Imetystyyny - hyödyke vai turhake?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oletteko käyttäneet imetystyynyä? Oliko turha ostos vai hyödyllinen kapistus? Tyynythän lienee ajavat saman asian, mutta meillä ei ihan liikaa tyynyjä ole, koska en koristetyynyjä harrasta ja minä sekä mies nukutaan yhdellä tyynyllä per nenä eikä meillä ole muita tyynyjä kuin nuo kaksi. En haluaisi pitää meidän nukkumatyynyjä imetystukena.

Katselin Doomoo Softya ja näytti mielestäni hyvältä. Onko kellään kokemusta siitä? Jotain halvempiakin tyynyjä oli, mutta ne näyttivät ihmeen lötköiltä eikä ollenkaan yhtä tukevilta kuin tuo Doomoo softy. Esim. tämä tässä on jotenkin lötkön oloinen Lastentarvike Baby Style Oy - Brio Imetystyyny, Kayatou

Meillä oli aikanaan turhake. Ei tosin ollut edes imetystyyny parhaasta päästä ja muuten tyynyjä löytyy sen verran runsaasti että tuohonkin käyttöön riitti omansa.

Jotkut ovat pitäneet sitä ihan ehdottomana. Pienenä miinuspuolena pidän silloin sitä kun parikin kaveria on kertonut että ksoka se imetystyyny on niin mahtava he eivät osaa imettää ilman sitä. Tyyny täytyy ottaa mukaan kyläilyreissuille ja muilla päivän reissuilla pitää vauvalle tarjota korviketta kun imetys ilman tyynyä ei onnistu tai on niin epämukavaa ettei äiti edes halua yrittää.

meillä ei esikoisen kohdalla ollut imetystyynyä ja käytin sitten kaikkee mikä silmiin osu. kun tietenkin paikkakin oli aina eri. joskus sängyssä sohvalla tuolilla.. nyt ton toisen kohalla tein itse ja hyvä ihan kun sohvalla on yks raskaampi tyyny mistä tuo taaperokaan ei oo kiinnostunut eikä itteä haittaa vaikka menee pukluun. eli kannattaa varata vaikka muutama koristetyynykin jolla ei ole väliä ja ripustella puklupyyhkeitä jo valmiiksi selkänojille ne kun on aina muualla kun tarttis

Meillä ollut ihan ehdoton. Ja just sellanen napakka mistä ap puhuit, tota linkissä olevaa en ikinä haluais käyttää, aivan liian lötkö. Oon kyllä osannu imettää muualla ilman tyynyäkin, eli kannattaa varmaan molempia harjotella.

Itsellä oli käytössä lähinnä ihan eka viikkojen aikana, kun imetykseen haettiin asentoja. Huonekaveri sairaalassa kertoi sen olevan ehdoton isorintaisella, joka imettää aina istualtaan vauvan tukehtumisen pelosta.
Paha sanoa, kun nuilla mun lärpäkkeillä ei tukehdutettaisi kärpästäkään... :)

Mä sutaisin pikaisesti vanhasta lakanasta muka testi-imetystyynyn, semmoisen lötkyrän. Mutta niin se vain jäi jatkuvaan, kovaan käyttöön :D eli ei ollutkaan lopulta testi vaan lopullinen versio... Ostin muka monen kympin tyynyn lastentarvikkeesta, sellaisen sievän ja jämäkän... enkä käyttänyt kuin pari kertaa.

Ehdoton! Minulla on Mollavauvan imetystyyny jonka saa soljella köytettyä selän taakse kiinni, siinä imetys onnistuu ettei tarvitse tukea vauvaa, pystyy nettailemaan samalla tehokkaasti.

Turha varmaan ois ollu, näyttävät niin paksuilta että ois liikaa (kun on kunnon riipputissit). Ja imetän lähinnä kyljeltään, ja jos istuallaan ni sillon käy ihan tavallinen tyyny tueksi.

Ekan lapsen aikana en edes harkinnut enkä silloin olis oikeastaan tarvinnutkaan.
Nyt kuopuksella mulla on ollut käytössä sellanen tosi jämäkkä Boppy-imetystyyny ja ai juma se on ihana. Siis ekoilla viikoilla se oli imetysapuna aina kun en sängyssä imettänyt ja tyttö söikin kuin mikä koko ajan, ton kanssa pystyi istua nojatuolissa syöttämässä vaikka kuinka kauan.

Nyt kun tyttö on 4kk niin harvemmin tuota imetyksessä käytän, vaikka edelleen on kätevä, joskus ei vaan ehdi ottaa tyynyä siihen alle :D
Mutta nyt se on ihan paras lapsen masullaan makoiluun, mihin se on myös suunniteltu. Tyttö ei yhtään tykkää olla tasaisella maalla mahallaan (ei kyllä selälläänkään), pitää olla jotain yläkropan alla tukena ja toi on ihan paras siihen.

Eli pärjäisin ilmankin, mutta ei se pölyttymäänkään ole meillä jäänyt :)

Meillä oli kyllä ihan tarpeellinen. Toki ilmankin olis kai pärjännyt, mutta mun isojen tisieni kanssa sai pitää edes toisen käden vapaana imettäessä kun ei tarvinnut vauvaa tukea (toisella piti litistää tissiä niin ettei vauva raasu tukehdu syödessä).
Meillä oli tällanen Lastentarvike Baby Style Oy - Mollavauva Imetystyyny, Tummanruskea tosin ei kai tuon merkkinen. Tykkäsin kun sen sai köytettyä itseensä kiinni eikä tarttenut miettiä että tyyny karkaa jos asentoa vaihteli.

Yhteistyössä