Imuote fuskaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:/

Vieras
Olisiko jollain antaa neuvoa: vauvan syödessä toisesta rinnasta, kuuluu jatkuvaan eräänlainen "lurps" -ääni, toisin sanoen vauvan imuote ei ole kohdallaan ja vauva nielee maidon lisäksi suuret määrät ilmaa (josta taas itku ja hammasten kiristys). Onko muilla ollut kyseistä ongelmaa, mikä siihen on avittanut? Vauvan ote on siis huono erityisesti toisesta rinnasta imiessä, mutta toisellakin sitä ilmenee joskus. Olen kokeillut vaihtaa imetysasentoakin, mutta ei auta. Ovatko nännikumit tälläisia tapauksia varten?

Jos joku osaa antaa vinkkiä, niin tuhannesti kiitoksia!!!!!!!!!

Kokeile niin että irrotat varovasti vauvan nännistä kun huomaat että imuote huono ja annat vauvan itse tarrata uudestaan kiinni etkä koita asetella rintaa suuhun.Jos on ahne imuttaja niin ääntäkin saattaa kuulua vaikka ote olisi oikein.Älkää luovuttako!

Hei, meillä sama vika. Lurpsutus kuuluu ja ilmaa menee... Kannattaa kysyä esim. neuvola lääkäriltä, että kielijänne ei ole liian kireä. Tätä epäiltiin meillä, mutta korvalääkäri totesi sen olevan ihan ok. Olen huomannu, että poika lurpsuttaa eniten juuri silloin kun sillä kova touhotus päällä, yöllä syöttäessä syö ihan kiltisti. Toi nännillä kiusaaminen auttaa hieman. Eli niinko sanotaan, että pitäis haukata hampurilaista. Eli vauvan pitäis ottaa haukka tisusta niin menisi oikein. Sit olen huomannu, että kun maitoa tulee oikein paljon, niin lurpsutus lisääntyy... meillä poika jo 3kk ja ilmeisesti tottunut nieleskeltyyn ilmaan, koska itkuja ei enää tule, pierua senkin edestä. Ota myös röyhylle kesken syötön, jos tuntuu, että ilmaa menee hirmuisesti. Autto meillä. Neuvolasta neuvoivat että 5 min imetyksen jälkeen nostaa röyhylle. Nostin vaan aina aluksi, sitten rauhottui ja imuote parani. Lisäksi vauvan laittaminen napa-napaa vasten on auttanut. Eli kun on sylissä, yleensä makoilee vähän selällään, kääntäminen kyljelleen tiukkaan otteeseen eli minun napa ja vauvan napa vastakkaisiin suuntiin, imuote on parantunut. Nämä vain minun kokemuksiani, ei välttämättä auta kaikilla. Kärsivällisyyttä.

Uusimmat

Yhteistyössä