imuoteongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja imuotteesta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

imuotteesta

Vieras
Näitä imetysjuttuja on vatvottu joka palstalla yllin kyllin ja olen lukenutkin monia monia tarinoita, mutta en saa vauvaa (kohta 3vk) tissille oikeassa otteessa... Teoria pitäisi siis olla hallussa, mutta käytännössä ei toimi. Neuvolassakin otetta on katsottu useaan otteeseen ja siellä se onnistuukin aina, mutta kotosalla vain ehkä joka neljäs kerta. Joten en oikein tiedä mikä on vikana.

Olen kokeillut eri imetysasentoja ja ehkä kainalo-ote on usein toimivin. Isoin ongelma minusta on se, että vauva ei ota rintaa tarpeeksi suuhun. Suu onkin usein melko supulla vauvan hamuilla rintaa, vaikka pää olisi kuinka linnunpoika-asennossa. Silloin saa parhaiten rinnan suuhun, kun vauva itkee (suu isolla). Ja olen yrittänyt litistää rintaa hampurilaiseksi.

Nännit tahtoo olla hellänä ja vähän aukikin koko ajan jostain paikasta. Lansinoh onneksi auttaa pahimpaan.

Oisko kellään antaa käytännön vinkkejä?

Neuvolassa varmaan syötät kovalla tuolilla? Oletko kokeillut kotonakin syöttää esim keittiön tuolilla sen sijaan että etsisit "mukavaa asentoa" sohvalta tms? Minulle tuntuu paremmalta imettää tuolilla niin että jalka ottaa tukea tuolin tukirakenteista jalkojen välistä, vaikka aluksi yritin turhaan etsiä "miellyttävää" asentoa sohvalta jalat tuettuna ja tyynyt aseteltuina.

Vaikka olen panostanut kovasti asentojen etsimiseen, niin täytyy pahoitellen todeta että yhä toinen rintani on auki säännöllisesti ja se pysyy imemiskunnossa vain Bepanthenin avulla. Vauva on kohta jo 4 kk. Vauvan ote on parantunut, mutta koskaan hän ei ole oppinut laittamaan kieltä valmiiksi ja usein maiskuttelee ikävästi :/

Kokeile ihmeessä rintakumia. Saat niitä apteekista tai ihan ruokakaupastakin. Minulla tyttö, nyt 4kk, ja syönyt koko ajan kumin kanssa tissiä ( eikä ole tarvittu lisämaitoa ollenkaan) Alusta asti oli heikko imu ja vaan odotteli tissi suussa että tuleeko sitä maitoo. Tuttia ei osaa syödä, siis imeä niin kovaa että se kestää suussa.
Neuvolassa sanoivat että niistä ei ole mitään haittaa, parempi vaan kun saa maitoa.

Yhteistyössä