imusolmukesyöpä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiitu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiitu"

Vieras
pelkään kuollakseni että mulla on imusolmukesyöpä. Kävin lääkärissä jossa todettiin että kaulan imusolmukkeet ovat turvonneet ja nivusesta löytyi patti. Kaulan imusolmukkeita särkee ajoittain mutta nivusen patista on tullut oikea riesa. Jalkaa särkee ja pistää ja joka puolella kehoa tuntuu pistelevää kutinaa,varsinkin jalassa. Verikokeet otettu ja kaikki oli ok. Haluisin tietää millainen sairaus tämä oikein on jotka ovat sitä sairastaneet?

Mulla on ollut Hodgkinin tauti eli imukudossyöpä kaks kertaa. Hoidot on rankkoja. Varsinkin toisella kerralla olin täysin voimaton ja olen miettinyt, että jos kolmas kerta tulee niin jaksanko.

Viimeksi muokattu:
Ei sinulla pitäs olla kun verikokeet oli ok. Verikokeessa oli näkynyt jotain jos olisi jotain syöpään viittaavaa. Siinä oireina on pientä kuumetta ja väsymystä ja tietysti imusolmukkeet turvoksissa. Itse olen sairastanut imusolmukesyövän hodginintauti vuonna 2002 ja nyt käyn tarkkailussa.Minulla oli 10*10*10 oleva patti keuhkon ja sydämmen väli karsinassa ja se oli levinnyt luuytimeen parannuin siitä n.puolessa vuodessa. Ennuste oli silloin minulle huono kuintenkin selvisin siitä osaavien lääkereiden ansiosta ja tuen sen vähäisenki minkä sain ja tietysti olin itse vahvana ajattelin että minähän en lähde hevillä täältä :)
Hoidot on kyllä rankkoja mulla meni viikko nukkuessa kun hoidot aloitettiin sit helpottui.

Viimeksi muokattu:
itse sairastuin hodkingin lymfoomaan 11/10 ja minulla verikokeissa kaikki ok. Tutkimuksiin varasin ajan, kun löysin kaulalta patin. Sitä sitten ultrattiin, otettiin neulanäyte ja vielä leikattiin pala diagnosoitavaksi ja syöpäähän se oli. Nyt rankat sytostaattihoidot on takanapäin. Juhannuksen jälkeen sain viimeisen ja edessä on vielä sädehoidot. Aluksi muita oireita oli ihon kutina, väsymys, ns. palan tunne kurkussa. Niiden takia en vielä lähtenyt lääkäriin, mutta patti soliskuopassa hätkähdytti sen verran, että älysin hoitoon hakeutua.