influenssarokotus, puolesta vai vastaan? mielipiteitä!!!

huomenna sen saisi toinen lapsista ilmaiseksi, älyttömän vaikea päättää että ottaisiko sen vai ei. lapset on kyllä meidän perheessä muuten rokotettu rokotusohjelman mukaisesti.

kaikki mielipiteet asiasta kiinnostaa :attn:

äiti täälläkin
Meillä sai pienimmäinen (1v 7kk) ensimmäisen puolikkaan viikko sitten. Meillä on tuo typy tuollainen pienikokoinen ja menee nopeasti sairastuessaan tiputuskuntoon. Isäntä on myös sairastanut tuon taudin parina vuonna ja se on karmea...En halua, että pienet siihen sairastuu. Piikki laitetaan myös meidän 5-vuotiaalle. Isommat lapset ei sitä halua.

höhlä
Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Meillä sai pienimmäinen (1v 7kk) ensimmäisen puolikkaan viikko sitten. Meillä on tuo typy tuollainen pienikokoinen ja menee nopeasti sairastuessaan tiputuskuntoon. Isäntä on myös sairastanut tuon taudin parina vuonna ja se on karmea...En halua, että pienet siihen sairastuu. Piikki laitetaan myös meidän 5-vuotiaalle. Isommat lapset ei sitä halua.
Mikseivät isommat halua? Että saisivat olla pois koulusta, kun sitten infulenssaan sairastuvat? Hei haloo, kyllä se on vanhempien päätettävä, eikä minkään pikkukakaroiden!

kyllä meidän neitokaiselle se otettiin, kun sattui sen saamaan samalla kun neuvolassa oltiin. muuten en sitä olis ottanu..mut kun samalla sen siinä sai niin tottakai otin. neiti kun aika paljon on sairastellu jo ihan tavallista flunssaa niin jospa siltä influenssalta sit edes säästyttäis

äiti täälläkin
Alkuperäinen kirjoittaja höhlä:
Mikseivät isommat halua? Että saisivat olla pois koulusta, kun sitten infulenssaan sairastuvat? Hei haloo, kyllä se on vanhempien päätettävä, eikä minkään pikkukakaroiden!
No ei meillä nuo isot ole siihen koskaan sairastuneet...Sitäpaitsi kaikkien lapsilla ei ole koulukielteisyyttä.

äiti täälläkin
Alkuperäinen kirjoittaja höhlä:
No ei meillä nuo isot ole siihen koskaan sairastuneet...Sitäpaitsi kaikkien lapsilla ei ole koulukielteisyyttä.
Ja meidän "isommat" ei ole enää mitään pikkukakaroita.

vieras
Me mietittiin pitkään ja päädyttiin siihen, että ei oteta. Muutaman terveysalanhenkilön suusta kuultu, etteivät omia lapsiaan rokottaisi. Etenkin, jos tähänkin asti ollut terveenä ja kotihoidossa.

äiti täälläkin
Alkuperäinen kirjoittaja homelitoosa:
kiitos mielipiteistä =) lisääkin saa mielellään vielä laittaa.

tuleeko siitä rokottamisesta mitään sivuvaikutuksia? kokemuksia?
Voi tulla flunssan kaltaisia oireita parin päivän päästä. Meillä niiltä ainakin säilyttiin.

