[QUOTE="jep jep";26916848]Imatyskeskusteluissa ei saa sanoa pahaa sanaa korvikkeesta? Itse olen lähinnä törmännyt siihen että imetyskeskusteluissa ei saa sanoa pahaa sanaa imetyksestä. Keskustelussa tulee vaan yleisesti hekumoida sitä, kuinka imetys on helppoa ja ihanaa. Ei tarvitse lämmitellä pulloja, ei tarvitse miettiä määriä, ei tarvitse kuin laittaa tissi suuhun ja voi sitä ihanuutta ja autuutta.
Itse olen toistaiseksi imettänyt 19 kuukautta elämästäni ja voin sanoa että se on kaikkea muuta kuin ruusuilla tanssimista. Milloin tulee liikaa, milloin liian vähän, milloin on rinnat verillä, milloin tulehtuneet, milloin ei kelpaa toinen rinta, milloin lakkoillaan molemmille rinnoille, milloin ei syödä kun on liikaa meteliä ja häiriötekijöitä, milloin mitäkin. Miksi imetyskeskusteluissa ei saa rehellisesti myöntää etä imetys on työlästä ja toisinaan vaikeaakin? Itse en ainakaan tätä tiennyt esikoista odottaessani, aina vaan hehkutettiin siitä luonnollisuudesta ja ihanuudesta.
Ja joo, samaa mieltä olen että korvike on KORVIKE ja äidinmaito lapselle parempaa. Toivoisin kuitenkin että imetyskeskustelut tulisivat hieman lähemmäs arkea ja maan pintaa.[/QUOTE]
Hmmm, musta ne keskustelut on just tota. Siis että voi avoimesti tuulettaa sitä vitutustaan, ku hampaita tekevä kiljuu tissiä kymmenesti tunnissa tai kuinka sammas on rikkonut nännit ja veri lentää. Kai me ollaan oltu eri pinoissa.