Infoa kirppareista Tampereella???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Riikka

Jäsen
29.01.2004
88
0
6
Heippa!
Olen lähdössä shoppailemaan Tampereelle jonain lauantaina ja kovasti kaipailisin hyviä vinkkejä kirppareista/second hand-myymälöistä, joita sieltä löytyisi... Rajoituksena reissussamme on se, että kuljemme kävellen keskustassa, rautatieasemalta lähtien, mukana matkassa pikkuneiti 9kk ja ostosaikaa n.3 tuntia - vieläkö keksit jonkun hyvän vinkin meille??? :D

Toi Mustanlehdenkatu 19 ei kyllä enää ole mikään kirppis, vaan lähinnä kai käytettyjen lastentarvikkeitten kauppa!!??? Vai oletteko muut huomenneet samaa asiaa?? Sinnehän rohmutaan tavaraa muilta kirpputoreilta ja löytöjä sieltä on enää ihan turha kuvitella tekevänsä. On se kumma kun reimatecin haalareitakin on rivissä vinot pinot; kolme kertaa paikattujenkin hinta vain 20-30e. Eli jos sinne joku tavallinen tallaaja tuo vaatteita myyntiin, niin parhaat palat kyllä viedään samantien omasta takaa ja laitetaan tuplasti kalliimmalla myyntiin edelleen.

Asiassa ei sinänsä ole mitään vikaa, jos nimike ihan oikeasti olisi käytettyjen lastentarvikkeitten kauppa. Mutta ei tuota kyllä kirppariksi saisi nimittää.... Kyllä Taikurinhattu vaan oli taikurinhattu!!!

HEi! Olen samaa mieltä tuon Yökyöpelin kanssa tuosta Mustanlahdenkadun Tiitiäisestä.. Minulla oli monet kerran Vanhan omistajan aikana( kun nimi oli Taikurinhattu) vaatteita siellä myynnissä ja vaatteet meni tosi hyvin kaupaksi. Pitäjä oli myös tosi ihana ihminen,soitti perään jos jotain tavaraa oli jäänyt johonkin pöytään. Mutta tämä uusi sitä ei parhaalla tahdollaakaan voisi kutsua kirpputoriksi..Myyjät tai rahastajiako nuo olisivat eivät tiedä mistään mitään,,, vaatteita saattaa olla missä tahansa,eli jos siellä Pöytä??niin muutaman viikon saat juosta katsomassa saattaisiko jotain omaa vielä löytyä! pöytiä myydään moneen kertaan..itse vuokrasin aivan alussa tämän "tilan" ja pöydällä olikin jonkun muut vaatteet ne yksinkertaisesti laitettinn sinne missä tilaa oli ja kun kävin katsomassa tavaroitani tilalla olikin aivan jotain muuta... Eli vanhassa vara parempi pätee tämänkin kohdalla... :snotty:

Itse en tuohon toimintamuotoon (kirppari vs käytetytn tavaran liike) osaa ottaa kantaa, mutta tuo Tiitiäisen kalustus on alusta alkaen käynyt hermoille. Paikka on sekainen kuin sikolätti ja niin ahdas, että jos siellä on enemmän kuin kaksi ihmistä kerralla, nin törmäillä saa. Vanha kirpputorityylinen hyllyjärjestys oli ehdottomasti parempi ja selkeämpi!!

Ja kun tuolla ei ole selkeitä pöytärajoja, niin tavarat sekoaa ja missä tahansa saattaa olla mitä tahansa. Kirpparilla kun yleensä käyn, niin on kiva kun jonkun pöydän löytää missä sen koon vaatteita joita etsinkin niin se on helppo tonkia läpi kotaisin. Mutta tosiaan tuolla on kyllä pöydät aivan sekaisin! Saa nähdä kuinka kauan pystyy pyörimään tuossa muodossaan. Ainakin moni omista tuttavistani on valitellut samaa ja vähentänyt jo käyntejään. Sinänsä harmi, kun itsekin koen, että tilausta tuollaiselle lastentarvikekirpikselle olisi, mutta ei tosiaan tuollaisena kuin se nyt on. Toivottavasti viesti kiirii eteenpäin ja omistajat ymmärtävät tehdä asialle jotain!!

Aiheeseen ainakin jollain muotoa liipaten; kävin tänään ekaa kertaa siinä uudessa kodin onni kirpparissa. Onko se Pirkankatu vai mikä osoitteeltaan? Aika lähellä tuota Tiitiäistä, nin helppo yhdistää samaan matkaan ja jotain kivaa lasten kampetta sielläkin jo oli tarjolla. Pari Baby Björnin rintareppua ainakin näkyi olevan ihan kohtuuhinnoin ja vaatettakin. Toivotaan, että tuo paikka saisi tuulta purjeisiin, niin sen voisin ottaa vakio pistäytymispaikoihin!! Siistikin se oli!

Heips.Jos vain viitsit kulkea bussilla,niin menehän LIELAHTEEN L.A-kirppikselle,tosi hyviä löytöjä lauantaisin,kannattaa mennä heti 10-11 maissa.Laukontorilla hyvä Radiokirppis ja Napero. :wave:

Yhteistyössä