Imetysliivit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maalisvauva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maalisvauva

Vieras
Hei!

Mietiskelen sellaista kaytannon kysymysta, kuin imetysliivien kokoa. Sain neuvon sairaalasta, olisi ostettavag kaksi imetysliivia ja etta ne pitaisi olla kaksi kokoa suuremmat. Kokemusta omaavat, tarkoitetaanko kaksi kuppikokoa suurempaa? Vai taytyy myos varautua senttimittojen kasvatukseen? ... Kaksi kuukautta laskettuun aikaan, vanha liivikoko on kaynyt pieneksi, sentteja varmaan lisattava ymparykseen, taytyy ostaa uudet rintsikat tahan vaiheeseen...

Kiitos vinkeista!

Mulle riitti yksi kuppikoko suurempi (joka siis nykyään on ihan normaalikoko..) eli C:stä D:hen. Rinnanympärys saattoi olla 5cm suurempi, tai sitten ihan sama. Mulla ei ainakaan sillä lailla näkyvästi ole rinnat kasvaneet raskauden eikä imetyksen aikana, mutta on siis varmasti yksilöllistä.

Kannattaa ostaa yhdet liivit juuri ennen synnytystä, tehdä arvio synnytyksen jälkeen ja lähettää ukkeli kauppaan ostamaan parit samankokoiset tai sitten suuremmat samaa mallia.
Henk.koht. mulla ei rinnat pullahtaneet enää synnytyksen jälkeen, mutta sehän on hyvin yksilöllistä.

mie käytän normaalisti a kokoa olevia liivejä ja imetysliiveiksi ostin b kupilla olevat. ympärysmitta on sama.
nyt kun reilu puol vuotta imetystä takana alkavat olla liian isoja nuo b-kuppiset, liivinsuojat ei pysy kunnolla paikoillaan.
tosi vaikea löytää pieniä imetysliivejä.
mistähän kannattaisi etsiä? kokemusta kellä?

Tuo on todella niin yksilöllistä että ei voi antaa tyhjentävää vastausta. Olen myynyt rintaliivejä 4 vuotta enkä kyllä menisi sanomaan miten voit etukäteen tietää kokosi synnytyksen jälkeen.

Itse tein niin, että kävin pari viikkoa ennen laskettua aikaa ostamassa oikein pehmeät ja joustavat imetysliivit, joissa oli siis varaa venyä ja vanua tissien mukana. Ostohetkellä ne olivat sopivat, mutta eivät mitenkään hirmuisen tukevat. Olin ratkaisuuni tyytyväinen, koska sairaalassa ollessa ei niin paljon tullut liikuttua, että olisi ihan kovin tukevia liivejä välttämättä tarvinnutkaan. Lisäksi rinnat olivat maidon noustua jokseenkin kipeät, joten pehmeät, joustavat liivit tuntuivat mukavilta.

Kotiin päästyäni arvioin kokoani näiden ekojen liivien perusteella ja soitin liiviliikkeeseen, josta ne ostin. Myyjä katseli muutaman rinnakkaiskoon erilaisista imetysliivimalleista ja mieheni haki ne kotisovitukseen ja kävi sitten maksamassa valitsemani liivit. Ensimmäisiä pehmoliivejä pidin sitten öisin niin kauan kuin imetinkin ja vielä sen jälkeenkin. Tissit tuntuivat niin isoilta ja höllyviltä, että oli mukavaa olla yölläkin liivit, jotka eivät kuitenkaan puristaneet mistään. Jossain vaiheessa imetyksen loputtua ostin myös sloggin topin, jota pidin öisin vuoroin imetysliivien kanssa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 11:14 Maalisvauva kirjoitti:
Hei!

Mietiskelen sellaista kaytannon kysymysta, kuin imetysliivien kokoa. Sain neuvon sairaalasta, olisi ostettavag kaksi imetysliivia ja etta ne pitaisi olla kaksi kokoa suuremmat. Kokemusta omaavat, tarkoitetaanko kaksi kuppikokoa suurempaa? Vai taytyy myos varautua senttimittojen kasvatukseen? ... Kaksi kuukautta laskettuun aikaan, vanha liivikoko on kaynyt pieneksi, sentteja varmaan lisattava ymparykseen, taytyy ostaa uudet rintsikat tahan vaiheeseen...

Kiitos vinkeista!

Esikkoa odottaessa jouduin uusimaan liivit parikin kertaa, kun ympärys ja kuppikoko alkoivat olla liian pieniä. Imetysliivit ostin n. pari viikkoa ennen laskettua aikaa, ja jouduin sitten vielä vaihtamaan ne, koska olin kuitenkin ostanut väärän kokoiset. Minulla ympärysmitta turposi synnytyksen jälkeen selvästi, mitä en osannut enää odottaa. Sopiva koko oli muistaakseni alkuperäiseen kokooni 1 kuppikoko ja ympärykseen 2 kokoa (eli tyyliin 80B > 90C).

Yksilöllisiä juttuja nämä. Nykyisen raskauden aikana jouduin siirtymään isompiin liiveihin heti alkumetreillä, jollain viikolla 7-8, ja se koko on ollut sopiva koko raskauden ajan. Saapa nähdä, mikä koko imetysliiveissä pitää olla tällä kertaa, laskettuun aikaan 1½ kk...

H-Mauriz olivat kyllä mulla vika ostos. Eivät yhtään tukevat, vaan leprut. Hyvä toppimainen venyväliivi on kiva alussa ja yöksi varsinkin. Osta sovittamalla sellainen jo nyt odotusaikana, venyy sen verran, että mahtuu synnytyksen jälkeenkin vaikka rinnat turpavat ihan alussa kovin.
Tukevat toiset tavallisen malliset imetysliivit ostin sitten synnytksen jälkeen kun ennen pärjännyrt millään noilla h-m liiveillä.

minulla muuttui liivikoko 75D 80E:n, ennen synnytystä oli 80D ja muutama viikko synnytyksen jälkeen, kun maidontuotanto oli lähtenyt hyvin käyntiin oli kuppikoko käynyt pieneksi. Voin myös suositella pehmeitä liivejä, minulle hyvät on olleet ihan Triumphin perus mammaliivit. Hyvä määrä millä pärjää olis 3-4 liivit, niin ei tarvitse joka ilta olla pesemässä. Minä ainakin vaihdan puhtaat päivittäin. Käytän myös yöllä liivejä, on sen verta iso tuo varustus.

Mullakin ihan vaan triumphim pehmeät imetysliivit. Kolmet sellaiset. Kuppikoko muuttui aluksi yhdellä ylöspäin ja rinnanympärys samoin. Jonkin ajan kuluttua kuppikoko pieneni takaisin alkuperäiseen. Tosin en käyttänyt triumphin liivejä ennen ja ne taitaa olla mitoitukseltaan vähän isommat kuin Lindexin ja KappAhlin liivit.

Yhteistyössä