Influenssarokotus, miten saa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niisku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niisku

Vieras
Mites tuon tavallisen influenssarokotuksen saa? Alkuvuodesta oli lääkärin kanssa puhetta, kun sairastin kaksi influenssaa peräkkäin ja olo meni aika huonoks, lisäksi on pientä sydänvikaa niin senkin takia aattelin, et voisi olla hyvä ottaa. Menenkö vaan lääkärin vastaanotolle pyytämään reseptin vai? Ja tiedän kyllä, ettei suojaa mitään sikainflua vastaan, kun joku kuitenkin mainitsee ;)

Meillä reseptin saa TK:n ilmoitusluukulta marssit reseptin kanssa apteekkiin ja jos valitsen apteekin oikein ja ajankin oikein niin siellä on sairaanhoitaja joka tuikkaa sen käsivarteesi ilmaiseksi.

Rokote maksoi muistaakseni jonku kymmenen euroa.. tai alle.

Minä olen soittanut yksityiselle eikä mitään reseptiä ole tarvinnut, varaavat ajan ja olen marssinut sisälle ja ovat ko. rokotteen maksusta laittaneet. Mutta jos kuulut riskiryhmiin niin sitten ehkä terveyskeskuksessa yleisenä rokotuspäivänä ilmaiseksi tai sitten hankit lääkäriltä terv.keskuksessa reseptin jonka kanssa haet apteekista ko. rokotteen ja meet takaisin terv.keskukseen että joku antais sen rokotteen sulle (hankalaa mielestäni mut halvempaa kuin yksityisellä).

Yksityiseltä olen hakenut. Ei tarvitse lähteä apteekkiin erikseen resepti kourassa. Ainakin meilläpäin inf.rokotteelle tulee hintaa yksityisellä 20-25 ?. Riippuu paikasta.

Jaetaanko niitä jo? Ku keskiviikkona sitä kyselin neuvolasta...
Ne joilla on joku yleiskuntoa heikentävä sairaus (kait) niin saa sen terveyskeskuksesta sinä päivänä (siis on se pidempi aika ku päivä) kun niitä jaetaan...Lapsille sitte neuvolassa.Ainakin meillä on nin ollu...

Yhteistyössä