Influenssa ja raskaus!

  • Viestiketjun aloittaja tiitiäinen
  • Ensimmäinen viesti
tiitiäinen
Onko joku sairastanut influenssaa raskaana ollessaan? Mitä kipulääkettä olette ottaneet? Riittääkö Panadol muka? Olen kerran sairastanut influenssan, en ollut silloin raskaana...
Onko muuten jotenkin vaarallista yhdistelmä: Influenssa ja raskaus???
 
vieras
Omin päin ei saa ottaa muuta kuin Panadolia. Ja valitettvasti sairastuminen on aina riski, melko pieni kuitenkin kun ei kummemmasta kyse. Muistelisin, että tietyssä vaiheessa raskautta (en muista milloin) HYVIN korkea kuume on lähinnä se mikä saattaa haitata, eli ota vaan sitä pandolia sallittu määrä ja sit kysyt neuvolasta neuvoa, jos ei laske.
 
vieras
Eipä kai sen vaarallisempi kuin muutkaan flunssat ja taudit. Panadol on turvallinen, muista kannattaa neuvotella lääkärin kanssa.

Olen tämän raskauden aikan ollut varmaan kolmasosan flunssaassa, vatsataudissa etc.
 
..
Kyllä mulle ainakin lääkäri ja kätilö on sanonut että silloin tälläin voi ottaa buranaakin! Pieninä annoksina silloin tällöin tuskin haittaa jos on oikeesti kipuja! Eri asia sitten jos on viimeisellä kolmanneksella, niinhän siinä buranapaketissakin lukee!
 
Influenssa, täällä! Iskihän se, jätin ottamatta rokotteen kun tiesin olevani raskaana.. ja se oli viiminen virhe se. Nyt on oltu kohta 5pv hirveässä kuumeessa, parhaillaan lähes 41 astetta!
Panadolhan ei tunnetusti auta mitään, burana jonkin verran (ja sitähän sai syödä viikolla 28 asti). Onneksi on tuo luojan luoma Panacod, jota saa syödä ja auttaa parhaiten ärsyttävään/kuivaan yskäänkin.
Muuta lääkettä tautiin ei sitte olekaan ku unta, jaffaa ja särkylääkettä viisauden rajoissa.
Kuume kestää yleensä 5-7pv, koko tauti jopa 2vk.. ja yskähän toki yleensä jää paukuttamaan vielä moneksi viikoksi jälkikäteen :/
 

Yhteistyössä