Imetystä lopettemassa (korvikkeista kysymys)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .-.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.-.

Vieras
Elikkä lapsi siis 8kk ja olen lopettelemassa imetystä kun ei enää tissi eikä pullo kelpaa. On niin ihastunut nokkamukiin :) Olen lypsänyt maitoa, mutta aika työlästähän se on, joten mietin että voisi osittain korvikkeisiin siirtyä. Kysymys kuuluukin että miten paljon esim. korvikejauhe maksaa ja paljon siitä putelista saa? Entäs valmiit korvikkeet? Minkä ikäiselle saa alkaa jo vähän maitoakin antaa? Onko suositus edelleen vasta 1v ikäiselle?

Meille sanottiin että 1-vuotiaalle vasta saa alkaa antamaan maitotuotteita. Meidän vauva on syönyt korvikkeita jo jonkun aikaa ja melko hintaviahan ne on. Mä oon sitä NAN-jauhetta kattellu kaupassa ( mutta en oo vielä ostanu) ja sen hinta tais olla jotain 6 e paikkeilla. Sitä en tiedä paljonko siitä tulee. Luulis että useampi litra...
Meillä on niitä puolenlitran päniköitä NAN 1:stä ja yks sellanen maksaa 1.20 :)

NAN- jauheesta tulee valmista tavaraa n.3,9 litraa ja siinä on 2 pussia. Yhden pussin säilyvyys on 2 viikkoa avattuna. Oman haasteensa siihen tuo veden keitto ja 30ml:aa kohti tulee aina yksi mitallinen. Ja kun lapses on tuon ikänen, niin tietenkin annat sille sitä kakkosta :)
Tutteli on ainoa kotimainen, mutta sen valmistus on lopetettu ja viimesimmät erät on kaupoissa nyt.

Vuoden iässä aloitetaan maitotuotteiden maistelu hapanmaitotuotteilla (esim. piimä)

mulla on 1v2kk poika ja meille kyllä sanottiin että 10kk> saa antaa maistamaan jogurttia, rahkaa ja maitoa. näin se sitten tapahtui, etttä 10kk-> aloin antamaan korviketta+maitoa tai maitoa+vettä tai tissimaitoa. mun kaverilla on kaksoset ja jostain syystä 7kk jälkeen eivät suostuneet juomaan koviketta ollenkaan, ihan yhtäkkiä. neuvolan ohjeiden mukaan sen jälkeen jöivät rasvatonta maitoa ja kyllä maistui:))) ja tähän lisäyksen mun mummo aina sanoi ettei sodan aikana ollut mitään kovikettä ja ihan vastasyntynytkin jöi jo lehmänmaitoa. en takoita että sitä nyt pitäisi harrasta, mutta kysele neuvolasta, ehkä saat jo antaa vähän silloin tllöin rasvatonta maitoa tai sinistä maitoa vedellä laimenettuna...

Yhteistyössä