Influenssarokotus, oletteko ottaneet sen raskaana ollessanne ja entä lapset?

• Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti
"shihtzu"
Itse jätin ottamatta, vaikka luin että sen ottamista suositellaan. En vaan koskaan ole sitä ottanut, joten miksi olisin nytkään. Lapsellekaan en sitä ota, en ottanut viime vuonnakaan.

?
Aikaisempana vuonna sen otin toiselle pojalle..mutta enpä ole nyt edes harkinnut itsellenikään vaikka odotan. Meille ei siitä ole mitään näkyvää hyötyä ollut. Ennemmin olen sitä mieltä että lapsilla on hyvät "geenit" ettei korvatulehduksia ja flunssia ole paljoa ollut.

Aika paljon ihmisillä vaikuttanut ottamiseen se kun siinä on se sikapiikki mukana.

Otettu on
Kyllä mä otin viime syksynä kun olin puolivälissä raskautta sekä tavallisen että possupiikin. Samoin otettiin silloin 2-vuotiaalle lapselle. Ei siitä kenellekään meistä mitään tullut, vauvakin ihan terve ja normaali.

"Emu"
Mulla on 14 raskausviikko menossa ja neuvolassa tarjosivat influenssarokotusta. Olen tässä nyt pari viikkoa pohtinut että otanko vai enkö. Tuntisi pelottavalta ottaa näin alkuvaiheessa kun sikiö on vielä niin pieni ja keskeneräinen...

Oletteko sairastaneet pahoja flunssia raskauden aikana? Miten ne sitten vaikuttavat sikiöön?
Vaikea valinta kun toisaalta pelkään myös sikaflunssaa ym. korkean kuumeen nostattavia tauteja ja tuntuu että kaikenlaista nuhaa ja yskää pyörii töissä ja jokapuolella.

Mutta kumpi on pienempi paha, ottaa influenssarokote vai sairastaa vaikka pahakin flunssa?
Ja jos otan rokotteen niin onko se sikiön kannalta turvallisempaa ottaa vasta myöhemmässä vaiheessa?

"vieras"
En ole koskaan saanut influenssarokotusta, eikä sitä kyllä koskaan edes tarjottu, raskaanakaan.

Lapsi on saanut joka syksy, sitä kun suositellaan alle 3- vuotiaille ja kuuluu yleiseen rokotusohjelmaan tavallaan. Tosin emme ole ottaneet tänäkään syksynä sitä yleisesti jaossa olevaa influenssarokotetta vaan rokotustutkimuksen kautta toisen sikainfluenssattoman rokotteen.

iljkj
[QUOTE="vieras";22472402]
Lapsi on saanut joka syksy, sitä kun suositellaan alle 3- vuotiaille ja kuuluu yleiseen rokotusohjelmaan tavallaan. [/QUOTE]

Miten niin kuuluu yleiseen rokotusohjelmaan, "tavallaan"? joko kuuluu tai sitten ei. Ja tämä ei todellakaan kuulu.

"vieras"
Miten niin kuuluu yleiseen rokotusohjelmaan, "tavallaan"? joko kuuluu tai sitten ei. Ja tämä ei todellakaan kuulu.
Kuuluu siten, että se on alle 3- vuotialle ilmainen ja sen halutessaan jokainen alle 3- vuotias saa, mutta ei ole niitä jotka annetaan neuvolassa tiettynä kuukautena, vaan ne annetaan aina erillisenä tiettyyn vuodenaikaan sidottuna ajankohtana.

Yhteistyössä