vieras
Ja sitä olen kuullut, että kun influenssarokotteen on ottanut, on sitten koko talven sairastanut sitä sun tätä. Tiedä onko yhteyttä tuohon rokotteeseen vai vaan huono säkä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja sitä olen kuullut, että kun influenssarokotteen on ottanut, on sitten koko talven sairastanut sitä sun tätä. Tiedä onko yhteyttä tuohon rokotteeseen vai vaan huono säkä.
Mä uskon, että tuo johtuu siitä, että moni kuvittelee influenssan olevan vain hienompi nimitys tavalliselle räkätaudille. Kuvitellaan siis, että influenssarokote suojaisi tavalliselta nuhakuumeelta, mitä se ei suinkaan tee. Ja sitten kun sairastetaan tavis-flunssaa, niin huudetaan pettyneenä suureen ääneen että ei siitä influenssarokotteesta näköjään mitään hyötyä ollutkaan, kun taas on flunssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä uskon, että tuo johtuu siitä, että moni kuvittelee influenssan olevan vain hienompi nimitys tavalliselle räkätaudille. Kuvitellaan siis, että influenssarokote suojaisi tavalliselta nuhakuumeelta, mitä se ei suinkaan tee. Ja sitten kun sairastetaan tavis-flunssaa, niin huudetaan pettyneenä suureen ääneen että ei siitä influenssarokotteesta näköjään mitään hyötyä ollutkaan, kun taas on flunssa.
Uskon näin myös... Sehän on tutkittu että siitä ei haittaa pitäisi olla ja uskon että jos näinkin suuri ongelma rokotteesta seuraisi siitä varmasti oltaisiin tietoisia. Suosittelen ottamaan, kyllä harmittaa ellei ota ja lapsi joutuu influenssan takia sairaalaan/huonoon kuntoon.

vieras
Muistakaa nyt kuitenkin, että tämä influenssarokote antaa suoja vain tietyn tyyppistä influenssaa vastaan, jos epidemia aiheutuukin jostain muusta influenssatyypistä, rokote on aivan turha.

tultiin juuri ensimmäisestä rokotteesta,toinen olisi sitten kuukauden päästä. Me otimme sen siksi,että jos jonkin taudin voisi olla sairastamatta niin hyvä niin. Toki suojaa vain yhtä tautia vastaan.Poika on jo tälle syksylle ollut useammassa flunssassa ja pari kertaa ihan sairaalahoidossa.

Sori, en jaksa lukea nyt muiden kirjoitelmia, mutta meille otettiin maanantaina influenssarokote ja poika on AIVAN KAMALA. Siis tiistaina aamusta alkoi jo huutaminen ja sama meno jatkuu.. Ja yöllä heräilee tunnin välein huutamaan kuin hyeena.. Muita oireita rokotteen otto ei ole tehnyt. Särkylääkkeitä poika saa nyt koko ajan, mutta huutaa silti.. :( Mietinpä vaan, että tuleeko tehostetta enää otettua, jos sekin on tällaista...

Alkuperäinen kirjoittaja muuhahainen:
meillä otettu eka satsi ja ei oireita.isommat sairastivat jo viimevuonna ja toivottavasti on suojaa nyt muutamaksi vuodeksi.itse olen sairastanut sen noin 5 vuotta sitten.
korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö se rokote tehoa vain "sen vuotiseen" influenssaan ja seuraava on eri kantaa. eli seuraavana vuonna pitää ottaa uusi jos haluaa välttyä sen vuotiselta influenssalta?

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Sori, en jaksa lukea nyt muiden kirjoitelmia, mutta meille otettiin maanantaina influenssarokote ja poika on AIVAN KAMALA. Siis tiistaina aamusta alkoi jo huutaminen ja sama meno jatkuu.. Ja yöllä heräilee tunnin välein huutamaan kuin hyeena.. Muita oireita rokotteen otto ei ole tehnyt. Särkylääkkeitä poika saa nyt koko ajan, mutta huutaa silti.. :( Mietinpä vaan, että tuleeko tehostetta enää otettua, jos sekin on tällaista...
Mahtaakohan johtua rokotteesta vai jostain ihan muusta?

Nalletar
Mä en ota tuolle lapsellemme rokotusta. Pelkään, että saadaan kaupanpäälle koko aikainen flunssa. Faktojen mukaanhan niin ei käy, mutta olen niin usein nähnyt niin käyvän esim. vanhainkodissa.

Yhteistyössä