyllä varmasti sitten tunnistaa jos törmätään, koska tietää mut nimeltä jne...

Baarin työntekijä tietää varmasti että äiti on narkomaani jne. Huh. Taas näitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

No mä voin todellakin sanoa että tiedän, ja asian on täysin fakta. Olen myös asiasta tämän ihmisen kanssa puhunut ja tsempannut hoitoon yms.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

No mä voin todellakin sanoa että tiedän, ja asian on täysin fakta. Olen myös asiasta tämän ihmisen kanssa puhunut ja tsempannut hoitoon yms.

Josse on mennyt. hyvä sinä. (äläkä lapselle kosta, hyvääs ille varmaan tekee jos ei kotona oo asiat ok)

Yhteistyössä